С малък аванс на газ има загуба на мощност, когато ъгъла на палене е неподходящ това се отразява на мощността на мотора и човек който е карал и центровал двутактов изтребител може да долови дори и по слух дали ъгъла е голям или малък. Малко трудно, щото може в някой от цилиндрите да е различно, но при положение че се центрова и тества не е особен проблем.
Когато има детонации мисля и глух да съм ще разбера. Съгласен съм, че при такова положение за 10 х.км от мотора може да стане фуражомелка или колянов вал за скрап. Но съгласете се, че детонации може да се появят при какъвто и да е ъгъл на запалване да речем при повече нагар в горивните камери, което при варга не е чуждо явление или при фрезована глава. Дори при бедна смес и рязко натоварване.
Смятах за известно че високооктановите бензини и газта имат по-малка скорост на горене. Докато при втората дори и да е нацелен ъгъла подходящо си има загуби на мощност освен ако не се компенсира с по-голям разход. Но в такъв случай цялата газова инсталация се обезсмисля. Дори да е и на 4-тактов мотор, а на двутактовия вече и първолаците знаят че загубите са повече.
Нищо лично, ръзсъждавам си на глас...