Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Относно спирачките
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=34&t=2215
Страница 1 от 1

Автор:  popov353w [ Неделя, 06.09.2009 г. 21:34 ч. ]
Заглавие:  Относно спирачките

Здравейте искам да ви попитам как точно се обезвъздушават спирачките на варцата защото един приятел ми каза че е адски трудно имало 15 места на които да се обезвъздушава но трябво да се спазва някаква последователност но не я знае та ако някой знае ще помоля за помощ [smilie=2beers] Очваквам отговор най вече от doctorzizi

Автор:  popov353w [ Неделя, 13.09.2009 г. 01:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

А да ви попитам днес нещо ми изчезна левия мигач значи десния работи левия не иска.От какво може да е

Автор:  Wartburg_67 [ Неделя, 13.09.2009 г. 09:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

Опит с обезвъздушаване на новите Вартбурзи /след 1000 на всички викам нови, де/ нямам, но не вярвам да е нещо особено. Правилото е първо да е най-далечното колело, едва ли има някаква друга особеност.

Автор:  popov353w [ Понеделник, 14.09.2009 г. 11:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

doctorZizi написа:
да , ама не. Тук действат други правила - отгоре - надолу, отвътре - навън и отпред - назад - нищо не разбрахте нали? Резервоарчето за течност се поддържа винаги пълно. Обезвъздушават се горе двата кръга/ на разпределителя/, предно ляво спазвайки следния ред - горе - вътре - вън, предно дясно - горе - вътре - вън. Задно ляво или дясно и накрая при натиснат педал се обезвъздушава или по - точно изравнява налягането на задните колела - това е едно болтче, което се намира отгоре на регулатора на налягането. Като, че ли е малко по - различно от на 1000. Това прави общо 11 щуцера/ единият е болтче - особеното е , че се развива на около 1/2 - 1 оборот при обезвъздушаването/. Смятам за излишно да спомена, но за всеки случай - работят двама - единият с педала - два пъти помпа, на третия задържа, а другият с ключ, пластмасов маркуч и шише в , което да изпуска спирачната течност обикаля колелата. Първо се вдига предницата, след което задницата. Хубаво е след приключване на процедурата да се провери втори път само предницата.

Благодаря за отговора [smilie=2beers]

Автор:  ChakaZulu [ Понеделник, 14.09.2009 г. 12:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

Между другото в книжката е посочен друг вариянт за конкретното обезвъздушаване....стерилен съд, маркуч, излива се 2-3 пръста спирачна течност като края на самия маркуч трябва, да е на на дъното. Спирачката се натиска n брой пъти (не помня) и ако си сигурен, че маркуча ще е на дъното, можеш, да направиш процедурата сам. Все пак проверете, защото може да греша някъде.
А преди да обезвуздушиш си смени спирачна течност, Textar-а е към 16лв/литър.

бтв в какво се мери спирачното усилие? :oops: Щото видях едни цифри на техническия...отпред 1900, отзад 1650. :oops:

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 14.09.2009 г. 16:25 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

Не е ли в нютони?

Автор:  TTT [ Вторник, 15.09.2009 г. 15:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

Човек може и сам да си ги обезвъздуши. На края на шлауха се слага велосипеден вентил от тия с гумените тръбички - само вътрешната част е достатъчна. При натискане на педала течността излиза, а гумената тръбичка пречи да влезе въздух при обратния ход. Наблюдавайте по-често резервоарчето и доливайте, за да не свърши течността!
Един съвет: Разхлабвайте първоначално обезвъздушителния винт с ключ звезда, лула или камък от "гедоре", а после си ползвайте гаечно ключе. При започване направо с него вероятността да заоблите ръждясалия шестостен на обезвъздушителното винтче е много голяма.

Автор:  Wartburg_67 [ Вторник, 15.09.2009 г. 21:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

А за да не ръждясват намират се едни миниатюрни гумички за тях - не ги подценявайте - чудесна работа вършат.

Автор:  starter [ Петък, 09.10.2009 г. 23:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

ще се възползвам от тази тема за да попитам.
трябва да сменям само едното маркуче на предно колело.
нужно ли е след това пак да обезвъздушавам цялата система, или само апарата на който съм сменил маркучето.
и в случай, че незнам каква точно е спирачната ми течност (а нямам много в резерва) трябва ли да я сменям цялата или мога да доливам и друга?
също каква е най-добре да ползвам.
мерси :)

Автор:  Nasakoto [ Събота, 10.10.2009 г. 09:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

starter написа:
ще се възползвам от тази тема за да попитам.
трябва да сменям само едното маркуче на предно колело.
нужно ли е след това пак да обезвъздушавам цялата система, или само апарата на който съм сменил маркучето.
и в случай, че незнам каква точно е спирачната ми течност (а нямам много в резерва) трябва ли да я сменям цялата или мога да доливам и друга?
също каква е най-добре да ползвам.
мерси :)


Спирачната течност се сменя максимум на 2 години, защото поема влагата от въздуха и започва да кипи при по-ниска температура (като се спускаш по Шипка, примерно, педала ти започва да пропада), отделно че от тази влага започва корозия по железните части на спирачната система. Руските спирачни течности, които отговарят на DOT 4 струват по 3-4 лева бутилката от 475 милилитра, а ако си баровец - има и на Ate "Blue Racing" която е много достойна чорба, но струва над 2 пъти повече (20 кинта литъра).

С две думи: направо си смени цялата спирачна течност. Търси такава, която да отговаря на DOT 4 (да ползваш DOT 3 в днешно време не е оправдано с нищо). И за нищо на света не взимай DOT 5, DOT 5.1 или DOT 6, за да не ти се наложи да сменяш всичките гумички по спирачната помпа и цилиндрите. Търси си чиста DOT4. :)

А щом си разхерметизирал системата - задължително след това правиш пълно обезвъздушаване на цялата система, за да няма неприятни изненади.

Толкова от мен :)

Автор:  Santa [ Неделя, 11.10.2009 г. 23:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

Това с маркуча и клапана си го има като стандартен инструмент.Макар,че по сервизите масово работят със самоделки.Издържа на течноста.Просто ползват хидравлични маркучи,а те издържат на такива неща.Но и зависи на кой как му е по-лесно.По-старите майстори са далеч от такава техника.Изобщо не им е нужна.
Другата драма е с преработена капачка за казанчето.С приставка за ръчна помпа.Създава налягане НАД спирачната течност в казанчето и така течноста влиза под налягане по системата.Времето за обезвъздушаване пада много сериозно.

Ate "Blue Racing"...Наско...слез на земята...тая кола няма нужда от такива екстри.Дори руската и е свръхосигуряване.Далеч по-вероятно е гадна течност да замръзне зимата,вместо да прегрее от спиране.

Автор:  starter [ Понеделник, 12.10.2009 г. 12:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Относно спирачките

мисля да сложа Carlube DOT4 (SAE J-1703) synthetic based
Английска, продават я в Бриколажа за 4,50 лева - 300 ml
колко ml ще ми трябват за колата и как да източа старата спирачна течност?
достатъчно ло ще е като махна маркуча който ще сменям да я оставя да си изтече?

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/