Трабант и Вартбург форум http://forum.2tpower.com/ |
|
Стържене от двигателя http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=34&t=3368 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | txl [ Петък, 10.12.2010 г. 23:02 ч. ] |
Заглавие: | Стържене от двигателя |
Здравейте, Колата е Вартбург 353 1989г., двутактов, на ~50 000км. А проблемът е... В движение двигателят е загаснал след някакъв шум - нещо като изтропване. След това двигателят пали, но се чува нещо като стържене. Иначе пали бързо и лесно. Шумът остана при свален ремък на водната помпа и алтернатора. Също така не се променя по никакъв начин при натискане и отпускане на педала на съединителя. При превъртане на коляновия вал на ръка със свалени свещи не се усещат някакви моментни съпротивления, хлабини, шумове. Двигателят е свалян преди около 1500км за смяна на феродовия диск на съединителя. Самият двигател до сега не е отварян. Каква може да бъде причината за това стържене? |
Автор: | Ivaka [ Събота, 11.12.2010 г. 01:36 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Възможно е да е повлякъл бутало. Това се случва на автомобили с пробег дори над 60 000 км, може да се получи при голямо предварение, изкачване на наклон на висока предавка, продължително движение с висока скорост по магистрала или нагорнище с натоварена кола. Появява се шум наподобяваш стържене/скърцане. След като се получи въпросното явление колата се кара известно време с наполовина изтеглен смукач за да се обогати сместа и да се охлади мотора. Ако шума продължи да се чува значи има механично поражение на мотора. |
Автор: | txl [ Неделя, 12.12.2010 г. 18:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Благодаря за идеите. Проверихме демпферната шайба - цяла е, за съжаление не е от нея. Измерихме компресията - при натиснат педал на газта, но при студен двигател - около 0 градуса. Резултатите (първи цилиндър е откъм маховика): I. 7.1kg/cm2 II. 7.3kg/cm2 III. 7.2kg/cm2 Тези резултати предполагам означават, че няма задрало бутало? И ако е така, тогава какви варианти остават? |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 12.12.2010 г. 18:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
При задрало бутало е напълно възможно мотора пак да дава добра компресия. В този случай в книгата се препоръчва да се разглоби двигателя за да се установи доколко е повредено буталото. |
Автор: | txl [ Неделя, 12.12.2010 г. 22:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Не, колата не е карана след това. Утре ще пробвам. По слух шума като че ли идва наистина от задната част на мотора. Ако е от пружина на феродовия диск, какво трябва да се случи при опит за потегляне? |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 12.12.2010 г. 22:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Докторе, то може да е от пружина на феродовия диск, но прочети човека какво е написал - мотора е издал някакъв шум и е угаснал т.е. имало е механичен проблем в самия двигател. |
Автор: | txl [ Неделя, 09.01.2011 г. 19:51 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Да продължим темата - за съжаление проблема не се оказа нещо по-елементарно, а основните лагери на коляновия вал. В крайна сметка го сменихме - с рециклиран в Унгария. Лагерите, които са се износили на стария вал, са двата откъм ремъчната шайба. Най-близкия до нея направо стърже, а следващия само шуми при въртене. Другите два лагера се въртят без шум. Мисля, че и двата лагера, които са се износили, се мажат от трети цилиндър. Това дали означава, че сместа му е бедна и трябва да се премести колектора към него? |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 09.01.2011 г. 19:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Крайните лагери на коляновия вал се сменят в домашни условия. В твоя случай - може да смениш този дето "направо стърже", а другия който шуми леко му няма нищо, така звучат лагерите на вал само на 1000км, на практика лек шум се появява веднага. Лагера се изкарва със скоба за лагери или се избива. Самият лагер е 6209, с хлабина Ц3. Такъв лагер на ФАГ струва от порядъка на 18-20лв/бр. Аз препоръчвам да смените само крайния и да си оставите вала за резерва! Унгарските са боклуци и е много възможно скоро да блокира и пак да се наложи да го сменяте, затова казвам да си запазите стария вал(дано не сте го хвърлили вече). И сега с унгарския вал как работи колата? |
Автор: | txl [ Неделя, 09.01.2011 г. 20:19 ч. ] |
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя |
Да, стария вал го пазим и ще го пазим. Благодаря за информацията за лагерите. Човека, който прави ремонта, каза, че е слагал на Трабант унгарски вал и според него бил добре. На лагерите на унгарския вал пише HARP Ukraine, но сега чета, че имало и китайски ментета, дано не са такива. На моменти двигателят като че ли се клати доста на празен ход, а в други моменти изглежда доста стабилен. Но на мен ми е трудно да преценя дали се клати повече от преди, не го познавам добре. Ще се посъветвам и с майстора за това. Иначе сме минали само около 100км до сега, трябва да се кара още. Но на ход изглежда, че върви нормално. Иначе оригиналния вал е с изрязани тежести, а този който сложихме сега - с цели (цял кръг). Някои казват, че това била разликата между двигателите с 45 и 50 к.с., вярно ли е? |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 09.01.2011 г. 22:39 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя | |||||||||
Не е вярно, двигатели с 45 к.с. не се монтират от края на 60-те години т.е. в 353 такива двигатели почти не са монтирани. При 353 има 50 и 55 к,с ,според някоя литература с двукамерния карбуратор - 57к.с. Като в случая има други промени освен вала - карбуратор, бутала и всмукателни канали и изпускателна уредба. |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 09.01.2011 г. 22:45 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Стържене от двигателя | |||||||||
Може и да сте извадили късмет, но аз съм се нагледал на доста скапани унгарски валове. Преди много години един майстор взе и върна последователно 4 вала на един вартбург, защото всичките чукаха веднага след монтажа. Основните лагери не са толкова важни, понеже дори да се се просвирят с времето мотора продължава да работи, но иглените са много важни, а какви игли слагат унгарците не се знае. Виждал съм рециклиран унгарски вал-разглобен и на шийките на биелите и на основните лагери имаше набити втулки, явно това е бил единствения начин да напаснат точния допуск, но дали са го постигнали незнам, от разговорите с майстори на валове съм чувал че това не е добър вариянт. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |