Автор |
Съобщение |
TIN
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 14.10.2008 г. 15:54 ч. Мнения: 33
Skype: tnotov
|
1,3 проблем с парното
От скор осъм собственик на 1,3. Човека от който я купих ми каза колата никога не е имала хубаво парно.. И наистина няма....като пипам маркучите които влизат в радиатора единия типъл единия студен... Каква е причината според вас ...запушен радиатор, клапан някакъв има ли.. В една тема тук във форума се продаваха части за 1,3 и ми направи впечетление че се продава "моторче за прното' Какво представлява то ? Въобще някакви идеи ?
|
Сряда, 17.02.2010 г. 10:00 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: 1,3 проблем с парното
Възможно е кранчето за парното да не отваря добре, защо и запушен радиатор на парното. Вариянта със зацапана "пита" на радиатора отпада, щом единия маркуч е студен. А моторчето за парното е вентилатора за обдухване и по бързо затопляне. Според мен най-добре си намери друг радиатор за парното+друго кранче.
|
Сряда, 17.02.2010 г. 13:08 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: 1,3 проблем с парното
Газова има ли?
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 17.02.2010 г. 13:29 ч. |
|
|
etaniel
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Понеделник, 09.06.2008 г. 23:10 ч. Мнения: 198 Местоположение: Стара Загора
Skype: etaniel4o
Automobile: Wartburg 1.3
|
Re: 1,3 проблем с парното
Има ли влияние ? Като се замисля от както сложих газовата и на мен ми се прецака парното.
_________________ Знания и опит се трупат с количество натрупани щети. Когато унищожиш всичко ставаш експерт.
|
Сряда, 17.02.2010 г. 13:56 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: 1,3 проблем с парното
Изпарителя трябва да е монтиран паралелно на радиаторчето на парното. Ако е монтиран последователно - парното отслабва много, защото отворите на изпарителя са доста тесни и намаляват дебита на водата през радиаторчето.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 17.02.2010 г. 14:32 ч. |
|
|
IFA_Racing_Team__DDR
Powered by KKK
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 17:36 ч. Мнения: 70 Местоположение: София - Пазарджик
Skype: IFA_Racing_Team__DDR
Automobile: Wartburg 1.3RS Turbo
|
Re: 1,3 проблем с парното
Неприятен проблем е това с парното. И моето от много време го нямаше никакво. В краина сметка реших да го сваля и промия. Със свалянето бая се узорих, и доста псувни отнесе ама го свалих. Крана се беше доста позадръстил, а за каналите на самия радиатор да не говорим - вътре имаше ръжда, една кафява кал от антифриза, само не и отвори . След разни промивки на мивката вкъщи и киснене в какви ли не препарати пропускливостта му се подобри. Обратното качване пак беше бая мъка ама няма как студено си е . Пиша ти това за да имаш представа какво трябва да правиш според мене. Сваляи и промивай друг вариянт невиждам.
_________________ БЕНЗИН В КРЪВТА
|
Сряда, 17.02.2010 г. 18:43 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: 1,3 проблем с парното
Ръждива ли ти е охладителната течност? Каран ли е без антифриз? Друг радиатор - нов няма да намериш! А на какво ще попаднеш, не се знае. Пробвай да го почистиш, ако не стане добре, има хора, които се занимават с това. В момента и аз имам проблем. Миналата зима в колата ставаше 28 градуса след десетина километра при -10 навън, в момента нямам парно, или не такова. Ще оправям на пролет цялата инсталация, че ми писна да сменям течност.
Иначе се сваля не толкова трудно, маха се задължително мотора на чистачките, развива се отстрани само, щото тия болтове отпред държаха само кутията по спомен.
|
Сряда, 17.02.2010 г. 21:54 ч. |
|
|
TIN
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 14.10.2008 г. 15:54 ч. Мнения: 33
Skype: tnotov
|
Re: 1,3 проблем с парното
Газова има, ще обърна внимание как е монтиран изпарителя. Имам един 353, който разглобих за части и каточе ли кранчето на парното е като това на 1.3 ? Колата е с антифриз в момента ама преди мен кой как я е акрал...изглежда мн подържана...салона е като нов...на 60 000 км е и съм склонен да вярвам. Вдичко по нея работи супер. Само парно няма...
|
Четвъртък, 18.02.2010 г. 10:14 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: 1,3 проблем с парното
Ако охладителната течност е добра, не е ръждясвала, сменяна е - не би трябвало проблема да е в радиаторчето.
|
Четвъртък, 18.02.2010 г. 12:18 ч. |
|
|
IFA_Racing_Team__DDR
Powered by KKK
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 17:36 ч. Мнения: 70 Местоположение: София - Пазарджик
Skype: IFA_Racing_Team__DDR
Automobile: Wartburg 1.3RS Turbo
|
Re: 1,3 проблем с парното
Пробвай да го обезвъздушиш, да не е направило възглавница. А за радиатора и кранчето - доколкото съм запознат са различни за 1.3 и 353
_________________ БЕНЗИН В КРЪВТА
|
Четвъртък, 18.02.2010 г. 12:46 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: 1,3 проблем с парното
И радиатора и кранчето за различни на 353.
|
Четвъртък, 18.02.2010 г. 13:04 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
Re: 1,3 проблем с парното
Дори и паралелно да е свързан изпарителя - пак ще ви отслабне парното, понеже хидравличното съпротивление на изпарителя е по-малко от това на радиаторчето на парното, и основното количество чорба минава оттам. Много просто и ефективно решение е да сложите бленда на входа или изхода на изпарителя (аз бях набил в маркуча тънкостенна тръба, частично сплескана в единия си край) - така се ограничава дебита на чорбата, която минава оттам. Работеше много добре. Друг вариант за ограничаване на дебита е да смените някой от маркучите (или част от него) към изпарителя с такъв с по-малък диаметър (ако оригинално е 16 мм, можете да сложите 10 или 8 ).
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 18.02.2010 г. 13:23 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: 1,3 проблем с парното
Пак казвам, имах чудесно парно, няма проблем дори и при наличието на газ.
|
Четвъртък, 18.02.2010 г. 17:50 ч. |
|
|
TIN
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 14.10.2008 г. 15:54 ч. Мнения: 33
Skype: tnotov
|
Re: 1,3 проблем с парното
ще видя да сваля и почистя радиатора.... но май е голяма хамалогия...
|
Петък, 19.02.2010 г. 11:48 ч. |
|
|
koce
Кара Wartburg 20 години.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 15:41 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
Re: 1,3 проблем с парното
Отвори кранчето на ръка, поне моето е стегнато и не може с лостчето да се отвори. Отварям го есента и го затварям пролета. За да имате парно при газова оставете маркучите на парното фабрично свързани 8 и9. Испарителя при мен е свързан последователно след излизане от подгряване на колектора пад карбуратора и се връща до термостата. Маркуч 6 отива в испарителя и от испарителя в термотата. Успех.
|
Неделя, 21.02.2010 г. 13:31 ч. |
|
|