Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Оригиналната спирачна течност минерална ли е или синтетична? 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 29.09.2016 г. 20:25 ч.
Мнения: 8
Местоположение: Варна
Мнение Оригиналната спирачна течност минерална ли е или синтетична?
Здравейте!

Моят "Вартбург 1.3 е произведен през 1990 г. Сменял съм му спирачни цилиндърчета, но никога не съм сменял цялата спирачната течност. Само съм доливал, за да компенсирам изтеклата при ремонтите. Последния път съм доливал руска спирачна течност "Соболь" в зеленикава пластмасова бутилка. Нищо не съм записал за спирачна течност и в бележника за ремонтите.

В сервизното ръководство и в инструкцията за експлоатация на "Вартбург 1.3" пише, че оригиналната спирачна течност е "Karipol". Предполагам, че е същият зелен "Karipol", която се е наливала фабрично и на по-новите модели на двутактовия "Вартбург" с дискови предни спирачки, както пише в книгата "Аз ремонтирам Вартбург".

Тъй като наскоро ми свършиха и последните капки от гореспоменатият зелен руски "Соболь", трябва да си намеря съвместима спирачна течност, за да мога отвреме-навреме да доливам. Това се налага много рядко, но все пак отвреме-навреме се налага. (Мисля, че нямам теч в момента.) Знам, че смесването на старите минерални и новите синтетични течности е пагубно за спирачната система и точно затова се страхувам да не сбъркам.

Та въпросът ми е: Този "Karipol" на основата на минерални масла ли е? Може ли да се смеси с "LHM PLUS", който също е на основата на минерални масла?


Четвъртък, 29.09.2016 г. 20:51 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Понеделник, 31.10.2011 г. 14:43 ч.
Мнения: 4
Местоположение: Varna
Мнение Re: Оригиналната спирачна течност минерална ли е или синтети
Оригиналната спирачна течност на Вартбург 1.3 е минерална ДОТ-3. Можеш да я смесваш с произволна друга ДОТ-3. Не слагай ДОТ-4, ДОТ-5 или ДОТ 5.1.
Ако течността е на повече от 2 години, по-добре да я смениш изцяло вместо да доливаш. Течността е хигроскопична, освен това старее и препоръчват на 3 години да се подменя изцяло. Ако не се смени, се намалява температурата на кипене и при продължително използване на спирачки /например баир надолу/ педалът на спирачката пропада и трябва да разчиташ на ръчна спирачка.


Петък, 30.09.2016 г. 16:22 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 29.09.2016 г. 20:25 ч.
Мнения: 8
Местоположение: Варна
Мнение Re: Оригиналната спирачна течност минерална ли е или синтети
mitkovfu написа:
Оригиналната спирачна течност на Вартбург 1.3 е минерална ДОТ-3. Можеш да я смесваш с произволна друга ДОТ-3. Не слагай ДОТ-4, ДОТ-5 или ДОТ 5.1.

Но в Уикипедията пише, че "DOT-3" е на базата на полиетилен-гликол. Значи оригиналната "Karipol" от ГДР, въпреки че е на базата на минерални масла, също е "DOT-3"? Нещо не ми е ясно. В стандарта на Министерството на транспорта на САЩ (DOT = Department of Transport) тия течности ги разграничават. Вече си поръчах да ми изпратят "LHM PLUS" на базата на минерални масла. Руската "Соболь", с която съм доливал досега, мислех, че е също на базата на минерални масла, но сега виждам, че май съм доливал от синята, която е "DOT-4" на базата на полиетилен-гликол. Жалко, че хвърлих бутилката ѝ в един голям контейнер. Ако мога, трябва да си я взема или поне да надникна вътре да я видя дали е била синя или зелена, ако не е вече затрупана със смет, че това беше преди няколко дни. Преди няколко дни си купих от една бензиностанция "DOT-3" и после, разбирайки (може би погрешно), че не е съвместима с моята, поисках да я върна с касовата бележка, но не ми разрешиха, разбира се. Тогава реших да я подаря на близкия сервиз, където обикновено ми ремонтират "Вартбурга". Те отначало дори не искаха да я вземат, но после все пак се съгласиха. Мога да си я взема обратно, ако наистина ще ми върши работа.

Цитат:
Ако течността е на повече от 2 години, по-добре да я смениш изцяло вместо да доливаш. Течността е хигроскопична, освен това старее и препоръчват на 3 години да се подменя изцяло. Ако не се смени, се намалява температурата на кипене и при продължително използване на спирачки /например баир надолу/ педалът на спирачката пропада и трябва да разчиташ на ръчна спирачка.

Благодаря! Но дори при изливане на цялата сегашна течност в магистралите ще остане нещичко от нея и въпросът със съвместимостта с новата течност остава. Също и въпросът със съвместимостта на гумичките със спирачната течност. Сега след като я излея, каква да наливам – "DOT-3" (на базата на полиетилен-гликол) или "LHM" (на базата на минерални масла)?

Много съжалявам, че по тези въпроси съм абсолютен невежа и именно затова съм забъркал цялата тая каша с различните течности.


Петък, 30.09.2016 г. 18:20 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч.
Мнения: 67
Местоположение: близо до София
Мнение Re: Оригиналната спирачна течност минерална ли е или синтети
дискови спирачки и ДОТ 3 са несъвместими неща- за дискове задължително е да е ДОТ 4 и престани да четеш американски глупости- какво разбират от Трабанти и Вартбурзи. Източи си течността и си налей нова ДОТ 4, а при обезвъздушаването ще се промие системата и си купувай винаги една и съща, та ако ще да е и Приста- много хора я плюят, но аз съм си доволен от нея.


Събота, 01.10.2016 г. 21:13 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 29.09.2016 г. 20:25 ч.
Мнения: 8
Местоположение: Варна
Мнение Re: Оригиналната спирачна течност минерална ли е или синтети
pronto1997 написа:
дискови спирачки и ДОТ 3 са несъвместими неща- за дискове задължително е да е ДОТ 4 и престани да четеш американски глупости- какво разбират от Трабанти и Вартбурзи. Източи си течността и си налей нова ДОТ 4, а при обезвъздушаването ще се промие системата и си купувай винаги една и съща, та ако ще да е и Приста- много хора я плюят, но аз съм си доволен от нея.

Но оригиналната "Karipol", която според колегата (а и според мен) е на базата на минерални масла, е съвместима с дисковите спирачки. За "американските глупости" – ами то самото съкращение "DOT" е американско (Department of Transport), а и стандартът, който дефинира какво е това "DOT-еди колко си" е американски (посочил съм го по-горе в препратката). И понеже, както си признах, съм пълен невежа по въпроса, реших да "пия направо от извора". Толкова за "американските глупости". Друг е въпросът дали "Karipol"-ът има нещо общо с тях. Може би, както казвате, няма нищо общо.

Но благодаря за съвета да си купувам една и съща спирачна течност! Точно това и аз вече бях решил да направя тази сутрин (нали "утрото е по-мъдро от вечерта"). По всичко (включително и по жълтия цвят на течността в резервоарчето) личи, че в момента в спирачната ми система почти не е останал оригинален "Karipol", а има основно руски "Соболь Рось DOT-4" на основата на полиетилен-гликол, в който има антиокислителни, антикорозионни, пластифициращи и други добавки, предотвратяващи подуването на гумичките. Провървя ми – днес сутринта успях да намеря точно такава спирачна течност и си я поръчах. Дано и за в бъдеще да може да се намери такава.


Събота, 01.10.2016 г. 21:37 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов