Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

2т спортно гърне?
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=32&t=5185
Страница 1 от 1

Автор:  xbs_pioneer [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 10:10 ч. ]
Заглавие:  2т спортно гърне?

Та от няколко дни разглеждам информация относно спортни гърнета за 2т двигатели.. До колкото четох 2т мотора зависи особено много от крайното гърне.. Пробвал съм варианти с пазарско спортно и с права тръба и вървежа особено умира.. След консултация с един спец по двутактови автомобили ми обясни че само от крайното гърне може да даде над 10процента от мощността..
Та снощи се рових в нета и намерих ето това нещо.. http://www.ldm-tuning.de/artikel-2000.htm
Някой може ли да даде малко инфо, както и предложения за други варианти за Гърне?

Автор:  hrisvasilis [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 11:39 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Да, за такова гърне съм виждал и чертежи...

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 12:37 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Незнам доколкото някой може да ти направи такова гърне, дори и по чертеж - предното гърне на Трабанта е доста спефицично. По-скоро някаква резонаторна фуния, ама там шума е...

Автор:  K.I.P. [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 14:01 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Тук аз съм малко прочел и видял тук-там чертежи. Това гърне от ldm сайта става , ще вдигне мощността малко и това е тип резонаторно гърне. Т.е. чрез резонанса се постига по добро издухване да изгорелите газове и по-добро пълнене на цилиндрите със свежа смес. Ако искаш нещо по-добро ти трябва гърне по поръчка , а за шума може да се изолира някак. Състезателните трабанти , които са в Германия са със такъв тип гърнета , но са 2 отделни (по 1 за всеки цилиндър). Обаче това е нож с 2 остриета! Като вдигнеш мощността двигателят се натоварва и увеличава износването, от друга с повечето гориво което влиза , има повече масло.

Чудото Трабант 601 RS , което е със над 80 к.с. (идват и от подобрения във самият двигател не само от гърнетата) и се виждат ясно резонаторите:

Изображение

В никакъв случай не ползвай купешки гърнета , които са за обикновени автомобили!!! Има огромна разлика между спортно гърне за 2т и 4т!!!

Автор:  xbs_pioneer [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 15:22 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Точно и това знам.. дори и от личен опит.. 2т мотора е пряко зависим от гърнето.. Може ли някой да даде чертежи?

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:12 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

За втори път го пиша това.
Това, което е качил КИП и тоя сорт резонатори-банани се слагат само ако имаш вече друг карбуратор, някъде са с по два, други бутала, пилажи по цилиндри и още много скъпи и сложни интервенции.
Сами по себе си бананите няма да ви помогнат особено, ако не си разпилите мотора, което е абсолютно безсмислено, защото ще почне да гори над 15. А и оставате без парно.

п.п.
Рейсинг машините в Германия не са само двигател.
При тях за да върви по пистата и използва максимално тия 80 коня се режат сума ти материал от купето на трабанта, което и без това е доста слабо.Всички тия кръгли дупки в основата на капака са за това - лекота.
Само предния джам е стъклен, вратите са обезкостени напълно и още и още.

Ето ви снимка, която и нея я качвам за втори път на това гърне, дето е видял заека в ЛДМ-а.
Тоя екстеншън :P на предното гърне не знам какво качва и какво не.
Изглежда нелошо решение, ако вдига мощноста, но запазва разхода. Гледал съм клипчета - не шуми повече от оригинала и си имате парно.
Предното гърне е двуслойно - между двата слоя е въздуха, дето се затопля и влиза в купето за да топли в студа.
Така че заварките трябва са по цялата дължина и трябва да са хубаво и плътно направени, за да не припаднете от евентуални изпарения !!!
Ако намерите чертеж аз мога да ви помогна със заваряването и правенето на предно гърне с екстеншън ли каквото се води там :)

Прикачени файлове:
bild-752.jpg
bild-752.jpg [ 19.85 KiB | Прегледано 15469 пъти ]
BILD0239_[800x600].JPG
BILD0239_[800x600].JPG [ 90.97 KiB | Прегледано 15469 пъти ]
BILD0241_[800x600].JPG
BILD0241_[800x600].JPG [ 88.34 KiB | Прегледано 15469 пъти ]

Автор:  xbs_pioneer [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 20:46 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Аз се замислям дали да си го поръчам направо от там.. :mrgreen:

Автор:  mladen201 [ Четвъртък, 21.03.2013 г. 22:48 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

То това не изглежда кой знае колко сложно за изпълнение. Иван отново показва полезни снимки.

Автор:  Ivaka [ Вторник, 26.03.2013 г. 17:05 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

ivanski написа:
За втори път го пиша това.
Това, което е качил КИП и тоя сорт резонатори-банани се слагат само ако имаш вече друг карбуратор, някъде са с по два, други бутала, пилажи по цилиндри и още много скъпи и сложни интервенции.
Сами по себе си бананите няма да ви помогнат особено, ако не си разпилите мотора, което е абсолютно безсмислено, защото ще почне да гори над 15. А и оставате без парно.


Това са пълни глупости! Резонансната фуния може да вдигне мощноста с до 30% дори на СТАНДАРТЕН ДВИГАТЕЛ! Тези фунии се смятат конкретно според газоразпределението, работния обем, оборотния диапазон и т.н. и ако е правилно изчислена за конкретния двигател, съвсем спокойно ще повиши мощноста на оригинален двигател. Разбира се на форсиран ефекта ще е по-голям.

Само дето изчислението им е цяла наука - в интернет има много калкулатори и формули, за съжаление всички те ще ви дадат различен резултат като размери и оттук идва въпроса кой ще бъде най-ефективен т.е. кои формули са най-правилни. Освен това не изключвам вариянта да стане по-лошо и отколкото с оригиланото гърне, понеже зле изчислен резонатор не само че няма да помогне, ами и ще навреди...

Автор:  Ivaka [ Вторник, 26.03.2013 г. 17:09 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

K.I.P. написа:
В никакъв случай не ползвай купешки гърнета , които са за обикновени автомобили!!! Има огромна разлика между спортно гърне за 2т и 4т!!!


При 2Т спортното гърне служи за повишение на мощноста, докато при 4т спортните гърнета служат само и единствено да понижават шума(при състезателните автомобили гърнета липсват, там е важен изпускателния колектор). В тоя ред на мисли няма никакъв проблем да се сложи резонансно правопоточно гърне от 4т автомобил с цел заглушаване на шума(такова е второто гърне на Баркас), разбира се използва се като средно или задно гърне, предното трябва да е заводско, или специално изчислена резонансна фуния.

Автор:  hrisvasilis [ Неделя, 21.04.2013 г. 12:11 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Намерих чертежа за спортното гърне. Ако някой го иска да ми пише. Нямам време да го качвам по сайтовете..

Автор:  K.I.P. [ Събота, 27.04.2013 г. 14:35 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Ivaka написа:
...предното трябва да е заводско, или специално изчислена резонансна фуния.


Е то е ясно че предното гърне трябва да е такова. Това наистина сериозно си се изчислява , разпитвал съм по немски форуми и съм чел. Просто не е така да си сложиш някакво гърне. За всеки модел двигател е различно. Все пак ролята му е да изкара изгорелите газове от цилиндъра със голяма скорост чрез резонанс, това да увлече прясната смес и да я нагнете в цилиндъра.

За по добър ефект има двигатели със от 3 до 6 канала на цилиндър. (първо за по-добро пълнене , второ за по-бързото прехвърляне на сместа.)

Отзад след всичко можеш да сложиш ако искаш и права тръба или задно заглушително гърне. :)

Автор:  Ivaka [ Неделя, 28.04.2013 г. 12:51 ч. ]
Заглавие:  Re: 2т спортно гърне?

Има двутактови двигатели с най-различни конфигурации, има Вартбургов двигател за състезания с 5 преливни канала на цилиндър(оригинално са 2).
При някои двутактови мотори се дълбае трети преливен канал с точно определени размери и точки на отваряне и затваряне с цел по-добра мощност в средни или ниски обороти.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/