Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Електронно - тестване 
Автор Съобщение
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение Електронно - тестване
Въпрос:

Някой тествал ли е електронната запалителна уредба на Трабант, как и какви резултати е постигнал?
Също моля ако някой разполага със схема да я постне.

(Без варианта допиране свещта на маса и въртене със стартера).

Имам предвид следното:


1. Параметри на отделните възли.

2. Оценка на работата в динамика.

_________________
Който не напредва, изостава.


Сряда, 02.07.2008 г. 14:48 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
За съжаление, схемата май никъде не е публикувана. Причината е, че електрониката е производство на завода за електроника "Ruhla" и в "Заксенринг" са доставяни готовите модули. Това, което мога да кажа за нея е, че импулсите се изработват от датчик на Хол и се подават към командния блок, който изработва управляващите напрежения към двете индукционни бобини. Датчикът на Хол е гедерейски, не е ясно дали има аналог, и чрез един диод е предпазен от неправилно захранване с обратен поляритет, но не и от резки отскоци на напрежението, които са възможни в автомобила, поради което нерядко дефектира. В предлаганите български платки този проблем е отстранен, като е използван датчик на Хол с по-ниско захранващо напрежение - 9 волта, които се осигуряват от ценер диод на платката. Така дори и при големи отскоци или променливотокови съставки в бордовото напрежение, ценер диодът не пуска към датчика напрежения по-високи от 9 волта.
Командният блок съдържа два мощни ключови транзистора /мисля че имаше и драйверни транзистори/и хибридна интегрална схема, която
ги управлява.
Тестът на платката - датчик на Хол е прост - проверява се дали има захранване + 12 волта, след това се свалят лулите и свещите и коляновият вал се превърта на ръка, като на изхода на датчика се мери за скокообразна промяна на изходното напрежение от нула до 12 волта или от нула до 9 волта, според вида на датчика. Ако на изхода такава промяна липсва, датчикът е неизправен и трябва да се смени. Замерването се извършва с мултицет и в никакъв случай с пробна лампа, тъй като датчикът на Хол не може да понесе толкова нискоомен товар и може да дефектира. Сега по памет не мога да ти кажа цветовете на кабелите и номерата на клемите, но те са дадени в книгата "Аз ремонтирам Трабант" и можеш да си ги погледнеш.
Командният блок дефектира сравнително рядко. Към неговата проверка се пристъпва, ако датчикът на Хол е изправен /тестван по посочения метод/, индукционните бобини са здрави и все пак няма високо напрежение. В такъв случай се замерват мощните и драйверните транзистори с мултицет по познатите методи - мерят се преходите емитер-база, база-колектор и емитер колектор за пробиви или прекъсвания. Не съм сигурен дали в мощните транзистори преходът емитер-колектор не беше шунтиран с диод, което трябва да се вземе предвид при замерването. Ако някой от транзисторите е неизправен, се пристъпва към замяната му. Търси се аналог по справочник, тъй като гедерейски транзистори вече не се намират.
Ако транзисторите са здрави и командният блок пак не работи, най-добре да се подмени целия, тъй като повредата най-вероятно е в хибридната интегрална схема, която няма откъде да намерим, нито пък има аналог.


Сряда, 02.07.2008 г. 16:12 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
А има ли центробежен регулатор при датчика на Хол?
Въпросът може да ти се стори тъп, но просто не знам.

_________________
Който не напредва, изостава.


Последна промяна Marto_RT на Сряда, 02.07.2008 г. 18:00 ч., променена общо 1 път

Сряда, 02.07.2008 г. 17:00 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
На нормалните коли има и центробежен,и вакуумен.Електрониката ти замества само плочката с чукчето.Останалото е същото.При траба трябва да е пак така.Ако имаш някаква система за аванс на нормалния разпределител,ще го имаш и на електронния.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Сряда, 02.07.2008 г. 17:06 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
На транзисторите мисля че пише номер. По този номер го намерих в един магазин за части за телевизори, радиа и т.н за 2-3лв, смених и двата и сега електронното си работи вече 1 година безотказно.


Сряда, 02.07.2008 г. 17:19 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
Santa написа:
На нормалните коли има и центробежен,и вакуумен.Електрониката ти замества само плочката с чукчето.Останалото е същото.При траба трябва да е пак така.Ако имаш някаква система за аванс на нормалния разпределител,ще го имаш и на електронния.


Питам защото имаме и един Опел Кадет 1.3 '87 г., и при него няма вакуумен и центробежен регулатор на аванса, а има "Microprocessor spark timing control module". Има също и датчици, които подават информация. Т.е. този модул, въз основа на импулсите от комутатора в прекъсвача и от датчиците, изчислява необходимото предварение и прекъсва първичната верига.

Та при Траба излиза, че електронното се състои само от два комутатора, обединени в един корпус, така ли? Щото ако е така, то може да се замести от два комутатора за датчик на Хол (макар че не съм сигурен дали и обикновени няма да станат).

В правилна посока ли разсъждавам?

_________________
Който не напредва, изостава.


Сряда, 02.07.2008 г. 17:53 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
Marto_RT написа:
А има ли центробежен реле - регулатор при датчика на Хол?
Въпросът може да ти се стори тъп, но просто не знам.


Чакай сега, че малко объркахме понятията. Реле-регулатор е едно, центробежен регулатор е друго. Реле регулаторът се включва към алтернатора и функцията му е да включва или изключва възбудителните му намотки, като по този начин осигурява относително еднакво захранващо напрежение при различни обороти на въртене.
Реле регулаторът няма отношение към електронното запалване.
Центробежен регулатор електронното запалване на Трабанта няма. Смисълът е въобще да няма механични контакти, за да се повиши сигурността на системата и да отпаднат регулировките и обслужването на контактите. Коляновият вал върти един кръгъл постоянен магнит, който се намира над датчика на Хол. В зависимост от положението на магнита, датчикът променя напрежението си на изхода скокообразно от нула на дванадесеет волта и обратно - т.е. циклите са 0-12-0-12 и т.н. При напрежение 12 волта се изработва искра за единия цилиндър, при 0 волта - за другия. Това става само в момента на промяна в състоянието на изхода. Центровката се прави, като се върти самата платка - за единия цилиндър и цялата плочка - за другия, т.е. променя се положението на самия елемент - датчик на Хол спрямо магнита. Целта е да се изработи искра от свещта на съответния цилиндър, когато буталото му е на 3 мм. от ГМТ. Според книгата "Аз ремонтирам Трабант", при карбуратор 28Н1-1 искрата в първи цилиндър трябва да се получи, когато буталото е на 4 мм. от ГМТ, а на втори - на 3 мм. от ГМТ.
При веднъж добре направена центровка на електронното запалване, ако то не дефектира, повторна центровка не се налага за целия живот на коляновия вал.


Сряда, 02.07.2008 г. 17:53 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
Marto_RT написа:

Та при Траба излиза, че електронното се състои само от два комутатора, обединени в един корпус, така ли? Щото ако е така, то може да се замести от два комутатора за датчик на Хол (макар че не съм сигурен дали и обикновени няма да станат).

В правилна посока ли разсъждавам?


При Трабанта датчикът на Хол е само един. В зависимост от състоянието му на изхода - 0 или 12 волта, командният блок комутира бобината на единия или на другия цилиндър, която в момента на комутацията изработва високоволтово напрежение към съответната запалителна свещ.


Сряда, 02.07.2008 г. 18:01 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч.
Мнения: 73
Местоположение: Radanovo
Мнение 
А как се подава предварение при увеличаване на оборотите при липса на регулатор?

_________________
Който не напредва, изостава.


Сряда, 02.07.2008 г. 18:09 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко

Регистриран на: Петък, 14.03.2008 г. 16:38 ч.
Мнения: 219
Местоположение: Пловдив
Мнение 
Система за промяна на предварението няма. Така го е решил фрицът.
Освен ако самата електроника не си изработва някакво предварение, когато зачестят импулсите, но това никъде не е коментирано и при липса на схема можем само да предполагаме.


Сряда, 02.07.2008 г. 18:13 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение 
При двутактовите двигатели няма файда от тези центробежни регулатори, затова е отпаднал при трабанта, а при вартбурга никога не е имало.
В предишния форум бях обяснил защо.


Сряда, 02.07.2008 г. 18:22 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч.
Мнения: 150
Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
Мнение Re: Електронно - тестване
В списание млад техник или конструктор имаше публикувана схема с разни описания около нея обещавам да я сканирам !


Петък, 03.04.2009 г. 00:06 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 09.04.2009 г. 23:51 ч.
Мнения: 46
Местоположение: Бургас
Skype: vromos_rasing
Мнение Re: Електронно - тестване
Ето схемата която имам http://www.snimka.bg/album.php?album_id=363049 Дано да свърши работа [smilie=2beers]


Петък, 10.04.2009 г. 02:25 ч.
Профил
JDM

Регистриран на: Понеделник, 18.02.2008 г. 21:33 ч.
Мнения: 124
Местоположение: Sofia
Мнение Re:
Marto_RT написа:
А как се подава предварение при увеличаване на оборотите при липса на регулатор?


без ЕКУ(компютър и елелктроника) неможе да стане ...


Събота, 11.04.2009 г. 10:41 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Електронно - тестване
И все пак обяснете на нас ,които не разбираме защо Трабанта с чукчета и наковални има центробежен регулатор а с електронно няма пък Вартбурга хич.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Събота, 11.04.2009 г. 18:47 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов