Трабант и Вартбург 353 на газ
Автор |
Съобщение |
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
А няма ли някакво значение каква точно ще е помпата? Нито тук в темата, но нито в материала който Nasakoto даде не пише точно. Пише че по-добрият вариант е японска помпа, но модели не се споменават. Помпа от каквато и да е Ямаха(примерно) ли става?
|
Петък, 13.06.2008 г. 16:15 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
За модели не знам, понеже не съм се интересувал чак толкова. Помпите за ЧЗ имали някакъв фабричен дефект, а и ги правели в Румъния - били пълен боклук. Японската знам че е около 60-70 лева, и би трябвало да стане от произволен мотор.
_________________ Hard to the core !
|
Петък, 13.06.2008 г. 16:58 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Това с ел.двигателя хич не е лоша идея.Електрически автомобили съществуват от 15 години в движение.Само дето имат ограничен пробег-около 100-150 км в градски цикъл...след което искат бая време зареждане.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 26.06.2008 г. 14:36 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Технологийте се развиват В САЩ са на мода в момента и за да ги карат, значи не е чак толкова дълго това зареждане Аз много се замислям да намеря 2-ри трабант и да направя такъв експеримент
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 26.06.2008 г. 14:57 ч. |
|
|
chronometer
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч. Мнения: 219 Местоположение: Пловдив
|
В САЩ всякакви глупости са на мода, защото има кой да ги финансира.
|
Четвъртък, 26.06.2008 г. 16:17 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Теоретично става, само че има един принципен проблем.
Двигателите с вътрешно горене отдават много повече мощност на единица тегло, в сравнение с произволен електродвигател. 19 киловатов електродвигател ще тежи поне 200 килограма, ще е много по-голям като обем и тегло, и всичкото това без да броим акумулаторите. Така че като направиш трабса на ток, той ще тежи поне 500 килограма в повече, и това при същата мощност. Сещай се - охлювите и костенурките ще те изпреварват, като ти свиркат и те псуват, че им правиш задръстване...
@ chronometer: Хич не са глупости, бат Илко го е сметнал - киловатчас от горивен източник излиза в пъти с по-висока цена, отколкото киловатчас на от електрическата мрежа.
Нека колата гори 10/100 бензин извънградско при скорост 100 км/ч. като й трябват 20 от всичките 50 киловата за да поддържа тази скорост. За един час мотора ще е отдал енергия 20 киловатчаса, като за бензинов двигател цената като цяло ще е 14.70 лева (при цена на бензина 2.45 за литър). Тоест, имаме 73.5 стотинки за киловатчас. А в момента цената на дневната тарифа на тока за битови нужди е огромните 18 стотинки на киловатчас. Разликата си я сметнете сами.
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 26.06.2008 г. 16:17 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Електромоторите не се равиват по точно две причини.
Първата я е казал Наско...тежки са.
Втората е,че практически нито един проблем не решават.Сега имаме камари ненужно желязо...ама то е по-добро от същите камари химически отпадък от батерии.
Горивните клетки са добра алтернатива.
Магнитните мотор също,ама там на технологията ще и трябват едно 10-ина години за да дръпне.
Конвенционалният бутален мотор има един недостатък-смешното КПД.Със зор прехвърля 35%...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 26.06.2008 г. 20:49 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Но се сещаш, че електродвигателя почти през целия диапазон от обороти си има максимален въртящ момент, за разлика от бензиновия, нали Т.е. един 19 кВ двигател си работи с 19 кВ мощност, докато един бензинов 19 кВ докато ги докара тия 19 кВ (особено на трабанта....) ще те запсуват охлювите....
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 26.06.2008 г. 22:48 ч. |
|
|
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Сега като си гледам мнението малко съм се оплел Имах впредвид, че електрическия двигател през почти целия си диапазон от обороти работи с един и същ въртящ момент или иначе казано - една и съща сила
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Петък, 27.06.2008 г. 12:05 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Попаднах на тази тема и ме заинтересува. Обаче някои моменти не ми станаха ясни.
Доколкото разбрах, бензинът, маслото и въздуха идват по различни пътища и се смесват в карба, след това обтичат картера, компресират се от буталото и постъпват в цилиндъра. Добре де, кажете ми като как ще пуснете пропан-бутана през картера?.. Т.е. дали газта ще се смесва добре с маслото? Маслото дали ще пулверизира добре, тъй като не е смесено с бензин?
Честно да ви кажа, имам голямо желание да се захвана с това, но въпросителните са много.
|
Петък, 04.07.2008 г. 16:00 ч. |
|
|
353W-fen
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 20:09 ч. Мнения: 21
|
кое баш не ти е ясно разгледа ли схемата за разделното мазане,на газ си4ките работи се смесват в всмукателния колектор,под карба газта се подава 4рез пло4ка под карба или се разпробива при дифузйора,може и над карба ама се ползва по редко.
|
Събота, 05.07.2008 г. 17:13 ч. |
|
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
| | | | Nasakoto написа: Теоретично става, само че има един принципен проблем. Двигателите с вътрешно горене отдават много повече мощност на единица тегло, в сравнение с произволен електродвигател. 19 киловатов електродвигател ще тежи поне 200 килограма, ще е много по-голям като обем и тегло, и всичкото това без да броим акумулаторите. Така че като направиш трабса на ток, той ще тежи поне 500 килограма в повече, и това при същата мощност. Сещай се - охлювите и костенурките ще те изпреварват, като ти свиркат и те псуват, че им правиш задръстване... [smili @ chronometer: Хич не са глупости, бат Илко го е сметнал - киловатчас от горивен източник излиза в пъти с по-висока цена, отколкото киловатчас на от електрическата мрежа. Нека колата гори 10/100 бензин извънградско при скорост 100 км/ч. като й трябват 20 от всичките 50 киловата за да поддържа тази скорост. За един час мотора ще е отдал енергия 20 киловатчаса, като за бензинов двигател цената като цяло ще е 14.70 лева (при цена на бензина 2.45 за литър). Тоест, имаме 73.5 стотинки за киловатчас. А в момента цената на дневната тарифа на тока за битови нужди е огромните 18 стотинки на киловатчас. Разликата си я сметнете сами. | | | | |
Само да допълня колегите.
Използването на редуктор и високооборотен колекторен ел.мотор облекчава задачата, наречена електромобил, но пак цялата конструкция е прекалено тежка и маломощна. Също и използването на инерцията на автомобила за дозареждане на батериите.
Та както каза и Насакото, теглото е основния проблем.
А иначе плюсовете безспорно са много. Но с налични материали и агрегати, непредназначени за тази цел, според мен е невъзможно да стане.
Да, съществуват ел.мобили, но те използват други технологии:
-- Литиево - йонни батерии (около 3 000 $ комплекта );
-- Електромоторът е същевременно и генератор (използва се инерцията за дозареждане на батерията), като така се спестява около 20 % от енергията;
-- Специално конструиран борд - компютър;
-- Системата е на 48 В (повечето);
-- Използват се леки материали;
Съществуват и хибридни автомобили - на гориво + електричество.
Сега за АГУ на трабант - защо не? Обаче аз все още съм Тома неверни и ще ви кажа защо.
-- какви ще са последствията от преминаването на пропан - бутана през картера (газта и маслото са в различни фази и няма да се смесват добре - оттам и лошо мазане и утаяване на маслото);
-- след като газта и маслото изгарят заедно, няма ли двигателят да се "дави";
-- каква трябва да е центровката;
-- с колко ще спадне мощността;
-- как ще се затопля газта.
Ако някой е наясно, моля за конкретни отговори.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
Понеделник, 07.07.2008 г. 12:44 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Имам чешка помпа /не румънска, а чешка - "jawa" / за разделно мазане , некога я купих за да внедрявам газ на варга но по една и друга причина пропуснах тоз момент- некой от вас ако е мераклия ще я спазарим. Имам и снимка некъде но ще я намеря при интерес. Отговарям на ogich@cybcom.net
|
Понеделник, 21.07.2008 г. 18:33 ч. |
|
|
iei
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч. Мнения: 71 Местоположение: Sofiq
|
theultimate като си толкова отворен кажи точно къде в тази тема има отговор на моя и въпрос и защо ми заключи темата.
_________________ ieiei@mail.bg
|
Понеделник, 21.07.2008 г. 19:54 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
И да няма отговор ще си зададеш въпроса тук. Не е нужно да отваряте 10 теми за едно и също.
|
Понеделник, 21.07.2008 г. 20:42 ч. |
|
|