Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Маслото в скоростната кутия - Трабант 
Автор Съобщение
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Стария немски стандарт го няма вече.Отишъл си е заедно с Берлинската стена.Това са двуцифрените GL.Нормалните са едноцифрени и има една таблица за конвертиране,дето е пълен апокриф...няма я никъде.
В оригиналната немска книжка на моя Вартбург си ги има по SAE означенията.80 за зимно и 90 за лятно.Ако намерите оригинална немска книжка за Трабант от последните години на производство,няма начин да не са дадени по SAE означенията.Книгите на Х.Илинг са превеждани в години,когато у нас наиситна е имало само ЕП-90 и нищо друго.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Събота, 05.04.2008 г. 01:07 ч.
Профил ICQ
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч.
Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
Мнение 
Нямам представа какво масло трябва да се сипва в скоростната кутия, нито колко, нито на колко време или километри трябва да се сменя. Баща ми на неговия Вартбург не му го беше сменял абсолютно никога. Само е доливал по малко през годините. Когато колата спря да се кара беше на 20 години и 230-240хил.км. и скоростите нямаха проблеми. Не знам как става тоя номер


Събота, 05.04.2008 г. 01:16 ч.
Профил WWW
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
Според инструкцията за експлоатация на Трабант, трансмисионното масло се сменя на всеки 30 000 км. или на всеки четири години, ако за това време пробегът не е изминат. Маслото следва да е с класификация SAE 80. Първоначалното зареждане на масло е в количество 1.5 литра, след източването му се наливат 1.3 литра.
Промивка на скоростната кутия не се прави. На капачката на пробката за източване има постоянен магнит, чиято задача е за задържа появилите се при работата фини метални частици, така че след източването на маслото капачката трябва да се почисти - най-лесно чрез забърсване с чисто парче плат. Появата на по-големи частици говори за неизправност в скоростната кутия. Периодично е необходимо да се прави проверка на количеството масло и при необходимост-да се долива.


Понеделник, 07.04.2008 г. 10:00 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 16:22 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София-Пловдив
Мнение 
Turbo написа:
Нямам представа какво масло трябва да се сипва в скоростната кутия, нито колко, нито на колко време или километри трябва да се сменя. Баща ми на неговия Вартбург не му го беше сменял абсолютно никога. Само е доливал по малко през годините. Когато колата спря да се кара беше на 20 години и 230-240хил.км. и скоростите нямаха проблеми. Не знам как става тоя номер


Преди 10-ина години когато се сдобих с моя вартбург(произведен 1984)също не му беше сменяно маслото,като го източих не ставаше за нищо,освен за цапане,нямаше никакъв вискозитет и приличаше на изгорело олио,за щастие повреди в скоростната кутия нямаше.Освен на пробег то се сменя и на срок,старее,губи смазочни свойства.По книгите тоя срок го дават 3-4 год.Веднага щом го смених скоростите се превключваха далеч по-лесно.Преди 1 месец го смених отново и налях Кастрол 85 ЕР.Отново почувствах разлика,особено със задната скорост,която преди включваше само на студен двигател,така че не е за подценяване смяната на тва масло
Ако не се лъжа колегата ТТТ( т.нар Дядо Тошо)също препоръчваше това масло-Кастрол 85ЕР

_________________
Горит и кружится планета,
Над нашей Родиною дым,
И значит, нам нужна одна победа,
Одна на всех - мы за ценой не постоим.
Одна на всех - мы за ценой не постоим.


Пусть ярость благородная
Вскипает, как волна, —
Идёт война народная
Священная война


Четвъртък, 10.04.2008 г. 17:14 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 119
Местоположение: София
Мнение 
Препоръчвам 80 ЕР. То е с по-малък вискозитет от 85 ЕР и 90 ЕР, т.е. е по-рядко.Но си е много добро за нашия климатичен пояс. Аз съм с Кастрол, но сега има и други хубави маркови масла. След 180 хиляди километра фрайлауфа продължава да си работи безупречно, дори го използвам вместо съединител, когато не бързам или не се налага бързо да превключа скоростите на Вартбурга.


Четвъртък, 10.04.2008 г. 18:07 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 18:31 ч.
Мнения: 31
Местоположение: Русе
Мнение 
Незнам какво масло имам в скоростната кутия и какво да долея ако се наложи Проблем ли е ако се смесят два вида масло ако е имало 90ЕР а аз долея 80ЕР Или ще е по добре да го сменя изцяло

_________________
Жената зад волана е като звездата в небето Ти нея я виждаш-тя тебе не


Неделя, 04.05.2008 г. 12:13 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
смени го изцяло.Даже е добре да промиеш кутията преди да налееш новото.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Неделя, 04.05.2008 г. 12:29 ч.
Профил ICQ
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 18:31 ч.
Мнения: 31
Местоположение: Русе
Мнение 
[quote="Santa"]смени го изцяло.Даже е добре да промиеш кутията преди да налееш новото.[/quote]


а с какво-има ли някакви подходящи препарати и какви са те

_________________
Жената зад волана е като звездата в небето Ти нея я виждаш-тя тебе не


Неделя, 04.05.2008 г. 19:22 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Има си промивно масло,има и добавки за промиване.
Съвсем отделен е въпросът за смисъла на тая процедура при тая точно кола.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Неделя, 04.05.2008 г. 19:28 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Това с промивката е само ако маслото е било някакво невероятно гъсто и несменяно 100 години. Нормално е да минеш 10на километра да загрее хубаво, след това заставаш на равно място и източваш маслото, като изчакваш хубаво да се изцеди до край.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 06.05.2008 г. 10:34 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
theultimate написа:
Това с промивката е само ако маслото е било някакво невероятно гъсто и несменяно 100 години. Нормално е да минеш 10на километра да загрее хубаво, след това заставаш на равно място и източваш маслото, като изчакваш хубаво да се изцеди до край.


Аз моето го с мених с промивно.
Източих старото , налях промивното.Покарах 2 километра източих и него и налях вече хубавото скоростно масло на Репсол.


Сряда, 07.05.2008 г. 10:02 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
В инструкцията за експлоатация на Трабант пише, че промивка не се прави. Вероятно е свързано с невъзможността маслото да се източи докрай. Ако се промива с по-рядко масло, остатъкът от него ще се смеси с новото и ще го разреди. Най добре е, както казва и колегата theultimate, колата да се покара преди смяната, за да може маслото да загрее и да стане тънколивно. Източва се старото масло доколкото може и се налива 1.3 литра ново EP 80. Марката - според личните предпочитания и финансовите възможности. При съмнения относно това с какво масло е колата и кога е зареждано - задължително смяна.


Четвъртък, 08.05.2008 г. 16:51 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов