Виж темите без отговор | Виж активните теми
Реставрация и "лек тунинг" на един Трабант 601S
Автор |
Съобщение |
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Реставрация и "лек тунинг" на един Трабант 601S
Поради незнайна причина ми беше изтрита предишната тема, но реших да напиша нова тема, обобщаваща надълго и широко, какво се случва с моят проект ''лек тунинг''. В началото... Трабантът беше закупен Март месец тази година, защото реших да започна да се занимавам с по-сложен проект. Издирих в квартала един, и го купих за 300 кинта. Нищо не разбирах тогава от Трабанти. Имах понятието за Трабант като за ''кашон на колела'', което с течение на времето коренно се промени. Седя 2-3 седмици пред блока, имаше нови номера и всички документи към него, но още го изучавах. Тогава започнаха да излизат неприятни изненади от сорта на: не беше пален от 2 години и нямах никаква идея какво да правя. Като го пробвахме той запали 2-3 пъти с неравни обороти и гаснеше много. Трудно палене ,почна всеки да вика, това е проблем и онова е проблем, и то се събра цял списък. После вместо да го краме на самоход до гaража ми, който е в Младост 4, се съгласихме , че няма да стане, след като не се знаеше дали ще тръгне, а друг беше въпросът, дали и ще спира. Закачихме го на буксир , и го издърпахме до гаража ми. Там започнах да го оглеждам, и първите ми впечетления бяха: десния му праг липсваше буквално, и имаше 2-3 дупчици в рамата, и ръжда, която изглеждашe безобидна. Боята беше заминала , беше очукан на места, но си помислих, че с един нов прaг и една боя е готов за каране. Нямах идея колко не бях прав! С помощ от съседи и дни по-късно се запознах с Чавдар (трабант маниак) - съседи сме. Той започна да ми обяснява много подробно, какво трябва да се прави стъпка по стъпка и започна официално проекта . Снимки на трабанта като го купих: http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565510" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565511" onclick="window.open(this.href);return false; Из ръждите (неприятни изненади).... След като целият трабант беше разглобен (снимки) : http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565514" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565515" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565513" onclick="window.open(this.href);return false; Видя размера на проекта, който е голям, и ръждата, която беше завзела Трабанта, но в началният си стадий. Вътре пода беше ръждясал от мокри кечета и лоши уплатнения на вратите и цепката на предното стъкло в уплътнението. Имаше ръжда навсякъде, но за щастие не беше пробила метала, багажника беше зле, помислих си, че е пробила ръждата, но за щастие на време го хванах. След мнoгo чистене с телена четка и шкурка блесна метал изпод ръждите, бързо грундирах целия под отвътре с два слоя. (снимки): http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565516" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565517" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565519" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19565521" onclick="window.open(this.href);return false; И така започнах войната с ръждата, имаше дупка под педала на спирачката, но след като го вдигнах на крика и почнах с отверката да натискам леко по ръждичкитe, уж да ги изчистя ...просто отвертката влезе вътре. Вече изнервен на всичките ръжди почнах да проверявам и на края се оказа, че рамата отдолу беше в плачевно състояние. Както и 2-те точки на захват на двигателя и те бяха изгнили отвсякъде . Тогава разбрах, че ще се изкърпва изцяло и се готвех за много, много работа.(снимки): http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.19572343" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442480" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442483" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442487" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442490" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442492" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442493" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442494" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442497" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442499" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442502" onclick="window.open(this.href);return false; Закърпване (цялостно)... След дълго търсене на свестен тенекиджия, който да ми е наблизо и да не взима безумно много, аз открих Венката (лудака), свстно момче. Разбрахме се да го изтеглим до Симеоново. Трабантът представляваше едно празно купе без нищо, освен 4 гуми седалка и наполовина двигател, буквално! Стоя там два дена. Преди това бях купил два нови прага. Колегата го вдигна настрани и с желание го подхвана (снимка): http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442504" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442505" onclick="window.open(this.href);return false; Момчето се стегна и за два дена смени прага и сложи сумаси парчета метал на дупките, и нека подчетрая-той работеше с електрожен!!! Заварките станаха малко грозни и варварски, но много здрави, и аз останах пре доволен от работата. Колата беше цялостно изкърпена!!!Сега на мен ми оставаше задачата за защитата за заварките. Защитите... Помислих си, че защитите ще са лесна работа, но се появи Чавдар и ми обясни, че за да го защитя оптимално, трябваше да се поизцапам много. Той ми каза , че целия под трябва да бъде идеално изчистен с телена четка и да обърна много внимание на заварките и парчетата метал. Така и направих! Втората стъпка беше ''студено поцинковане''. Чавдар ми каза да издиря ''цинга'' (сиво вещество 98% чист цинк на прах, много тежко, в малки развасовки, и не много евтино). Да се намаже с ''цингата'' заварките и парчетата два слоя, после ми каза да се запасявам с грунд. Намазах този път и четирите, вече изчистени калници с два слоя, както и целият под отдолу, два слоя специално внимание на заварките. После ми каза да взема 4 кутии ''body 930'' (черно, лигаво, лепкаво вещество, подобно на катран или асфалт) и да намажа целия под отдолу с него. Подът стана много красив! И най-накрая ми каза да взема една туба ''маслоустойчив'' силикон и да ппокрия всички заварки. Така и направих, и вече почти не личеше, че е кърпен. Подът беше изкърпен и най-оптимално защитен както и калниците. Остана ми малко грунд и ''body'' и реших да изчистя от ръжда коша (предното двигателно помещение ). Да го мина с два слоя с грунд и после с един слой с ''body'' , и където е необходимо със силикон (масло устойчив). Трабантът започна да придобива облик. Това беше сигурно най-трудната и време, пари и ресурси отнемаща работа. Да лежиш по цял ден под колата в прахоляка и да се къпеш с отрови, но си заслужаваше!!!! снимки: http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442509" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442512" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442513" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442518" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442522" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442523" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442524" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442530" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442531" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442534" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442537" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442541" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442545" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442548" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442552" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442555" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442557" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442558" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442559" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442562" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442564" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442570" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442573" onclick="window.open(this.href);return false; Шкуренето.. След завършването на защитите се заех с цялостно шкурене на Трабанта. Първо изшкурих цялото купе с шкурка 80 - 100 размер, после взех щкурка за финално шкурене 240 размер и работих с виброшлайф. Трабантът стана гладък, като бебешко дупе, цялото купе сега е изжкурено. Петък сме на пазар за консумативи за боядисването с Чавдар, но ще ги публикувам в следващи постове, защото дадох той да прави списък. Мислим да го боядисваме пред гаража ми, където ще построим кабина от найлон, с компресор и любителски пистолет . Първо с шприц кит после заглаждане с шкурка 1000-1500 някъде , и после с грунд на металната част от конструкцията. После вече с боя (бежова, слонова кост). Междувременно минах пода отвътре с'' body 930'' за допълнителна защита, махнах старите уплътнения на вратите, и сега чакаме вече за боядисването. Ще започне в събота, когато ще има хубаво време и най-оптимални условия. снимки: http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442584" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516509" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516512" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516519" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516520" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516526" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516528" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516531" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516538" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20516540" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442577" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442579" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442581" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442578" onclick="window.open(this.href);return false; http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20442582" onclick="window.open(this.href);return false; Важно ! Дотук съм стигнал с Трабанта. Ще качвам снимки след боядисването, и очаквайте подробно какво се случва с Трабанта в следващите постове. Все пак се постарах да напиша възможо най-подробно темата ,и надявам се да не бъде изтрита пак!!! Не желая да бъда критикуван по каквто и да бъде начин! Това са ми възможностите и очаквам като зрели хора да бъде уважен трудът ми, както аз уважавам на другите. Благодаря предварително! Готов съм да отговарям на въпроси, както и да задавам занапред!
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
Последна промяна Kiril Terziev на Вторник, 01.02.2011 г. 01:02 ч., променена общо 3 пъти
|
Понеделник, 13.09.2010 г. 23:55 ч. |
|
|
tsveto
Зеления миксер
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч. Мнения: 214 Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Еми сега е направена по добре темата.Аз имам някои забележки на това ниво по колата ти ама щом не искаш критика няма. Не знам колко ще е този "лек тунинг" ама внимавай за напред какво правиш ,виж какво правят и другите колеги на запад.Успех по-нататък.
|
Вторник, 14.09.2010 г. 01:56 ч. |
|
|
лудака
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Петък, 06.02.2009 г. 21:30 ч. Мнения: 131 Местоположение: софия
Skype: trabitrabi2121
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Сега вече е добре темата !!!
|
Вторник, 14.09.2010 г. 12:08 ч. |
|
|
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Колеги сега ще обясня какво точно значи ''лек тунинг'', с други думи ще си разкрия тайната за плановете ми по колата. ''Лек тунинг'' ще рече, `че аз искам да е Трабант, да го оставя в оригинален вид. Което ще рече оригинална основна боя на купето,оригиналните си Трабантови джанти и нищо няма да пипам по дигателя. Искам да е възможно най-оригинален, но от друга страна ще го обновя, в което идва и значението ''тунинг'', гривните, решетката, бронята- предната и задната, телата на стоповете лайстните ще бъдат боядисани черен мат. Както и джантите на прахово ще се постарая да ги дам (черни). Коша (двигателното помещение ) ще остане черен за интериора, седалките ще бъдат сивочерна тапицерия, новия мокет ще бъде тъмно сив, таблото и от долу рафтчето ще бъдат черни. Ще има спортен волан и радио в оригиналната дупка (разбира ще я разширя), на корите на вратата, които ще бъдат също променени горе сива долу черна, задните само черни. На предните кори ще има малки, но мощи колони поставени така да не пречет на движението на прозореца, тавана ще бъде претапициран със сивкав велур (вече има наличен). Ще се сложи под таблото син неон (лента) и със скрито копче ще се пуска. На сменената с по-дебела задна кора ще седят, средно големи маркови и мощни колони, още не съм решил за усилвател и за туба. На вече прерпавеният ауспух, който няма да излиза от страни, а от средата отзад, ще бъде поставен хромиран накрайник (наличен). На бронята отпред ще седят 2-та неонови фара, от огледалата средното ще бъде метално Вартбургово, страничните-черни метални (Ладови) , Тази комбинация, кято мисля и ще създам, ще стане много интересен Трабант, както за всекидневна кола така и за ретро кола. Смесицата мисля, че ще му подхожда. Така съм решил да го направя, и се надявам да уважите желанието ми. Колата я правя както на мене ми харесва. Снимки със засега наличните допълнителни детайли. http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20607217http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20607220http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20607222Да спомена, онзи ден бях на пазар за някои не токова нужни, но все пак се изкуших да ги купя детайли. 1. 2 рамена за чистачки трабантови: http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206073992. гривна (не очукана),нищо че имам 7 всички са чукнати: http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206073973. много уникална оригинална немска скоба за сваляне на барабаните: http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206073914. надпис трабант (метален): http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206074035. емблема трабант само тя липсваше: http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206074026. едно новичко рогче за предната броня: http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20607389Не можах да се здържа, като ги даваше човека евтино. Също така Чавдар ми донесе снощи новите гумички за изпускателната система.
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
|
Вторник, 14.09.2010 г. 18:18 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Прави както ти хареса, но само не слагай накрайника по средата отзад - моя е така и завихря и вкарва обратно в купето изгорелите газове.Когато почна да правя колата някой ден, ще го върна ауспуха отстрани, но ще е пред гумата този път с права тръба без гърне (някой знаят че звука става по-добър), излизащ през прага може и да сложа два - един от ляво и един отдясно (ще видим). Какъв цвят си замислил да е колата, че май никъде не прочетох да споменаваш. Също така ще ти предложа да сложиш прозрачни стопове и ето тези диодни лампи - ще стане просто е невероятно има различни цветове на цена по 11 долара и 8 долара, има и много други екстри ако си навит може да си поръчаме заедно
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Вторник, 14.09.2010 г. 19:07 ч. |
|
|
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Колега, мерси за съвета за накрайника, няма да го слагам за каране, a само за показ.Да се похваля, вече имам прозрачните стопове. Чавдар ми даде неговите, сега издирвам и прозрачни мигачи, те също са интересни . Тези диоди са много интересни и много им точа лиги, но имам едно питане, нали ги знаеш тези продълговатите крушки от зад на стопа където са с едно телче ''волфрам'' ? Гледах някъде такива но вместо ''волфрам'' има 3 диода и са много мощни. Aко знаеш нещо повече? Колата ще бъде ''бежов'' цвят (повече към слонова кост), исках да е друг цвят, но поради трудната смяна на документите се отказах пак и нали ще има и оригинална чертичка в него. За частите.. Интересното е, че части не взимам нито от магазин, нито от даден човек. Малко след купуването на Трабанта разбрах, че ще имам грандиозна нужда от части, най-евтино ще ми излезе просто да взема няйкои безнадежден Трабант като ''донор'', и да имам всичко което ми трябва. Така и направих издирих едно Трабанче до блока ми под едно дърво със строшени стъкла, задно и предно, но интересното беше,че беше натъпкано с много голямо количество части. Самият Трабант нямаше липси, но просто служеше за склад ,от последните 10 години и природата си беше свършила работата - беше изгнил. На пръв поглед иглеждаше здрав, издирих собственика и се уговорихме за 100 лева. 15 минути след попкупката осем момчета го избутахме от гроба му със спаднали ,напукани и запекли спирачки. Eдвам го добутахме до пред гаража ми, и там започна разглабянето, след като извадихме от купето 3 калника, една врата, тръби ,неща от двигателя ,една броня и една гума с джнта и предни решетки. После се заехме с махането на колкото се може повече неща от него, гърнето, резервоара, и всичко в коша изчезна, лайстните, задните гуми ,стоповете, фаровете, и броните свалихме.От интериора свалихме таблото, лоста, кечетата, едната седалка.След като разбрахме, че е поизгнил сериозно, багажника, калниците и бомбетата бяха трагнали сериозно да гният, имаше една дупка в купето, и за това се сещам. Взехме две туби силикон и две туби пяна (строителна ) и запечатахме всички дупки, било то от ражда, или от кабелите, или от нещо друго, за да не влиза дивеч и вода. Сложих едно друго предно стъкло и залепихме задното, хванахме мечето и го минахме целия бял да е да не грози гаража ми Сега гаража ми е натъпкан с части от, който на мене са ми нужни около 15 % другите са като на склад. Има всичко, но сега Зизи се нави да го вземе. От Трабанта остана само едно поизгнило купе с окачване и двигател цял, и пишеше, че е на 28 хиляди, но не знам колко е вярно. Трабантът има жълти номера и талон не, че е от значение. Моят съвет е, всеки, който може да си го позволи, да издири някоя т рошка, и да не се притеснява за части, аз съм доволен от ''донора''. Снимки на донора: http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... nor.532561http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20531060http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607227http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607230http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607231http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607232http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607234http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607236http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607240http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607241http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607243http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607246http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607247http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607251http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607248http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607252http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607253http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607254http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607255http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607258http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607260http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20607262Всяка снимка е дадена конкретно по отделно. Малко допълнение.... Ще пазаруваме в четвъртък и петък с Чавдар за консумативите за боядисването, и тогава ще кача подробно, какво е купено и какъв е планът на действие.
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
|
Сряда, 15.09.2010 г. 00:44 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Такива ли ? има мисля всякакви цветове, като горния вид са малко по-скъпи - 11 долара за 2-те но са с новия тип супер ярък SMD диод, докато другите са някъде 5 лв за двете.Дай да минем на Л.С. за да не о$ираме темата.Ако ще поръчваме да се съберем повече заради доставката - все пак са от далечния изток и за 2 крушки да разкарваме цяла армия Ако изпаднат бели мигачи запази или купи един чифт за мен ако е възможно, че бързо свършват
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 15.09.2010 г. 11:41 ч. |
|
|
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Беше затвърдено, че ще боядисваме Трабанта сами с Чавдар, и се наложи да започнем от нулата. Понеже гаража е много малък и не става вътре в него да се боядисва, трябваше нов план и решихме да направим нещо като кабина-шатра. Купих 50 квадратни метра найлон и уредихме компресор с пистолет. Днес реших да направя пробно сглобяване на шатрата, нямах абсолютно никаква идея, какво ще представява,да не говорим, че нямах никакви материали. Но ''изкопах'' два пласмасови корниза по 1,80 m. дълги, и две греди по 3 метра дълги. Вече можех да започна . Основите представляват две тухли, които крепят корниза да не падне, прикрепих с два винта гредите към портите, и почнах да опъвам въжета, (в моя случай кабели и разклонители). Укрепих отвсякаде гредите, прекарах напречно един разклонител и един маркуч да крепи покрива (найлона), и скелета беше готов за по малко от час.С много изобретателност и подръчни материали си направих кабина за боядисване, вътре ще има един вантилатор да раздвижва въздуха, и процепи за вентилация. Иначе навсякъде ще бъде изолирано, изглежда много смешно, но върши работа като за 1 час. Това сигурно е най- импровизираната кабина за боядисване, някога правена . Събота и недяля започваме тежката работа утре към 8 ( вечерта) ще се ходи на пазар за консумативи за боядисването, и в петък ще се занитиват местата където има болтове. Ще се китосват за да може в събота дирекно да го почваме. Утре ще кача списъка с нещата, които са закупени. основите.... http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621587http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621588материалите.... http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621586http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621591http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621592въжетата и подпорите... (маркучите,кабелите и разклонителите)..... http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621589http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621590готовото скеле на кабината.... http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621584http://kirilterziev.snimka.bg/architect ... 5.20621585
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
|
Сряда, 15.09.2010 г. 22:04 ч. |
|
|
trabsster
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 06.04.2010 г. 13:35 ч. Мнения: 113 Местоположение: стара загора
Skype: ivanz_stz
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Eее братле ,направо немога да повярвам .Как само си описал всичко подробно ,с какво желание ..Гледам си помислил и за наклона на покрива ,ако случайно завали.Трябва само да направиш скица ,нотариален акт и акт 16 ,или за временна постройка...Да те попитам какъв найлон използва.От какво ше е вантилатора за въздуха ? Кефиш ме братле,нищо лично П.с майтапа на страна.Имаш желание за работа ,дано те задоволи крайният ефект от реставрацията и лекия тунинг поздрави
_________________ powered by ivan_trabant_stz
|
Сряда, 15.09.2010 г. 22:56 ч. |
|
|
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Днеска беше забавен ден, още сутринта се обадих на Зизи да се разберем, кога точно да го прибере (донора). Уговорихме се без грешка, наложи се да си тръгна малко рано от даскало и викнах Чавдар, той също помогна. Докато си говорихме и слагах гумите на ''донора'' (подготвяхме го за Зизи ), по едно време се чу двутактов рев. Показа се Баркаса (красавец) с Зизи се видях за първи път на живо. Човекът бързаше и бързичко натоварихме Трабанта в Баркаса и му дадох някои от частите, които бяха останали от него, разбира се не всички, но му подарих някои неща. Дадох му документите и номера, и човека се уреди с Трабант от, който има още какво да се сваля преди да ходи на ''надин''. По късно с Чавдар отидохме на ''прочутия'' пазар, за да купиме само една малка част от нещата, и учудващо в Практикер и Бриколаж нямаше повечето неща. Затова утре Чавдар ще отиде до един негов магазин, където има всичко, тогава ще пусна списъка. Поне утре пристига компресора с пистолета една добра новина... Довиждане Трабант ''донор'' http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634734http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634736http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634738http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634739http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634740http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634741http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634743http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634744http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634745http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634746http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634748http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 1.20634749
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
|
Четвъртък, 16.09.2010 г. 23:53 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Браво , за това с което се занимаваш , дано излезе и стане добре , много ентусиязъм и труд (може и пот) си вложил в твоят боен другар. А аз мисля че естетически за стъклата на фаровете е да сложиш само със бели стъкла на мигачите , а не и стоповете да са бели , защото на мен лично не ми харесва. (това е мое мнение , само предлагам, не те принуждавам) За донора: ЕЕЕЕЕЕЕЕ жалко , че и тази кола отиде , но так е било писано . За мен думата "безнадежден" , за тези коли не съществува , как ми се иска като порасна малко повече да взема една бракма (само колкото да може да се придвиждва) и да почна кърпене , туининг и така да се каже "веселата част" имам хубав проект за тунинг , но треат още 3 - 4 год. за да си имам собствена кола. Иначе донора ако не беше чак толкова гнил отпред около фланците , бих го взел за тотален туининг , но пак казвам вече съм почти на 15 и няма как . ПП. Може и да е на 28 000 км , защото като забелязах някой детайли и ръждата която го е обхванала , нашият не е каран много и е на оргинални 28хил. км , но ръждата (най-голенмият враг , както за колата , така и за мен ) го завладя и прекъсна фланеца за захващане към двигателя И какво продадохме го за 120 лв на един сервиз за трабант и стана донор. Двигателят беше запазен , но трябваше да се кара леко , за да се разработи малко-помалко , но уви после разбрах , че е качен на др кола и е блокирал. Поне се радвам , че благодарение на него са спасени няколко трабанта
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
Последна промяна K.I.P. на Събота, 18.09.2010 г. 17:44 ч., променена общо 1 път
|
Петък, 17.09.2010 г. 19:38 ч. |
|
|
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Уникален ден ,като за първи път всичко да мине идеално.Днеска слезнах да изшкуря финално броните преди и кит,грунд и боята , по едно време пристига баща ми с грамаден бояджийски компресор. Аз откачих като го видях, след това Чавдар ми звънна ,че е купил всичко което ни трябваше. Вече е наличнo в гаража , имам едно много уникално нещо, пистолета за боядисване е немски и пише ''Маде in Germany DDR'' пистолета е антика. Уникално е добър, и след като вече имаме компресор , кабина и наелон за да покрие самолетен хангар и вече имаме всички консомативи, дългото чакане свърши. Траби ще получи нова боя утре, аз слизам в 6 сутринта да опъвам шатрата и да чиста колата и пред гаража идеално. Много се радвам ,че този ден дойде ще педоставяме освен снимки в процеса на правенето, ще предоставиме и ВИДЕО МАТЕРЯЛИ! Ще заснемем Части от подготовката и работата, мисля, че ще стане добре. Искам да благодаря на човека по горе ,че е разбрал и оценил това каквото правя и много ме зарадва мнението му . Ето и желания списък с снимки: Нямаше много място в гаража и затова така излезе снимката на компресора. http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643099Уникалната немска антика,пистолета.. http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643101Маркучите за компресора... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643100Кит за неравности на ''body''... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643103Другия по малък чисто нов пистолет за боядисване.. http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643104Епоксидна смола и втвърдител за 2 дупки... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206431063 хартиени тикса за стъклата и за части ,които да не бъдат подлагани на боя, комплект шпатулки за кита и 3 четки ... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206431072 кутии грунд за металните части от купето и броните... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.206431082 кутии шприц кит на ''body'' и това мисля ,че е разредител за шпиц кита... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643109Сребърен феролит (на оргахим) за гърнетата и разредител за боята...... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643111Ето я и боята за Трабанта пак на ''оргахим'' (авто гланц) , води се бежава много добър избор. Чавдар знае какво да търси!!! http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643112Цвета няма да го издам как изглежда ще се види дирекно на колата... Шкурка размер 1200 за след шприц кита ,10 листа... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643114И ето го всичко събрано.... http://kirilterziev.snimka.bg/tuning/do ... 5.20643115Стискайте палци за утре ще снимаме яко ,с Чавдар го започваме от рани зори. Дано до довечера вече има коренно различен вид.
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
|
Петък, 17.09.2010 г. 23:21 ч. |
|
|
Kiril Terziev
Engine like steel drum
Регистриран на: Събота, 03.04.2010 г. 23:54 ч. Мнения: 494 Местоположение: София
Skype: mitsobishi_terziev
Automobile: Trabant,Chevy K30
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Днес най-накрая чакането свърши. Започнах работа рано в 6 сутринта, опънах шатрата с един мой приятел, той помогна също. После дойде Чавдар, както се бяхме разбрали, донесе каквото беше необходимо (нитакчка, нитове и другата кутия с боя , вестници и още неща). Веднага се заехме с махането на грозните болтове ,които крепяха 2 цепки на калника .Закопахме и китосахме нитовете. Сумаси време го облепяхме с вестници за да боядисаме само металната изжкурена и изчистена част с грунд 2 слоя. Това не отне много време, но Трабанта блесна, после вече стана обяд чистихме, шкурихме кита и си поръчахме пица. Хапнахме и взехме шприц кита, но малко прекалихме с разредитела или пистолта даде грешка, че на 3,4 места се стече малко. Не е фатално, защото се шкури. Трабанта блесна с ново покритие, имахме точно времем да разтуриме ''шатрата'' и да оправиме бардака за да е готов за утрешното боядисване. Така какво точно е боядисано днеска? Около прозорците и задницата (видимият метал по Трабанта ) беше грундиран както и вратите, защото бяха поръждясали за щастие не прогнили. Цялото купе след нитовете беше китосано на 3,4 места и беше изжкурено и заравнено, започнахме с шприц кита, боядисхме го целия ,от до ,имам качени снимки и най- важното ГОТОВ ВИДЕО МАТЕРИАЛ!!! Утре продължаваме рано, рано с боята (финалното покриие ) и боядисването на черните детайли (решетка, брони, лайстни, резeрвоар, въздушен филтър и още няколко дреболийки) ще има снимки! Надявам се утре , отново клипове. Рано, рано сутринта............ http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654420Компресора и пистолета (антиката)......... http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654421http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654422Заровеният от неща Балкан, който се ползваше за маса....... http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654423Вече грундираната, метална конструкция на Трабанта.... http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654426http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654427http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654429http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654430http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654431http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654433http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654435Ето и вече шприц кита върху Трабанта нанесен........... http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654436http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654437http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654438http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654439http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654441http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654442http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654443Ето и краткият клип за ,който остана малко време... http://www.youtube.com/watch?v=vI6VItzIAMEЕто и добре заслужената награда..... http://kirilterziev.snimka.bg/automobil ... 4.20654425
_________________
Луд съм мамо,ям паркет!!!!
|
Събота, 18.09.2010 г. 23:22 ч. |
|
|
Wartburgman
Кара стар Wartburg
Регистриран на: Петък, 26.12.2008 г. 18:00 ч. Мнения: 293 Местоположение: Пловдив
Automobile: Wartburg-353
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Евала много добре е станало за което те поздравявам и очаквам със голям интерес крайният резултат.Дано и утре мине всичко без проблеми успех.
|
Събота, 18.09.2010 г. 23:40 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Реставрация и ''лек тунинг'' на Трабант 601
Браво на бояджийте с нетърпение чакам да се сложи финалните покрития , а имам и малка идеа , която не знам колко ще оскапи работата , забоята защо не сложите накрая лак да блесне хубаво ПП. Колко ти излезе цялата работа със войната с ръждата . тази война е много изтощителна и много мониций.........ааа пари се изискват. Браво на вас ше черпите
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Неделя, 19.09.2010 г. 14:34 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|