Трабант-прототипи и редки модели
Автор |
Съобщение |
бобо
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 22:56 ч. Мнения: 53 Местоположение: Огняново,Благоевград
|
Трабант-прототипи и редки модели
Уважаеми съфорумци в тази тема ще публикувам информация относно някои лимитирани модели и прототипи,които са интересни: 1.Заксеринг Р240 RepraesentantПредставителният автомобил на германската номенклатура.Реализира се през 1969 година и на практика е недостъпен за обикновените потребители.От гледна точка на лукса автомобилът не отстъпва по нищо на другите съветски лимозини като чешките Татра и руските ЗИЛ и Чайка ГАЗ.Двигателят на този Р240 е използваният от Аугуст Хорх преди войната 6 цилиндров с обем 2,4 литра и мощност от 80 конски сили. 2.Trabant-Wartburg "P-100"Този прототип се появява през 1961 година и е оборудван с познатият от Вартбург 1000 кубиков 3 цилиндров двигател с водно охлаждане и мощност от 47 конски сили.Любопитното тук е че двигателят е задно разположен,а не както при Вартбург отпред.Именно поради тази причина конструкторите срещат известни трудности с приспособяването на двигателя за задно предаване и това се оказва решаващо за реализацията на проекта.Интересното в случая също е че радиаторът на охлаждането също е разположен отзад.Моделът е известен и под името Палома. 3.Трабант Хеч бекТози модел е наречен от конструкторите Р602 V.Прототипът представлява хеч бек с 3 врати,който е оборудван с 4-тактов 4 цилиндров двигател на Шкода с обем 1000 кубически сантиметра.Така и не влиза в производство. 4.Трабант Р 603Това е моделът,който е трябвало да замести легендарният и добре познат на всички нас Р601.Прототипът е конструиран в средата на 60-те години и за този модел е било предвидено оборудване с Ванкелов двигател с един ротор и мощност 55 конски сили.Този двигател е бил констроуиран и дори са били предвидени модификации съответно с 2 и 3 ротора за следващо поколение автомобили от този модел.За съжаление обаче както Р 603 така и Ванкеловите дивгатели никога не влизат в производство. Еднороторен Ванкелов двигател: Двуроторен: 5.Трабант Р601 дизел По същото време, в което се конструира прототипа Р603 инжeнерите разработват и 3 цилиндров дизелов агрегат за произвеждащият се Р601 Той обаче също остава на хартия. 6.Трабант Р610В в периода между 1979 и 1982 година конструкторите в Цвикау разработват прототипа Р610 в типичният за тези години стил и купе все още направено от дуропласт.Автомобилът е екипиран с двигател то Шкода 1100,който е 4-тактов,4 цилиндров с мощност 50 конски сили и обем 1100 кубически сантиметра.Конструирани са и модели с двигатели от Вартбург,както и със стандартният двутактов двуцилиндров двигател,който се монтира на модела 601 по това време.В периода 1988-1991 година се появява и модификация на прототипа с двигател на Фолксваген Поло(последната снимка)Този автомобил също никога не вижда бял свят. 7.Трабант 800RSПрез 1986 година в сформиран и заводският състезателен отбор.Произведен е състезателният модел 800RS.Той разполага с 800 кубиков двигател с мощност 65 конски сили,който е разработен на базата на обикновеният двутактов двигател използван в серийното производство. 8.Трабант 1,1 ЕТова е прототип базиран на серийния модел Р601,но оборудван с двигател от Фолксваген Поло,който се монтира на произвежданият по това време Трабант 1,1.Прототипът представлява грозновата модификация на купето на Р601 и никога не влиза в производство.Конструиран е в края на 80-те години.Заедно с него е конструирано и ново купе съвсем различно от досегашното,което обаче не е оборудвано с никакъв двигател.Това са били и последните отчаяни опити на ръководството на завода и на инжинерите да спасят производството и да избегнат фалита.За съжаление обаче това се случва и на 30-ти април 1991 година.Последният произведен Трабант е розов и е със сериен номер 3 096 099. 9.UNI 1Въпреки,че производството спира през 1991 година,завода в Цвикау продължава да произвежда компоненти и прототипи за автомобилната индустрия.Така през 1996 година се заражда идеята за възобновяване на серийното производство на собствен автомобил,който да наследи Трабант Р601.Разработен е прототипът UNI 1.Той представлява миниван с хибриден двигател,който е предназначен за каране в градски условия като таксиметров автомобил или друг вид средство за обществен транспорт.Предвиден е монтаж на двигател Ауди-1,9 литров турбодизел с мощност 90 конски сили или с електрически двигател за градско шофиране.Купето е цялото от алуминий.Производственият капацитет е 10 000 автомобила годишно,но този прототип,който също носи на капака си знака S никога не влиза в производство и се оказва всъщност началото на опитите за възраждане на марката Трабант. 10.Trabant nTПрез 2007 година компанията,която произвежда малки макети на коли-Херпа закупи правата върху марката Трабант с намерение да поднови производство.Така бе създаден прототипът Тrabant nT.Той трябва да бъде градски автомобил.Ще бъде снабден с електрически двигател,който ще изминава 160 километра с едно зареждане.Батерията на автомобила ще може да се зарежда за 2 часа на 380 волта и за 8-на 220 волта.За реализацията на проекта обаче се изискват над 30 милиона евро,които Херпа няма от къде да намери за сега и срок за начало на производството не може да бъде посочен.
|
Неделя, 16.01.2011 г. 02:08 ч. |
|
|
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Нищо важното е че цял свят чу за херпа-интересен начин за реклама.жалко за проекта изглеждаше че този път ще стане, но като опре нещата до пари романтиката и носталгията не стигат в кризата.
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Неделя, 16.01.2011 г. 08:03 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Снимките ги няма. Да се опитам ли да ги възстановя? Ето още нещо: Трабант 604 (удължен с 4 врати) Ето и малко данни: Вартбург 353 купе
|
Събота, 14.11.2020 г. 03:55 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Трабант 1.1 пикап (quick-trans) Вартбург 353 хечбек (прототип). Малко прилича на Рено 16, но е много рядък, ако не и единствен в света.
|
Вторник, 17.11.2020 г. 03:35 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Ето и нещо подобно на Трабант, сглобявано в Унгария с части от Трабант и Фиат 127
|
Понеделник, 23.11.2020 г. 23:51 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
За първото: Това НЕ е обикновен 500, това е от нулевата серия от 50 бройки. Вижте емблемата и допълнителният надпис За второто: ПЪРВИЯТ Трабант 601 (Прототип). Страничните ленти, таблото, седалките, кормилото са от 600.
|
Четвъртък, 26.11.2020 г. 03:40 ч. |
|
|
smehurkotot
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 14.02.2013 г. 03:26 ч. Мнения: 69 Местоположение: България
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Аз съм горд собственик на Трабант 500 със сериен номер №5 . Колата не е в движение и има доста работа по нея. Не е изгнила, но картонажа е доста увреден от влага. Още се чудя от къде да го започна. Повечето части за отдолу са събрани, но всичко става много бавно.С две малки деца и работа...знаете как е... Колата е в гараж в Германия, град Ерфщат. Няма да пускам още снимки малко от суеверие. Да се надяваме,че догодина ще е по-добра и ще мога да почна реставрацията.
|
Четвъртък, 26.11.2020 г. 16:36 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Браво! Успех с възстановяването. Такъв Трабант трябва да живее. Може да пуснеш тема отделно, където да разкажеш повече за него.
|
Четвъртък, 26.11.2020 г. 19:02 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Трабант Uni-1 Пикап
|
Събота, 05.12.2020 г. 01:09 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Trabant 600 kübelwagen Ето и част от статия. Лично не разбрах накрая дали става въпрос за p50, 500 или 600:
|
Понеделник, 07.12.2020 г. 23:57 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
Един от първите четиритактови (1,1) забележете стоповете, броните и стъклата. Същите са от 601. Един от нашия форум имаше със синьо комби 601, 1990 (двутактов), но с капачка на резервоара като за четиритактов.
|
Петък, 11.12.2020 г. 02:58 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
1. Wartburg 2+2 coupe със задна част от 2. Wartburg 311 coupe и предница от 3. Wartburg 313
|
Вторник, 15.12.2020 г. 23:56 ч. |
|
|
Dotek
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч. Мнения: 86 Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Трабант-прототипи и редки модели
1. Wartburg 313 Universal- Вартбург в стил shooting brake 2. Wartburg 311 HT, не е обикновен 311 кабриолет
|
Сряда, 16.12.2020 г. 23:08 ч. |
|
|