Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Клапа за парно
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=32&t=3375
Страница 1 от 2

Автор:  deso [ Събота, 11.12.2010 г. 22:07 ч. ]
Заглавие:  Клапа за парно

Здравейте.Дойде зимата,а с това и пускане на парното.Днес отворих капака за да видя как стоят нещата.Кутията в която се намират двете клапи (студен и топъл въздух) беше сцепена там където се притяга към купето.Но не това ми е болежката.След като я свалих видях,че голямата клапа която разпределя въздуха (прозорец-под) стоеше отворена,а лостчето не беше дръпнато т.е. трябва да духа на прозореца...да ама не.Много се ядосах и човърках,но взе че се мръкна.Понеделник почвам пак офанзива.Да попитам някой пипал ли е такова нещо.Не изглежда сложно,но със сигурност е разшлякано всичко от годините.

Автор:  ivanski [ Събота, 11.12.2010 г. 22:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Ми тя системата за разпределяне е семпла.

Като съвет мога да ти дам да махнеш тръбата за свеж въздух, понеже в движение се охлажда въпросната кутия и с това бързо спада създадената температура.

Освен това хубаво измий двигател, кожуси и другите елементи, които съставят отоплението на купето и охлаждането на мотора, понеже това влиза вътре и се диша .


:wink:

Автор:  deso [ Неделя, 12.12.2010 г. 17:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Смъкнах "фунията" която разпределя въздуха за прозореца.Наслоявана прах и мръсотии колкото си искаш.Измих я с Медикс.Може би като реша проблема с клапата ще сложа някакъв самоделен филтър между нея и "фунията".
Изображение

Автор:  theultimate [ Неделя, 12.12.2010 г. 19:57 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

По-сложния въпрос е как да се измие кривата метална тръба дето се води шумозаглушител на парното. От вътре има някаква вата, дето с годините е станала черна. Иначе като филтър пробвай с женски чорапогащник от пазара - доста коли, които нямат филтър купе си слагат такъв.

Автор:  ivanski [ Неделя, 12.12.2010 г. 20:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

theultimate написа:
По-сложния въпрос е как да се измие кривата метална тръба дето се води шумозаглушител на парното. От вътре има някаква вата, дето с годините е станала черна.


Водоструйка.
Или пък силна струя с маркуча .
Може и малко шампоан да му се лисне.

Автор:  deso [ Понеделник, 13.12.2010 г. 14:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Почистих с гел-веро и телчица всичките тръби,но без шумозаглушителя на парното (червото).
Завариха ми сцепеното на разпределителя на студен и топъл възхух (кутията която е при двигателя).След това видях какво е дереджето с клапата.Имаше откачена пружинка и лоста които бута се вее из въздуха без да прави нещо смислено.Трудно се пипа такова нещо,защото си постоянно с главата надолу.Мисля си,че доста Трабанти са като моя,но на никого не му се пъха под кормилото и да ръчка.А от това ръчкане струята въздух се позасили т.е. като искаш на прозореца да духа няма да пуска и в краката.

Автор:  ivanski [ Сряда, 15.12.2010 г. 21:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Сега се сещам, че може да се изолират гумените тръби с някаква изолация или вата та да не губят темепратура при движение, когато под капака духа студено.
Дори да се намокрят не е фатално.

Един познат си беше изолирал така дългата гумена тръба на парното и каза, че имало ефект. :)

Автор:  theultimate [ Сряда, 15.12.2010 г. 22:34 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Основния проблем е слабата струя. Трабанта загрява значително по-бързо от кола с водно охлаждане, но няма вентилатор. Извънградско с 80 струята става, но в града е зле. Всичко трябва да е на 100% уплътнено - всички въздуховоди трябва да са налични и вързани със скоби. Това, което липсва най-често е гуменото уплътнение между перката и кожуха на мотора както и един 2-3см въздуховод от кожуха на двигателя близо до перката до кожуха на колектора.

От там нататък е труд и творчество. Най-полезно е да се приспособи перка. Трабант делукс има такава перка, IFA също, май става и от някакъв УАЗ, също съм чувал и от стари автобуси. Важното е да е перка в отделен корпус (прилича на турбо) . Има добър ефект като се изолира предното гърне с минерална/каменна вата. Проблема е как да се предпази след това от водата, иначе доста ръждясва.

Също за засилване на въздушния поток задния капак на двигателя се задънва и отдолу с ламаринка и болтчета.

Автор:  Reiko [ Сряда, 15.12.2010 г. 23:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Трабантовото парно си е малко с характер. Колкото повече газ му се дава, толкова по-топло става. Както каза Васко, вътре може да стане сауна, но когато пуснеш по инерция, вътре може да стане по студено от вънка. Тъй че това не е едно от най-добрите отопления.

Автор:  deso [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 16:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Проблем е и когато чакаш някого дълго време вътре.Не можеш да държиш дълго с работещ двигател.Скоби съм накичил на всички тръби,но ако присадя парно от по-стария модел Трабанти дали ще се подобри-в стария модел кожух има някакъв вид топлообменник ли...

Прикачени файлове:
52[1].jpg
52[1].jpg [ 46.9 KiB | Прегледано 15128 пъти ]

Автор:  deso [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 18:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Да тесни са.Като гледам и на други снимки едната траба която идва от колекторите липсва.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 16.12.2010 г. 18:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Като чакаш някой спасението е само перка. На изгасен мотор духа топло докато изстине гърнето. При мен 15-20 миунти беше стабилно топло в колата и още извесно време ставаше яко си с яке. Но това с вата на гърнето.

Автор:  орлича [ Петък, 17.12.2010 г. 13:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

А провери ли дали тази къса тръба я имаш в желязния кожух на двигателя?
http://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Gummis+Dichtprofile/Luftschlauch-Motorgehaeuse-Kruemmer-Trabant-601::283.html?XTCsid=73dbb7dcf100bd9f35c170825c6271b2

Автор:  theultimate [ Петък, 17.12.2010 г. 13:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

Това е от кожуха към колектора нали?

Автор:  ivanski [ Петък, 17.12.2010 г. 17:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Клапа за парно

орлича написа:
А провери ли дали тази къса тръба я имаш в желязния кожух на двигателя?
http://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Gummis+Dichtprofile/Luftschlauch-Motorgehaeuse-Kruemmer-Trabant-601::283.html?XTCsid=73dbb7dcf100bd9f35c170825c6271b2


Мисля, че е между кожуха на колектора и перката на мотора.

Не съм много сигурен, на другия ми трабант имаше остатъци от гумена тръба там .
За първи път го виждам това.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/