Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Trabant 601, 1979 
Автор Съобщение
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Trabant 601, 1979
Тъй като вече процеса е почти приключил и се нуждае само от работата на някой добър тапицер, реших че ще бъде добра идея да направя тази тема, в която да опиша някои от тънкостите при реновирането на автомобилите Трабант. Нещата по-долу съм ги научил във времето и опита, който съм натрупал при правенето на другия ми 601, опита на приятели и други Трабанти, по които съм правел подобни неща. Ако имате въпроси или пропускам да обясня нещо, не се притеснявайте да питате.
Нарочно не използвам думата реставрация, понеже това е една доста силна дума, носеща със себе си много труд, извънреден стремеж към оригиналитет, а аз не съм направил това. Пък и би било неудачно да я ползвам, понеже така бих приравнил моя труд с нивото на истинските реставратори и всички онези, които хвърлят огромни ресурси да направят нещо, независимо дали е кола или не по същата технология, използващи същите материали и постигащи идентичен с крайния резултат продукт. Точно тази кола аз избрах да не я реставрирам.

След това кратко въведение, започвам по-същество.
Колата е от последните години на внос у нас на базовия 601- Стандарт. Две години по-късно започва да се внася само 601S - друго табло, тапицерия и т.н. Оригиналния собственик преди години сменя двигателя с новата генерация, слага 12 волтова система с електронно и двукръгова помпа. Реших и така да го оставя, а не да се връщам назад с 6-те волта, чукчета и еднокръгова помпа.

Първата снимка е от обявата.
На взимане собственика се беше постарал и бе измил всичко, приготвил колата в по-хубав вид от обявата, което поне за мен бе приятна изненада.
Следващите са по пътя до КАТ, където го направих официално мой и първото нещо, което направих следващия ден е да сваля окачването, по което ще мога да работя и движа някои неща и няма да ми пречи, докато се занимавам с купето.


Прикачени файлове:
04801d1c2514b494157441c85656e001 - Copy.jpg
04801d1c2514b494157441c85656e001 - Copy.jpg [ 162.93 KiB | Прегледано 19442 пъти ]
phpQP3yrAAM.jpg
phpQP3yrAAM.jpg [ 46.41 KiB | Прегледано 19442 пъти ]
phptBQoKIAM.jpg
phptBQoKIAM.jpg [ 72.2 KiB | Прегледано 19442 пъти ]
phpO11ZnrAM.jpg
phpO11ZnrAM.jpg [ 51.92 KiB | Прегледано 19442 пъти ]
phphb2A4ZAM.jpg
phphb2A4ZAM.jpg [ 71.76 KiB | Прегледано 19442 пъти ]
Петък, 13.12.2019 г. 22:43 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
По предното и задното окачване се минава с пясък, 2 ръце вюрт и боя.
Ресора разглобявам, изчиствам и сглобявам с графитна грес.
Маншона на рейката е от Ауди А3 с артикулен номер 23464 по Malo. Такъв ползвам от години, пасва идеално и е значително по-хубав от унгарския, че и по-евтин.

Всички Трабанти, които съм правил имат скъсване по купето в следните области:
В предните калници долу ниско към лапите на предната греда и в заварката между предната греда и свързващата назад.
Аз отстранявам тези проблеми с добавяне на допълнителни греди, които са продължение на лапите назад.
Така при трабанта по мои наблюдения се намалява значително усукването на купето и пружинирането на лапите при преминаване през неравности или просто натискане на предницата с ръка надолу. Това усукване при експлоатация и минимално движение с времето стресира самата ламарина точно при заварката в областта на дебелите планки на предната греда. На тези планки се хваща магарето с 6-те болта. С годините съм виждал скъсани предни греди, паднали магарета и хвърлени купета. И аз съм на мнение, че дори хубава консервация може само да забави този бавен процес от страна корозията, но не може да отстрани самия конструтивен недостатък. Най-слабите заварки в моята практика са тези между дебело желязо и милиметър ламарина - тогава за да се осигури добро проникване в по-дебелото се прекалява с температурата в по-тънкото, а това автоматично е слаба точка.
Затова от доста време всички минали през мен излизат с такива допълнителни греди. :)


Прикачени файлове:
phpAoTGM4AM.jpg
phpAoTGM4AM.jpg [ 74.52 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
phpvE4wfZAM.jpg
phpvE4wfZAM.jpg [ 57.93 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
phpqYwnIcAM.jpg
phpqYwnIcAM.jpg [ 68.86 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
phpL0q7INPM.jpg
phpL0q7INPM.jpg [ 65.89 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
phpjq6xV5AM.jpg
phpjq6xV5AM.jpg [ 54.31 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
phpOulchXAM.jpg
phpOulchXAM.jpg [ 31.12 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
phpx66ymeAM.jpg
phpx66ymeAM.jpg [ 38.06 KiB | Прегледано 19440 пъти ]
Събота, 14.12.2019 г. 00:00 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Друго нещо, което съм установил при кърпежите е, че е най-лесно и по-добре се получава, когато първо се направят горните заварки и след това се наклони колата и се работи отдолу. При изрязването на прагове, греди се почиства пода от долна страна пода и се защитава чрез вюрт 2 ръце, алкиден автоемайл лак и чак тогава се заварява. Целта е да се затвори една максимално обработена кухина и наличието на гола незащитена или ръждясала ламарина да се сведе до минимум.

На първата снимка при захвата на предните амортисьори има двойна ламарина в калника. Там се правят горни и долни кръпки. Между двете пръскам с цинков спрей, за да мога отново да затворя максимално защитена ламарина.

На 4-тата снимка се вижда ръждясалата предна греда вътре в самата кухина. Там доколкото мога зачиствам и защитавам, но не мога да стигна всичко, затова по-късно ще се консервира когато са приключили всички заваръчни и бояджийски дейности.
Самия консервант има много варианти, оригиналния е Еласкон, друг модерен немски е Флуидфилм. Аз лично ползвам горено масло, вкарано вътре чрез разпръскване с пистолета за шагре, защото това имам на разположение и според мен е достатъчно ефикасно.
Всички кухини трябва да имат задължително отвори в дъното на прагове и греди, от които да изтича вода и конденз.

Когато приключи работата по пода, зачиствам всичко и минавам голата ламарина с 2 ръце вюрт, шагре и запечатвам шагрето с алкиден автоемайл лак. Така получавам една лъскава повърхност, която не задържа кал и вода. Особено внимание се обръща на веждите на калниците. Там с подходящ накрайник се зачиства лесно, когато колата е на една страна.


Прикачени файлове:
phpMFHXx1AM.jpg
phpMFHXx1AM.jpg [ 45.95 KiB | Прегледано 19426 пъти ]
phpDFJdvWAM.jpg
phpDFJdvWAM.jpg [ 44.64 KiB | Прегледано 19426 пъти ]
phphB0rUuAM.jpg
phphB0rUuAM.jpg [ 33.04 KiB | Прегледано 19426 пъти ]
phpYYlQypAM.jpg
phpYYlQypAM.jpg [ 30.8 KiB | Прегледано 19426 пъти ]
phpXG9GndAM.jpg
phpXG9GndAM.jpg [ 44.91 KiB | Прегледано 19426 пъти ]
phpgDWSYpAM.jpg
phpgDWSYpAM.jpg [ 45.73 KiB | Прегледано 19426 пъти ]
Събота, 14.12.2019 г. 18:55 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Възтановяването на таблото и по-точно специфичното покритие по него аз го измислих като под матовата черна боя напръсках с бърз замах шагре от спрей. Капките доста добре според мен се смесиха с оригиналните и почти не си личи.
Трябваше и да заваря отворите за оригиналните винтчета, чрез които се хваща таблото за купето, както и един ключ за чистачките от предишния собственик. Бутона вдясно от ключа за фаровете бе за запалването и използвах тази дупка за бутона за аварийни ( който оригинално тази кола няма, но реших че без него би било неадекватно да се кара).

С шагре от пистолет вече покривам и целия под от вътрешна страна, както и ламарината в коша към купето с идея за шумоизолация и по-добра защита.
В купето върху шагрето запечатвам също с двукомпонентната боя, с която боядисвам и вън и в коша.
Този рапид ли какво е като смес, която производителя използва за да запуши фугите в купето често е напукан.
Аз възстановявам оригиналния краен вид на този продукт като минавам фугите с полиуретан и отгоре с шагре от пистолета. Когато се боядиса изглежда точно като оригинала.
А цвета е по мое мнение максимално близък до оригиналния Kristallblau използван между 78 и 81 г. или иначе казано - търсех оригинален цвят, който да съвпада с годината на колата, но да не бъде нейният оригинален - Papyrusweiß. А самата кола е била пребоядисвана цялата в някакъв момент в бяло. Така че това и е поне вторият генерален ремонт в живота.


Прикачени файлове:
phps5MXJWAM.jpg
phps5MXJWAM.jpg [ 44.48 KiB | Прегледано 19421 пъти ]
php5IozRTAM.jpg
php5IozRTAM.jpg [ 45.14 KiB | Прегледано 19421 пъти ]
phpoQliBaAM.jpg
phpoQliBaAM.jpg [ 45.17 KiB | Прегледано 19421 пъти ]
phpGSaP56PM.jpg
phpGSaP56PM.jpg [ 44.63 KiB | Прегледано 19421 пъти ]
phpSGjiOdPM.jpg
phpSGjiOdPM.jpg [ 29.91 KiB | Прегледано 19421 пъти ]
Събота, 14.12.2019 г. 23:28 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Дребните бояджийски работи сам ги правя, но за външно нямам условията и там вече трябва камера и всичко останало.
Или иначе казано - водя колата само за пръскане на боята отвън, всичко останало съм аз.

Залепването на калниците се прави наведнъж на страна.
Така могат да се нагласят двете фуги спрямо вратата и застъпването и срещите между панелите, когато вратата е затворена и прилепнала добре към уплътнението на касата в купето.
Фугите и засрещането на панелите е доста пипкава работа, понеже и заводски не са перфектни.
За лепило аз ползвам полиуретан. Видове и марки най-различни - колкото по-скъп, толкова по-добре. Поне според мен полиуретана е по-добър вариант от оригиналното лепило, понеже не се втвърдява като кит, а самото купе се усуква в някаква степен, независимо че е спъната предната греда. Когато се усуква купето, всичко се движи и едно твърдо лепило между панелите от дуропласт и металната конструкция може да се пропука в тези условия. Полиуретана е леко еластичен и поне според мен ще обира това усукване и възможността да се пропука и да се разлепят вследствие на това панелите намалява значително. После пак с полиуретан и пръст минавам и фугата между панелите и купето, така че да се получи добър финиш накрая.

Снимката на предния капак е за да се видят едни нитове, които са с голяма и леко конусовидна глава. Много приличат на оригиналните месингови като се боядисат. По-нататък ще снимам и опиша крепежите, които ползвам, защото не всяка видия стяга хубаво калника. :)

Тавана го презалепвам винаги, защото всички, които съм виждал със свален таван са с ръжди под тавана от течове. Всъщност се получава така, че от тавана се спуска вода в праговете, а ако колата е била паркирана навън дълго време с предницата надолу,предната греда е почти винаги липсваща. Отваря се ламарината под лайстната бавно по цяла дължина като консерва. Отдолу е пълно с ръжди, които третирам по познатия метод. Тавана лепя с монтажно лепило, което е малко по-различно от полиуретана. Ползвам него, защото полиуретана е по-течен и ще стане голяма цапаница. Слагам доста лепило, така че да избие отвън и отвътре - последната снимка. 2 малки нита фиксират тавана на място отзад, след това се избутва/издърпва максимално напред. После бавно и славно с посока отзад напред постепенно се загръща ламарината така че да притисне хубаво тавана надолу. Това презалепване не може да се случи, ако канала, в който ляга тавана е изгнил! Така че внимателно трябва да се огледа и ремонтира консктрукцията горе.
Когато е загъната ламарината монтирам пробно лайстната на тавана. И без това е много нервиращо да не се надере новата боя, ако някое дребно винтче не иска да си намери мястото, затова правя бърз пробен монтаж на този детаил. Същото правя и с лайстните на калниците ако има сменян калник.

Боядисвам вътре преди слагането на тавана и залепвам с Хелмевекта/Хелметекс сивата гумена лайстна. Лепя я, защото има навика да се свлича точно при задното стъкло. Самата лаистна има нещо като ламаринени скоби в 4те ъгъла.
Ел. инсталацията ако е готова също по-лесно се прекарва при свален таван.


Прикачени файлове:
phpB8u3JwPM.jpg
phpB8u3JwPM.jpg [ 41.75 KiB | Прегледано 19386 пъти ]
phpfdk2uBPM.jpg
phpfdk2uBPM.jpg [ 37.41 KiB | Прегледано 19386 пъти ]
phpQXVArIPM.jpg
phpQXVArIPM.jpg [ 48.06 KiB | Прегледано 19386 пъти ]
phpI4l05wPM.jpg
phpI4l05wPM.jpg [ 49.63 KiB | Прегледано 19386 пъти ]
php7Pzz4uPM.jpg
php7Pzz4uPM.jpg [ 36.66 KiB | Прегледано 19386 пъти ]
phpD19mxEPM.jpg
phpD19mxEPM.jpg [ 17.74 KiB | Прегледано 19386 пъти ]
Понеделник, 16.12.2019 г. 00:19 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Окачване и спирачки.

Тази кола я правя за да се кара, а оригиналните за модела полуоски от стария модел, според мен просто няма как да намерят място в Трабант, който ще се кара. Имат много недостатъци и факта, че леглата на лагерите в моите шенкели бяха разбити още повече улесниха решението ми да мина на по-новия модел задвижване. Това включва и смяна на диференциала в скоростната кутия за новия модел вътрешни лагери на новите полуоски.

Тази грес за спирачни части се продава в Практикер. Нея я ползвам за по-добра изолация под прахзащитните капачки.
Този друг конструктивен недостатък е причината спирачките в някакъв момент да не връщат - било на едно колело или на всички, особено след дълъг престой. Самата прахозащитна гумичка е просто тапа и не покрива ръба на цилиндърчетата. Така влага влиза вътре и блокира буталото. Откакто я ползвам спирачките работят по-дълго.

Ремонта на предницата на трабанта е за отделна тема. Но тук ще кажа, че трябва да се свалят горен и долен шенкелни болтове и ако е възможно да се изправят ( болтовете са закалени ) и тогава да се райбероват втулките. Друг вариант е да се сменят болтовете с нови.

Отзад оставям оргиналните носачи и конусовидни главини.
Има ляво и дясно желязо за ръчната спирачка, като на снимката, долното е дясно.
Почистване, проверка и гресиране на лагерите.
Много са важни гумените тампони на носачите. Повечето неоригинални са направени от много твърда гума. А това въобще не е добре - по-твърдата гума предава повече вибрации в захвата на носача към купето. Търсете оригинални или ползвайте стари, които са в добро състояние. Същото важи и за маншоните отпред - оригиналната гума е изключително издръжлива и стига да не са скъсани, оригинални маншони не сменям.
Ресора минава през същата процедура като предния.


Прикачени файлове:
phpJs5caSAM.jpg
phpJs5caSAM.jpg [ 39.66 KiB | Прегледано 19355 пъти ]
phpuX60gDAM.jpg
phpuX60gDAM.jpg [ 37.3 KiB | Прегледано 19355 пъти ]
phpBsD0Q8AM.jpg
phpBsD0Q8AM.jpg [ 68.93 KiB | Прегледано 19355 пъти ]
phpO9uu01AM.jpg
phpO9uu01AM.jpg [ 54.3 KiB | Прегледано 19355 пъти ]
phpOUwTYWAM.jpg
phpOUwTYWAM.jpg [ 58.91 KiB | Прегледано 19355 пъти ]
phpbdH3dHAM.jpg
phpbdH3dHAM.jpg [ 70.49 KiB | Прегледано 19355 пъти ]
Понеделник, 16.12.2019 г. 22:21 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Подготовката на купето преди шприца е най-важната стъпка за да може да се получи добър краен резултат.
Накачих и всички капаци, врати, брони и части за да видя фуги, застъпване и т.н.

Фугите, където частите от купето се сглобяват са места, през които влиза вода. Други такива са точно зад вентилационната решетка и каналите от двете страни на предното стъкло.
Там те оригинално са уплътнени отново с някакъв твърд материал, който се напуква с времето и усукванията на купето, което води до течове.След доста търкане с най-различни видове телени накрайници за бормашина, минах с вюрт и някакъв полиуретанов уплътнител за каросерийни фуги, който купих в магазина за боя.


Прикачени файлове:
phpFx59qhPM.jpg
phpFx59qhPM.jpg [ 50.95 KiB | Прегледано 19341 пъти ]
phpmVyB3DPM.jpg
phpmVyB3DPM.jpg [ 38.06 KiB | Прегледано 19341 пъти ]
php1NudWSPM.jpg
php1NudWSPM.jpg [ 52.24 KiB | Прегледано 19341 пъти ]
phpK8IUziPM.jpg
phpK8IUziPM.jpg [ 54.79 KiB | Прегледано 19341 пъти ]
phpqA4SjmPM.jpg
phpqA4SjmPM.jpg [ 64.22 KiB | Прегледано 19341 пъти ]
Сряда, 18.12.2019 г. 00:57 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Подготовката на всичко преди шприца включва минаване с шкурка 240 и пръскане с пластофикс. Това е безцветен грунд за пластмаса, който дори да се пръсне върху старата боя не е никакъв проблем. С него например минах основите на стоповете и някои други дребни места. С това съм и минавал нов калник преди да го шприцирам на другия ми трабант.
В случая трябваше да сваля и бялата боя, защото оригиналният цвят е папирусвайса, а за това сваляне ползвах по-едра шкурка.
Протритите места, които се виждат на етапа преди шприца са минимални и шприца ги покрива и заравнява
Кит където се налага ползвам обикновен фин, не е нужно специален кит за пластмаса.
По металните части, където е имало непокрит метал го минах пак с добре познатия ръждопреобразувател на вюрт преди шприца.

Шприца е двукомпонентен и след това го минах водно 600.
За различните бои е различна подготовката. Аз ползвах старата вече технология на двукомпоненната боя без лак. Това решение е до някаква степен грешка, защото по-бързо ще избледнее за разлика от база + лак.
Но могат да се приложат техники, които научих по-късно, като сипване на малко лак в последната ръка или просто накрая да се лакира тази обикновена двукомпонентна акрилна боя след като е позасъхнала леко. Така че това бих направил, ако се налагаше да боядисвам сега.
Вън не съм боядисвал аз и не мога да дам никакви съвети.
Опакова се всичко, особено от ръба на калника надолу за да не влезе прах вътре под капака и да съсипе целия положен труд до този момент.

За марки на продуктите и подобни не ме питайте, не помня.
Взимал съм, каквото има в магазина, като не е било нито най-евтиното, нито най-скъпото.
Лично аз не виждам смисъл в инвестицията за най-скъпите продукти, що се отнася до боята. Все пак това е кола, която ще се движи по пътищата и няма да стои в музей.


Прикачени файлове:
phpXSAcnMPM.jpg
phpXSAcnMPM.jpg [ 40.16 KiB | Прегледано 19302 пъти ]
Петък, 20.12.2019 г. 00:41 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Като взех колата от боя, я оставих два дни да съхне, за да се стегне наистина добре боята преди да почна да събирам.

Оригинално в 4те ъгли на прозорците под уплътнението се слага един вечено неизсъхващ мазен материал.
Идеята зад това нещо е да не позволи ръба вътре да загние, тъй като там почти задължително влиза вода. Дори съм виждал оригинални клипчета и съвети за вкарване на консервант зад уплътнението. Късните трабанти 90-та година в задните долни ъгли имат лек канал да изтича водата именно за да могат допълнително да предотвратят това да се случва.
Аз повтарям тази превенция с тънък филм черен полиуретан в ниската част по цяла дължина на всички прозорци и в горните ъгли също. Полиуретана го изчаквам да изсъхне и тогава качвам прозорците. И отвън се вижда само уплътнението.

За модела уплътнителя е с пълнител и се продава в трабантвелт-а.
За вкарването на прозорците с уплътнението много неща мога да изпиша, но трудно ще ме разбере някой, който не е монтирал такова нещо.
Основните неща са инструментите със сапунена вода, които съм снимал, както и че се започва вкарването отдолу нагоре.А изваждането е в обратна последователност. След като съм наложил уплътнението по прозореца, което звучи много по-лесно отколкото е, прокарвам по вътрешния ръб кабел с необходимата дебелина и с обилно поливане със сапунената вода + някой да натиска прозореца отвън издърпвам вътрешнатачаст на пълнителя вътре в купето. Доста плътно влиза и после пълнителя допълнително го притиска. После срещането на уплътненията натиквам пак черен полиуретан. На пълнителя срещането е долу!
Пълнителя, самите уплътнения и сивия пълнител на лаистините ги режа малко по-дълги отколкото трябва и ги набутвам, за да не стане фуга след години вследствие стареенето на материала.

Пълнителя се монтира със специален инструмент, който се продава в немските онлайн магазини за части.


Прикачени файлове:
phpejWH0RAM.jpg
phpejWH0RAM.jpg [ 32.54 KiB | Прегледано 19291 пъти ]
phpblcyifAM.jpg
phpblcyifAM.jpg [ 80.2 KiB | Прегледано 19291 пъти ]
phpfFy4DOAM.jpg
phpfFy4DOAM.jpg [ 40.08 KiB | Прегледано 19291 пъти ]
Петък, 20.12.2019 г. 17:08 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Консервация

Като се посглоби колата преди да се накачи интериора е най-удачният момент за консервацията на всички кухини.
Тя е задължителна ( дори да беше чисто нова колата ) за да може кухините да са мазни и всичкия естествен конденз, влажността във въздуаха и влизането на влага да не се превръщат в ръжда. Особено наложително е при коли, претърпели такива големи операции, както и при наличието на ръжи в гредите, както са на снимките по-горе.
Ефективната консервация цели да спре ръждата, защото чисто и просто полепващата мазнотия ще спре достъпа на въздух до проблемното място. В идеалния вариант консерванта ще проникне между фугите и застъпените ламарини и избие между точковите заварки и обмаже навсякъде. Затова и консервацията се прави след приключването на боядисването !

За вътрешните кухини в купето използвам течна вакса - парафин в аерозол.
Така вътре в купето няма да ми мирише на нещо неприятно.
За гредите по пода ползвам горено масло, което впръсквам с накрайника за целта в комплекта на пистолета за шагре.
В една празна кутия от шагре сипвам леко загрято горено масло ( с ново не става заради различните свойства ) на водна баня. И скъсявам маркуча предвиден за целта до 20 см. На края на маркуча не слагам никакъв накрайник. А когато пръскам в отворите за консервация, оригинално оставени пред задната и зад предна гума, директно махам и маркуча. Има достатъчно отвори в оригиналните греди и кухини, където чрез маркуча да опръскам навсякъде.
Опръсквам и калниците вътре и точно където се въртят гумите и вътре в бомбетата.
Така като количество отива 2 литра масло и се постига същия ефект като при наливането, където са нужно много повече.
Наливането на масло е ефективно, но аз по този начин просто ускорявам и улеснявам процеса, постигайки същия краен ефект.

На втората снимка се вижда как след като съм изпръскал прага отвътре гореното масло се е покачило нагоре по резбата на винта и е омазало алуминиевата лайстна на уплътнението на вратата. Точно такъв ефект се търси от консерванта и именно гореното масло го постига, за разлика от новото.

Оригиналният консервант Еласкон оставя по-дебел филм мазнотия.
Съществуват и други модерни алтернативи като Флуидфилм, но за тях трябва специален пистолет за консервационни цели. Аз съм решил този въпрос по оказания начин на значително по-ниска цена и постигайки същия ефект.

Хубаво е при това консервиране и дълго след него колата да не седи върху някоя хубава настилка, че ще я направи на мазни петна. Отдолу поставям стари кофи, а под тях кашони за да попивам каквото мога. С карането и уличния прах избилото масло ще стане в това, което е полепнало по двигателя и кутията преди да се изчистят - идеална защита от влага. Дренажните отвори на гредите ще осигуряват добро проветряване и повторна консервация след години, ако въобще е необходима тя.


Прикачени файлове:
phpX7IMiKAM.jpg
phpX7IMiKAM.jpg [ 51.55 KiB | Прегледано 19267 пъти ]
php5wxr5KAM.jpg
php5wxr5KAM.jpg [ 51.6 KiB | Прегледано 19267 пъти ]
phpXELx15AM.jpg
phpXELx15AM.jpg [ 85.49 KiB | Прегледано 19267 пъти ]
phpDmVJTnAM.jpg
phpDmVJTnAM.jpg [ 33.81 KiB | Прегледано 19267 пъти ]
Събота, 21.12.2019 г. 22:52 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Към момента единственото, което не е направено е тапицерията на седалките, но и това ще стане.
За 601 тапицерията е най-евтината версия само с плат по нея.
Водещия П профил на стъклата на вратите възстановявам като го облепям със здрав черен плат и така се възстановява много ефективно.
Корите на вратите пребоядисах с боя за кожа, закупена от магазин за автобои. Всички коли в автосалоните са с пребоядисани интериори. :)
Между корите на вратите и калниците и купето оригинално има едни залепени платнени парчета. Те са там за да не скърца в движение кората във вратата. Там слагам платнен изолирбанд, който върши чудесно тази работа.


Прикачени файлове:
phpbfVPXIAM.jpg
phpbfVPXIAM.jpg [ 77.76 KiB | Прегледано 19248 пъти ]
phpmMNUXvAM.jpg
phpmMNUXvAM.jpg [ 67.58 KiB | Прегледано 19248 пъти ]
phpMnhsj3AM.jpg
phpMnhsj3AM.jpg [ 41.75 KiB | Прегледано 19248 пъти ]
phpL9zR0FAM.jpg
phpL9zR0FAM.jpg [ 50.4 KiB | Прегледано 19248 пъти ]
phpGeNu2SAM.jpg
phpGeNu2SAM.jpg [ 47.6 KiB | Прегледано 19248 пъти ]
Неделя, 22.12.2019 г. 16:09 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Следя темата и се сещам за моите похождения преди 35 години по закупения от мен 14 годишен Трабант, тогава само такава кола , но комби , ми беше меракът !

Чак такива ремонти не съм имал, но си спомням, че кърпихме праговете, после и аз така наливах топло горяло масло с малко грес, а пода от двете страни го мазах със смес от 40 кофички от кисело мляко, два килограма "болкит",кореселин и толуол . Стана някаква пластична маса , която много силно се залепи и на двете страни. След две години така беше се втвърдила, че не можеше да се пробие с нож или отвертка !
Външно с шкурка изчистих , китвах , загладих и боядисах с "мръсно бял" автолак, но като нямах компресор и пистолет , го правих с прахосмукачка и буркан към нея , които ги имаше тогава.
Стана прилично, но остана леко матово, "портокалова кожа" , но пък беше чисто и имаше вид!
Дори един възрастен мъж му много хареса, та ме пита как е станало така матово, не искал гланц !

Това беше 1984 година, 1988 година купих чисто ново купе за 2000 лв от Мототехника и сам за 10 дни прехвърлих основните части , като и ходех на работа .
По късно смених двигател и елчасти на 12 волта, новия модел ходова част и така цели 23 години, до 2006г, когато го продадох.

Сега само вече гледам, още година и ставам на 70 години, преминах на по- малки превозни средства- ремонтирам и възстановявам велосипеди, те сега са ми по силите .

Желая ти да го стегнеш и да си го караш с кеф много години !!!

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Неделя, 22.12.2019 г. 16:19 ч.
Профил ICQ
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
За крепежите:

От ляво надясно:
1.Неръждаемо винтче за лайстната на тавана. Същия размер като оригинала. Лайстната на тавана я залепям с акрилен уплътнител. Там трябва да има някакво лепило, за да не се свлича водата директно надолу. Лайстната на тавана е доста важен елемент, защото работи като улук на покрив.
2.Оригинален винт за калник. Оригиналните винтчета ги сменям горе, но тези отпред между фара и мигача ги зачиствам хубаво и минавам с вюрт преди да ги завия за да гоня оригиналния вид на колата. Доста дефицитни са вече винтовете за плоска отверка и пазя оригиналния крепеж.
3. Модерно копие на оригиналния винт за калник. Масовите видии за дърво са тънки и не става добре с тях. Тези са точно копие на оригинална като размер. Намерете си същите, иначе ще ви превъртат другите, когато ги завивате.
4. Копие на видята за лайстната. Отново си пазете старите и вземете същите.
5.Самонарезна видия тип копче за калниците от долна страна. Оригинално отдолу са същите видии като тези за лайстната на калниците, но аз там такива не слагам. С такива копчета се сглобяват металните конструкции за гипсокартон. Като е самонарезна видията в багажника на седана по-трудно може да се нарани човек, когато пипа долу в ъглите. :) Калника долу не се лепи, където са видиите. Слага се една гумена лента - оригиналната или нейн заместител. Тази лента е много важна - изпъва калника и като се завива видята отдолу не позволява да се издуе калника настрани при прибирането на видията. По-сложно го обяснявам отколкото в действителност е, но като свалите някой калник веднага ще ме разберете.
6. Алуминиев нит с широка и леко конусовидна глава. Размер: 14 на 5 мм. Трябва здрава нитачка за него, че тези за една ръка се чупят.

На моята кола не съм го снимал, но ето на една друга, която я кърпих цялостно, презалепях тавана и всички калници.
Трябва да се направят фаски за видиите в новите калници с подходящо свредло.
Видиите, които ползвам за отгоре са здрави и сами си правят отвор в ламарината на купето, независимо че не са самонарезни.


Прикачени файлове:
phpDfN26PAM.jpg
phpDfN26PAM.jpg [ 64.05 KiB | Прегледано 19203 пъти ]
phpPooDynAM.jpg
phpPooDynAM.jpg [ 43.43 KiB | Прегледано 19203 пъти ]
phpACXMR7AM.jpg
phpACXMR7AM.jpg [ 42.34 KiB | Прегледано 19203 пъти ]
phpEefnI6AM.jpg
phpEefnI6AM.jpg [ 34.63 KiB | Прегледано 19203 пъти ]
Вторник, 24.12.2019 г. 17:33 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Trabant 601, 1979
Джантите ги минах на пясък, вюрт 2 ръце и ги боядисвах с една еднокомпонентна боя, която специално чаках за целта. Но нещо не ми хареса крайния резултат и след това ги минах с боя за джанти в спрей и след това с лак. Мога да кажа, че доста добре се получи.
Повечето опции за боя за джанти в праховото са все металици, а оригинала е по-скоро като сребърен феролит. Даже мисля, че ако ги бях боядисал и с алкиден такъв, щях да получа същия ефект.

Черното под капака съм го боядисвал с дукомпонентен акрил и бих казал, че стана доста добре.
Трябваше да боядисам и черните пластмаси отвън - надписи, капачки.
Боядисах и със спрей в подходящия сив цвят и гумените уплътнители между фарове/мигачи/дръжки на вратите и купето.
Маската зад решетката също боядисах черна за да изпъква решетката. Оригинално е така, а много често съм виждал това да се пропуска.
Стикера на стъклото се продава в немските онлайн магазини за части.

Остава му тапицерията, калобраните и пластмасите на вратата за вятъра.
Както и някоя друга дреболия - например моторчето за чистачки. Има оригинални 12 волтови, които изглеждат като 6-волтовите. Слагани са по баркас. Вмомента имам всичките 4 степени, а за 601 са само бърза и бавна :)
Така че, ако можете да предложите нещо от изброените - пишете ми едно ЛС.


Прикачени файлове:
phpIUmsu9AM.jpg
phpIUmsu9AM.jpg [ 63.51 KiB | Прегледано 19192 пъти ]
phpRUqjXQAM.jpg
phpRUqjXQAM.jpg [ 54.29 KiB | Прегледано 19192 пъти ]
phpfnhSzrPM.jpg
phpfnhSzrPM.jpg [ 91.99 KiB | Прегледано 19192 пъти ]
phpm7FbYQAM.jpg
phpm7FbYQAM.jpg [ 93.07 KiB | Прегледано 19192 пъти ]
Сряда, 25.12.2019 г. 11:17 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Trabant 601, 1979
От всички истински реставрации, правени у нас, това е най-хубавият цвят! Поздравления за труда!

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Вторник, 21.01.2020 г. 13:57 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов