Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Моето "съкровище". 
Автор Съобщение
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Добре се справяш.Между другото твоя траб е от по-старите модели и има разлика .

За нита:
От старата челюст махаш нита и рамото, на което се закача жилото за ръчната спирачка .
Взимаш новата челюст с нов нит и рамото и занитваш нита на същото място, където е бил занитен на старата челюст .(да изглежда по същия начин).
В магазина трябва да продават такъв нов нит.
Ако рамото не е силно деформирано не виждам никакъв проблем да се използва пак .

Ако ще сменяш феродото.Сменяш го и слагаш новото без да бараш нита и рамото .


А ябълковидния болт.На мен лично малко смешно ми се струва да има някаква разлика.Стига резбата да е същата и всичко да пасва.Не виждам проблем да се монтира и да работи .Все пак всички ябълковидни болтове действат по един и същ начин . :?



Много е хубаво,че имаш зелената дебела книга.
Толкова хубаво и разбираемо опътване не се среща често.
Четеш всичко за спирачната система.
Като приключиш как по-точно се обезвъздушават спирачките.
На някоя от последните страници има списък какво е подобрявано през годините по 601 .
Беше казал, че е удрян.След сменяне на работи по предницата,в твоя случай ябълковидни болтове.Няма да е зле да се мине реглаж на предницата.Ако има още за доизпипване там ще се установи.
Може да закараш колата при твоя човек пенсионера да види как е.
Ако има износени втулки да се сменят.Те не са скъпи, но ремонта е малко досаден.
Предницата е важна и,ако откаже става много зле.


П.С. На телевизора опътването е на български ,ама все едно на китайски чета.


Петък, 18.04.2008 г. 11:08 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Как върви проекта ?
До къде стигна ?
Какво има да се прави, за да може колата да се движи пълноценно ?


Сряда, 23.04.2008 г. 09:24 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
В престой съм! Чакам си чарколяците да пристигнат, за да продължа. :)


Сряда, 23.04.2008 г. 20:34 ч.
Профил ICQ
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Пристигнаха!! Чарколяците дойдоха, утре ако не вали, продължавам с "реставрацията".
Искам да благодаря на Гришата и на филип3, който ми даде неговите координати, за отзивчивостта и колегиалното отношение към мен! Хората ми влязоха в положение и ми изпратиха свестни части, за да направя качествен ремонт на Трабанта!


Петък, 25.04.2008 г. 22:28 ч.
Профил ICQ
Пърпоранчо
Аватар

Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч.
Мнения: 430
Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
Мнение 
Моля,за мен е удовостие!
Добре е, че го стягаш и отново ще имаш верен помощник - легендата си е легенда.

_________________
www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51
www.pathologie.de/startseite/
www.esp-pathology.org/home
www.bpa-pathology.com
www.bgpathology.org/
www.patolog.ru/
www.ascp.org/content
publications.iarc.fr/
Трабантозавър


Последна промяна филип3 на Вторник, 07.10.2008 г. 00:39 ч., променена общо 1 път

Събота, 26.04.2008 г. 01:06 ч.
Профил YIM WWW
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Почивните дни бяха ползотворни за Трабльо. Лесно и без проблеми смених челюстите на задно дясно колело. На лявото задно колело нещата не бяха толкова „скучни”. Първо изскочи една „малка изненада” – резбата на накрайника за обезвъздушаване е била повредена и там гордо се мъдреше обикновен болт:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=15
После се оказа, че едното бутало на спирачния цилиндър е блокирало. Наложи се с дорник, чукче и някаква силиконообразна субстанция да бъде раздвижен – успешно. Междувременно констатирах, че спирачния цилиндър ще трябва да се смени, заради злополучната резба. В отвора завих нов болт със здрава резба, но му трябва още съвсем малко натягане и той също ще изпусне - кърпеж. Ще бъда благодарен, ако някой скоро е купувал такъв цилиндър, да ми каже по колко лева вървят. Ако някой пък е успял да ремонтира такава повреда – приемам съвети всякакви!
Каккто и да е, монтирах челюстите, (всичко си пасна идеално) и поставих барабана и колелото.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=16
Тъй като в нашия магазин нямаше нитове за лостовете на ръчната спирачка, се наложи внимателно да ги разнитя и да ги използвам повторно. Получи се, но не знам дали ще издържат трето занитване.
При всичките тези сваляния-качвания главината и барабана вървяха заедно, като заварени, дори след леко почукване не щяха да се отделят. Също ми направи впечатление, че и на лявата и на дясната стари челюсти, свързани с ръчната спирачка, феродото явно е рязано – не са могли да сложат барабана ли, кой знае каква е причината ?!?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=10
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=13
Следващите почивни дни продължавам да дерзая на предно дясно колело. Със сигурност ще сменям ябълковидния болт и втулките на горния шенкел, а морално се настройвам и за други изненади. Проблема е, че стругарът ми е на екскурзия и трябва да търся друг.


Вторник, 29.04.2008 г. 15:33 ч.
Профил ICQ
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Колеги помогнете! Разглобих горния шенкел, но като извадих ресорната вилка, видях, че оста и е износена неравномерно с 0,6-0,7 мм от едната страна, а от другата е силно корозирала по повърхността:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=17
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=18
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=19
По образование съм оптик, но доколкото са ме учили и на машиностроене, няма смисъл да се райберова отвор (както е написано в учената зелена книга) в който ще влиза ос с разлика в дебелините 0,7мм. Тоест трябва да сменя цялата ресорна вилка. Моля тези от вас, които са видяли повече износени ресорни вилки, да ми кажат дали съм прав, за да си организирам нови части!


Четвъртък, 01.05.2008 г. 00:45 ч.
Профил ICQ
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Колеги, може ли някой да ми обясни функцията на пирамидните шайби на направляващото рамо, кое им е пирамидно и евентуално да ми изпрати скица, защото май ще трябва да си ги правя сам?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=9


Неделя, 11.05.2008 г. 19:40 ч.
Профил ICQ
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Да си продължа темата. Горния шенкел беше наварен и престърган до необходимия диаметър, бяха набити новите втулки. Долния шенкел беше престърган на по-малък диаметър. За него бе изработена втулка от някакъв "масур" за прежда, който се оказа много подходящ, защото има вътрешен спираловиден улей. На долния носач бяха поставени нови гумено-метални втулки. Сменен е маншона на карето. Всичко бе сглобено според указанията на "зелената книга". Пирамидните шайби си ги направих сам от текстолит 3мм, като дебелината я прогоних допълнително. Така предно, дясно окачване е рециклирано. Сменени бяха ябълковидните болтове с оригинални немски. Сменени са с нови всички спирачни челюсти. За проблемите със спирачната помпа има отделна тема в "дела и документи".
Цялата тази дейност ми отне два месеца и половина, през което време ходех на работа, изучавах "зелената книга" и упражнявах метода на "пробите и грешките".
Важен извод: Каквото можеш, си го направи сам! (един "майстор" ми наби гумено-металните втулки, но ми изкриви носача, след това си ги избих, купих нов носач, изработиха ми приспособлението и сам си ги набих, но загубих една седмица и 16лв)
Забравих да напиша, че изходящия колектор се крепеше на 2 болта и половина М10 (три дена чистих цилиндрите и главите с нафта и бензин). Нарязана бе резба М11 и поставени чудесни шпилки, но поради недоглеждане са с М10 към колектора. :oops: Сега ми се вдигнаха оборотите на празен ход?!


Последна промяна racrac на Вторник, 17.06.2008 г. 23:44 ч., променена общо 1 път

Вторник, 17.06.2008 г. 00:45 ч.
Профил ICQ
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
racrac написа:
Важен извод: Каквото можеш, си го направи сам!


Те заради това си прозрение спечели бира с дробчета :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Вторник, 17.06.2008 г. 12:24 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч.
Мнения: 255
Местоположение: Средец
Мнение 
аз искам да попитам понеже гледам че имаш книгата аз управлявам трабант можеш ли някъде да я сканираш че много ми е интересно какво е написано вътре защо имам книгата аз ремонтирам трабант

_________________
Дърпаше ръчни с трабаня


Вторник, 17.06.2008 г. 12:29 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Че за какво караш човека да си играе ?

Аз имам тая книга .
Там пише как се кара трабант .
Информацията е 10 пъти по-малко от ,,Аз ремонтирам Трабант ''.
И нещата се повтарят .


Вторник, 17.06.2008 г. 18:23 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Невероятни неща пише. От сорта на как да запалиш двигателя и как да включиш на задна.


Вторник, 17.06.2008 г. 18:44 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
boycho написа:
можеш ли някъде да я сканираш че много ми е интересно какво е написано вътре защо имам книгата аз ремонтирам трабант

boycho, имам скенер, но ми е проблем свободното време. Сканирах ти "Съдържание"-то на тази книга. Избери си някой от разделите, ще го сканирам и ако ти е интересно, ще продължим поетапно, по раздели и интереси.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=11
Към скенера има OCR приложение, но ми е много трудно да настроя режима на сканиране, така, че да познава буквите, без да се налага да поправям текста в последствие. През зимата на спокойствие ще се пробвам.


Вторник, 17.06.2008 г. 23:57 ч.
Профил ICQ
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Nasakoto написа:
Те заради това си прозрение спечели бира с дробчета :)

Nasakoto, като дозакърпя возилото, ще припна с него до Филибе да опитам местните дробчета :)


Сряда, 18.06.2008 г. 00:05 ч.
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов