Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Въпрос дали си струва?
Здравейте, кофти че пиша напоследък само когато имам проблеми, но просто нямам с какво друго да се похваля. Проблема ми се яви в това, че трабанта започна да гори малко над 8 градско, а това не го правеше. Имах малки съмнения относно високите ми обороти на празен ход, когато един майстор ми ги вдигна и ми прави центровка (но едва ли ще е от тях, въпреки че много обичам да засиля колата и да я пускам по инерция). Не бях обърнал и внимание в това че като оставя колата на лек наклон на скорост и започва да се движи (а наклона е лек и с това ми е "съобщавала" нещо) отидох при едни приятели да ми замерят компресията и се оказа на единия цилиндър 7, а другия 6 и веднага се сетих за на колегата проблема с високия разход, че след като е сложил нови бутала се е оправило. Така щях да направя и аз. Отидох да питам за шлайф на цилиндри и там ми казаха по 30 лв на цилиндър, като не се знае дали ще стане читаво, защото машината не била за такива големи цилиндри, а за на мотори (30 лв и да стане калпаво, да ама не). 1-ви въпрос: Има ли някой при него по-евтин шлайфист да си дам цилиндрите и новите бутала и да ги пилне по тях. 2-ри въпрос: (най-важен) Заслужава ли си да го правя след като вала ми хърка (момчетата от сервиза ми казаха че ми тропа бутален болт, а не вала, ама не се знае знае ли се). Познат ми е казвал че са правили тази манипулация на стар разтропан вал - нови бутала и си е карало още доста време. 3-ти въпрос: Имам 2 резервни двигателя работили и не се знае в какво състояние. Ще ги мъча да ги пробвам и ако и те са куци ще взема вече да се замислям да махам всичко. Не че не обичам трабанта, но едно направя и после друго се скапе. То че си трябва поддръжка на всяка кола си е така. 4-ти въпрос: Качвам се и се готвя да тръгвам, въртя ключа и ЙОК не ще да щракне. Преди време бях писал за този проблем, смених си паяка или клемореда както казвате на контактния ключ и проблемите като че ли бяха отшумяли, но наскоро започна да прави мизерията отново, но този път се явява стартера. Първия път го бих с един чук културно и се оправи, днеска намерих един камък и пак запали. Събота и неделя ще се правя на бояджия и няма да имам време да го разглобя за профилактика, но какво да очаквам? Ако са четки то няма да върти. Защо запича така? Благодаря предварително на хората с компетентни отговори, поздрави и лек ден!
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 09:19 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Този път ще давам етапите и снимков материал за поколенията след мен да не се чудят.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 11:39 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Въпрос дали си струва?
Тотков вмомента е със синдром ''намусен Трабантаджия''. Отчаял се е от 24-годишния си Трабант, само защото е Трабант. Само дето до обяд ще му е минало Имаш още два резервни двигателя. Проверяваш компресията им и на ръка луфтовете. Ако ти се занимава може да ги отвориш всичките двигатели един по един, да ги разгледаш както трябва и да си избереш кой да сложиш в колата. Избираш най-читавия, слагаш го на колата и си готов.
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 12:00 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Вече ми мина. Надъхах се да си го оправя. Тенкю. Ако не са ти минали изпитите можеш да се пробваш и за психолог Всички покрай мене ме отказват от колата и казват каква кочина е и как другите се развиват с по-хубави коли, дори и родителското тяло е на мнение да минавам на нещо друго. Е аз си искам кашона. Даже съм си приготвил готини седалки и нямам време да си ги сложа и да им се кефя. Колегата Огнян ми продаде помпа за разделно мазане, зимата ще се занимавам в час по трудово, ако изпадне газова система (а те изпадат, наскоро щях да взема една за 50 лв комплект) и ще прежаля единия двигател и ще го пробвам как ще се държи на газ, е в най-лошия случай ще си имам отделно мазане и няма да се цапам всеки път с масло и най-накрая ще дам заслужена почивка на парцалчето вляво до резервоара.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 13:58 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Въпрос дали си струва?
Теб от много време като че ли те дразни това, че трябва да сипваш маслото всеки път като зареждаш. Мен пък точно това ми харесва в нашите коли - едно от многото неща, които ги правят уникални и неповторими.
А най-лошият вариант за газовото е да гръмне бутилката.
Не се занимавай с глупости ( лично мнение ) ами си сглоби един читав двигател и разкарай парцала отстрани на резервоара.
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 14:33 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Въпрос дали си струва?
Реално имаш ли оплаквания от двигателя или просто разхода ти е висок? Разход "малко над 8" съм постигал само веднъж, събота и неделя, с пенсионерско каране из квартала Може да е точно от празния ход - когато го бях настроил на обороти колкото да не угасне, разхода спадна с литър, литър и половина от обичайния - с празен ход както на мен ми харесва.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 16:00 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Сега е с намалени обороти и ще се види с колко и дали ще падне. Иначе какво се разбира от пенсионерско - че се влачиш ли Моето каране е газ до 50-60 макс и после по инерция и те така. То не може да се кара с постоянна скорост деа, а това най-ме дразни, не толкова маслянкаджийските работи.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 16:43 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Re: Въпрос дали си струва?
Под пенсионерско имам предвид да превключваш на 2500 оборота и да ускоряваш с много малко газ до 50-60 - само така съм постигал разход, по-малък от на западна бензинова кола.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 21.07.2011 г. 18:46 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Айде стартера за сега го оправих, пускам снимките. С червено е обозначено какво се развива за да се разглоби (за хората които си нямат идея). Предварително е махната плюсовата клема на акумулатора, за да няма заря. За предпочитане е колата да е студена защото има риск от изгаряне от предното гърне когато се сваля. Стартера се сваля със шестограм, виждал съм и такива с друг тип болтове така че това не е критерий. Тук има една нередност, коя е тя? След това видях неравномерното износване на четката. И кривия четкодържател. След това изравних четката с дремела (ще чака нова) както и четкодържателя. Самата пластина на четкодържателя си хлопа, тя се държи на 2 нита които старателно зачуках за да намалее луфта, но нещо не ми харесва и в бъдеще може би пак ще ми създава проблеми. Тук има едно като метална черупка и в нея пръстен. Като се свали черупката се маха "С" пръстена и може да се свали зъбчатката и самата пластина с четките. Това не е задължително да го правите. Отговор на загадката: единия минус на намотката се е бил откачил от корпуса, след неколкократните ми опити да го запоя обратно (мазане с киселина и калайдисване) не стана и се наложи да го сложа на ръба на корпуса и мястото където ляга капачката. Ще кара но не се знае до кога. Ще търся начин да го запоя или ще си търся друг корпус.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
Последна промяна j_totkow на Петък, 22.07.2011 г. 09:39 ч., променена общо 1 път
|
Петък, 22.07.2011 г. 01:08 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Какви ръжди, къде, това просто е окис на изморения метал. За ръкавиците - започнах без тях (на първите снимки се вижда) в последствие се намазах до неузнаваемост в нещо между ръжда,грес и прах от четките и след това пробвах до колко може да ми влезне отвертката в палеца и да разбера че на черно отива червено. След като се измих си сложих ръкавици - не че ще предпазят нещо, но поне като се делна да не съм толкова много мръсен, а ми хареса че не си губя чувствителността с тях. Все пак в сервизите извън Бг май си ползват такива ръкавици, пък нека им се смеем
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Петък, 22.07.2011 г. 09:20 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: Въпрос дали си струва?
Да попитам тази зегерка която държи бендикса с какво я свали? Преди 2 седмици правих 1 стартер и с 2 отверки си играх 10 минути
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Петък, 22.07.2011 г. 11:44 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Зегерката се сваля много лесно. 1-во контрата се сваля (ще използвам на доктора названията) надолу към бендикса и ти се открива зегерката, иначе няма как да я измъкнеш. Чукни контрата или я натисни в единия и край да стане накриво, на чомпик 2-ро след като си открил зегерката най-лесно става със обратни клещи или такива за зегер шайби, но понеже не намерих моите го направих с неголяма отвертка и точно тогава си боднах палеца, защото не внимавах. Слагаш легнал стартера и започваш да я повдигаш по малко от леглото и, като напаряш в тази посока която сочи един вид към двигателя, когато стартера е там. ПАЗИ ПРЪСТИТЕ Самата зегерка е от мек метал и лесно се деформирва, но няма страшно да я счупиш, можеш да си помагаш и с чук, когато напаряш с отвертката. П.П. Докторе този стартер ще кара известно време докато му взема четки, или не го сменя с на бащата на трабанта
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Петък, 22.07.2011 г. 13:40 ч. |
|
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 315
|
Re: Въпрос дали си струва?
След като изправиш ротора с бендикса отгоре- поставяш отвора на универсални клещи върху горната шийка и удряш клещите с чук. Така гривната пада от С-образната зегерка, тел или к-вото е там. А самият той- стоманен гад се маха обикновено с клещи, отвертки, дърпане и задължително... майката. При монтажа стисни този тел с клещите както е върху ротора понеже е отворен от демонтажа за да може по-лесно да се заклини гривната върху него. п.с. ама и 10 минути не може да са проблем
Последна промяна Оги на Петък, 22.07.2011 г. 14:07 ч., променена общо 1 път
|
Петък, 22.07.2011 г. 14:00 ч. |
|
|
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
Re: Въпрос дали си струва?
Аз му сменях четките, но както и да е. Готов е стартера но ми беше любопитно дали сте се мъчили като мен или има някакъв по-цивилизован начин.
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Петък, 22.07.2011 г. 14:07 ч. |
|
|
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
Re: Въпрос дали си струва?
Малко раздвижване на темата: Реших да си сменя двигателя, започнах и след като махнах черния капак, видях че на цилиндъра където ми измериха компресия 6, единия болт е сериозно омаслен, свалих главата и всичко беше в масло. Искам да попитам как може да се оправи, болта беше затегнат много добре, гарнитурата не е мръднала.Когато съм ги затягал винаги е на кръст. Само нямам спомен да съм ги пипал главите, само преди доста време сменвах на единия гарнитурата, но не помня точно на кой. Все пак го смених, колата пак бучи, стария хлопа, ае върви колата, сипах му литър бензин и ще видя колко километра ще измина с това количество. Допълнение. Работата е зле. Разхода леко ми стана 10 на 100. Супах му 1 литър и изкара някъде към 10 км с него .... Видях го "новия" двигател с последен ремонт бутала е бил, сигурно и компресия няма, че върви си върви, но аз търся икономия. Тези дни очаквам една оферта за двигател, ако ми кажат баснословна сума, трабанта няма да го карам, бъдещето му е под въпрос, може и да не му платя застраховката и прегледа, в гаража има селика дето е 2000 кубика и не гори толкова, баси чудото. Ще видя карба, но не е той проблема. Ще видя и центровката доколкото разбирам по на Васко метода, само че със шублер. Още едно допълнение: Работата отива на по-зле (за трабанта). Днес отидох за "чудесния" двигател според човека и още с първия поглед разбрах че агрегата е за отпадъци - оставен на произвола на съдбата, на дъждове и снегове, ръждясал, стар като баба ми (със най-стария карбуратор и т.н.) и най-нагло му искаше 130 лв, като отначало не искаше да се развърти вала. . . . . Както и да е, човека има и комби, бях забрал комшията защото си търси комби, да не е с номера, за тежка работа на село. Отидохме и ако се сещате за филма "черна котка бял котак" този трабант за мен беше яден от прасе. Тотална кочина, не палена от най-малко 5 години, защото човека не помни точно, може и да са 6. Иска му 300 лв. Двигателя май беше най-читавото му нещо, но може да има капка съмнение и там. Предложих му да ида на другия ден, да сменя двигателя с един от мойте, да му сложа електронно, понеже е с чукове този и за цялата работа дето няма да се цапа и грам да му дам 30 лв. От другата страна ми се изсмяха. Сигурно трябваше да му кажа 100 лв (моя грешка). Както и да е, здраве да е, човешката наглост няма граници.Лошото е че моя трабант скоро ще е в раздел продава. Вложил съм в него много труд,мерак,ядове,спомени и не на последно място парички, но с този розов живот, където исках да купя препарат за бълхи за двете котки и кучето и този препарат от 100 мл да в магазина 40 лв и къде съм тръгнал аз? Какво става тук? Довечера като се прибере баща ми ще се реши съдбата на звера (идва и време за застраховка и преглед и .....).Пожелавам Ви само да не изпадате в моето положение - да си хлопам на едно място и да нямам никакво развитие, даже малка деградация. Дано не съм Ви натоварил излишно с мойте глупости, знам че хората с читави машинки се броят на пръсти, исках да съм и аз, а не на събора човека с най-разхлопан трабант.
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Неделя, 31.07.2011 г. 20:34 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|