Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Как се прави центровка на запалването на Трабант 
Автор Съобщение
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Повечето трабантови мотори са разглобявани по няколко пъти за разнообразни ремонти и белезите кой знае къде са....с часовник е по-точно. Стробоскоп имат по сервизите, а там познайте как ще зациклят 30 минути да правят прецизна центровка на Трабант. Има немалко колеги от форума с индикаторни часовници (включително и аз), не мисля че биха ви отказали центровка, при това прецизна :)

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Четвъртък, 15.07.2010 г. 18:35 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Четвъртък, 15.07.2010 г. 00:49 ч.
Мнения: 3
Местоположение: kazanlak
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
при електрониката има закаснение,това означава че трабва да се даде предварениие, а при чукче и нковална как да познаеш чукчето дали е добро,.вьнка красива вьтре червива стробоскопи има навсакаде пример светкависа от стар руски фотоапарад кондезатора го сменаш 10микрофарада на 400в махаш бобинката за запалване на лапата , и вземаш искрата от свешта прз резистор,


Четвъртък, 15.07.2010 г. 21:49 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
И на колко оборота се прави замерването със стробоскоп.Трабантите с чукчета имат центробежене регулатор който мени предварението.на свободен ход ще е трудно.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Четвъртък, 15.07.2010 г. 22:22 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Те чукчетата са зле както и да ги гледаш, особено при положение че комплект електронно струва 20-30лв и се центрова еднократно :)

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Петък, 16.07.2010 г. 07:17 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
theultimate написа:
Те чукчетата са зле както и да ги гледаш, особено при положение че комплект електронно струва 20-30лв и се центрова еднократно :)

Дали трябва някакво преправяне по вала когато се минава към електронно

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Събота, 17.07.2010 г. 19:51 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Не, всичко е plug&play. Единствено правиш две дупки горе на купето с рапидки за да вържеш кутията на електронното запалване.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Неделя, 18.07.2010 г. 22:56 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Да не отварям нова тема.

Вчера седнах да си правя центровката на Трабанта, защото нещо от скоро не ме кефи как върви.
Симтомите са, че не мога да напълня километража до 120, а до преди няколко месеца нямаше проблеми. ( колкото и космически да звучи на някои тая скорост, моля ви не пишете излишните си коментари ).
А аз ако не мога да си напълня километража на Трабанта, значи имам някакъв проблем.

Та, смених аз долната платка с оригинална, понеже моята беше досега унгарска.
Обаче докато центровах, стигнах до извода че точно, ама точно, ако цепим и десетата от милиметъра на 3.50 не можеш да центроваш двигател на километри.
Това е така, защото двигателя на километри си има някакви луфтове - малки или големи и докато се опитваш както мен да направиш центровка точно, ама точно на 3.50 ( Не 3.52, а 3.50 ) просто не става.
Затова най-точната центровка може да се направи на чисто нов двигател в завода, без никакви луфтове.
Поне аз така си мисля .

А имам и въпрос:
Като се върти малката платка трябва да се изравнят цилиндрите.
А като я въртя наляво или надясно как се променя изравнена центровка в двата цилиндъра ?
И защо имам чувството, че след като се изравни центровката в двата цилиндъра с малката платка и после решиш да коригираш получилото се предарение (тоест да го увеличиш или намалиш чрез голямата плочка с големите винтчета ), цилиндрите отново не са с еднаква центровка, каквато и да е тя ?


Четвъртък, 19.05.2011 г. 15:59 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Правилно си забелязал. Това което пише в книгата - голямата плочка регулира първи цилиндър, а малката - втори, не е вярно. Голямата плочка регулира и двата цилиндъра - примерно преди и двата са на 4, сега и двата са на 3. Малката плочка променя разликата между двата цилиндъра, но променя и двата.

Т.е ако сега единия е 4, другия 3, след въртенето на плочката може да станат и двата на 3.5. Тегаво, е за това махаш кутията на филтъра да не ти пречи и многократно мериш ту единия, ту другия докато ги изравниш. Понякога и 1 час съм се борил, на Киро трабанта стана общо за 15 минути. Шанс :)

Перфектна центровка няма, защото в книгата са дадени други стойности за оловен бензин с друго октаново число. Както каза има и луфтове. Има задоволителна центровка - еднакви стойности между 3 и 4мм, както усещаш че работи най-добре.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Петък, 20.05.2011 г. 12:38 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Ама моя въпрос си остава.

Защо след като съм изравнил и двата цилиндъра на еднаква стойност с малката платка( примерно и двата са 3 мм ) и после реша с голямата плочка с болтчетата да увелича тази стойност - двата цилиндъра отново си разместват центровките и стават различни( тоест променят си стойностите различно един от друг ) ?


Петък, 20.05.2011 г. 16:43 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Това ми се случи само веднъж на една гадна унгарска платка. Иначе нормално като въртя голямата плочка двата цилиндъра не си променят разликата.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Петък, 20.05.2011 г. 18:40 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Ми при мен каквато и платка да сложа долу, винаги го има тоя проблем и центроването е меко казано невъзможно.

Вмомента съм с пълен комплект немски запазени части по колата и като го центровах онзи ден пак беше същата работа.
А забелязах и, че след като смених унгарската платка с немска - центровката се обърна. Всмисъл все едно съм разменил кабелите на бубините и искрата за 2-ри отиваше на свещта за 1-ви цилиндър и обратно. [smilie=electro]

Иначе има логика като въртиш голямата плочка ( след като си изравнил двата цилиндъра чрез малката платка ) двата цилиндъра да си седят с една и съща центровка, независимо каква е тя, понеже малката платка всъщност стои неподвижно в този момент и се върти заедно с голямата плочка.
( това м/у друго си спомням, че се разискваше в ееееей стария форум, ама съм забравил какви бяха мненията тогава )

НО, при мен нещата не са така ...


Петък, 20.05.2011 г. 20:15 ч.
Профил
Музикалният
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.08.2008 г. 00:31 ч.
Мнения: 105
Местоположение: Русе
Automobile: Trab
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
размени високоамперажните кабели от бобините към свещите , пали и газззз :mrgreen:
най добрата центровка става като се мери мери мери и после се тества, ускорение+максимална скорост ;)
междо другото съм забелязал че кат има по голямо предварение има по голямо ускорение но по ниска максимална скорост, 3,7 е най доброто за 95 (92 Немски :Д) БиндЗин за нас , а за тия които карат 98 - 100 при тях дори 3мм тряя да е
[smilie=angry] дЗ много са ми интересни тези високоАМПЕРАЖНИ кабели- има огромна разлика между Ампер и Волт

_________________
трабанта завива с ръчна, не с кормило!


Събота, 21.05.2011 г. 00:53 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
В книгата пишат да се прави центровка именно по белезите, като за първи цилиндър нагласяш чрез голямата плочка, а за втори цилиндър с малката плочка, докато не съответстват белезите с ремъчната шайба.

А някой знае ли всъщност при направена центровка, съответстваща по ремъчната шайба на колко милиметра е тя преди ГМТ ?
По пътя на логиката би трябвало тогава цилиндрите да са с изравнена центровка, но каква всъщност е тя ?


Абе общо взето начина, който пише в книгата за правене на центровка на ЕАЗУ и това, което пише в първото менение на темата се различават коренно и са абсолютно различни.

И от цялата работа аз не разбрах по кой метод да центровам - по метода на книгата или по метода на theultimate ?


Неделя, 22.05.2011 г. 00:30 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 30.05.2010 г. 07:18 ч.
Мнения: 15
Местоположение: РБ
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Аз пък ще ви кажа най-лесния вариант! :mrgreen:
Отиваш в сервиза, въоръжен с нова немска плочка с немски чукчета - човекът си прави майсторлъка и после няма "ама развали се след 500 км."
Просто за някой неща си има "чалъми"! :lol:
Разбира се и майстора трябва да е професионалист. [smilie=angry]


Неделя, 22.05.2011 г. 06:34 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч.
Мнения: 455
Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
Мнение Re: Как се прави центровка на запалването на Трабант
Ако го караш много този трабант трябва през месец да му висиш в сервиза.
Вариантите са два-намираш си часовник и си я правиш сам прериодично или си купуваш електронно и отиваш на майстор.

_________________
Къни и фърга
http://vbox7.com/play:b253bfd8


Неделя, 22.05.2011 г. 08:17 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов