Маслото в скоростната кутия - Трабант
Автор |
Съобщение |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Стария немски стандарт го няма вече.Отишъл си е заедно с Берлинската стена.Това са двуцифрените GL.Нормалните са едноцифрени и има една таблица за конвертиране,дето е пълен апокриф...няма я никъде.
В оригиналната немска книжка на моя Вартбург си ги има по SAE означенията.80 за зимно и 90 за лятно.Ако намерите оригинална немска книжка за Трабант от последните години на производство,няма начин да не са дадени по SAE означенията.Книгите на Х.Илинг са превеждани в години,когато у нас наиситна е имало само ЕП-90 и нищо друго.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Събота, 05.04.2008 г. 01:07 ч. |
|
|
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
Нямам представа какво масло трябва да се сипва в скоростната кутия, нито колко, нито на колко време или километри трябва да се сменя. Баща ми на неговия Вартбург не му го беше сменял абсолютно никога. Само е доливал по малко през годините. Когато колата спря да се кара беше на 20 години и 230-240хил.км. и скоростите нямаха проблеми. Не знам как става тоя номер
|
Събота, 05.04.2008 г. 01:16 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
Според инструкцията за експлоатация на Трабант, трансмисионното масло се сменя на всеки 30 000 км. или на всеки четири години, ако за това време пробегът не е изминат. Маслото следва да е с класификация SAE 80. Първоначалното зареждане на масло е в количество 1.5 литра, след източването му се наливат 1.3 литра.
Промивка на скоростната кутия не се прави. На капачката на пробката за източване има постоянен магнит, чиято задача е за задържа появилите се при работата фини метални частици, така че след източването на маслото капачката трябва да се почисти - най-лесно чрез забърсване с чисто парче плат. Появата на по-големи частици говори за неизправност в скоростната кутия. Периодично е необходимо да се прави проверка на количеството масло и при необходимост-да се долива.
|
Понеделник, 07.04.2008 г. 10:00 ч. |
|
|
стамен353
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 16:22 ч. Мнения: 42 Местоположение: София-Пловдив
|
Преди 10-ина години когато се сдобих с моя вартбург(произведен 1984)също не му беше сменяно маслото,като го източих не ставаше за нищо,освен за цапане,нямаше никакъв вискозитет и приличаше на изгорело олио,за щастие повреди в скоростната кутия нямаше.Освен на пробег то се сменя и на срок,старее,губи смазочни свойства.По книгите тоя срок го дават 3-4 год.Веднага щом го смених скоростите се превключваха далеч по-лесно.Преди 1 месец го смених отново и налях Кастрол 85 ЕР.Отново почувствах разлика,особено със задната скорост,която преди включваше само на студен двигател,така че не е за подценяване смяната на тва масло
Ако не се лъжа колегата ТТТ( т.нар Дядо Тошо)също препоръчваше това масло-Кастрол 85ЕР
_________________ Горит и кружится планета, Над нашей Родиною дым, И значит, нам нужна одна победа, Одна на всех - мы за ценой не постоим. Одна на всех - мы за ценой не постоим.
Пусть ярость благородная Вскипает, как волна, — Идёт война народная Священная война
|
Четвъртък, 10.04.2008 г. 17:14 ч. |
|
|
TTT
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 119 Местоположение: София
|
Препоръчвам 80 ЕР. То е с по-малък вискозитет от 85 ЕР и 90 ЕР, т.е. е по-рядко.Но си е много добро за нашия климатичен пояс. Аз съм с Кастрол, но сега има и други хубави маркови масла. След 180 хиляди километра фрайлауфа продължава да си работи безупречно, дори го използвам вместо съединител, когато не бързам или не се налага бързо да превключа скоростите на Вартбурга.
|
Четвъртък, 10.04.2008 г. 18:07 ч. |
|
|
mimoz@
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 18:31 ч. Мнения: 31 Местоположение: Русе
|
Незнам какво масло имам в скоростната кутия и какво да долея ако се наложи Проблем ли е ако се смесят два вида масло ако е имало 90ЕР а аз долея 80ЕР Или ще е по добре да го сменя изцяло
_________________ Жената зад волана е като звездата в небето Ти нея я виждаш-тя тебе не
|
Неделя, 04.05.2008 г. 12:13 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
смени го изцяло.Даже е добре да промиеш кутията преди да налееш новото.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 04.05.2008 г. 12:29 ч. |
|
|
mimoz@
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 18:31 ч. Мнения: 31 Местоположение: Русе
|
[quote="Santa"]смени го изцяло.Даже е добре да промиеш кутията преди да налееш новото.[/quote]
а с какво-има ли някакви подходящи препарати и какви са те
_________________ Жената зад волана е като звездата в небето Ти нея я виждаш-тя тебе не
|
Неделя, 04.05.2008 г. 19:22 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Има си промивно масло,има и добавки за промиване.
Съвсем отделен е въпросът за смисъла на тая процедура при тая точно кола.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 04.05.2008 г. 19:28 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Това с промивката е само ако маслото е било някакво невероятно гъсто и несменяно 100 години. Нормално е да минеш 10на километра да загрее хубаво, след това заставаш на равно място и източваш маслото, като изчакваш хубаво да се изцеди до край.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 06.05.2008 г. 10:34 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Аз моето го с мених с промивно.
Източих старото , налях промивното.Покарах 2 километра източих и него и налях вече хубавото скоростно масло на Репсол.
|
Сряда, 07.05.2008 г. 10:02 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
В инструкцията за експлоатация на Трабант пише, че промивка не се прави. Вероятно е свързано с невъзможността маслото да се източи докрай. Ако се промива с по-рядко масло, остатъкът от него ще се смеси с новото и ще го разреди. Най добре е, както казва и колегата theultimate, колата да се покара преди смяната, за да може маслото да загрее и да стане тънколивно. Източва се старото масло доколкото може и се налива 1.3 литра ново EP 80. Марката - според личните предпочитания и финансовите възможности. При съмнения относно това с какво масло е колата и кога е зареждано - задължително смяна.
|
Четвъртък, 08.05.2008 г. 16:51 ч. |
|
|