theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Подръжка на трабант (по книгата)
На всеки 5000км:
1.Проверява се и евентуално се коригира обтегнатостта на ремъка
2. Проверява се реглажът на запалването; почистват се контактите; проверява се и евентуално се коригира контактното разстояние
3. Почистват се свещите; коригира се електродното разстояние. Регулират се празните обороти
4. Регулира се играта на педала на съединителя
5. Проверява се нивото на маслото с скоростния механизъм, евентуално се долива
6. Проверява се нивото и евентуално се долива спирачна течност
7. Проверява се и евентуално се въвеждат в изправност връзките и състоянието на спирачните проводници. Притяга се захващането на колесните спирачни цилиндри
8. Регулира се ръчната спирачка
9. Превключване и проверка на електрическата инсталация
10. Провежда се поддръжката на акумулаторната батерия
11. Проверява се и евентуално се коригира въздушното налягане в гумите. Проверява се притегнатостта на колесните гайки - евентуално се притягат.
12. Проверява се и евентуално се регулира прибирането на предните колела.
13. Регулира се кормилната игра. Проверява се доброто притягане на всички части на кормилния механизъм.
14. Проверяват се колесните лагери и доброто прилягане на капачката на задния колесен лагер, а също така и доброто състояние на гумените маншончета и ограничителната гума при окачването на колелата.
15. Намасляват се шарнирите и ключалките. Гумените части се обработват с глицерин или талк
16. Автомобилът се гресира съгласно мазителния план. При гресирането на кормилния механизъм се извърта кормилото в максимално ляво положение.
На всеки 15 000 км:
1. Всички изброени по-горе
2. Подменят се свещите
3. Притягат се горивопроводите, регулират се празните обороти, притяга се окачването на карбуратора, почиства се главния жигльор, почистват се кранчето за горивото и ситото.
4. Проверява, почиства или се подменя на 20 000км сърцевината на въздухопречистителя.
5. Подмяна на маслото в скоростния механизъм (на 3 години най-малко)
6. Свалят се спирачните барабани; почистват се спирачните и колесните спирачни цилиндри.
7. Регулират се фаровете.
8. Притягат се окаченията на двигателя, скоростния механизъм, предния и задния мост както и на амортисьорите. При модела комби се проверява доброто захващане на болтовете на шарнирите, държателя и ключалката.
9. Проверява се състоянието на предния и задния ресор, както и на изпускателната инсталация
Това е извадка от книгата. Според много опитни трабантаджии това трябва да се прави доста по-често, защото 15 000 градско в момента се изминават за няколко години, а това е изключително много. Да се замислим кой прави дори половината от тези неща, дори и на големите интервали, които са написани и дали ако това се е правило редовно, масата трабанти щяха да са такива кочини.
|