Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Как се снижава трабант?
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=33&t=2977
Страница 2 от 3

Автор:  Teo [ Вторник, 29.06.2010 г. 10:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

trabsster написа:
Поясни го на максимално технически сложен език ,за да те разберем ние по-умните [smilie=cocktail]

Значи искаш да кажеш ,че като отрежем пружината и тя ще стане по-мека(снижена лодка)?

Не - пружината е достатъчно мека, за да неможе да държи амортисьора в нормално положение, когато отрежеш няколко намотки. Сяда 1 човек и мяташ един сак в багажника, и си почти на тампони + че колата въпреки, че ще е ниска, ще се люлее не по-малко от преди => по-лесно ще удряш на тампони. А когато в по-остър завой удари изведнъж на тампон ще стане много кофти. [smilie=byeeeee]
Хората не случайно са измислили "червени", "зелени", "жълти", "сини" и нам си какви още пружини. :)

Автор:  trabsster [ Вторник, 29.06.2010 г. 13:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Teo написа:
trabsster написа:
Поясни го на максимално технически сложен език ,за да те разберем ние по-умните [smilie=cocktail]

Значи искаш да кажеш ,че като отрежем пружината и тя ще стане по-мека(снижена лодка)?

Не - пружината е достатъчно мека, за да неможе да държи амортисьора в нормално положение, когато отрежеш няколко намотки. Сяда 1 човек и мяташ един сак в багажника, и си почти на тампони + че колата въпреки, че ще е ниска, ще се люлее не по-малко от преди => по-лесно ще удряш на тампони. А когато в по-остър завой удари изведнъж на тампон ще стане много кофти. [smilie=byeeeee]
Хората не случайно са измислили "червени", "зелени", "жълти", "сини" и нам си какви още пружини. :)


E ти сам си противоречиш :mrgreen: питам те дали ще стане по мека?-не
после като седнел един човек и един сак ще си почти на тампон(който трабанта няма :mrgreen:) е немога да те разбера братле [smilie=byeeeee]

Автор:  theultimate [ Вторник, 29.06.2010 г. 16:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Снижаването без промяна на амортисьора е непрепоръчително и то за всички коли. Това с различните цветове пружини го има.....но не и за трабант. Не виждам какъв е проблема да се резне малко пружината при наличие на по-къси и твърди амортисьори.

Автор:  Teo [ Вторник, 29.06.2010 г. 18:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

trabsster написа:
E ти сам си противоречиш :mrgreen: питам те дали ще стане по мека?-не
после като седнел един човек и един сак ще си почти на тампон(който трабанта няма :mrgreen:) е немога да те разбера братле [smilie=byeeeee]

Стига си се заяждал и стига си давал акъл на хората, с който най-много да се претрепят! Това, че неможеш да ме разбереш си е изцяло твой проблем - пределно ясно е написано и няма никъде противоречия!
theultimate написа:
Снижаването без промяна на амортисьора е непрепоръчително и то за всички коли. Това с различните цветове пружини го има.....но не и за трабант. Не виждам какъв е проблема да се резне малко пружината при наличие на по-къси и твърди амортисьори.

Представи си в дълъг плавен завой как стоят нещата при амортисьорите и пружините - амортисьора няма проблем плавно да се движи - тогава почти не оказва съпротивление => само пружината се съпротивлява при свиването. Тя се свива също толкова пъти, колкото би се свила и ако не е отрязана, но сега е по-къса и шанса в един момент да стигнеш до тампон е голяма. Сам каза как се отразява слагането на една бас каса в багажника...а представи си, че и завиеш - колко се свива според теб тази пружина? А ако е отрязана?
Това за цветовете го има за висчки автомобили! Трабат също е автомобил, не е рикша!

Автор:  Bat_Ilko [ Вторник, 29.06.2010 г. 19:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Абе физиката я четете малко като дявола - евангелието. Като се среже пружината става по-твърда. В пружината всяка витка работи за себе си. Вземаме за пример пружина с 10 витки, която при натиск от 100 нютона се свива с 10 санта. Ако се отрежат 2 витки от тази пружина при същия натиск тя ще се свива с 8 сантиметра (не е баш тъй, щото има разни сложни формули, дето ги знаят едни пичове с моливи в джибовете на ризите си, ама горе-долу). Огъването на стоманата си е същото в проценти, ама не и в сантиметри. А по-твърда пружина иска по-твърд амортисьор, заради по-големите сили, на които го подлага. Просто мекият амортисьор не може да насмогне. Има го и момента, че като се среже твърде много пружината не достига ход даже и при леки завои и караш по тампони, ама за там наистина си трябват още по-твърди пружини, за да се ограничи хода на 2-3 санта. Примерно старата ми е30-ка не клякаше при рязък старт и въпреки, че беше децетина санта по-ниска от стандартното, ограничителните тампони на задния мост стояха девствени. Това с червени пружини отзад. Отпред беше с рязани пружини, които със съответните по-твърди и по-къси амортисьори работеха прилично.

Автор:  trabsster [ Вторник, 29.06.2010 г. 19:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Bat_Ilko написа:
Абе физиката я четете малко като дявола - евангелието. Като се среже пружината става по-твърда. В пружината всяка витка работи за себе си. Вземаме за пример пружина с 10 витки, която при натиск от 100 нютона се свива с 10 санта. Ако се отрежат 2 витки от тази пружина при същия натиск тя ще се свива с 8 сантиметра (не е баш тъй, щото има разни сложни формули, дето ги знаят едни пичове с моливи в джибовете на ризите си, ама горе-долу). Огъването на стоманата си е същото в проценти, ама не и в сантиметри. А по-твърда пружина иска по-твърд амортисьор, заради по-големите сили, на които го подлага. Просто мекият амортисьор не може да насмогне. Има го и момента, че като се среже твърде много пружината не достига ход даже и при леки завои и караш по тампони, ама за там наистина си трябват още по-твърди пружини, за да се ограничи хода на 2-3 санта. Примерно старата ми е30-ка не клякаше при рязък старт и въпреки, че беше децетина санта по-ниска от стандартното, ограничителните тампони на задния мост стояха девствени. Това с червени пружини отзад. Отпред беше с рязани пружини, които със съответните по-твърди и по-къси амортисьори работеха прилично.


Е и аз исках това да му обясня ,но той смята че се заяждам

Автор:  Teo [ Вторник, 29.06.2010 г. 20:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Bat_Ilko написа:
Абе физиката я четете малко като дявола - евангелието. Като се среже пружината става по-твърда.

Как ще става по-твърда? Тя си е също толкова твърда (мека), колкото и преди рязането, просто е по-къса. То ясно, че 1 витка ако има сила 100 нютона, то и 10 витки пак ще си имат 100 нютона.
Цитат:
Има го и момента, че като се среже твърде много пружината не достига ход даже и при леки завои и караш по тампони

Това имам впредвид с дългите обяснения. Като се има впредвид колко кляка трабанта само от едни 80 килограма на задната седялка и добавиш към това едни рязани пружини, и минаване през Шипка примерно стабилността остава в 3-та глуха...


Иване, явно трудничко зацепваш - за заяждане визирах емоцийките и "тона" ти, при това когато самия ти не разбираш за какво ти говоря!

Автор:  fraxinus [ Вторник, 29.06.2010 г. 22:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Ми много просто ако при натиск всяка витка поддава 5мм пружина с 10 витки ще мръдне 5см а с 5витки само 2,5см-това при еднакъв натиск.Ако искаш да получиш още 2,5 трябва да приложиш допълнителен натиск-т.е. като режеш тръска повече.А той трабаната както не знае да тръска...
Това също не е зле да се обмисли-ще сложите твърди амортисьори и ще режете пружини , но купето ще е подложено на голямо натоварване.Не малко такива експерименти са завършили на автоморгата от закъсано купе.Трабантите с пружини отзад нямат фабричната "разпънка" на по възрастните си събратя.

Автор:  Bat_Ilko [ Сряда, 30.06.2010 г. 23:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Teo написа:
Как ще става по-твърда? Тя си е също толкова твърда (мека), колкото и преди рязането, просто е по-къса. То ясно, че 1 витка ако има сила 100 нютона, то и 10 витки пак ще си имат 100 нютона.

Ми по-твърда си е, ако под по-твърда се разбира, че като седнат 2 човека отзад няма да клекне с 10 санта, а с 8. По същия начин се изменя и скоростта, с която работи, защото окачването вече мърда по-малко при същото натоварване. На английски термина за твърдостта не пружината е spring rate, не знам как се превежда, но се измерва в нютони за милиметър (N/mm). Тоест като се среже пружината тя става по-твърда, защото изисква повече нютони за милиметър свиване. Така че ако пружина с една витка има 100 нютона за милиметър, то тогава пружина с 10 витки ще има 10 нютона за милиметър.

Автор:  Teo [ Четвъртък, 01.07.2010 г. 00:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Така казано - да, само че аз говоря за друго. Едно е да седнат двама и от 10 сантиметра да стане 5 и съвсем друго от 5 да стане 2,5, при положение, че 10 сантиметровата максимално свита е 2,5 - т.е. си на тампони. Аналогично в завой. Иначе и в 2-та случая се свива на половина (или 2/3 или колкото дойде там) ;)
ПП - Цифрите са съвсем относителни и примера е едно към гьотере, да не се захване някой за "10-те санта".

Автор:  Bat_Ilko [ Четвъртък, 01.07.2010 г. 23:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Абе тая работа се оправя с подложки за пружините, ама става страшна цигания. Оправдано е рязането на пружини, ако е с 1-2 витки, колкото да се подобри малко визията, ама за толкова сваляне - наполовина примерно, си иска друга пружина. Общо взето май говорим едно, ама по различни начини.

Автор:  Teo [ Петък, 02.07.2010 г. 10:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

И аз така го виждам. [smilie=2beers]

Автор:  ivanski [ Понеделник, 05.07.2010 г. 09:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Какво ще кажете да не бараме пружината, а да скъсим чашката, която отгоре я държи?
Какъв ли ще е ефекта?
Ще се снижи, обаче дали ще се втвърди или ще остане същото окачването?

Автор:  Teo [ Понеделник, 05.07.2010 г. 23:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Ще остане същото, но по-ниско. :)

Автор:  ivanski [ Вторник, 06.07.2010 г. 09:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се снижава трабант?

Аз си мисля, че като се смали чашката окачването ще стане и по-меко.
Защото пружината няма да е толкова сгъната.

Тук изниква въпроса дали по-мекото окачване ще е толкова кофти или повече, колкото е и по-твърдото. :mehehehehe:

А не знам ония другите чашки, които се слагаха там където се захваща носача за да се изправят колелата, дали няма да има голямо натоварване там?

Изобщо много приказки и аз поне не разбрах дали да режа пружината, дали да смалявам чашката над нея или да сложа спейсъри или как да ги нареча на носачите ?
Вариантите са три и аз искам да знам, кой предоставя повече плюсове отколкото минуси?

:mrgreen:

п.с. Айде казвайте, че съм махнал единия амортисьор и не мога да ползвам колата сега.

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/