Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Трабант 601 S комби - началото
Автор |
Съобщение |
barkas1000
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:46 ч. Мнения: 81 Местоположение: Добрич
|
Трабант 601 S комби - началото
Дойде време най-сетне да се превърна от постоянен наблюдател на форума в по-активен участник. И така историята е следната: Първата ми кола в живота в далечната 1993 година беше Трабант 601 S-много мечтана,невъзможно от магазина и разбира се втора ръка. Машинката беше доста изтормозена, 6 волтова и ми създаваше доста проблеми,но това не помрачи любовта ми към марката,просто го отдадох на лош късмет и липса на какъвто и да е опит. Разделих се с нея след около 9 месеца, трябваше ми по-голяма кола. Вирусът обаче остана. И така допреди година и половина. При навършването на поредния ми юбилей,съпругата ми удовлетвори мечтата ми и ми подари Трабант комби,произведен 1989 година. За комби си мечтаех още от времето на първия ми Трабант. А и цвета на новата придобивка съвпадаше с мечтата от онова време-зелен. По различни причини през тази година и половина нямах много физическа възможност да се занимавам с колата,но сега съм се заел сериозно и ми се иска в най-скоро време да я подкарам. Първото,което трябваше да направя и ремонтът на спирачната система.Колата беше стояла доста време без да се кара и естествено спирачните цилиндри бяха клеясали. Смених гумичките, но спирачната помпа се оказа ,че не функционира. Сменях и гумичките,но така и не тръгна. Купих помпа втора употреба и всичко си дойде на мястото. Започна внимателно опознаване на колата на пътя,разбира се на много къси разстояния. При тези пътувания усетих едно блъскане в предницата. Повдигнах предните колела и се оказа,че втулките на шенкелите са разбити. И ето това е истинското начало на техническо запознаване с колата и самостоятелен ремонт. Започвайки разглобяването смятах,че ще разглобя предното окачване, ще подменя износените части и ще събера всичко отново. Да но не се получи така. Голямата ми изненада беше,че от лявата и дясната страна шенкелите бяха комплектовани по различен начин. Поразрових се из литературата, имам каталог за резервните части на Трабант, но оттам объркването стана още по-голямо. Каталогът ми е стар и със сигурност в конструкцията се внесени доста изменения до производството на моя автомобил. И така!Ще се опитам да качвам снимки на първоначалното състояние на предното окачване и ще съм ви благодарен, ако коментирате това,което виждате и ми помагате с информация! Вижда се,че има разлика във вида и броя на елементите.
|
Неделя, 19.05.2019 г. 18:53 ч. |
|
|
barkas1000
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:46 ч. Мнения: 81 Местоположение: Добрич
|
Re: Трабант 601 S комби - началото
Тъй като не разбрах, как да качвам и коментирам повече снимки в един пост ще пиша поотделно. На дясната се вижда една доста голяма шайба, която отсъства на лявата. Така че ме интересува какво и в каква последователност се разполага на горната и долната опори на шенкела? Има ли разлика между дясната и лявата страни? Днес вече пресовах втулките и утре ще търся райбер, за да ги докараме на размер. На долната опора от лявата страна липсваше едната от вътрешните шайби на долното окачване на шенкела, тези който обират луфта. От какъв материал са и какви са им размерите? Какви са размерите на О-пръстените, който се разполагат във V-образния улей между вилката и шенкела, както и на долното окачване? Как се избиват лагерите на главината и има ли нещо между тях? В книгата пише,че се запресова само външния лагер, а вътрешният се набива на карето. Това така ли е или не съм разбрал правилно?
Въпросите станаха доста, имам и още! Очаквам коментарите ви с надежда да си изясня ситуацията и да продължа със събирането на предницата!
|
Неделя, 19.05.2019 г. 18:55 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: Трабант 601 S комби - началото
И на 2та шенкелни болта (вилката за ресора и в долната част на шенкела, металната ос) имат дистанционни шайби за обиране на аксиален луфт. Заради това ти се разминават броя на елементите които си извадил. Също така тия метални оси се износват радиално. Хубаво е ако имаш как да ги изправиш, да не са на вълни, за да може по-дълго време да имаш изправна предница.
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Понеделник, 20.05.2019 г. 23:18 ч. |
|
|
barkas1000
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:46 ч. Мнения: 81 Местоположение: Добрич
|
Re: Трабант 601 S комби - началото
Благодаря за отговора! А как става изправянето на болтовете?
|
Вторник, 21.05.2019 г. 08:00 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Трабант 601 S комби - началото
Лагерите с 2бр общо отпред. Като на лада самара и голф 2 са. НАбива се самия лагер отвън нвътре и се поставя зегерка. Само вътрешните легла са 2 но са към лагера и на тях лежи главината и не е добра идея да се махат от лагера.
|
Вторник, 21.05.2019 г. 08:31 ч. |
|
|
barkas1000
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:46 ч. Мнения: 81 Местоположение: Добрич
|
Re: Трабант 601 S комби - началото
Така се оказа. Днес избих единия на преса и е точно такъв. А някой може ли да каже какъв номер е лагера?
|
Сряда, 22.05.2019 г. 12:48 ч. |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|