Автор |
Съобщение |
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
Проблем със спирачките
Оказа се че дисковете ми са за смяна. Има 2 варианта как да се реши проблема и имам нужда от съвет кой от тях да избера. Единия вариант, който ми предложи майстора при когото ходя, е да ми смени дисковете с втора употреба немски или чешки. Ще ми струва 20лв за двата диска + 10-15лв. за труда. Другият вариант е да купувам нови дискове от магазина, но освен унгарски едва ли ще намеря други, а те нито знам колко са качествени, нито колко струват. Ако някой знае каква им е цената и има ли изобщо смисъл да се купуват нека да сподели. На мен ми се струва, че варианта с дискове втора употреба е по-удачен, но все пак искам да чуя и други мнения.
_________________ GameOn
Последна промяна Turbo на Неделя, 27.09.2009 г. 22:20 ч., променена общо 1 път
|
Четвъртък, 14.05.2009 г. 16:21 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Щом ще се сменят - най добре нови. Унгарските не са лоши, но най-добре ако намериш немски. Унгарските бяха по 25-30лв бройката. Немските - 35-40лв/бр. В краен случай втора ръка.
|
Четвъртък, 14.05.2009 г. 18:05 ч. |
|
|
kurtev
Начинаещ
Регистриран на: Понеделник, 02.02.2009 г. 09:53 ч. Мнения: 10 Местоположение: Пазарджик
Skype: kurtev79
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Ако ти ги даде заедно с главините и ако не са много износени или криви - направо слагай - даваш 30 лв и не се занимаваш! Това е мойто скромно мнение - не си струва да даваш 40 лв на диск.
|
Четвъртък, 14.05.2009 г. 22:43 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Втора ръка дискове и накладки никога!!! Заради тия мизерии които правих по трабанта точно със спирачките с втора ръка части няколко пъти съм бил на косъм от брутални ПТП-та!!! За повечето дискове дават при 1мм износване да се изхвърлят в кофата. Всякакво престъргване, дискове втора ръка и т.н са български глупости. Чифт дискове и накладки са ти около 100лв и после ще кърти паветата като натиснеш спирачка....Между друго няма ли някой западен производител, който да произвежда дискове за вартбург?
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 14.05.2009 г. 23:13 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Айде сега...глупости...Това да не ти е Рено Туинго да сменяваш дискове на 50 хил км като консуматив...Дискове изобщо не се износват толкова лесно.Зад тоя един милиметър износване стоят десетки хиляди километра градско каране. Освен това...на износен диск...какво точно ще му шлайфаш...нали накладките ще увиснат и буталата ще излязат от апаратите..Шлайфа се крив диск и шлайфането изобщо не е българско изобретение.Сега...на Ферари или Астон Мартин...не чакай производителя да ти позволи да шлайфаш дискове.На нормалните коли шлайфането е масова практика и няма нищо опасно в него.
По темата...или взимаш нови (каквито се паднат) или за тия пари дето ти продават новите дискове...ловиш влака до София и като куцо пиле домат отнасяш комплект главини с дисковете и накладките.Ще се нуждаят от профилактика след 1 година в поляната...ама накладките нямаха и 300 км от смяна.Тоя вариант следва да го обмислиш бързо,защото в понеделник ще ходя да се пазаря със скрабаджиите.Общината ми е дала 7 дена да махна колата от поляната...два вече изтекоха.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Петък, 15.05.2009 г. 00:16 ч. |
|
|
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Благодаря за предложението, но подобна оферта не ми е никак изгодна от гледна точка на времето, което би ми отнела. Мислех си че унгарските дискове са боклуци, но като чета мненията ви излиза, че са по-добрия вариант. Проблема е че са 3 пъти по-скъпи от немските втора употреба и не се знае кога ще мога да ги купя, а не ми се кара повече със скапани спирачки. Проблемът със сегашните дискове е че като натисна спирачката колата спира все едно постоянно натискам и отпускам педала. Като вдигна на крик и превъртя гумите на ръка се чува как дисковете се търкат в накладките само в едно определено положение от пълния оборот на колелото. Сменени са гумичките на спирачната помпа, накладките и целите спирачни апарати. Майсторът за когото споменах твърди, че дисковете(цели главини всъщност) които ми предлага са в много добро състояние и няма да имам проблеми с тях. По принцип не бих се вързал на такива приказки, но човека е приятел с баща ми повече от 20 години и никога не е прецаквал нито него, нито мен с кофти части или ремонти. Все пак ще гледам да купя нови дискове
_________________ GameOn
|
Петък, 15.05.2009 г. 01:03 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Възможно е неправилно износване на диска заради криви джанти, гуми или пък разбити лагери по главината. Не съм сигурен, но ако диска е от чугун възможнж ли е въобще, да се изкриви без да се счупи?
|
Петък, 15.05.2009 г. 13:24 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смяна на спирачни дискове
За жалост се криви при прегряване
|
Петък, 15.05.2009 г. 15:32 ч. |
|
|
Turbo
Кандидат-фен
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:06 ч. Мнения: 326
Skype: kolestral
Automobile: Wartburg 353
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Предположението на майстора също е че дисковете ми са криви в следствие на прегряване. Той твърди че чешките са много добри, защото са от различен материал, но има само един, а аз искам да ги сменя и двата и да са еднакви.
_________________ GameOn
|
Петък, 15.05.2009 г. 22:25 ч. |
|
|
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 640
|
Re: Смяна на спирачни дискове
ChakaZulu..много,ама много трудно ще намериш стара кола,на която дискове да не са сменяни поне веднъж или ако са оригиналните-да не са криви.Тоя проблем изчезва едва с масовото навлизане на вентилираните.До тогава се кривят от прегряване,при това доста сериозно.Има допустими отклонения.Като се излзе от тях-вече зависи какво ти е дал производителя-или се сменя,или са шлайфа.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Неделя, 17.05.2009 г. 01:03 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Оригинални дискове втора ръка, значи са на 20-25 години. През това време може да се карани с гадни накладки, да се прегрявани, да са ръждясвали и всякакви такива глупости. Събери малко пари и си направи спирачките така, че да ти е кеф да караш колата после...
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Неделя, 17.05.2009 г. 22:11 ч. |
|
|
ChakaZulu
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:47 ч. Мнения: 741 Местоположение: Русе
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Така е Санта, аз днес мислех да сменям и дисковете, но не можах да побера новите накладки с новите дискове (заради гумичките, мислех, че са слегнали ) и се отказах.
|
Неделя, 17.05.2009 г. 22:21 ч. |
|
|
Alehandro
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 23:48 ч. Мнения: 41
Skype: alehandromendez
Automobile: Wartburg353W,Moskvic
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Колега, според мен е най-добре да си вземеш нови дискове и нови накладки.Ако вземеш стари бързо ще се наложи да ги смениш.
_________________ Wartburg-der beste Zweitaktwagen
|
Събота, 23.05.2009 г. 22:58 ч. |
|
|
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Накладките в магазина за Вартбург са малко по-дебели, защото обикновено не караме с нови дискове. Изшкури ги с едра шкурка върху гладка повърхност докато влязат. И при мен беше така - буталцата прибрани дотолкова, че да не стърчат от апарата, а накладката не влиза. А иначе ти си пише по дебелите книги - мери се диска и ако може да се изшлайфа кривината без да падне дебелината му под минимума - тогава на бай стругар. В противен случай нови. Вече няколко хиляди километра карам с новите унгарски дискове и нито са се надрали, нито са направили ръб, нито тресат. Общо взето дискове като дискове.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Неделя, 24.05.2009 г. 13:10 ч. |
|
|
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
Re: Смяна на спирачни дискове
Илко, само да те поправя че твоите дискове не са унгарски, а са оригинални MADE IN DDR Нали лично аз ти ги купувах.
|
Неделя, 24.05.2009 г. 13:30 ч. |
|
|