Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

1,3 проблем с парното
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=36&t=2678
Страница 1 от 2

Автор:  TIN [ Сряда, 17.02.2010 г. 10:00 ч. ]
Заглавие:  1,3 проблем с парното

От скор осъм собственик на 1,3.
Човека от който я купих ми каза колата никога не е имала хубаво парно..
И наистина няма....като пипам маркучите които влизат в радиатора единия типъл единия студен...
Каква е причината според вас ...запушен радиатор, клапан някакъв има ли..
В една тема тук във форума се продаваха части за 1,3 и ми направи впечетление че се продава "моторче за прното'
Какво представлява то ?
Въобще някакви идеи ?

Автор:  Ivaka [ Сряда, 17.02.2010 г. 13:08 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Възможно е кранчето за парното да не отваря добре, защо и запушен радиатор на парното. Вариянта със зацапана "пита" на радиатора отпада, щом единия маркуч е студен.
А моторчето за парното е вентилатора за обдухване и по бързо затопляне.
Според мен най-добре си намери друг радиатор за парното+друго кранче.

Автор:  theultimate [ Сряда, 17.02.2010 г. 13:29 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Газова има ли?

Автор:  etaniel [ Сряда, 17.02.2010 г. 13:56 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

theultimate написа:
Газова има ли?



Има ли влияние ? Като се замисля от както сложих газовата и на мен ми се прецака парното.

Автор:  theultimate [ Сряда, 17.02.2010 г. 14:32 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Изпарителя трябва да е монтиран паралелно на радиаторчето на парното. Ако е монтиран последователно - парното отслабва много, защото отворите на изпарителя са доста тесни и намаляват дебита на водата през радиаторчето.

Автор:  IFA_Racing_Team__DDR [ Сряда, 17.02.2010 г. 18:43 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Неприятен проблем е това с парното. И моето от много време го нямаше никакво. В краина сметка реших да го сваля и промия. Със свалянето бая се узорих, и доста псувни отнесе ама го свалих. Крана се беше доста позадръстил, а за каналите на самия радиатор да не говорим - вътре имаше ръжда, една кафява кал от антифриза, само не и отвори :( . След разни промивки на мивката вкъщи и киснене в какви ли не препарати пропускливостта му се подобри. Обратното качване пак беше бая мъка ама няма как студено си е :D .

Пиша ти това за да имаш представа какво трябва да правиш според мене. Сваляи и промивай друг вариянт невиждам.

Автор:  ChakaZulu [ Сряда, 17.02.2010 г. 21:54 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Ръждива ли ти е охладителната течност? Каран ли е без антифриз?
Друг радиатор - нов няма да намериш! А на какво ще попаднеш, не се знае. Пробвай да го почистиш, ако не стане добре, има хора, които се занимават с това.
В момента и аз имам проблем. Миналата зима в колата ставаше 28 градуса след десетина километра при -10 навън, в момента нямам парно, или не такова. Ще оправям на пролет цялата инсталация, че ми писна да сменям течност.

Иначе се сваля не толкова трудно, маха се задължително мотора на чистачките, развива се отстрани само, щото тия болтове отпред държаха само кутията по спомен.

Автор:  TIN [ Четвъртък, 18.02.2010 г. 10:14 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Газова има, ще обърна внимание как е монтиран изпарителя.
Имам един 353, който разглобих за части и каточе ли кранчето на парното е като това на 1.3 ?
Колата е с антифриз в момента ама преди мен кой как я е акрал...изглежда мн подържана...салона е като нов...на 60 000 км е и съм склонен да вярвам.
Вдичко по нея работи супер.
Само парно няма...:)

Автор:  ChakaZulu [ Четвъртък, 18.02.2010 г. 12:18 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Ако охладителната течност е добра, не е ръждясвала, сменяна е - не би трябвало проблема да е в радиаторчето.

Изображение
Изображение

Автор:  IFA_Racing_Team__DDR [ Четвъртък, 18.02.2010 г. 12:46 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Пробвай да го обезвъздушиш, да не е направило възглавница. А за радиатора и кранчето - доколкото съм запознат са различни за 1.3 и 353

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 18.02.2010 г. 13:04 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

И радиатора и кранчето за различни на 353.

Автор:  Nasakoto [ Четвъртък, 18.02.2010 г. 13:23 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Дори и паралелно да е свързан изпарителя - пак ще ви отслабне парното, понеже хидравличното съпротивление на изпарителя е по-малко от това на радиаторчето на парното, и основното количество чорба минава оттам. Много просто и ефективно решение е да сложите бленда на входа или изхода на изпарителя (аз бях набил в маркуча тънкостенна тръба, частично сплескана в единия си край) - така се ограничава дебита на чорбата, която минава оттам. Работеше много добре. :) Друг вариант за ограничаване на дебита е да смените някой от маркучите (или част от него) към изпарителя с такъв с по-малък диаметър (ако оригинално е 16 мм, можете да сложите 10 или 8 ).

Автор:  ChakaZulu [ Четвъртък, 18.02.2010 г. 17:50 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Пак казвам, имах чудесно парно, няма проблем дори и при наличието на газ.

Автор:  TIN [ Петък, 19.02.2010 г. 11:48 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

ще видя да сваля и почистя радиатора....
но май е голяма хамалогия...

Автор:  koce [ Неделя, 21.02.2010 г. 13:31 ч. ]
Заглавие:  Re: 1,3 проблем с парното

Отвори кранчето на ръка, поне моето е стегнато и не може с лостчето да се отвори. Отварям го есента и го затварям пролета. За да имате парно при газова оставете маркучите на парното фабрично свързани 8 и9. Испарителя при мен е свързан последователно след излизане от подгряване на колектора пад карбуратора и се връща до термостата. Маркуч 6 отива в испарителя и от испарителя в термотата. Успех.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/