Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Електронно запалване за Трабант / Вартбург 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 06.09.2009 г. 06:49 ч.
Мнения: 6
Местоположение: село Джулюница
Мнение Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Здравейте и добре заварили!

Имам си тука един проект - сглобявам стар мотоциклет АВО 425 Т.
Но нямам магнет за запалването на мотора и съответно не мога да си тествам двигателя дали изобщо работи или не.
Магнети за АВО може да се каже, че не съществуват на пазара - няма ги, а малкото хора, които имат, не ги продават или им искат баснословни суми.

Та в тази връзка, аз започнах да мисля за алтернативи.
И от разни случайни четенета на постове в интернет ми се пристори, че липсващото при мен магнетно запалване на АВО-то може да се замени с електронно запалване от Трабант или от Вартбург.

Въпросът ми е: ще стане ли моята работа или не?
Тези електронни запалвания вървят ли с някаква бобина / магнет към тях или изискват да се ползва оригиналната бобина?
Намират ли се лесно (може и на старо, даже по-добре на старо, че да е по-евтино)?

Моля, коментирайте/спекулирайте/освирквайте по темата, но знайте, че съм пълен лаик и тепърва прохождам в света на двигателите и МПС-тата.

Благодаря!

_


Неделя, 06.09.2009 г. 07:00 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч.
Мнения: 149
Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
КОлега, здравейте при трабстера електронното би могло по принцип да се присади, защо не, долу на авансовата плочка има едно магнитче което се върти от коляновия вал и един датчик който чете положението на вала дава инфо на упрявляващия блок, който управлява бобините. Що се отнася до бобините ами те трябва да бъдат високоомни за да не прегряват транзисторите освен оригиналната немска от българските се ползва Б 117 А!

КОлега, не съм виждал как изглежда този мотоциклет, незнам дали е с един или два цилиндъра и дали мястото ще ти позволи да присадиш авансовата плочка от трабстера.
Всичко това остава на твоите разсъждения и проектни решения.
Нас лука!
само да припомня че трабстера е на 12 болта!


Неделя, 06.09.2009 г. 12:49 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 06.09.2009 г. 06:49 ч.
Мнения: 6
Местоположение: село Джулюница
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Благодаря.
Място за платката ще намерим - примерно в гнездото на оригиналния магнет, но мен основно ме интересува кое генерира тока при електронните запалвания.
Щом е някаква бобоина, значи ще мога да я сложа на мястото на динамото на мотора?
просот не с ами ясни тези електронни запалвания.
Ако видя таков ана снимка, може би ще проумея как работят.
Някой има ли снимка?


Неделя, 06.09.2009 г. 15:54 ч.
Профил
Знайко
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч.
Мнения: 176
Местоположение: София/Дания
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Здрасти,
Ето тук намерих две снимки на електронно за трабант.Електронни се намират много лесно, особено втора употреба..Комплекта горно и долно вървят около 30-40лв, може и по-малко, зависи..Но ги има..А дали ще ти свърши работа - не мога да ти помгна, почакай малко и някой от мозъците във форума ще ти опишат подробно всичко за електронното..Не знам дали ако използваш търсачката няма да откриеш повече информация за този уред..Мисля че имаше някъде писано за него.

Изображение
Изображение


Неделя, 06.09.2009 г. 16:14 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 123
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Колега, за да работи електронното трябва да имаш 12 волта акумулатор, работещо динамо което да зарежда акумулатора.Според мен ако имаш акумулатор и динамо карай с чукчета.И между магнетно и електронно запалване има огромна разлика и това,че говорим за трабант не значи че имаме нещо елементарно.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Неделя, 06.09.2009 г. 18:01 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 06.09.2009 г. 06:49 ч.
Мнения: 6
Местоположение: село Джулюница
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Да, разбирам.
Наясно съм, че електронното просто замества чукчето и наковалнята.
Просто исках да разбера какво генерира тока при Трабант. Явно е както при всички други коли - с акумулатор и генератор.
Освен това, електронното за Трабант е за два цилиндъра. А АВО-то е с един. И вероятно ще има проблеми и по тази линия.


Неделя, 06.09.2009 г. 18:35 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч.
Мнения: 149
Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
това че е с един цилиндър не ти е проблем просто няма да ползваш единият извод


Неделя, 06.09.2009 г. 21:23 ч.
Профил
Долен и зъл ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч.
Мнения: 227
Местоположение: Стара Загора
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Щом е с един цилиндър има сума ти косачки, бензинови генератори, моторни пръскачки и тем подобни с магнет. Защо не присадиш от нещо такова? В магазините на Щил и хускварна имат и резервни части, а по принцип са компактни тия запалвания. Дай някакви снимки на запалването на АВО-то да погледнем, че и аз такова нещо не съм виждал на живо.

_________________
http://www.vbox7.com/play:b720d575


Неделя, 06.09.2009 г. 23:03 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 123
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
injenerra написа:
това че е с един цилиндър не ти е проблем просто няма да ползваш единият извод
И познай какво става с транзистора и захранването като остане без товар [smilie=blowup]

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Неделя, 06.09.2009 г. 23:55 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 06.09.2009 г. 06:49 ч.
Мнения: 6
Местоположение: село Джулюница
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Bat_Ilko написа:
Щом е с един цилиндър има сума ти косачки, бензинови генератори, моторни пръскачки и тем подобни с магнет. Защо не присадиш от нещо такова? В магазините на Щил и хускварна имат и резервни части, а по принцип са компактни тия запалвания. Дай някакви снимки на запалването на АВО-то да погледнем, че и аз такова нещо не съм виждал на живо.

По принцип на мотори от рода на ИЖ заменят акумулаторното запалване с магнет от пусков двигател на белоруски тактор ЮМЗ.
Чувал съм, че с много зор и с много условности става да се приспособи такъв магнет и за АВО.
Проблемът на тези магнети от трактор бил, че нямат центробежен регулатор (каквото и да е това).
Другият им проблем е, че са по 100-120 лева минимум.
Предполагам, че магнет на косачка Хускварна ще е двойно по-скъп - все пак тези косачки не се произвеждат в Беларус.
И поради тези причини няма да е разумно за един магнет да дам толкова пари, колкото струва целия мотор АВО.


_


Понеделник, 07.09.2009 г. 00:32 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 09.06.2008 г. 23:10 ч.
Мнения: 174
Местоположение: Чирпан
Skype: etaniel4o
Automobile: Wartburg 1.3
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
AWO425 написа:
Bat_Ilko написа:
Проблемът на тези магнети от трактор бил, че нямат центробежен регулатор (каквото и да е това).
_


Това ти служи като изключвател за да не излезе някое бутало. 1.3-то го има също.

_________________
Не надписа GTI(гранд туризмо инжекцион) притеснява,а надписа RS(рали спорт).Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS!


Понеделник, 07.09.2009 г. 02:53 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Неделя, 06.09.2009 г. 06:49 ч.
Мнения: 6
Местоположение: село Джулюница
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
^ Ами... да.
Това нещо го нямало при магнетите от пусков двигател на трактор.
Не знам как е при моторните резачки. Може те да се окажат по-подходящи, ако при тях го има този центробежен регулатор.

ПС:
Какво е 1.3 ?


Понеделник, 07.09.2009 г. 03:16 ч.
Профил
Знайко
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 16:23 ч.
Мнения: 176
Местоположение: София/Дания
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
AWO425 написа:
^ Ами... да.
Това нещо го нямало при магнетите от пусков двигател на трактор.
Не знам как е при моторните резачки. Може те да се окажат по-подходящи, ако при тях го има този центробежен регулатор.

ПС:
Какво е 1.3 ?



Мисля че става въпрос за вартбург 1.3 :wink:


Понеделник, 07.09.2009 г. 09:09 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 456
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
montoya написа:
И познай какво става с транзистора и захранването като остане без товар [smilie=blowup]


Схема "отворен колектор" - ако не си свързал бобина, не става нищо. :)


А запалването от Хускварна и Щил наистина не е правено в Беларус, ама нали се сещаш, че е правено за професионална работа - т.е. ще е в пъти по-надеждно от соц вариантите му, и в крайна сметка в дългосрочен план може да ти излезе по-евтино. Но... крайното решение е твое. :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Понеделник, 07.09.2009 г. 09:14 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 21:45 ч.
Мнения: 149
Местоположение: Първомай Пловдовско
Automobile: трабстер + фиат
Мнение Re: Електронно запалване за Трабант / Вартбург
Наско, ти си ме изпреварил с лекцията по електроника :) много благодаря [smilie=2beers]


Понеделник, 07.09.2009 г. 12:45 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов