Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Смяна на маншони на полуоска. 
Автор Съобщение
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Смяна на маншони на полуоска.
Здравейте,
предстои ми смяна на маншони на лявата полуоска на Вартбурга.
Преди малко свалих колелото и огледах как стоят нещата със стария маншон - е тия дни трябва вече да се сменя!!!
И тъй като все още прохождам с автомонтьорските дейности около автомобила, бих Ви помолил да ми обясните
как точно се сменя маншона и какви са стъпките през които трябва да мина.
Купил съм неопренови маншони Duraboot (имах резервни, май унгарски, по които мерих).

Мерси


Понеделник, 10.08.2009 г. 18:14 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Когато вадиш полуоската от скоростната кутия дръж иглените лагери да не ги изсипеш и да се пръснат иглите.След като я извадиш със широка лента вържи и трите лагера заедно против изсипване.Вадиш зегерката от към шлиците и внимателно дърпаш или почукваш главината докато излезе,след това махаш външната пружина и маншона се издърпва.За вътрешният маншон на карето махаш зегерката от към малкият диаметър и лентата от големият диаметър и го сваляш.От към шлиците на колелото има голяма метална уплътнителна шайба, вади се с трипалцова скоба за лагери и се внимава много да не се изкриви.Преди това виж как е застъпала маншона за да се зглоби после правилно.Маншона се вади и си готов.Желателно е всичко да се измие идеално с бензин и след това да се слагат новите маншони.Голямата шайба се набива с подходяща тръба и гледаш маншона.В книгата пише,че карето се пълни със 100 грама трансмисионно масло така иглите се мажат по добре,някои слагат и малко грес,аз съм само с масло.В маншона от към скоростна кутия се слагат 100 грама калциева грес.Преди да извадиш трипалцовата главина забележи коя е вътрешната и коя външната част за да се зглоби пак така.
Друго не се сещам ако има нещо допълнително питай.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Понеделник, 10.08.2009 г. 23:34 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Само да добавя,че по-големият чанч е докато извадиш полуоската от към колелото.Май се откача кормилната щанга за да се завърти колелото повече и да излезе от шлиците.Свали предварително спирачният апарат и го вържи стабилно някъде за да не прецакаш маркучите.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Понеделник, 10.08.2009 г. 23:44 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
точно това ми е идеята - да не свалям полуоската.
а как да сваля главината и какви особености има там?

btw двата маншона около карето еднакви ли са? защото аз взех каквито мостри имах:
2 вида, едните ги видях, че са за вътрешната (от към двигателя) страна на карето, а другите на скоростната кутия.
и ми се стори, че карето е обвито от двете страни с еднакви маншони и такива взех.
да не стане да извадя автомобила от движение, и тогава да се усетя, че единия маншон не е какъвто трябва :lol:


Вторник, 11.08.2009 г. 09:57 ч.
Профил
Кандидат-фен

Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч.
Мнения: 315
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Монтаж на неопренови маншони на външно каре.
След като измъкнеш главината от външната част на полуоската, последната може да я завържеш с един тел за пружината така, че да имаш достъп до всички части на външното каре без да я мъкнеш от диференциала. За тази цел никога не се опитвай да я дърпаш защото вътрешния маншон малко или много е разтеглив и може да си причиниш беля с иглите на трипода, а таз гадост е пълна.
-Разкачваш скобите на двата външни маншона- отвътре е една зегерка, в средата лентова скоба, отвън е набита гривна. С нож режеш старите и измиваш карето с бензин и четка за боядисване примерно.
-Прегледай къде е вътрешния ръб на неопреновите маншони- ако е на 7-8 мм от края му имаш работа с ножицата докато този ръб остане в края, в противен случай ще бъде трудно или некачествено захващането им по средата на карето.
-Вземаш загорка qu-pack 1,5 л и я отрязваш по средата, вземаш гърлото, намазваш го с масло и го нахлузваш на шлиците така, че срязаното да е откъм вътрешната част на карето /карето да влезе в бутилката/. Обръщаш единия маншон както се обръща потник и го нахлузваш през фунията и карето. Като си отиде на мястото го обръщаш отново.
-Следва вкарване на външния маншон по намазаната фуния без да си създаваш грижи с обръщане.
-Следващото е да се справиш с греста и защипването на скобите като започнеш със зегерката на вътрешния маншон.
Като чистиш старите боклуци имай предвид че ще трябва да ти остане и сух парцал щото монтираният особено вътрешен маншон остава мазен от маслото и се хлъзга. :)


Петък, 14.08.2009 г. 12:25 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.05.2009 г. 09:23 ч.
Мнения: 23
Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Днес успешно смених маншона на карето :)
отне ми доста време, но ми е за първи път :lol: и се надявам да съм направил всичко както трябва.
Много благодаря на montoya, doctorZizi и Оги за оказаното съдействие [smilie=2beers]


Събота, 15.08.2009 г. 22:29 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 12.09.2009 г. 22:07 ч.
Мнения: 24
Местоположение: България
Automobile: Mazda
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Някой да знае маншон от каква кола може да пасне на Вартбург 1000? Търсил съм в какви ли не магазини за какви ли не коли - няма нищо подобно. Вариант е да се направи някакъв преходник от ламарина, но не ми се иска да стигам дотам.

_________________
Състезател на пистата - спортист, за медал; състезател на пътя - убиец, за затвора.


Неделя, 13.09.2009 г. 00:36 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 12.09.2009 г. 22:07 ч.
Мнения: 24
Местоположение: България
Automobile: Mazda
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Собствениците на магазин за части за Вартбург са ми търсили в немско, ама - няма казват. Пък и вярвам им.
.

_________________
Състезател на пистата - спортист, за медал; състезател на пътя - убиец, за затвора.


Неделя, 13.09.2009 г. 09:42 ч.
Профил
Ax Driver
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч.
Мнения: 111
Местоположение: София
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
Неопреновия маншон в тясната си част след минаването през конуса се разшири доста, имаше около 2 мм луфт в радиус и скобата го прищипваше и беше неплътно, добре че не бях разкарал още стария маншон та си изрязах тясната част от него където е била скобата и я подложих като втулка да обере луфта, стана доста плътно и сполучливо, затова преди да махнете стария маншон сложете новия и тогава махайте стария . Личен опит от преди седмица с полуоската на моя АХ

_________________
Wartburg,the power of 2T engine


Неделя, 13.09.2009 г. 21:51 ч.
Профил
Начинаещ
Аватар

Регистриран на: Събота, 12.09.2009 г. 22:07 ч.
Мнения: 24
Местоположение: България
Automobile: Mazda
Мнение Re: Смяна на маншони на полуоска.
А а а! Стига бе! :shock:
Два!
[smilie=angry] дЗ тогава си поправи "местоположението" от България на град или село и прати някакви координати.

_________________
Състезател на пистата - спортист, за медал; състезател на пътя - убиец, за затвора.


Вторник, 15.09.2009 г. 21:36 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов