Смяна на маншони на полуоска.
Автор |
Съобщение |
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Смяна на маншони на полуоска.
Здравейте, предстои ми смяна на маншони на лявата полуоска на Вартбурга. Преди малко свалих колелото и огледах как стоят нещата със стария маншон - е тия дни трябва вече да се сменя!!! И тъй като все още прохождам с автомонтьорските дейности около автомобила, бих Ви помолил да ми обясните как точно се сменя маншона и какви са стъпките през които трябва да мина. Купил съм неопренови маншони Duraboot (имах резервни, май унгарски, по които мерих).
Мерси
|
Понеделник, 10.08.2009 г. 18:14 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Когато вадиш полуоската от скоростната кутия дръж иглените лагери да не ги изсипеш и да се пръснат иглите.След като я извадиш със широка лента вържи и трите лагера заедно против изсипване.Вадиш зегерката от към шлиците и внимателно дърпаш или почукваш главината докато излезе,след това махаш външната пружина и маншона се издърпва.За вътрешният маншон на карето махаш зегерката от към малкият диаметър и лентата от големият диаметър и го сваляш.От към шлиците на колелото има голяма метална уплътнителна шайба, вади се с трипалцова скоба за лагери и се внимава много да не се изкриви.Преди това виж как е застъпала маншона за да се зглоби после правилно.Маншона се вади и си готов.Желателно е всичко да се измие идеално с бензин и след това да се слагат новите маншони.Голямата шайба се набива с подходяща тръба и гледаш маншона.В книгата пише,че карето се пълни със 100 грама трансмисионно масло така иглите се мажат по добре,някои слагат и малко грес,аз съм само с масло.В маншона от към скоростна кутия се слагат 100 грама калциева грес.Преди да извадиш трипалцовата главина забележи коя е вътрешната и коя външната част за да се зглоби пак така. Друго не се сещам ако има нещо допълнително питай.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Понеделник, 10.08.2009 г. 23:34 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Само да добавя,че по-големият чанч е докато извадиш полуоската от към колелото.Май се откача кормилната щанга за да се завърти колелото повече и да излезе от шлиците.Свали предварително спирачният апарат и го вържи стабилно някъде за да не прецакаш маркучите.
_________________ Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.
|
Понеделник, 10.08.2009 г. 23:44 ч. |
|
|
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
точно това ми е идеята - да не свалям полуоската. а как да сваля главината и какви особености има там? btw двата маншона около карето еднакви ли са? защото аз взех каквито мостри имах: 2 вида, едните ги видях, че са за вътрешната (от към двигателя) страна на карето, а другите на скоростната кутия. и ми се стори, че карето е обвито от двете страни с еднакви маншони и такива взех. да не стане да извадя автомобила от движение, и тогава да се усетя, че единия маншон не е какъвто трябва
|
Вторник, 11.08.2009 г. 09:57 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Монтаж на неопренови маншони на външно каре. След като измъкнеш главината от външната част на полуоската, последната може да я завържеш с един тел за пружината така, че да имаш достъп до всички части на външното каре без да я мъкнеш от диференциала. За тази цел никога не се опитвай да я дърпаш защото вътрешния маншон малко или много е разтеглив и може да си причиниш беля с иглите на трипода, а таз гадост е пълна. -Разкачваш скобите на двата външни маншона- отвътре е една зегерка, в средата лентова скоба, отвън е набита гривна. С нож режеш старите и измиваш карето с бензин и четка за боядисване примерно. -Прегледай къде е вътрешния ръб на неопреновите маншони- ако е на 7-8 мм от края му имаш работа с ножицата докато този ръб остане в края, в противен случай ще бъде трудно или некачествено захващането им по средата на карето. -Вземаш загорка qu-pack 1,5 л и я отрязваш по средата, вземаш гърлото, намазваш го с масло и го нахлузваш на шлиците така, че срязаното да е откъм вътрешната част на карето /карето да влезе в бутилката/. Обръщаш единия маншон както се обръща потник и го нахлузваш през фунията и карето. Като си отиде на мястото го обръщаш отново. -Следва вкарване на външния маншон по намазаната фуния без да си създаваш грижи с обръщане. -Следващото е да се справиш с греста и защипването на скобите като започнеш със зегерката на вътрешния маншон. Като чистиш старите боклуци имай предвид че ще трябва да ти остане и сух парцал щото монтираният особено вътрешен маншон остава мазен от маслото и се хлъзга.
|
Петък, 14.08.2009 г. 12:25 ч. |
|
|
starter
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч. Мнения: 23 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Днес успешно смених маншона на карето отне ми доста време, но ми е за първи път и се надявам да съм направил всичко както трябва. Много благодаря на montoya, doctorZizi и Оги за оказаното съдействие
|
Събота, 15.08.2009 г. 22:29 ч. |
|
|
Wartburg_67
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 12.09.2009 г. 22:07 ч. Мнения: 24 Местоположение: България
Automobile: Mazda
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Някой да знае маншон от каква кола може да пасне на Вартбург 1000? Търсил съм в какви ли не магазини за какви ли не коли - няма нищо подобно. Вариант е да се направи някакъв преходник от ламарина, но не ми се иска да стигам дотам.
_________________ Състезател на пистата - спортист, за медал; състезател на пътя - убиец, за затвора.
|
Неделя, 13.09.2009 г. 00:36 ч. |
|
|
Wartburg_67
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 12.09.2009 г. 22:07 ч. Мнения: 24 Местоположение: България
Automobile: Mazda
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Собствениците на магазин за части за Вартбург са ми търсили в немско, ама - няма казват. Пък и вярвам им. .
_________________ Състезател на пистата - спортист, за медал; състезател на пътя - убиец, за затвора.
|
Неделя, 13.09.2009 г. 09:42 ч. |
|
|
wartburg_fen
Ax Driver
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч. Мнения: 111 Местоположение: София
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
Неопреновия маншон в тясната си част след минаването през конуса се разшири доста, имаше около 2 мм луфт в радиус и скобата го прищипваше и беше неплътно, добре че не бях разкарал още стария маншон та си изрязах тясната част от него където е била скобата и я подложих като втулка да обере луфта, стана доста плътно и сполучливо, затова преди да махнете стария маншон сложете новия и тогава махайте стария . Личен опит от преди седмица с полуоската на моя АХ
_________________ Wartburg,the power of 2T engine
|
Неделя, 13.09.2009 г. 21:51 ч. |
|
|
Wartburg_67
Начинаещ
Регистриран на: Събота, 12.09.2009 г. 22:07 ч. Мнения: 24 Местоположение: България
Automobile: Mazda
|
Re: Смяна на маншони на полуоска.
А а а! Стига бе! Два! дЗ тогава си поправи "местоположението" от България на град или село и прати някакви координати.
_________________ Състезател на пистата - спортист, за медал; състезател на пътя - убиец, за затвора.
|
Вторник, 15.09.2009 г. 21:36 ч. |
|
|