Автор |
Съобщение |
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
Маслото в скоростната кутия - Трабант
Колеги, проверявайте си количеството на маслото в скоростната кутия, защото преди 2 дни се счупи/блокира въпросният агрегат именно поради изтичане на маслото най-вероятно откъм семерингите. Лошото беше, че предно дясно колело блокира в движение и само заради ниската скорост не се стигна до произшествие. Колата се кара всеки ден по много, но до момента на повредата скоростната кутия не даваше никакви индикации, че има някаква нередност и напротив - бях с убеждението, че маслото е ок, защото го смених преди 10 месеца със скъпо, а откъм семерингите нямаше омасляване.
|
Неделя, 30.03.2008 г. 22:23 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Как точно се проверява на трабант? Доколкото знам, като се отвинти контролната пробка, ако тече масло е ок, ако нищо не тече, значи е ниско.
|
Неделя, 30.03.2008 г. 22:25 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Да пробката е от страни доста ниско и прилича на обикновено болтче
мойта и тя тече така ,че периодично я наглеждам. И доста вие ама здраве да е . Смених имаслото с по редичко и започна да си включва втора дори и студена без дерт ама виенето си остана -тънко и натрапчиво бях чел нейде че се дължало на няква асинхронност във диференциала.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Неделя, 30.03.2008 г. 23:31 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
За това са виновни както винаги любимците ни от приста ойл. Незнам как може всички коли да са правени за ЕП80 или даже 75, но единственото българско двутактово масло да е ЕП90, тоест по-гъсто от колкото трябва. Моите проблеми с втората изчезнаха в момента, в който налях нормално масло.
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 10:09 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Това че маслото не е подходящо за твоята кола не е техен проблем.
90 ЕР или 80 ЕР никък не е двутактово масло , това си е чисто диференциално масло.
_________________
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 11:03 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Сега ако обясниш и какво общо им ЕП-90 с двутактовата технология...нямаш грешка.
Стандартно диференциално всесезонно масло.Златната среда между редките и гъстите масла...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 11:08 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Маслото в скоростната кутия - Трабант
А може маслото да си е било в нормата, но семерингите да не са издържали на маслото .
Да са се скапвали малко по малко откакто си сипал масло преди 10 месеца .И точно в най-неприятния момент да си останал без масло именно заради самото масло или заради лошата изработка/материал , от който са направени семерингите .
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 11:48 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Извинявам се за грешката, не съм погледнал, исках да кажа трансмисионно масло. Кое му е златното да попитам? Трабанта дори лятото докато загрее влизат малко по-трудно предавките. Голфа освен в най-големите жеги от 35 градуса нагоре, да включиш втора на студено изисква ненормално усилие. От тук си вадя извода че това масло или не е за стандартните коли, които се карат по пътищата в България, или е колкото да некараш без масло. Някъде по стария форум имаше темички как трабанта пушел, как зимата докато загрее се превключвало с две ръце. Всичко това е в масовото съзнание на българите и то само заради гадните български масла и неправилното смесване.
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 12:52 ч. |
|
|
Gosho
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 21:27 ч. Мнения: 134 Местоположение: Русе
|
Aз вече имам чувството , че ти си член на някоя секта
_________________
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 12:56 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Мхм..и аз има такова чувство....
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 12:59 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Не, просто се опитвам да правя нещо по-различно от останалите. Не да гледам как колата ми е гадна, ама да мисля единствено за това как да си карам по-евтино и от това да спестявам за кола от западните морги. И донякъде да разбия всеобщите представи за трабанта, които са изградени на основата на шофьори-идиоти, но в това съм глас в пустиня.
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 13:03 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Напълно съм съгласен с theultimate - маслото има голямо значение. По голям боклук от приста ер90 няма!
Малко статистика - Вартбург с оригиналното масло в ск. кутия изкара 400 000км с оригиналния фрайлайф и така си замина... Друг Вартбург на 60 000 смени оригиналното масло с приста ер90 и фрайлайфа замина след има няма 15-20 000.
На моя Вартбург първата смяна на маслото в кутията е била когато колата е била на 100 000 км. Оригиналното масло било сменено с приста ер 90 и след 20 000км фрайлайфа отказа тотално.
Скоро ми подариха една кутия на 200 000км с оригинален работещ фрайлайф.... кутията си беше с оригиналното масло.
Също да добавя, че след като смених пристата ер90 със лики моли ер80 разлика в превключването на скоростите на студен двигател беше космическа!
Освен това на студен двигател на свободна като пусна съединителя оборотите не падат. С ер90 зимата на смукач оборотите падаха драстично.
Също така собственичката на магазина за Вартбург в Стара загора ми разправя че през 90 година, като ходила на специализация в завода на Вартбург ръководителя и казал " в никакъв случай не сменяй оригиналното масло в ск. кутия, по простата причина че в България хубави масла нямате!"
Вие си правете изводите, аз отдавна съм ги направил.
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 15:20 ч. |
|
|
Bobi-Wan
Боби Диван
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 19:16 ч. Мнения: 141 Местоположение: сф
Automobile: ?
|
Я тъкмо като се почнали тази конференция-кажете кво масло на Мобил1 да сипя за Вартбурга (трансмисионно)?
_________________ '80s cars forever and only http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4152394_700b.jpg
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 17:30 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Е не за дизелови двигатели на високи обороти през първото тригодие на миналия век .
Може да се бъркам ,ама май във всяко по-горно мнение или се споменава думата ,,трансмисия'' или думата ,,скоростна кутия''
По въпроса ти - гледай индекса за вискозитет ЕР , за нашите коли е доволно да е ЕР 80 .
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 19:07 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Понеделник, 31.03.2008 г. 20:11 ч. |
|
|