Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Центровка 353
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=34&t=2598
Страница 1 от 2

Автор:  alcoholmeter [ Събота, 16.01.2010 г. 20:16 ч. ]
Заглавие:  Центровка 353

ще го карам със 100 октана...

предложения за центровка ?

3.58... 3.60... 3.65... ммм ?

Автор:  Ivaka [ Събота, 16.01.2010 г. 20:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

3.50мм преди ГМТ са напълно достатъчни. Като тази стойност я казвам като абсолютна горна граница, за един читав двигател.
Всичко по-голямо от тази стойност означава твърда работа, "борба с буталата", разрушаване на двигателя, впоследствие довеждащо до раздрънчаване на двигателя и дрънчащия звук "на пералня" който много от Вартбурзите произвеждат при отнемане на газта и заради който нашите машини са подигравани.
Все пак избора е твой!
Ако говорим за поизносени двигатели на по 150-200 000 може да мине и с предварение 3.60

Автор:  Оги [ Понеделник, 18.01.2010 г. 11:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

По-високооктановия бензин има по-малка скорост на горене, при което логически погледнато аванса трябва да се увеличи. На практика нямам идея как се държи мотора защото не съм пробвал, но ако си правиш центровката сам може да експериментираш и да прецениш какво се променя или не и дали изобщо си струва да караш със 100 октана.

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 18.01.2010 г. 14:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Точно с оглед на 100-те октана написах предварение 3.50.
Иначе щях да напиша 3.30-3.40.
Особенно за неговия двигател който е на около 50 000км си е направо грехота да се "троши" на голямо предварение. Скоро след това ще започне да мели пшеница :mehehehehe:

Колкото до това дали си струва - двигателя работи малко по меко и на извънградско поне при мен дава по нисък разход. Само дето моя двигател е сгъстяван.

Автор:  Оги [ Събота, 23.01.2010 г. 11:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Би бил голям аванса и при 3,40, ако наливаш 83 или 76, някога имаше такива. Но колегата иска да кара със 100. Мисля, че разбираш какво пиша.

Автор:  Ivaka [ Събота, 23.01.2010 г. 12:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Вартбурга с бензин А86(оловен) беше по-малко склонен да детонира отколкото сега с 95. Понеже оловото е много силен антидетонатор.
Та, колегата щом толкова много желае да си счупи двигателя, да го прави ако иска и на 6 мм преди ГМТ.
Аз моите съображения и опит съм ги изразил.
После двигателя като почне да лангарти и да "мели пшеница" да не се оплаквате само :D

Автор:  Ivaka [ Събота, 23.01.2010 г. 12:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Карал съм със 100 октана и при предварение над 3.50 стандартен двигател(несгъстяван) започва да работи много твърдо - веднага се забелязва при ускорение. Последствията са увеличени луфтове в бутални болтове, иглени лагери и биелни лагери последващи с всякакво хъркане, дрънчене, звънтене и тракане.

Автор:  353 [ Понеделник, 25.01.2010 г. 22:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

И аз съм сипвал ОМВ 100 ама каква е файдата за стандартен двигател. Същата работа само дето излиза по-скъпо. А иначе за "5 октана" центровката ще се наложи да я промениш толкова малко, че точността която ще постигнеш едва ли ще ти позволи да я направиш тая промяна.
А за пералнята и аз съм го слушал много. Като се махне и предното гърне няма никакво пърпорене, ама нали не става така да се кара, а и комшиите си мислят че минава някой с голямо атв. Другия вариант е с три гърнета.

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 25.01.2010 г. 23:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Много си е добре с предно гърне. По тих е от Лада или Москвич с издухано гърне, или от разни кадети и голфчета с "ремуси"

Автор:  alcoholmeter [ Вторник, 26.01.2010 г. 01:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Ivaka написа:
Точно с оглед на 100-те октана написах предварение 3.50.
Иначе щях да напиша 3.30-3.40.
Особенно за неговия двигател който е на около 50 000км си е направо грехота да се "троши" на голямо предварение. Скоро след това ще започне да мели пшеница :mehehehehe:

Колкото до това дали си струва - двигателя работи малко по меко и на извънградско поне при мен дава по нисък разход. Само дето моя двигател е сгъстяван.



за 100окт. 3.50 добре
за нормален 95 ? 3.30 ? 3.40 ? м ?

Автор:  Ivaka [ Вторник, 26.01.2010 г. 01:12 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

alcoholmeter написа:
за 100окт. 3.50 добре
за нормален 95 ? 3.30 ? 3.40 ? м ?


Да, точно тези стойности препоръчвам на базата на моя опит досега.

Автор:  alcoholmeter [ Вторник, 26.01.2010 г. 22:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Ivaka написа:
alcoholmeter написа:
за 100окт. 3.50 добре
за нормален 95 ? 3.30 ? 3.40 ? м ?


Да, точно тези стойности препоръчвам на базата на моя опит досега.


малко по точно ? написал съм 5-6 цифри ?

Автор:  Ivaka [ Сряда, 27.01.2010 г. 00:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

За хубав двигател центровката се прави на 3.30-3.40 мм(както прецениш, аз винаги клоня към по ниската стойност с цел да пазя двигателя).
Ако караш със 100 октана и държиш на голямо предварение - не повече от 3.50мм

Автор:  iei [ Четвъртък, 18.03.2010 г. 12:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Ще ползвам темата да питам:
Някой с опит да сподели,колко е оптималното предварение при АГУ(пропан бутан)

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 18.03.2010 г. 12:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Центровка 353

Предполагам става дума за 353 на газ.
Правиш центровката на 3.50 и си перфектен ;)

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/