Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото. 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Здравейте, това е първото ми писане във форума, та се извинявам ако нещо не е както трябва. :)
От малък, може би 4ти, 5ти клас имам на Село Трабант, като до сега вече съм сменил 3, всичките ми бяха подарени + части, та пари за подръжка не съм давал. :lol: Отделно единия ми дядо все Трабанти е карал (3тия той ми го даде, след като се отказа да има кола), та относно Трабанта съм на "ти" с нещата и затова никога не ми се е налагало да пиша в форума.
Та накратко това е за мен, а сега по темата.

С баща ми мислиме да взимаме един Баркас, бордови само за лично ползване. Ходихме, гледахме го и ни хареса, в много добро, може би почти отлично състояние за годините се. Та мислиме да го вземеме до седмица, две. Баща ми никога не е имал 2Т, но началото на 90те е карал за известен период от време Баркас внесен от ГДР, та има има известен опит, точно за това сега мислиме да взимаме и този. :D
Та за разхода казва, че бил голям, чак огромен за размерите на мотора и мощността му, но и Трабанта е така, нормално е за 2Т, та на бензин няма просто как да се кара.
Човекът който го продава го дава с газова, която не е монтирана, и е нужна помпа за мазането, за което има писано и тук във форума. Първоначално мислех, че не си струва разправията да се присажда помпа + газова, ами мислех лятото да стане дизел, със 5 скорости и двигател от VW/Audi, (най-вероятно от 80). Но и това си е яко вкарване във филм. Има майстор, който го е правил, както и много други преправяня и присаждания на различни коли, но после трвбва да се мине технотест, а и трябват доста време и средства. Няколко човека, обаче ми споменаха, за ел. импулсна помпа от скутер, която взима сигнал от комутатора и така определя дебита, та се замислих за варианта с газовата, защото за средно 200/250км. на месец, които ще минава заводския мотор е достатъчен, все пак няма да се ползва за бизнес, ами просто когато ти се наложи да си прекараш нещо, без да се притесняваш или да си зависим от някого. Помпа дори намерих от Априлия, 50 кубиков скутер.
Та това което искам да питам е: Как може да се свърже тази помпа към електронното (Баркаса е с електронно) и дали ще има дебит. Аз го мисля така, че трябва да се направи да взима сигнал и от 3те цилиндъра, но на всяко подаване на сигнал, тя ще впръсква определено количество масло, което мисля, че ще е малко, защото Баркаса гори в пъти повече от скутера. Аз си го представям така: Ако примерно оставиш Баркаса да работи на едни обороти, например 2000 за един час и скутера работи на същите обороти баркаса естествено ще изгори повече, но помпата не знае, за нея това са си 2000 оборота и тя и при двете ще е изпомпала еднакво количество масло. Като се направи да взима сигнал и от 3те цилиндъра, тогава при Баркаса маслото ще е 3 пъти повече от скутера, но разпределено на цилиндрите пак идва по-малко, защото всеки цилиндър по отделно за един час с 2000 оборота ще изразходва повече гориво от колкото цилиндъра на скутера. И като се замисля не важи ли това и за механичните помпи които много вече са сложили на Вартбург. Ако помпата е от ЧЗ и се регулира с жило дебита, при напълно отворен дебит, т.е. с пълна газ за едно време ЧЗто ще изгори едно количество масло а на Вартбурга ще му е нужно по-голямо количество масло, просто защото количеството бензин, който е изгорял за при карането с пълна газ е по-голямо от това което мотора ще изгори с пълна газ.

Та има ли нещо вярно в тия разсъждения, според мен ако важи за ел. помпата, заначи важи и за механичните, а с тях знаем, че успешно става работата на газ. Според мен мазането не е такова каквото е с маслото в бензина, но може би е пренабрежимо след като става.
С импулсната помпа ще стане ли, и как може да се вземе сигнал и от 3те цилиндъра, така че да дава масло за всеки? И ако дебита просто като доза за всеки цилиндър е недостатъчен, дали може да де увеличи по някакъв начин?


Четвъртък, 13.11.2014 г. 19:24 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 09:17 ч.
Мнения: 72
Местоположение: Раднево
Automobile: Wartburg 1,3 S
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Здравей колега.При положение че няма да се кара толкова защо е необходимо да се поставя газова?
trabkas написа:
защото за средно 200/250км. на месец, които ще минава заводския мотор е достатъчен, все пак няма да се ползва за бизнес, ами просто когато ти се наложи
Това за двутактов двигател си е сложно а и при този пробег,който мислиш да правиш едва ли е ефективно.


Последна промяна 1,3 на Петък, 14.11.2014 г. 00:24 ч., променена общо 1 път

Четвъртък, 13.11.2014 г. 21:07 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Ами пробега не е сигурно колко ще е, лятото ще е по-голям може би. Иначе Баркаса ще стои на село на 60тина км. от София и когато се наложи, да се кара нещо толкова голямо, че да е нужно камионче ще се докарва до тук. Там ще е на закрито и сухо, няма смисъл да стои пред блока и, по мое мнение, да привлича вниманието на идиотчетата 7,8ми клас, (а все по-често и на моята възраст) да трошат всичко дето е по-редко и не се забелязва на всяка улица, без значение Трабант или Ферари.
Иначе по село си има доста работа и може да се кара повечко но на къси разстояния. Газта искам да се сложи защото си върви към него, но просто човека не я е сложил и защото 15/100 натоварено ще си ги прави, което си е много, въпреки малкото каране. Отделно както казах ще се кара повече около село, а не на дълъг път.
Иначе каквото и да прявя, ако не се откажа и не си остане бензиново, ще го правя пролетта/лятото. До тогава не мисля да го пипам.

П.С.
Извън темата каква нормална скорост да очаквам извънградско, натоварено, но не зверски на макс. И също така каква е разликата с Варбурговия двигател, че Баркаса е няколко коня по-слаб 45кс. и следователно може ли да се повиши мощността до тази на вартбург, 57кс. с частите от Вартбург? Питам само информативно, не става въпрос за тунинг проекти и въобще нямам намерение. :lol:


Четвъртък, 13.11.2014 г. 22:51 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 09:17 ч.
Мнения: 72
Местоположение: Раднево
Automobile: Wartburg 1,3 S
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Скоростта си зависи от много фактори,както и разхода.Двигателя от Вартбург,който е 58 к.с.е коренно различен от този на Вартбург 353 и Баркас.Това е той-
Прикачени файлове:
64135626_1_585x461_rev001.jpg
64135626_1_585x461_rev001.jpg [ 220.38 KiB | Прегледано 18859 пъти ]
двигателя на Вартбург 1,3.


Петък, 14.11.2014 г. 00:20 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Имах предвид последните 353 които са си двутактови, но са над 55к.с. и с въртящ момент над 100Nm тоест по-голям от на 1.3. Но както и да е да не разводняваме темата. Лично аз мисля, че мощмостта е смъкната до 46к.с. при Баркаса за сметка на въртящия момент, но тов са си мои размишления. :)


Петък, 14.11.2014 г. 10:31 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Взехме Баркасчето, като цяло е много стегнато, но си има няколко проблема, човека казва, че не го е карал над година и е стояло така.

1.Загрява яко и влиза в червеното, обезвъздушаваме го, от болтчето на водната помпа и потича антифриз, но разширителния съд си остава постоянно студен, според мен водата не циркулира. Бащата е отварял да види термостата, но е нямало такъв и е скъсал предното болтче от 3те на термостата. Болтчето стърчи и може и да стане да се отвие с гарги, ако ли не ще се разпробива. От болтчето за обезвъздушаване на парното не потича абсолютно нищо, парно няма никакво, не знам какво е правено. Водния радиатор е сменят и е с ел. перка която се включва, но с парното и с цялата охладителна система не знам какво е правено. Плъзгача за топло/студено какво движи?
2.Чистачките тръгнаха и спряха по средата и не мърдат вече на никъде.
3.Мисля че центровката е зле, то и човека каза, че трябва да се оправи защото е слагал електронно и май го е нагласил на око. Електронното май е българско, а ми даде и друг двигател, с чисто нова плочка с чукчета и кондензатори, мисля да я прехвърля нея, за целта ще трябва да се сменят и бубините нали?
4.Избягали са му десните мигачи, също и аварийните от дясно, както и дясната светлина за номера, не сменя къси/дълги от лостчето, не работи вентилатора за парното и не свети никоя лампа по таблото, + чистачките ако и при тях проблема е от тока а не е механичен тряба да видя цялата инсталация. Бушониерата е сменена с нова с бушони като на западна кола, дано да не е объркана цялата инсталация, иначе имам схема за Трабанта, ако не е пипана инсталацията мисля, че ще се справя.
5.Смукача не се движи, трябва да откача жилото и да видя дали е от него, май са му високи ниските, или поне така на мен ми се струва, на трабанта май са ми по-ниски. Кой е най-добрия карбуратор за Баркаса сега е с еднокамерен, легнал, с кръгла поплавъкова камера. В частите има един същия и един еднокамерен с падащ поток Вартбургов барабар с колектора, да му търсиме ли Иков или да си стои с този, на тези в частите не знам какво е състоянието. На резервния ДВГ. имаше някъкъв, но беше замотан с найлони и нямаг време да го гледам.

Това е е общо взето, откарах ме го на село в двора, като като загрее го дърпахме. Там ще го стягаме за сега, като най-вероятно пролетта ще става четиритактово или дизелово.
Какво мислите за варианта от Лада 1500/1600 и оригиналните скорости? Добра комбинация ли е или ще са много къси?
Аз случайно докато се ровех намерих това http://wartburg353knight.blogspot.com/2011/04/remarkable-barkas-van-mule-of-east.html
Преди края пише, че 6-колесната версия оригинално била с ладов мотор от 1978ма.
След това се разтърсих и намерих това http://www.barkas.de/Fotogalerie/Community/main.html
На третия ред от горе на долу има 2, 6-колесни, на които пише Лада, дали са заводски?
Отделно в някакъв немски форум имаше пост, в който потребителя казваше, че според дядо му двигателя от Лада бил стандартен за някой модели. Поне това ми преведе преводача. Майка ми знае перфектно немски, но тогава нямаше как да и го покажа. [smilie=angry]

Ето и няколко снимки, който може ще се радвам ако помогне по някои от въпросите от 1 до 5. За двигателя АКО се сменя ще е от Април на там, до тогава искам да си го стегна, че много мразя като не е всичко наред и все за това си мислим, а как съм вързан с тоя университет, не само Събота и Неделя ако имам време на село да го правя. :cry: [smilie=angry]


Прикачени файлове:
IMAG0396.jpg
IMAG0396.jpg [ 149.14 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
IMAG0395.jpg
IMAG0395.jpg [ 215.95 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
IMAG0394.jpg
IMAG0394.jpg [ 188.91 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
IMAG0393.jpg
IMAG0393.jpg [ 166.44 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
IMAG0392.jpg
IMAG0392.jpg [ 214.78 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
Понеделник, 01.12.2014 г. 00:20 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Тези ги добавям с втори отгговор, защото може само по 5, а са втория отговор ми иска текст.


Прикачени файлове:
IMAG0399.jpg
IMAG0399.jpg [ 199.44 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
IMAG0398.jpg
IMAG0398.jpg [ 148.89 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
IMAG0397.jpg
IMAG0397.jpg [ 135.36 KiB | Прегледано 18760 пъти ]
Понеделник, 01.12.2014 г. 00:24 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Някой?


Четвъртък, 04.12.2014 г. 13:46 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 13.11.2014 г. 18:14 ч.
Мнения: 7
Местоположение: София
Мнение Re: Вартбург/Баркас на газ с импулсна ел. помпа за маслото.
Така, гледам, че няма мнения по темата, но така и така съм я започнал ще напиша какво развитие има, за тези които просто я следят, ако има такива.
Значи по Баркаса от както сме го взели съм имал възможност да работя 2-3 пъти за по 2 часа и 24, 25ти този месец. Чистачките се оказа, че маркуча за топлия въздух на парното към предното стъкло от страната на пасажера е минал зад моторчето и ексцентрика се е врязал в него и са блокирали. Това го оправих. След това се оказа, че деснитв мигачи са изгорели и 2та. Замерих с мултицета, нямаше късо никъде, бушона беше здрав, сложих нови крушки и се оправиха. Пробвах ги като ги оставих да мигат няколко минути, също и на аварийни и нямаше проблеми, нито нещо напичат, нито нищо. Защо са изгорели не знам? Дясната светлина на номера беше също заминала, но с нова крушка се оправи, както и преден десен габарит. Къси и дълги не сменяше, защото релето беше заяло и чукаше но не сменяше, раздвижих го на ръка и се оправи сега си работят и ги сменя, ако нещо му има на релето ще го сменя имам от Трабанта резервни. Лампи на таблотоо няма и не са слагани като е правена новата инсталация, сложен е само амперметър, който аз намирам лично за полезен, но аз ще си направия и лампи за другите неща когато имам време. За какво са 8те по таблото. Аз се сещам за тези, които имам на Трабанта: фарове, дълги, мигачи и зареждане, + виждам, че има и за спирачната твчност при Баркаса, но защо са 2 не знам, както и за мигачите са 2. Има и за реотани на задното стъкло, но този няма, бордови е. Карба е BVF еднокамерния от Вартбург, объркал съм се, че е легнал с хоризонтален поток от Вартбург 311 но не го видях в началото, а в резервните части беше сложен такъв и се заблудих. Мисля, че си е добър и няма да слагам Иков. Намалих му ниските съвсем малко и ми харесва повече, но пак не са като на Трабанта, там се чуват някак си всеки цилиндър по отделно как работи на ниски, но това не смятам, че е проблем. Раздвижих жилото на смукача, но на края е смачкано и се движи теудно в бронията, и него май ще го сменям. Сега за бензиновата помпа не знам, мисля да сменя платното с ново. Ако е стоял и пали само с сипване на бензин в карбуратора директно под капака на филтъра иначе пали и без ако го палиш на другия ден. Много ме учудва, че работи студен без смукач, нещо което за другите ми двутактови машини е невъзможно или трудно, а Баркаса му го връщам веднага и си има ниски, просто глъхне за секунда ако го форсираш. Нормално ли е? И загряването, запалихме го, като го оставих да работи и отвих болтчето на водната помпа, баща ми вдигна съда високо и зачакахме. Преди това забравих да кажа, че оправих скъсаното болтче на термостата със разпробиване и шпилка с гайка от долу и друга от горе, намазах с течна гарнитура на VictorReinz и заспа, няма никаккъв теч. Та отвих болтчето и започна да излиза пяна но не и чист антифриз. За 10мин. двигателя загря до червеното, а долния маркуч на радиатора беше студен, но продължихме да чакаме и да отвивам и завивам периодично болтчето за обезвъздушаване и да доливаме антифриз, защото постоянно поемаше. Изведнъж започна да бълбука в съда и твмпературата рязко спадна, от болтчето на помпата потече силна струя антифриз и го затегнах. След това отвихме и болтчето за обезвъздушаване на парното на колинката на дясната врата и зачакахме, но нищо. Баща ми отиде от пред и видя някъкво кранче в горния край на радиатора, което не се движеше от плъзгачитв от вътре. С дълга отверка го бутна и го отвори или натяори, не знам, но слез няколко минути потече и от болтчето на колонката и стегнахме и там. Няколко скоби по водните маркучи бяха хлабави и ги стетнахме също, иначе съединениятя и скобите са нови. Сега мисля, че е наред, събра доста антифриз и твмоерятурата спадна рязко, иначе загряваше за 5 мин. До къде на скалата на стелката е нормално да държи? Другия път ще прегледам жилата на плъзгачите на парното. И от инсталацията ми остава да си пусна лампи за таблото и да видя стоповете, които не работят също, мисля, че е стопмашинката от стоянето. Също мисля да сменя платното на помпата, че и то е стояло. Задължително трябва да сложя нови уплатнения на стъклатя, че са изгорели и сътклата дрънчат много и пропускат вода. Също и стоповете са много менте и мисля, да ги сменя, бяга и масата на единия габарит, та мяй ще ги махам, вътре е страшно все едно са правени по трудово. Иначе инсталацията е направена добре според мен.

Общо взето всички проблеми са от висене и некаране над година и нещо и нещатя полека - лека се оправят. Елекртонното е българско, ако дава ядове ще го махам и минавам на чукчета и последното което е ново е, че стартера затяга, но не знам той ли затяга или е от центровката, ще сваля кабелите на свещите и ще въртя да видя ще затегне ли, получава се все едно на Трабанта съм му разменил двата кабела, но не гръмва а просто спира и затяга. Бубините са редени не 3,2,1ви, а 1,2,3ти и кабрлите се кръстосват, ще проверя така ли са на електронното, да не са разменени, но ми се струва, че ряботи добре.


Събота, 27.12.2014 г. 03:04 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов