Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
С Трабант до Португалия 
Автор Съобщение
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1165
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение С Трабант до Португалия
Ако вече сте чели миналогодишната тема за пътуването ми до Южна Италия, то сигурно вече знаете, че далечните разстояния при пътуването с Трабант за мен не са нещо толкова фрапантно и невъзможно. Репликите ,, Ти си луд '' и подобни, които много мои познати тогава използваха преди да замина, когато им казвах какво ще правя, просто ги приемах с усмивка. Същото правих и тази година, когато реших да отида до западния край на Европейския континент. Отново много мои познати решиха за уместно да ми обяснят колко неразумно би било да пътувам с тази кола, предвид редица неща като комфорт, разход на гориво, динамиката на световната инфлация и други. И ако човек се опитва да вземе разумното решение в случая, то тогава би тръгнал с кола за 1000 лева на газ или с влака или просто да си остане вкъщи и да спести едни пари. Но аз не съм тръгнал да правя разумното нещо, а спомени от седене вкъщи няма, затова както миналата, така и тази година реших да правя това, което искам, вместо да се съобразявам с това, което е логично и редно.
Тогава, както и сега ще напиша тази тема за да се опитам да опиша самото пътуване в неговата трабантска част с цел да вдъхна доверие на колегите, които имат същата кола, но изпитват съмнения спрямо нея, когато трябва да я карат малко по-далече. Поради естеството на нашия форум, няма да обръщам внимание върху най-съществената за мен част на самото пътуване - хората, които човек среща, когато пътува.

След това въведение е ред и на същинската част - Защо Португалия?
Просто не съм бил в тази част на Европа, пък и като любител на красивите гледки покрай асфалтови пътища, бях силно впечатлен от снимките, които видях за местността Serra de Arrabida, която се пада на 20тина километра южно от Лисабон. Това ми беше достатъчно, от тук насетне просто трябваше да си избера маршрута, който да комбинира максимум вълнуващи пътища и места, както и да подготвя колата разбира се. Европейската ми обиколка продължи месец и нещо, като започнах в началото на Октомври, когато съм сигурен че ще съм в края на активния отпускарски сезон и няма да се блъскам с всички туристи навсякъде.

Техническата подготовка на колата се изразяваше в това да се опитам още повече да осъвременя Трабанта, докато в същото време запазвам неговия двутактов дух. Опита ми от миналата година доведе до това да направя няколко подобрения, които да тествам в това пътуване и да съм сигурен, че действително са подобрения. Смених оригиналният карбуратор с шибърен универсален, с какъвто кара и Младен, сложих трабитроник версия D, изолация на тавана, отваряеми задни стъкла, изолация зад таблото, изолация във панелите, километраж с дневен брояч, редукторен стартер, делукс дръжки на вратите от вътрешна страна, оригинално задно гърне, бутала трети ремонт и лагер на кормилния прът вместо пластмасовите втулки, халогенни фарове за мъгла, ел.казанче за чистачките, както и сложих реле на ключа за фаровете за да не си забравя фаровете включени някъде.

По отношение на частите, които носих, този път взех по-малко инструменти и части от миналата година. Всеки взима това, което сметне за необходимо и нужно, аз и тази година сложих двигател в багажника, което за всеки нетрабантаджия представлява нещо огромно и сложно, но всички знаем че е са едни 40 килограма и около час работа. Освен това електронно комплект с бобини, гарнитури комплект, жила за съединител и газ, крушки, ремък, четкодържател с реле ( не съм с оригинален алтернатор ) и основни инструменти с индикаторен часовник за центровката. А да, както и 10 литра двутактово полусинтетично масло Мотул с 5 литрова туба за бензин.

Тук ще изпреваря себе си в разказа си, като напиша още сега, че за 8500-те километра, които изминах не съм ползвал нищо от частите освен крушките за фарове, които при мен просто издържаха малко, защото се оказаха доста фалшиви тези, които си купих и сложих преди да тръгна. Най-голямата ми трудност бе да развивам капачката за резервоара. Мисля, че се раздува уплътнението като се кара колата често. Самата капачка има накатка по ръба, обаче като се има предвид че е на 43 години и като е леко мазна от постоянното наливане на бензин и масло, имах сериозни затруднения особено в горещите дни да я развия, че да сипя :). Ползвах инструментите веднъж да притегна ремъка във Франция, както и регулировъчната гайка на съединителя и две саморазвили се гайки на задния тампон, както и скобата на предното гърне от вибрации в Италия.
Имах и малко вълнения със спирачното усилие в Хърватия, където предните спирачки спираха повече и по-рано от задните, което в проливен дъжд и хлъзгава настилка водеше до блокиране на предните колела при рязко спиране. Това се случваше, защото задния ми ресор е оригиналния и като съм понатоварил багажника с всякакви неща, това водеше до вдигане на предницата, което я правеше по-лека и сътветно при хлъзгава настилка дори предните колела със зимни гуми боксуваха при потегляне. Справих се с тази ситуация, като дръпнах леко ръчната спирачка, защото ме мързеше да се навирам под колата за да натегна жилото. Това приближи задните накладки до барабаните и спирането отзад започваше по-рано. Също и прехвърлих малко багаж отпред. Това ще се оправи с нов ресор отзад, който няма да позволи задницата да клекне толкова от 100тина килограма товар в багажника.
От друго не мога да се оплача. Общо взето дреболии и стандартни регулировки. Колата се представи безпроблемно, защото е подържана и карана, независимо че е основно събрана не с нови, ами читави части втора ръка, които съм имал из гаража.

Първата снимка е от Солун, което беше първата спирка в посока пристанището в Игуменица, където и миналата година започна моето пътуване. Тази година пътя към Португалия минаваше пак от там, но от Игуменица се връщах обратно в град Анкона, където бях последно в Италия.


Прикачени файлове:
thesa.JPG
thesa.JPG [ 86.16 KiB | Прегледано 144 пъти ]
Събота, 12.11.2022 г. 16:00 ч.
Профил
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч.
Мнения: 55
Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
Мнение Re: С Трабант до Португалия
Браво, колега! Наистина малко хора биха се захванали с подобна мисия.


Събота, 12.11.2022 г. 19:17 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1165
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: С Трабант до Португалия
Колега, веднъж пътувал ли си по-далече и познавайки колата в нейните най-дребни детаили, такова пътуване не ти се струва мисия, а просто разходка. И това е основното, което искам да постигна като послание. Пътуването с Трабант, който за мен задължително трябва да бъде леко осъвременен особено от към спирачки е най-нормалното и естествено нещо. Не е мисия, не е постижение, независимо че всички около вас така ще си мислят, дори хората, които ви срещат на пътя и ви махат и ви снимат и т.н.

Навлизането в пристанищата става след като си заверите билета, който сте купили онлайн, точно както на летища. Качването на ферибота става след минаване на границата на пристанището и проверките са минимални. Самото каране във ферибота е деликатна работа, особено ако вали, защото всичко е в боя, включително и пода, което може да доведе до хлъзгане, боксуване и т.н. Екипажа ще ви дава зор да се движите, но не се бутайте зад грамадните джипове на пенсионирани французи и всякакви пишман шофьори. Дръжте си дистанция с този пред вас, така че ако тръгне назад да не ви блъсне. Аз проблеми нямах, но да ви предупредя. Проблеми имаха хората с бусове, камиони и тем подобни офроуд машини, около които миришеше на феродо от съединителя, докато се опитваха да маневрират на малкия за техните размери ферибот.
Тази година колите се качиха на ферибота отгоре на открито, което не мислех че ще бъде проблем, но след 18 часа плаване се оказа, че цялата кола беше в сол от морето, която измих горе долу с едно шише вода, докато си приказвах с германец, който е имал трабант в ГДР.
Друго нещо, което трябва да знаете за тези фериботи е, че почти винаги закъсняват. Това при мен доведе до това да присигна в Анкона навреме за задръстването след работно време и да пристигна по тъмно вечерта в мястото ми за нощуване, където успях да доизмия с шишета вода осолената ми кола.

Град Анкона е в италианския регион Марке, от там насетне потеглих към запад до друго итаианско пристанище северно от Рим, което се намира в град Чиватавекия. Общо взето първите 5 дни, от които 2 са плаване ми бяха предначертани. Когато стигнах Барселона, вече нямах идея къде отивам за деня и къде ще спя през нощта, което е моето разбиране за пътуване, а именно - да решавам всеки ден без да съм планирал предварително.
Пътувайки от Анкона на запад постепенно приближавах Тоскана, която беше моя отдавна бленувана дестинация и любимо от цялото ми пътуване място. От планински, гледките постепенно почнаха да стават хълмисти и да се срещат все по-често лозови и маслинени насаждения. Когато мога не пътувам по магистрали, не защото не съм адекватен там, ами защото искам да видя как действително хората живеят в тези страни. Първата италианска снимка направих в едно село, който селски път забелязах от второкласния, по който се движих и не можех да пропусна възможността да си направя снимка там. Пътя ставаше все по-живописен и селата все по-спретнати. В същия този ден, щях да навляза в Тоскана за моята втора вечер в централна Италия.


Прикачени файлове:
anc.JPG
anc.JPG [ 65.3 KiB | Прегледано 128 пъти ]
mar.JPG
mar.JPG [ 93.8 KiB | Прегледано 128 пъти ]
Неделя, 13.11.2022 г. 20:32 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1165
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: С Трабант до Португалия
Тоскана е известна предимно с множеството си хълмове, бутикови вили и винопроизводството.
В региона са градовете Флоренция, Сиена, Лука, Пиза и ред други места, където може да се види ренесансовото наследство на страната. Всички тези градове не успях да посетя тази година, но не пропуснах карането из хълмовете, селата и малките градове докато се движех в посока запад към пристанището до град Чиватавекия.
Релефа наподобява този в дунавската хълмиста равнина, комбиниран с безброй винарни, луксозни хотели с винарни и много добре поддържани лози и маслинови дървета навсякъде. И докато има градчета като Монтепулчано, където можете и да не видите други освен туристи, из страничните села се вижда реално как живеят хората, които се изхранват от обработването на земята в региона.
Тоскана и частта на юг от Флоренция е място, където спокойно може да се изгубите из селските пътищата и да карате без навигация, без посока, просто на усет и да се озовавате на крайно вълнуващи и интересни гледки, които просто изкачат от нищото като че ли специално за вас, докато карате по хубав асфалт с малко други коли. А най-любимата ми част беше участък от пътя, покрит с фин чакъл, където се чувствах като на някакво рали. Спокойно мога да кажа, че тази част на Италия ми е любимата засега и този сегмент от цялото ми пътуване бе най-удоволетворяващ от към шофиране и се надявам някой ден пак да се върна там с повече време за да разгледам местата, които не успях да посетя.


Прикачени файлове:
tos6.JPG
tos6.JPG [ 89.73 KiB | Прегледано 34 пъти ]
tos5.JPG
tos5.JPG [ 101.94 KiB | Прегледано 34 пъти ]
tos4.JPG
tos4.JPG [ 136.74 KiB | Прегледано 34 пъти ]
tos2.JPG
tos2.JPG [ 67 KiB | Прегледано 34 пъти ]
tos3.JPG
tos3.JPG [ 121.51 KiB | Прегледано 34 пъти ]
tos1.JPG
tos1.JPG [ 145.45 KiB | Прегледано 34 пъти ]
Сряда, 23.11.2022 г. 22:58 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов