Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Автор |
Съобщение |
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Дълга е историята и също недовършена , за да разкажа всичко, затова давам към проблема: Нека компетентните по въпроса да се изкажат и имат опит със това. Става дума за един Трабант , който до последно преди 5 години е бил в движение. Здрави греди , двигател ,предно окачване (задното затова ви питам ), само дето не е мърдал. Изненадах се от наклона на задно дясно колело, спрямо лявото. \ / нормално са така , но наклона на лявото беше по - изправен, а на дясното по - свит. При положение че шасито е наред при опорите и се предполага , че не е поддало , какъв ще е проблема? Предположих че носача е изкривен , но едва ли. По думите на човека колата до последно е била работеща без забележки. Също така не се вижда и видимо поддаване на шасито. Понеже колата е затънала и е със спаднати гуми не мога да преценя какъв е проблема и стойката на колата не мога да я преценя добре. Възможно ли е ако опорите и самият носач да са окей , но ресора или пружините да са омекнали и да има разлика в наклона?
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Неделя, 03.02.2013 г. 20:35 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Ако е с пружини може едната да е омекнала. Знам случей в който носача е изгнил от вътре и в даден момент се чупи. Също така съм виждал скъсано купе, там където се хваща носача към купето (по средата).
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Понеделник, 04.02.2013 г. 00:12 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Първо надуйте гумите и я "разходене" да стъпи нормално, по възможност на равно- после кройте диагностика на тоз проблем. Ако се окаже, че наистина го има- вижте дали ресора няма хлабав болт към купето или счупен лист от ниската страна. Пък и възможно е от ако е бил натоварен за дълго повече от едната страна листовете да са омекнали от умора на материала.
|
Понеделник, 04.02.2013 г. 11:31 ч. |
|
|
injenerra
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч. Мнения: 150 Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Колеги, аз ползвайки на колегата темата искам да си задам въпроса който ме терзае от известно време а именно: Колко бързо ви се износват задните гуми на криво в следствие наклона? За карането което аз правя от около 1000 километра годишно ми се струва, че задните ми гумички много бързо дават фира.
_________________ Преди години жените готвеха като майка ми, а сега пият като баща ми!
|
Вторник, 12.02.2013 г. 17:36 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Зависи с какви гуми си и колко са качествени. Наклона влияе много , особено ако е неправилен. Може да има сериозни проблеми със стабилността , и сцеплението на гумите към асфалта. Ако наклона ти е много свит , колата става по нестабилна и гумите повече се износват. Според мен не е нормално толкова бързо да ги износваш. Провери , като цяло задното окачване (втулки , ресор (или пружини ако трабанта е от последните), носачи). Ако втулките са се втвърдили съм убеден че също оказват влияние. Лагерите ако са разбити или хлабави също могат да направят преждевременно износване. До колкото си спомням на старият трабант , задните гуми пнеумант не бяха мръднали много и ги сменихме за предни.(колата тогава беше на 20 000км) Е после се напукаха от старост , но това вече е друго извън темата.
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Понеделник, 18.02.2013 г. 12:23 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Да иженере, толкова. 1000 км и на моите им отиде половината грайфер. Втулки за наклона и два по-дълги яки болта по 5 лева и си готов.
Абе K.I.P. какви са тия въпроси, дето задаваш пък и ти ? Само някакви предположения и догадки. Някакъв си Трабант зарязан ама защо седял така, а не иначе. Ми ще седи както си иска. Виж, ако е в движение вече по-става. Айде малко по-сериозно.
|
Понеделник, 18.02.2013 г. 13:11 ч. |
|
|
injenerra
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч. Мнения: 150 Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Здравейте колеги, Трабанта ми е от последните с пружини, когато го взех смених по задницата гумените тампони /и накладките които нямат отношение разбира се/ тъй като 2 от тях се бяха скапали но и преди смяната мисля, че пак стояха доста \ /. Гумите не са първа младост разбира се купувани са 2ра употреба good yaer на 5 години съдейки по обозначенията по тях, по размер отговарят като за Траби 145/80/13. КОлеги давайте каквито насоки се сещате че аз .......................! Благодаря на отзовалите се.
ПС Предният ми Трабант беше в ресор подобно проблеми с него не съм имал.
_________________ Преди години жените готвеха като майка ми, а сега пият като баща ми!
|
Вторник, 19.02.2013 г. 00:07 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
@Ivanski - Аз съм напълно сериозен. Както казах е дълга история и автомобилът за който говоря ме интересува сериозно и го погледнах по обстойно. Всичко е наред , отзад е с ресор , колата е била буквално извлачена на страни, отделно колко е затънала машината. Като се затопли малко времето ще видим какво ще се случи с тази кола.
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Вторник, 19.02.2013 г. 19:51 ч. |
|
|
Каракачана
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 01.09.2011 г. 13:40 ч. Мнения: 52 Местоположение: с.Равно поле
Skype: ikata98
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Колега за такова изктивяване ли имаш предид?
|
Неделя, 17.03.2013 г. 11:57 ч. |
|
|
K.I.P.
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 16.08.2010 г. 17:23 ч. Мнения: 242 Местоположение: София
Skype: k.i.p._ut
Automobile: Trabant 601S
|
Re: Задно окачване - въпрос относно наклон на колелата
Да , но става дума за задно дясно колело.
_________________ Защо точно два такта? - Защото един не е достатчен , а четири са прекалено много!
|
Сряда, 20.03.2013 г. 17:29 ч. |
|
|