Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Подръжка на трабант (по книгата) 
Автор Съобщение
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2555
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Подръжка на трабант (по книгата)
На всеки 5000км:

1.Проверява се и евентуално се коригира обтегнатостта на ремъка
2. Проверява се реглажът на запалването; почистват се контактите; проверява се и евентуално се коригира контактното разстояние
3. Почистват се свещите; коригира се електродното разстояние. Регулират се празните обороти
4. Регулира се играта на педала на съединителя
5. Проверява се нивото на маслото с скоростния механизъм, евентуално се долива
6. Проверява се нивото и евентуално се долива спирачна течност
7. Проверява се и евентуално се въвеждат в изправност връзките и състоянието на спирачните проводници. Притяга се захващането на колесните спирачни цилиндри
8. Регулира се ръчната спирачка
9. Превключване и проверка на електрическата инсталация
10. Провежда се поддръжката на акумулаторната батерия
11. Проверява се и евентуално се коригира въздушното налягане в гумите. Проверява се притегнатостта на колесните гайки - евентуално се притягат.
12. Проверява се и евентуално се регулира прибирането на предните колела.
13. Регулира се кормилната игра. Проверява се доброто притягане на всички части на кормилния механизъм.
14. Проверяват се колесните лагери и доброто прилягане на капачката на задния колесен лагер, а също така и доброто състояние на гумените маншончета и ограничителната гума при окачването на колелата.
15. Намасляват се шарнирите и ключалките. Гумените части се обработват с глицерин или талк
16. Автомобилът се гресира съгласно мазителния план. При гресирането на кормилния механизъм се извърта кормилото в максимално ляво положение.

На всеки 15 000 км:
1. Всички изброени по-горе
2. Подменят се свещите
3. Притягат се горивопроводите, регулират се празните обороти, притяга се окачването на карбуратора, почиства се главния жигльор, почистват се кранчето за горивото и ситото.
4. Проверява, почиства или се подменя на 20 000км сърцевината на въздухопречистителя.
5. Подмяна на маслото в скоростния механизъм (на 3 години най-малко)
6. Свалят се спирачните барабани; почистват се спирачните и колесните спирачни цилиндри.
7. Регулират се фаровете.
8. Притягат се окаченията на двигателя, скоростния механизъм, предния и задния мост както и на амортисьорите. При модела комби се проверява доброто захващане на болтовете на шарнирите, държателя и ключалката.
9. Проверява се състоянието на предния и задния ресор, както и на изпускателната инсталация


Това е извадка от книгата. Според много опитни трабантаджии това трябва да се прави доста по-често, защото 15 000 градско в момента се изминават за няколко години, а това е изключително много. Да се замислим кой прави дори половината от тези неща, дори и на големите интервали, които са написани и дали ако това се е правило редовно, масата трабанти щяха да са такива кочини.


Петък, 22.02.2008 г. 13:39 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов