Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Новобранец
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=32&t=5253
Страница 2 от 3

Автор:  Logrus [ Събота, 11.05.2013 г. 00:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Кратко, точно, ясно - благодарско [smilie=2beers]
Както съм заврял звяра няма да мога да изтегля маторя напред, та си мислех да повдигна купето и да го бутна назад над карантията. После е лесно - понеже ще свалям всичко в комплект (заедно с окачването и ресора) ще го изтъркалям на предните гуми до временния му дом, където в последствие ще се случват разни хубави неща - нови дреншибри, бутала (може би), сегменти, почистване и настройка (а може би и смяна) на карбуратор, шлайф на глави, нови уплътнения, маншони, маркучи, шлайф на колектор, коригиране на ресор (полиране, мазане с графитна грес и опаковане в калъф) и т.н.. Но това е далеч напред във времето.
Ако ми се наредят нещата утре вечер ще мога да се похваля с първият си разглобен Трабант :D

Автор:  Logrus [ Неделя, 12.05.2013 г. 00:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

И така - днес след работа поотметнах още малко. Свалих цялата предница - магарето, барабар с двигателя, скоростите, кормилната кутия (имах малко ядове с избиването на волана) и т.н. Понеже нямам как да изтегля всичко си повдигнах купето над мотора и го бутнах назад да си полегне на едни тухлички (и сега ако някой каже, че не мога сам да вдигна Трабант :D ). След това демонтирах фаровете и мигачите (кофти работа е да се сваля бомбе на фар с ъглошлайф, ама пустата ръжда....), свалих бубините и електронното запалване, разкачих и една щуротия (бившия собственик я наричаше "економайзер", ама ни е такова, ни знам как се казва - има изведен уред на таблото, който уж отчита разхода, ама само на уж май) и си направих едно бързо кабелно разписание.
После ме обхвана трудов ентусиазъм и взех, че смъкнах предната броня (задната е долу от първия ден), калниците (всичките), и малко стъкла - задното и задно дясно (задно ляво и предното са за утре, че на тъмно не се работи). Намерих някои нови изненади (подбити подкалници отпред от ляво и отзад от дясно и нацепена вежда на преден ляв калник), но нищо страшно - малко ръждица, 1-2 малки дупчици. Гадното е че заден десен калник е "ремонтиран" с нитове и като ги махнах стана на швейцарско сирене.
Утре, ако успея да избягам от работа ще изтъркам коша на двигателя и всичко под свалените днес мукави, ще сваля вратите и останалите две стъкла.
Снимки утре, че с моя телефон на тъмно......
И сега въпросчета:
Комплект нови калници - къде и цена (ориентир)?
С какво да ги залепя към купето - като гледам немеца ги е лепил с нещо като PoxiPol, ама нещо не ми допада количеството, което ще е необходимо (бая скъпо ще ми дойде)?
Каква подготовка е необходима за боядисване на чисто нови мукавени части? Като бояджия съм много зле и всеки съвет ще е добре дошъл.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 13.05.2013 г. 11:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Има много писано по темата за боята и лепенето на калниците.
Като го изкърпиш и има нещо неясно пиши, ще ти обясня за боята и лепенето. Вече минах през тая процедура.

Икономайзера се нарича разходомер и си е вид ауспух, защото другите соц. коли го нямат. Едно от многото специфични неща по Трабант и Вартбург. Монтиран е заводски.

ЕДИТ:
на мястото на ауспух не съм написал ауспух, ами ауспух. Явно има някакъв аутокорект на думите :-D

Автор:  Logrus [ Понеделник, 13.05.2013 г. 21:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

ivanski написа:
Икономайзера се нарича разходомер и си е вид ауспух, защото другите соц. коли го нямат. Едно от многото специфични неща по Трабант и Вартбург. Монтиран е заводски.

Позволи ми да се усъмня - надали пластмасов диск с диаметър около 8 см. и дебелина 3см., монтиран зад десния фар, свързан с горивопровода, между резервоара и карбуратора, и захранен със 3 (4) проводника, може да мине за заводски монтиран АУСПУХ?! Без да съм го отварял си мисля, че е някакъв дебитомер - мери количество гориво за единица време. :wink:

Автор:  ivanski [ Понеделник, 13.05.2013 г. 21:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Е да де, дебитомер на гориво си е и се води разходомер, а не икономайзер и е монтиран заводски. Просто използвам една дума и аутокоректа на форума, който преди го нямаше я превръща в думата ауспух, понеже го смята за псувня.
А думата е guzariq .
Казвам, че разходомера е един вид guzariq, защото подобен уред няма при другите соц.коли и това едно от специфичните неща на нашите коли.
Разбра ли сега обърквацията от къде идва :mrgreen:

Автор:  Logrus [ Понеделник, 13.05.2013 г. 21:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Вярно си е страшна ауспух - джмигат некви ламби на таблото - направо като у Пеунишки Гоуф :lol:
Има голяма вероятност да се разделя с тази ауспух/щуротия като стигна до оформлението на салона - нещо не ми се връзва с идеята ми за интериора.

Автор:  Logrus [ Събота, 28.04.2018 г. 20:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

5 години - от толкова време престоява мерака ми :oops:
Но, ако не ми мине котка път, вече ще се задвижат нещата.
От известно време се оглеждах за купе за Трабант-а (по съвет на колегата ivanski [smilie=2beers] ). На това попаднах случайно и след бърз оглед го спазарих. И това преди месец някъде. Е, днес най-накрая си го прибрах.

Ето ни у дома: http://logrus.snimka.bg/automobiles/tra ... 2.38577716


Сега трябва да отвия старото купе, да ги оголя и двете и да започна с прехвърлянето. Новото купе е почти идеално - има малко ръждичка по дъното на багажника и липсва част от задната маска (някой си е отрязал парченце), но иначе е в чудно състояние :D

П.П. Идея, как да прехвърля табелката с номера на купето, без да я съсипя? Струва ми се, че е заварена на пунктшвайц, и ако я разпробия ще си личи.

Автор:  mladen201 [ Понеделник, 30.04.2018 г. 10:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

От вътрешната страна си личат точковите заварки. Разпробиваш леко с подходящо по диаметър свердло и пада без да има деформации

Автор:  Logrus [ Вторник, 01.05.2018 г. 13:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Днес, нали е почивен ден, ми остана време и свалих задното окачване - приятно съм изненадан, колко лесно стана. Всички болтове се развиха с минимално усилие.
http://logrus.snimka.bg/automobiles/tra ... 2.38579743
Амортисьорите са ясни - ще търся нови, същото се отнася за всички тампони, спирачни тръбички и маркучи, жила за ръчната....
Неприятно ме изненада единия носач - леглото на тампона е толкова изгнило, че отвора е станал двойно по-голям (вижда се на една от снимките.
Явно ще си търся и нови носачи :( (малко непредвиден разход, ама....)
Следва отваряне на барабаните, разглобяване на всичко на съставни части и повторна оценка на купчината ръжда.

Автор:  niczano1 [ Неделя, 13.05.2018 г. 11:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Здравей Logrus, честито за новата играчка!
Като гледам снимките (половината, останалите на линка не се визуализират), мога да ти кажа, че основното състояние поне на купето ми се струва доста добро! Считам, че тая кола може да се определи като "запасена". Следователно бих те посъветвал да свършиш "консервативен ремонт" без пребоядисване но само махването на ръжда чрез фосфорна киселина и покриването на оставащите петна със съответни препарати против ръжда. И вътрешното оборудване аз бих го оставил по-оригинално възможно. Това, защото не остават много толкова запасени трабанти в България ...
Ето моят след ремонта:
Изображение

Автор:  Logrus [ Неделя, 13.05.2018 г. 18:10 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Няма да е в оригинал - имам си някаква визия в главата и ще я следвам. Механиката се запазва.
Относно фосфорната киселина - по спомен тя е в основата на преобразувателя за ръжда. Търсих в нета, но не намерих от къде да си купя чиста такава, но ще намеря. За след това още не знам с какво точно ще обработвам, но най-вероятно ще е грунд и отгоре .... незнам още. За отдолу си мисля да обработя цялото купе с грунд и отгоре да нанеса някое покритие от типа на едновремешния Сукобит - от типа на битумните покрития.
Като цяло засега не мисля пребоядисване - ще има частично, заради някои наложителни поправки, но в началото ще се движи с настоящия си цвят (предимно по финансови причини). По същите причини и салонът в началото ще е без много промени.

Автор:  ivanski [ Неделя, 13.05.2018 г. 19:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Преобразувателя на ръжда, който ви трябва е Вюрт и струва 65 лв. литъра. Продава се във всеки автобояджийски магазин.
Три ръце от него създават доста добра основа.
За пода поредността е изтъркано до метал, Вюрт 3 ръце, Шагре напръскано с пистолет, Боя намазана или напръскана с пистолет за запечатка.
Няколко трабанта така съм направил и се получава доста добра защита.

Прикачени файлове:
phpMLDrLbAM.jpg
phpMLDrLbAM.jpg [ 78.37 KiB | Прегледано 17791 пъти ]
phpxL2Tb4AM.jpg
phpxL2Tb4AM.jpg [ 48.47 KiB | Прегледано 17791 пъти ]
phpFSEMaAAM.jpg
phpFSEMaAAM.jpg [ 58.42 KiB | Прегледано 17791 пъти ]

Автор:  Logrus [ Четвъртък, 17.05.2018 г. 08:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Понеже няма да карам купето на пясък - ако почистя дъното с телена четка, преобразувателя ще хване ли хубаво, ако основата не е изцяло почистена до гол метал?

Автор:  ivanski [ Петък, 18.05.2018 г. 16:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

Да, ще хване дори да е леко ръждиво.
Това търкане на оригиналното покритие ( битума от външна страна ) до метал е само и единствено мъка. Покритието от завода е доста добро и там, където е здраво аз не го барам. Пръскам върху него шагре като преди това го изчиствам хубаво и натърквам с телена четка, колкото да загрубее изчистената повърхност.

Автор:  Logrus [ Петък, 18.05.2018 г. 21:40 ч. ]
Заглавие:  Re: Новобранец

ivanski написа:
Да, ще хване дори да е леко ръждиво.
Това търкане на оригиналното покритие ( битума от външна страна ) до метал е само и единствено мъка. Покритието от завода е доста добро и там, където е здраво аз не го барам. Пръскам върху него шагре като преди това го изчиствам хубаво и натърквам с телена четка, колкото да загрубее изчистената повърхност.

Супер - ще ми спести доста разправии.
А междувременно - в сряда ще докарам още едно купе (почти комплектно - няма мотор и скорости) и ................ абе нещо се побърках май :D

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/