Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

стартер 1.3
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=36&t=273
Страница 1 от 2

Автор:  goro-varna [ Неделя, 16.03.2008 г. 01:24 ч. ]
Заглавие:  стартер 1.3

може би няма ватрбург 1.3 който да е нямал проблем със стартера, това според мен си е заводски дефект. в предния форум май имаше такава информация. някои знаели от каква друга кола пасват стартери . а да ли има и такива от които да го слагаш без да го преправяш и нагаждаш. моят не е оригинален и е подлагано шайби и шина, но пак трудно зацепва. а пак за нов няма смисал да се инвестират толкова пари.

Автор:  snape [ Неделя, 01.06.2008 г. 16:52 ч. ]
Заглавие: 

Стартерите на вартбург са изключително здрави.!

Единственят хроничен проблем от които страдат е лоши "студенти" спойки на четките за контакт към маса. Често причината за повреди е откачена/ и блокирала/ четка от алуминиевя корпус на четкодържателя или откачен проводник в магнитня включвател.
Вместо да се чудите какъв модел стартер да напаснете, се заредете с мощен поялник и огромна доза търпение.
И магнитния включвател и самият стартер при необходимост се ремонтират лесно !

Прикачени файлове:
P10-05-08_23.27.jpg [155.9 KiB]
2637 пъти
P10-05-08_23.27.jpg [155.9 KiB]
2639 пъти

Автор:  etaniel [ Понеделник, 04.08.2008 г. 23:58 ч. ]
Заглавие: 

И на мен ми трябва нов стартер. Ако някой знае от каква друга кола става да каже. При мен проблема е в това, че от долната страна където са четките се е разбил напълно и при палене се осуква и нестава нищо.

Автор:  snape [ Понеделник, 08.09.2008 г. 14:59 ч. ]
Заглавие: 

Ако все още не си решил проблема, пробвай да замениш повредената част с някоя нова оригинална. Така както чета най-вероятно си повредил пластмасата на четкодържателя или стоманеният корпус на стартера (което много ме съмнява). Отиди в някой магазин за части ,вземи нов четкосържател и дано се оправи. Преди да сложих какъвто и да е стартер провери дали всички части се движат и напасват стабилно.

Автор:  Atanas [ Понеделник, 08.09.2008 г. 21:50 ч. ]
Заглавие: 

Много въртите на стартер бе браточки , по двигателя всичко трябва да е перфектно , свещи , центровка , паленето на газ трябва да е изрядно без нуждата от дълго въртене преди да запали. Примерно предишната ми кола палеше на газ на секундата . Незнам сега новия собственик дали е свикнал. Колкото по дълго въртите преди да запали толкова му се скасява живота :wink:

Автор:  ChakaZulu [ Вторник, 09.09.2008 г. 10:49 ч. ]
Заглавие: 

Наско, новия собственик не й е свикнал съвсем! :D

Автор:  Atanas [ Вторник, 09.09.2008 г. 18:51 ч. ]
Заглавие: 

ChakaZulu написа:
Наско, новия собственик не й е свикнал съвсем! :D
Що така :roll: Слагаш пръст на копчето за черпене , натискаш го и моментално завърташ на стартер , ако задържиш повече черпенето колата се дави :wink: Когато е студен двигателя , даваш на контакт натискаш педала за газта до долу и го пускаш след това правиш всичко изредено в горното изречение :D Ех, иска ми се да му чуя гласът :cry:

Автор:  TIN [ Понеделник, 22.02.2010 г. 10:27 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

стартера на 1,3 същия ли е като на 353 ?
взаимозаменяеми ли са ?

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 22.02.2010 г. 13:59 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

TIN написа:
стартера на 1,3 същия ли е като на 353 ?
взаимозаменяеми ли са ?


Де да бяха... :?
За жалост не са, а тези на 1.3 са проблемни, и поради факта че са проблемни и трудно се намират са и по скъпи - средно два пъти до 3 пъти(за стартер втора ръка) от тези за 353.

Автор:  RAMMSTEIN [ Неделя, 25.04.2010 г. 11:29 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Привет колеги. Аз пък се канех да питам, дали стартера на Вартбург и Трабант са взаимнозаменяеми хаха. То е ясно, че шанса е минимален, най-малкото заради различните двг, но пък ако бяха щеше да м иизлезе без пари. :D В общи линии купих някакъв рециклаж преди 2 години от магазина в Красна Поляна и преди няколко седмици умря. Носих да го поправят, пренавиван бил бендикса, заварявали били незнам си кво и т.н., не можел да се поправи, трябвало нов. Ако някой продава работещ стартер 2ра ръка или знае от къде може да се купи нещо на сметка, сега е момента да обади :)

Автор:  AdreNaLINE [ Неделя, 25.04.2010 г. 14:31 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Първата най-съществена разлика е посоката им на въртене....

Автор:  lucho [ Петък, 03.02.2017 г. 23:27 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Още откакто навъртях 13000 км, започнаха проблемите със стартера. В един момент престава да върти. Свалят го, отворят го, побутнат тук-таме и се оправя. След 2-3 години историята се повтаря. Понякога и по-скоро. След осмата такава повреда реших да намеря някой тесен специалист по тая част да разбере най-сетне причината за повредата. Намерих един наистина много добър специалист по стартерите и динамата, който каза, че проблемът е в студени спойки на медните проводници на ротора (котвата) с пластините на колектора. С 200-ватов поялник презапои всичките двадесет и няколко спойки и така изкара няколко месеца до есента, когато пак даде същата повреда, за девети път! Междувременно бях успял да намеря стартер на старо от един разпродаван на части "Вартбург". Смениха стартера с него и така успях да избутам още три месеца до края на този януари, когато и "новият" стартер даде същата повреда, с което закръглих 10 отказа общо за двата стартера! Още не съм го закарал на гореспоменатия специалист, но съм почти сигурен, че проблемът ще е пак някоя студена спойка. Ако е на четката – добре, но ако е пак на колектора, едва ли има някакъв шанс дори след презапояване. Ще видим. Подозирам, че ще се наложи да започна да мисля за "нова" кола – на старо, разбира се, като за сиромах човек... което означава почти със 100% сигурност, че ще ме излъжат.

Автор:  lucho [ Събота, 04.02.2017 г. 17:56 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Най-доброто решение на проблемите със стартера е да се замени той със стартер, производство на "Бош" (но го продават само срещу стар стартер на "Бош" – не приемат оригиналните източногермански стартери!):

Изображение

Както се вижда от горната снимка, този стартер, макар и конструиран специално за четиритактовия "Вартбург 1.3" и четиритактовия "Трабант 1.1", е съвсем различен от оригиналния, показан на долната снимка:

Изображение

Даже звукът от работата на стартера на "Бош" е съвсем различен от оригиналния, както може да се чуе тук. Проблемът е, че намирането на такъв стартер е задача, достойна за Шерлок Холмс, Еркюл Поаро или Филип Марлоу!

Друга възможност е да се замени със стартер от "Таврия", но закрепването му е проблем, защото не е съвсем съвместимо. Доколкото разбрах от руските форуми, отворите на два от болтовете съвпадат, но третият – не.

Изобщо оригиналният стартер е нещо подобно на мина, която рано или късно избухва. Защото страда от практически нерешими констуктивни и/или технологични проблеми.

Автор:  1,3 [ Събота, 04.02.2017 г. 22:51 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

По принцип, използвах такъв стартер до скоро. Вече не ми е необходим и замина на друг автомобил. Малко информация за него-произвеждан е за последно 1992 год.,предлага се рециклиран в магазин на "Бош".Цената му е 200 € без ДДС и без цена на доставка от Германия, тъй като тук не е наличен като трябва да се върне някъкав от същата марка за рециклиране . Намират се от отпадъци има за по тридесетина лева такива в смисъл които да се върнат. Има и още няколко варианта които си пасват с малко труд,реално цената става отблъскваща .

Автор:  ivanski [ Неделя, 05.02.2017 г. 14:10 ч. ]
Заглавие:  Re: стартер 1.3

Има и друг вариант, ама трябва да се разтърсите за цената.

https://www.youtube.com/watch?v=Sm0Wv-OjdYk

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/