Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн
Здравейте, пускам тази тема, защото знам че повечето Трабанти, които са на пружини отзад са проблемни. Омекват пружини, има разлика в амортисьорите за седан/комби, днес от 2 от амортисьорите които разглобих бяха с подлагани легла от лагери за допълнително повдигане на автомобила. Проблема при мен е че сложих джанти с фланци R14, 6j широчина и ет 35 или нещо такова, фланеца е с 20мм изнасяне отглавината, замерено от барабана. ръбът на джантата при натоварване на задницата опира в пружината и стойкатана пружината, и това не ми се случва за първи път. оказа се че опира само в последната витка на пружината, и в държача й, тоест капаката/стойката. Наложи се да направя някои конструктивни промени, понеже и при мен задницата беше виснала от "уморени" пружини, а се оказа и че амортисьорите са седанови.
Наложи се повдигане с 4см.
Преди да сте ме попитали, гумите отзад са 165/60R14, а отпред са нископрофилни 13-ки и колата пак е "виснала" отзад.
Ето снимка в началото, преди модификациите:
За тази модификация са ви нужни 2 комплекта задни амортисьори, не е нужно всичките да са здрави, защото се преправят само горните държачи на пружината.
Ето какво аз направих:
1. Отрязах 2 стойки на 4см от горния им край.
2. Отрязах други 2 капачки на 8см от горния им край.
3. Заварих долнате части от отрязаните капачки от точка 1 за горните части от отрязаните от точка 2.
Ето разликата на модифицирана и стандартна:
Ако нямате налични 2 комплекта, може просто да удължите своите с пърче тръба, но тогава ще имате по 2 заварки на стойка вместо 1.
Тук може да видите разликата в амортисьорите между седан и комби:
Процедурата завършва с поставяне на пружините със специални скоби, слагат се новите капачки и се монтират на колата както по принцип.
А ето го и финалния резултат:
Овен че задницата вече не е виснала, ръбовете на джантите не удрят амортисьорите в натоварено положение или по време на минаване през неравности. Така вече няма нужда да завиждам на колегите с ресор