Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Електронно запалване ?
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=32&t=443
Страница 1 от 1

Автор:  ivo [ Събота, 19.04.2008 г. 14:22 ч. ]
Заглавие:  Електронно запалване ?

амм наскоро с един познат се видяхме докато правех трабанта пред нас и стана дума че той си правел електронно запалване за мотора и след това много добре вървял и каза че без проблем ще направи и за тръбито че искам да поитам някой заемал ли се е с задачата да сменя оригиналното и усещало ли се е подобрение след като високите технологии и чиповете са се срешнали с старата немска машина
ако някой е правил или чувал за подобрения да казва
пък и то требе да се знаят няколко подробности за направата така че трябва и за тях да ва попитам :lol: :lol:

Автор:  theultimate [ Събота, 19.04.2008 г. 14:28 ч. ]
Заглавие: 

Електронното запалване се слага масово на трабанта мисля че след 1983 година. Ако и двете са центровани професионално, разлика няма. Обаче чукчетата рано или късно се размстват, хващат нагар и изобщо искат периодична подръжка и центровка. Електронното е безконтактно и там няма никакви нагари и механично износване. Като го центроваш и стегнеш хубаво - не правиш центровка, докато не изгори. От там колата ще ти е по-пъргава, икономична и двигателя ще издържи повече. Комплект горно и долно запалване (кутията и датчика) мисля че върви около 30лв втора ръка. Сменя се точно за 10-15 минути, даже ако си от София мога да ти го центровам с индикаторен часовник за една бира :)

Автор:  ivo [ Събота, 19.04.2008 г. 15:13 ч. ]
Заглавие: 

еми то трабанта е '89 година и си има електронно
но въпроса е дали е направено максимално добре и изчислено както си требе иначе за цетроване и др простотии ще ходя при един познат който се занимава с това
а иначе съм от варна и ще е леко безмислено да идвам до софето за това :oops: :oops:
а идеята за смяна ми дойде от това че на високите обороти няма мощост и той предположи че може да е от електронното или проблема е или по точно решението е в резонансен ауспух ??

Автор:  theultimate [ Събота, 19.04.2008 г. 15:22 ч. ]
Заглавие: 

Електронното си е идеално, просто може би твоето е центровано неправилно, за това няма мощност на високи обороти. Трябва да отидеш при някой да ти го центрова на уред и двата цилиндъра на 3мм преди горна мъртва точка. Само с уред - никакви на око, белези, шублери и клечки. Също така проблема с високите оброти може да го има ако ти е запушено гърнето или въздушния филтър.

Автор:  Nasakoto [ Събота, 19.04.2008 г. 16:05 ч. ]
Заглавие: 

Електронно, ама какво? Просто папагал, дето разтоварва чукчетата от силните тоци и големите напрежения, или процесорна система, със следене на обороти и вакуум, взимаща самостоятелно решение кога да подаде искрата? Втория вариант го продаваха в немски сайт за сума над 100 евро.

Ако ще ти правят втория вариант - хич не се замисляй. Обаче се съмнявам искрено че някой, дето ще има акъл да напише програма и да програмира онези процесорни чудовища (не ги гледайте че са малки) ще ти го направи за едното "мерси". По-вероятно е офертата ти да е за "папагал", т.е. най-обикновен комутатор. Той, обаче, ако не е събран правилно, може да те отчая от живота. Пример - ЕБЗА-та и трабантовото електронно - колко често им плющят крайните транзистори?

Но от опит глава не боли, така че ако офертата е изгодна - налазвай смело. Ако не стане - поне ще знаеш че си опитал. И да кажеш какви са резултатите :)

Автор:  ivo [ Понеделник, 21.04.2008 г. 18:43 ч. ]
Заглавие: 

еми електронното си е с чип които се програмира с специална програма и така нататък вземат се параметрите на двигателя обороти начин на впръскване градуси на датчика и още какви ли не работи които не мога да кажа с съгурност защото не ги знам точно и след това се пишат в програмата изчислява се всичко което трябва там чипа се програмира и се сглобява цялата работа
а аз ще платя само за материалите към 20 лв все пак съм с връзки пък и момчето така си кара мотора щом своя го е направил така значе всичко е възможно най доброто за малко пари 8) 8) 8)
като начало ща ида да го центроват както препоръчахте а след това ще пробваме и с др електронно :roll: :idea: :oops: :P :? :o :) :D :shock: :? 8)

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 21.04.2008 г. 21:23 ч. ]
Заглавие: 

ivo написа:
...вземат се параметрите на двигателя обороти начин на впръскване градуси на датчика и още.


Не искам да те разочаровам, ама това, дето го пишеш, се отнася за коли с инжекционна система за подаване на горивото. На нашите дзверове нямаме впръскване, нито датчик на коляновия вал. Имай си едно наум че може и нищо да не стане, или пък да няма никакъв ефект.

Не че е невъзможно, да се направи, ама е много работа и трябва много време да се троши.

Автор:  theultimate [ Вторник, 22.04.2008 г. 08:56 ч. ]
Заглавие: 

Може би има предвид датчика на Хол. Ако за 20лв ти направят цялостно електронно запалване, което да е напълно безконтактно (тоест да няма никакви чукчета) - взимай. Най-малкото комплекта в магазина е 50-60лв,втора ръка около 30.

Автор:  stil1 [ Вторник, 22.04.2008 г. 10:14 ч. ]
Заглавие: 

Няма как за 20 лева да е с датчици на Хол. Т само елементите който се слагат са за над 40 лева, но пък ако ти го направят за 20 си е цяло чудо. Успех.

Автор:  ivo [ Вторник, 22.04.2008 г. 10:33 ч. ]
Заглавие: 

ае като разбера какво ми требе за информация ,за пресмятането ще ви се обадя щото хич си нямам и идея. Ттия работи дето ги писах по горе съм ги чул от момчето. И да има смециални параметри за двутактови зверове и абсолутно никакви мханички екстри само електроники некаки все пак е електронно
но преди това един невинен въпрос :arrow: къде мога да си на правя центровка на двигателя и колко пари горе долу ще ми вземат във Варна :lol: :?:

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/