Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

стартер 1.3
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=36&t=273
Страница 2 от 2

Автор:  орлича [ Понеделник, 06.02.2017 г. 10:48 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Такъв стартер за 601 е 150 евро. https://www.trabiteile.de/product_info.php/products_id/2436

За 1,3 не видях да се предлага.

Автор:  1,3 [ Понеделник, 06.02.2017 г. 22:15 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Естествено,повече от дефицитен детайл.Аз съм използвал този в линка на колегата посочен по-горе http://media.snimka.bg/s1/5768/037780003.jpg?r=0 като с малко повече труд може да се постави и този. Също изпробван и безупречно представил се от същата марка http://media.snimka.bg/s1/5768/037780004.jpg?r=0 . В момента съм с различен от гореспоменатите но и с вече съвсем различна скоростна кутия http://media.snimka.bg/s1/5768/037780005.jpg?r=0 Като има съвместими и от други производители,включително и този който по-горе споменат от Таврия които се захващат на двата отвора само но си работят добре.Като допълвам че може да се монтират още 2-3 модела , с малко доработки.

Автор:  mitkovfu [ Вторник, 07.02.2017 г. 12:37 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Конструктивния проблем на стартерът на 1.3 е лошия контакт на минусовите четки за задния капак на фабричния ГДР стартер. Четките са пресовани към задния капак и съединението е нестабилно/алуминиев заден капак и меден многожичен проводник на четките/. Има вариант на задния капак, при който четките са запоени към кабелни обувки, а кабелните обувки се завиват с винчета към отвори с резби на алуминиевия капак. С такъв вариант съм от 4 години и работи стабилно.
В момента съм спрял Вартбурга и минах на Поло, защото ми омръзна да побългарявам некачествени унгарски части.

Автор:  lucho [ Вторник, 07.02.2017 г. 16:40 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

орлича написа:
Такъв стартер за 601 е 150 евро. https://www.trabiteile.de/product_info.php/products_id/2436
За 1,3 не видях да се предлага.

Защото още не го произвеждат серийно. В тексата под филмчето пише:

Цитат:
Prototyp nového reduktorového starteru na vozy Trabant 1,1, Wartburg 1,3 a Barkas B1000-1 s 4. taktními motory VW-licenze produkované v Karl-Marx-Stadtu (Chemnitz). Jmenovitý výkon 1,0kW, záběrový moment 15Nm, jmenovité otáčky 1500 ot/min., počet zubů pastorku 9, pravotočivý při pohledu na pastorek. Zástavba do vozu Barkas B1000-1 je zkoušena u soutěžního týmu Krtek Racing Team pana Kotka. Pokud provozní zkoušky dopadnou dobře a bude o uvedený starter odpovídající zájem jak u nás, tak především v zahraničí, tak se může zahájit sériová produkce.

Доколкото разбрах от машинния превод, очакват поръчки, особено от чужбина, за да почнат [дребно]серийно производство. Няма ли други участници във форума кандидати за такъв стартер освен мен? Той е с редуктор и чак сега разбирам защо стартерите на сегашните коли имат такъв свирещ звук (чуйте го и на филмчето) – ами той бил от зъбите на зъбните колела на редуктора, свързани във вид на трилъчна звезда (едно по средата и 3 около него), които намаляват оборотите n пъти, като толкова пъти увеличават въртящия момент! Не ми се смейте. Чел съм за устройството на автомобила от книгата "Автомобилът" на Золтан Тернаи, излязла в края на 50-те години, "Трабантът" и "Волгата" на баща ми (която карах и аз) бяха от 60-те, а "Вартбург 1,3" е с конструкция от 80-те години и дори не знам някои от маркучите му около двигателя за какво са! Понятие си нямам какви промени са настъпили в конструкциите на автомобилите оттогава! Наскоро разбрах, че освен че ги тъпчат с компютри и електроника, колите вече дори и карбуратори нямали, а бензиновите им помпи били... в резервоара! Какви ли още чудеса са измислили хората!

(И на сегашния ми стартер проблемът се оказа лоши спойки на между колекторните пластини и проводниците на ротора. След презапояване с 200-ватов поялник от страна инж. Станимир Янков стартерът заработи. След време дефектът пак ще се прояви, но никой не знае кога точно. Надявам се, че ще изкара до другата зима, но никога не се знае.)

Автор:  1,3 [ Вторник, 07.02.2017 г. 23:19 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

По-горе колега спомена за минусови четки захванати с винтове,такъв вариант не съм срещал в оригинал и това така направено което съм виждал е самоделно.Лично за себе си говоря.Ако вносителите все-още предлагат,макар и в Унгария,рециклираните оригинални стартери са на ниво.Едно от малкото качествени неща направени там.Имаше период в който се бяха появили и такива стартери и там от където се появяваше дефекта беше направено доста добре.По въпроса за желаещи колеги за поръчка на такъв стартер,сигурно има но крайната цена каква е? Или по-точно ще е,като включим и доставката.

Автор:  lucho [ Сряда, 08.02.2017 г. 21:41 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Цената още не е определена, но например стартерът за "Вартбург-353" струва 4200 чешки крони (304 лв.) с ДДС, без доставката.

Автор:  lucho [ Четвъртък, 09.02.2017 г. 12:33 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Един колега ми писа, че те са обявили цената, но само в "лицекнижието":

Цитат:
16 listopad ·
Nový reduktorový startér pro Trabant 1.1 - Wartburg / 1.3 / Barkas B1000-1. Cena 4500,-

16-ти "листопад" – това е преди 3 месеца без 1 седмица. 4500 крони са 326 лв. Това вероятно е с ДДС. За транспорта не казват нищо, но то зависи докъде е, така че е логично.

Имат и снимка на този стартер:

Изображение

От нея се вижда, че поне 2 бройки на 16.XI.2016 г. са имали налични. Колко имат сега, не се знае.

Автор:  Wartburgman [ Четвъртък, 09.02.2017 г. 21:37 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Благодарение на 1,3 и Dikata вече и моя Вартбург се сдоби със стартер на BOSCH. Чакам малко да се стопли и да сменя маховика и да сложим новия стартер че за 2 години от както имам Вартбурга стартера се сменя за 3-ти път

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/