Напиши нова тема Отговори на тема  [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Трабант и Вартбург 353 на газ 
Автор Съобщение
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч.
Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
Мнение 
А няма ли някакво значение каква точно ще е помпата? Нито тук в темата, но нито в материала който Nasakoto даде не пише точно. Пише че по-добрият вариант е японска помпа, но модели не се споменават. Помпа от каквато и да е Ямаха(примерно) ли става?


Петък, 13.06.2008 г. 16:15 ч.
Профил WWW
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
За модели не знам, понеже не съм се интересувал чак толкова. Помпите за ЧЗ имали някакъв фабричен дефект, а и ги правели в Румъния - били пълен боклук. Японската знам че е около 60-70 лева, и би трябвало да стане от произволен мотор.

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Петък, 13.06.2008 г. 16:58 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Това с ел.двигателя хич не е лоша идея.Електрически автомобили съществуват от 15 години в движение.Само дето имат ограничен пробег-около 100-150 км в градски цикъл...след което искат бая време зареждане.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Четвъртък, 26.06.2008 г. 14:36 ч.
Профил ICQ
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
Технологийте се развиват :) В САЩ са на мода в момента и за да ги карат, значи не е чак толкова дълго това зареждане ;) Аз много се замислям да намеря 2-ри трабант и да направя такъв експеримент :roll:

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Четвъртък, 26.06.2008 г. 14:57 ч.
Профил ICQ
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
В САЩ всякакви глупости са на мода, защото има кой да ги финансира.


Четвъртък, 26.06.2008 г. 16:17 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Теоретично става, само че има един принципен проблем.

Двигателите с вътрешно горене отдават много повече мощност на единица тегло, в сравнение с произволен електродвигател. 19 киловатов електродвигател ще тежи поне 200 килограма, ще е много по-голям като обем и тегло, и всичкото това без да броим акумулаторите. Така че като направиш трабса на ток, той ще тежи поне 500 килограма в повече, и това при същата мощност. Сещай се - охлювите и костенурките ще те изпреварват, като ти свиркат и те псуват, че им правиш задръстване... [smilie=roflhfm] [smilie=respect]

@ chronometer: Хич не са глупости, бат Илко го е сметнал - киловатчас от горивен източник излиза в пъти с по-висока цена, отколкото киловатчас на от електрическата мрежа.

Нека колата гори 10/100 бензин извънградско при скорост 100 км/ч. като й трябват 20 от всичките 50 киловата за да поддържа тази скорост. За един час мотора ще е отдал енергия 20 киловатчаса, като за бензинов двигател цената като цяло ще е 14.70 лева (при цена на бензина 2.45 за литър). Тоест, имаме 73.5 стотинки за киловатчас. А в момента цената на дневната тарифа на тока за битови нужди е огромните 18 стотинки на киловатчас. Разликата си я сметнете сами. :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Четвъртък, 26.06.2008 г. 16:17 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Електромоторите не се равиват по точно две причини.
Първата я е казал Наско...тежки са.
Втората е,че практически нито един проблем не решават.Сега имаме камари ненужно желязо...ама то е по-добро от същите камари химически отпадък от батерии.

Горивните клетки са добра алтернатива.
Магнитните мотор също,ама там на технологията ще и трябват едно 10-ина години за да дръпне.

Конвенционалният бутален мотор има един недостатък-смешното КПД.Със зор прехвърля 35%...

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Четвъртък, 26.06.2008 г. 20:49 ч.
Профил ICQ
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
Nasakoto написа:
........

Но се сещаш, че електродвигателя почти през целия диапазон от обороти си има максимален въртящ момент, за разлика от бензиновия, нали ;) Т.е. един 19 кВ двигател си работи с 19 кВ мощност, докато един бензинов 19 кВ докато ги докара тия 19 кВ (особено на трабанта....) ще те запсуват охлювите.... :lol:

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Четвъртък, 26.06.2008 г. 22:48 ч.
Профил ICQ
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
Teo написа:
.....

Сега като си гледам мнението малко съм се оплел :roll: Имах впредвид, че електрическия двигател през почти целия си диапазон от обороти работи с един и същ въртящ момент или иначе казано - една и съща сила :)

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Петък, 27.06.2008 г. 12:05 ч.
Профил ICQ
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Попаднах на тази тема и ме заинтересува. Обаче някои моменти не ми станаха ясни.
Доколкото разбрах, бензинът, маслото и въздуха идват по различни пътища и се смесват в карба, след това обтичат картера, компресират се от буталото и постъпват в цилиндъра. Добре де, кажете ми като как ще пуснете пропан-бутана през картера?.. Т.е. дали газта ще се смесва добре с маслото? Маслото дали ще пулверизира добре, тъй като не е смесено с бензин?
Честно да ви кажа, имам голямо желание да се захвана с това, но въпросителните са много.


Петък, 04.07.2008 г. 16:00 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 20:09 ч.
Мнения: 21
Мнение 
кое баш не ти е ясно :D разгледа ли схемата за разделното мазане,на газ си4ките работи се смесват в всмукателния колектор,под карба газта се подава 4рез пло4ка под карба или се разпробива при дифузйора,може и над карба ама се ползва по редко.


Събота, 05.07.2008 г. 17:13 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Nasakoto написа:
Теоретично става, само че има един принципен проблем.

Двигателите с вътрешно горене отдават много повече мощност на единица тегло, в сравнение с произволен електродвигател. 19 киловатов електродвигател ще тежи поне 200 килограма, ще е много по-голям като обем и тегло, и всичкото това без да броим акумулаторите. Така че като направиш трабса на ток, той ще тежи поне 500 килограма в повече, и това при същата мощност. Сещай се - охлювите и костенурките ще те изпреварват, като ти свиркат и те псуват, че им правиш задръстване... [smili

@ chronometer: Хич не са глупости, бат Илко го е сметнал - киловатчас от горивен източник излиза в пъти с по-висока цена, отколкото киловатчас на от електрическата мрежа.

Нека колата гори 10/100 бензин извънградско при скорост 100 км/ч. като й трябват 20 от всичките 50 киловата за да поддържа тази скорост. За един час мотора ще е отдал енергия 20 киловатчаса, като за бензинов двигател цената като цяло ще е 14.70 лева (при цена на бензина 2.45 за литър). Тоест, имаме 73.5 стотинки за киловатчас. А в момента цената на дневната тарифа на тока за битови нужди е огромните 18 стотинки на киловатчас. Разликата си я сметнете сами. :)


Само да допълня колегите.
Използването на редуктор и високооборотен колекторен ел.мотор облекчава задачата, наречена електромобил, но пак цялата конструкция е прекалено тежка и маломощна. Също и използването на инерцията на автомобила за дозареждане на батериите.
Та както каза и Насакото, теглото е основния проблем.
А иначе плюсовете безспорно са много. Но с налични материали и агрегати, непредназначени за тази цел, според мен е невъзможно да стане.
Да, съществуват ел.мобили, но те използват други технологии:

-- Литиево - йонни батерии (около 3 000 $ комплекта );
-- Електромоторът е същевременно и генератор (използва се инерцията за дозареждане на батерията), като така се спестява около 20 % от енергията;
-- Специално конструиран борд - компютър;
-- Системата е на 48 В (повечето);
-- Използват се леки материали;


Съществуват и хибридни автомобили - на гориво + електричество.

Сега за АГУ на трабант - защо не? Обаче аз все още съм Тома неверни и ще ви кажа защо.

-- какви ще са последствията от преминаването на пропан - бутана през картера (газта и маслото са в различни фази и няма да се смесват добре - оттам и лошо мазане и утаяване на маслото);
-- след като газта и маслото изгарят заедно, няма ли двигателят да се "дави";
-- каква трябва да е центровката;
-- с колко ще спадне мощността;
-- как ще се затопля газта.

Ако някой е наясно, моля за конкретни отговори.

_________________
Който не напредва, изостава.


Понеделник, 07.07.2008 г. 12:44 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение 
Имам чешка помпа /не румънска, а чешка - "jawa" / за разделно мазане , некога я купих за да внедрявам газ на варга но по една и друга причина пропуснах тоз момент- некой от вас ако е мераклия ще я спазарим. Имам и снимка некъде но ще я намеря при интерес. Отговарям на ogich@cybcom.net


Понеделник, 21.07.2008 г. 18:33 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 17:46 ч.
Мнения: 71
Местоположение: Sofiq
Мнение 
theultimate като си толкова отворен кажи точно къде в тази тема има отговор на моя и въпрос и защо ми заключи темата.

_________________
ieiei@mail.bg


Понеделник, 21.07.2008 г. 19:54 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
И да няма отговор ще си зададеш въпроса тук. Не е нужно да отваряте 10 теми за едно и също.


Понеделник, 21.07.2008 г. 20:42 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов