Трабант и Вартбург форум http://forum.2tpower.com/ |
|
Подръжка на трабант (по книгата) http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=32&t=143 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | theultimate [ Петък, 22.02.2008 г. 13:39 ч. ] |
Заглавие: | Подръжка на трабант (по книгата) |
На всеки 5000км: 1.Проверява се и евентуално се коригира обтегнатостта на ремъка 2. Проверява се реглажът на запалването; почистват се контактите; проверява се и евентуално се коригира контактното разстояние 3. Почистват се свещите; коригира се електродното разстояние. Регулират се празните обороти 4. Регулира се играта на педала на съединителя 5. Проверява се нивото на маслото с скоростния механизъм, евентуално се долива 6. Проверява се нивото и евентуално се долива спирачна течност 7. Проверява се и евентуално се въвеждат в изправност връзките и състоянието на спирачните проводници. Притяга се захващането на колесните спирачни цилиндри 8. Регулира се ръчната спирачка 9. Превключване и проверка на електрическата инсталация 10. Провежда се поддръжката на акумулаторната батерия 11. Проверява се и евентуално се коригира въздушното налягане в гумите. Проверява се притегнатостта на колесните гайки - евентуално се притягат. 12. Проверява се и евентуално се регулира прибирането на предните колела. 13. Регулира се кормилната игра. Проверява се доброто притягане на всички части на кормилния механизъм. 14. Проверяват се колесните лагери и доброто прилягане на капачката на задния колесен лагер, а също така и доброто състояние на гумените маншончета и ограничителната гума при окачването на колелата. 15. Намасляват се шарнирите и ключалките. Гумените части се обработват с глицерин или талк 16. Автомобилът се гресира съгласно мазителния план. При гресирането на кормилния механизъм се извърта кормилото в максимално ляво положение. На всеки 15 000 км: 1. Всички изброени по-горе 2. Подменят се свещите 3. Притягат се горивопроводите, регулират се празните обороти, притяга се окачването на карбуратора, почиства се главния жигльор, почистват се кранчето за горивото и ситото. 4. Проверява, почиства или се подменя на 20 000км сърцевината на въздухопречистителя. 5. Подмяна на маслото в скоростния механизъм (на 3 години най-малко) 6. Свалят се спирачните барабани; почистват се спирачните и колесните спирачни цилиндри. 7. Регулират се фаровете. 8. Притягат се окаченията на двигателя, скоростния механизъм, предния и задния мост както и на амортисьорите. При модела комби се проверява доброто захващане на болтовете на шарнирите, държателя и ключалката. 9. Проверява се състоянието на предния и задния ресор, както и на изпускателната инсталация Това е извадка от книгата. Според много опитни трабантаджии това трябва да се прави доста по-често, защото 15 000 градско в момента се изминават за няколко години, а това е изключително много. Да се замислим кой прави дори половината от тези неща, дори и на големите интервали, които са написани и дали ако това се е правило редовно, масата трабанти щяха да са такива кочини. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |