Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
ТТ353W дневник 
Автор Съобщение
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч.
Мнения: 74
Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
Мнение ТТ353W дневник
Пускам нова тема в която мисля да Ви докладвам какво съм направил, какви проблеми съм имал, как съм ги решил и така нататъка при смяната на трабантовия двигател с такъв от вартбург. Ще се радвам, ако ми помагате със съвети и идеи, моля само от хора които са се сблъсквали с проблема.
Идеята за това е много стара и намя да ви занимавам с история, както и да е имам трабант с добро тяло и умряло сърце, имам и един двигател от 353 със задна перка, имам така и всички основни части под предния капак на траба в мазето - нямам гараж :( По долу ще се подкрепя със снимки ;) направил съм си и албум в пикаса за по любознателните.
Ден -2
Дискови спирачки на предните колела
Ден -1
Втулки под носачите + задни барабани с фланци 4х100 [smilie=2beers] той си знае
Ден 0
Събиране на части и валчене на тежести - кочина в мазето
Ден 1
Тестване на фланеца между 353 и скоростна кутия на траба. Перфектен фланец мисля че има повече дупки, но това е за да може двигателя да се слага под два различни ъгли спрямо хориизонта. Минутка за реклама :) мерси Миленски отново цепиш десетата от мм. сега проблемите които трбва да реша до Ден 2:
- съединител на варга е 180мм диаметър и главинката е със ситни шлици, на траба 160мм и едри шлици - кофти. Идеи за решаване - съединител от шкода 120Л има два вида 180 и 190 мм като този от 180мм е една тенекия с феродо и заннитена главинка с различен от трбанта брой нитове и шлици няма демпфери няма нищо - отпада като донор. По шкода форумте не му се кефят и сменят маховици за 190.
- маховика - венеца за стартера е от грешната страна :) откъм двигателя, а трябва да мине от страната на скоростната кутия
- огледалото с блендата, въпреки преходника идва много близо до лоста с аксиалния лагер и напрактика не може да се събере скоростната кутия с фланеца.

Търси се отговор на горните проблеми
- немския съединтел на варга ми харесва, мисля си за разпилване на неговата главинка и снаждането му с тази от трабант, колебая се между няколко варианта: топло набиване, шпонка + заварка, да се ползва трабантовата главинка с нитове, само заварка - подредени са в градация. Търси се донор друга кола - на който главината да съвпада с трабантовата и да е 180мм :)
- маховика ще се лекува при стругар, свалям короната, разстъргваме отдругата страна и я набиваме обратно, трбва да се прецени разстоянието на което се изхвърля зъбното колело на стартера така, че да захапе хубаво. Търси се стругар с колям струг :lol: да може да качи маховика
- огледалото е драматично както съединителя, там има два аспекта на проблема, да се намали 4аста в която опира аксалния лагер зада може да легне без да опира лагера. да се смени коксовия лагер с такъв търкалящ се. т.е. пак се търси донор.

Равносметката - трбва ми добър стругаро-фрезист с добри машини....
а ето ги и снимките:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Неделя, 04.10.2009 г. 22:06 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Петък, 07.03.2008 г. 13:18 ч.
Мнения: 49
Местоположение: гр. Оряхово
Мнение Re: ТТ353W дневник
А защо не си ползваш трябантовия маховик?
Така ще имаш само преправяне на главината му към вала на Вартбурга.
По въпроса за съединителя виж какво си бях измайсторил аз http://milenskior.snimka.bg/automobiles ... 05.3100544 , но така и неможех да го пробвам, защото не ми се сваляше двигателя да го монтирам, а и на газ нямам проблеми със оригиналния трабантов съединител.
Според мен с тази преработка не би трябвало да има проблем на вартбурговия мотор, само незнам как ще се отрази на коксовия лагер, но и това може да се оправи.


Понеделник, 05.10.2009 г. 09:36 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: ТТ353W дневник
Познати проблеми с който съм се зблъсквал , по въпроса с феродовия диск направил съм най-лесното което може да се направи Вартбургов диск с престъргани шлици и от Тт диск само шлиците топло набити и заварени(ИЗОБЩО не е тествано , така че не мога да гарантирам или да ти препоръчам този вариант като надежден само споделям какво съм направил) времето ще покаже ако не издържи ще се мисли друг вариант.
Притискателния диск гледам ти е от стария модел със фабрична чашка , какво съм направил по въпроса ? Притискателен диск от по-новия модел той е без чашка незнам дали имат разлика , та като е без чашка съм му сложил такава от Тт тя е доста ниска , закрепва се малко трудно но с приспособление от тел всичко си идва на мястото.Ако имаш Тт притискател ще видиш как се закрепва с три от пластините на самия притискател , по този начин като сложиш чашката тези три пластини с който се закрепва всъщност отпадат като натиск и съединителя става малко по мек което щади вилката на скоростната кутия.Коксовия лагер пак опира и съм го изпилил , за да докарам луфт между него и чашката , незнам дали е допустимо да се пили коксовия лагер но така съм направил предстои тест , като подкарам колата. Незнам с кой карбуратор си но ако си с двукамерния трябва да монтираш двигателя наклонен напред защото иначе карбуратора опира в ресора.Ако се монтира наклонен двигателя трябва да се направи и изравнителен фланец за да се изправи карбуратора спрямо хоризонталата.Ушето на Вг двигател което е за стартера трябва да се изреже понеже опира в полуоската.Пак казвам не са тествани вариантите с коксовия лагер и феродовия диск.За маховика гледам ти е ясно , вадиш венеца на Вг маховика и го слагаш от другата страна , после го престъргваш , за да сложиш Тт венец , благодарности на Доктор ЗиЗи за напътствията когато аз правех тази операция. Разбирасе стругара тябва да остави нужната стегнатост между детеайлите , за да се стегнат след топлото набиване.
Аз в момента слагам мотора към колата та ако има нещо непредвидено ще пиша!


Понеделник, 05.10.2009 г. 11:01 ч.
Профил
Зеления миксер
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 23:09 ч.
Мнения: 214
Местоположение: Русе
Automobile: rennpappe
Мнение Re: ТТ353W дневник
Dexter_lab написа:


Видях че си пуснал в тема "Купува"-колектор от баркас и се питам данеби вартбурговия да опира някаде?


Неделя, 11.10.2009 г. 00:15 ч.
Профил WWW
Гордостта на форума :)
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 22:28 ч.
Мнения: 80
Местоположение: София
Automobile: Трабант 601ТS
Мнение Re: ТТ353W дневник
Не, просто Вартбурговия е разполижена в обратната посока !


Понеделник, 12.10.2009 г. 09:34 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч.
Мнения: 74
Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
Мнение Re: ТТ353W дневник
Опала, дойде и ден 2 :)
да се похваля повече със снимки отколкото текст
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

и като теглим чертата
Изображение
равносметката
Съединител от шкода, дано не е проблем 4е няма демпфери
главинка от трбантов съединител+майсторска работа= нов съединтел трбантов на 120мм
аксиален лагер за вартбург - изкормен ползва се само вътрешната 4аст
по нисък аксиален лагер+майсторска работа = нов аксиалян лагер за трбвановартбург свободен ход на вилката 5мм дано да е достатъчно.
От последната снимка се вижда сглобено [smilie=2beers]
за ден 3 какво трбва да се направи -да се наперят П образни профили зада се направят подпорите на двигателя към магарето. До писане и дано флекса да издържи


Събота, 31.10.2009 г. 00:23 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: ТТ353W дневник
Като гледам на снимките маховика ти още не е готов , иначе добре вървиш успех!


Събота, 31.10.2009 г. 23:32 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч.
Мнения: 74
Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
Мнение Re: ТТ353W дневник
да сте чували за скоростна кутия за трабант S? дали мога да намеря в БГ?


Петък, 06.11.2009 г. 00:47 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: ТТ353W дневник
Каква е тази кутия аз не съм чувал , би ли обяснил какво имаш в предвид.


Петък, 06.11.2009 г. 23:11 ч.
Профил
Знайко
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч.
Мнения: 176
Местоположение: София/Дания
Мнение Re: ТТ353W дневник
Dexter_lab написа:
да сте чували за скоростна кутия за трабант S? дали мога да намеря в БГ?



Предполагам че става въпрос за тези кутии които са с по-къси предавки за по-добро ускороние...


Събота, 07.11.2009 г. 21:44 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч.
Мнения: 74
Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
Мнение Re: ТТ353W дневник
Ден 3 - майсторене на магаре. яко искри от флекса и едната подпора от вартбурга замина :) и стана на две една за под двигателя с тампон от трабант и една отгоре. тази от долу стана здраво снимки по нататъка. оба4е искам да си сложа една отгоре която да гаси страничните вибрации. въпросът ми към вас е каква да сложа? от каква кола

Ден 4 - майсторене на входящ колектор. разкостване на варбурговия и на един от немска кола :) голф ауди несхто си с подходящ диаметър на тръбите :) резултата е на снимките. Доволен съм от себе си

предстои ден 5 проблемът е да се види колко трбва да се ограничи кормилото при нали4ие на фланци :)
а преди това приемам предложения как да си изчукам гарнитурки за входящите колектори

ето да изплакнете очи,
Изображение

Изображение

Изображение


Вторник, 08.12.2009 г. 22:55 ч.
Профил
CTD
Аватар

Регистриран на: Сряда, 21.10.2009 г. 17:55 ч.
Мнения: 26
Местоположение: Дупница
Skype: Crazy_boy667
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: ТТ353W дневник
само да питам,от каде мога да си намеря такъв фланец,защото и аз исках да слагам двигател от Вартбург.

п.п:фланеца,между двигателя и скоростната кутия

_________________
Crazy Trabant Driver


Вторник, 08.12.2009 г. 23:01 ч.
Профил
N.Paunov
Аватар

Регистриран на: Вторник, 17.06.2008 г. 19:22 ч.
Мнения: 148
Местоположение: Димитровград
Skype: nikola.paunov
Automobile: 5xTt 600;4xWt 311
Мнение Re: ТТ353W дневник
viewtopic.php?f=6&t=1918 това е човека


Сряда, 09.12.2009 г. 00:09 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: ТТ353W дневник
На мен ли ми се струва но май си изкривил двигателя.В смисъл страната от към първи цилиндър е по ниска от тази на трети , защо си направил така нямам понятие.


Сряда, 09.12.2009 г. 00:12 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 12.05.2008 г. 16:52 ч.
Мнения: 74
Местоположение: София
Automobile: ТТ 601
Мнение Re: ТТ353W дневник
Ден 5. За съжаление двигателя на трабанта блокира на 500м пред дома, добре че беше нанадаолно, че си стигна сам. Това ускори процеса и сега всичко е на части. ето малко снимки: Съжалявам за лошото качество, но апарата го няма.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

свалих цялото магаре с всичко по него, сложих новото със старата скоростна кутия и новия двигател. В момента го напасвам по калниците, ще кача снимки по-късно...

П.С. имам си задни дискови, и по-твърди пружини за отзад :twisted:


Сряда, 30.06.2010 г. 22:49 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов