Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Trabant 601 1966
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=6668
Страница 1 от 2

Автор:  Trabito601 [ Неделя, 18.04.2021 г. 16:11 ч. ]
Заглавие:  Trabant 601 1966

Здравейте, представям на вашето внимание една от последните ми придобивки - Трабант 601, произведен 01.1966 и с дата на първа регистрация 22.02.1966 г. Колата е в учудващо оригинално състояние за годините си, без каквито и да е технически модификации и напълно комплектна. Пълна документална и сервизна история, включваща всички книжки. Дядото, който я е карал, е бил страшен педант и всичко си е пазил и поддържал.
Колата спира да се кара в края на 90-те години и от тогава седи в гараж.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Автор:  MSTT [ Неделя, 18.04.2021 г. 19:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Честито!Ще следя с интерес развитието.

Автор:  Trabito601 [ Понеделник, 19.04.2021 г. 11:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Благодаря! Лека по лека започнах да го разчиствам и разтоварвам, тъй като беше пълен и с доста части. Изхвърлих балатумите най-напред и извадих оригиналните мокети за пране, които са доста качествено направени в сравнение с тези на по-новите модели. Сложих и акумулатор, за да проверя дали всичко е наред с токовете. След толкова време в резервоара все още имаше бензин, което го е запазило непокътнат отвътре. За щастие следи от мишки в купето почти няма. Сваляйки мокетите, установям, че следи от ръжда няма - освен няколко малки точици. Не знам с какво са ги обработвали купетата преди боя в завода, но просто нямам думи. Ударих един парцал и ламарината светна.
Смея да твърдя, че в първите модели на 601 германците са обърнали повече внимание на детайлите.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Автор:  MSTT [ Понеделник, 19.04.2021 г. 15:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Уникално запазено е купето... [smilie=chene_off] [smilie=2beers]
Коланите са слагани допълнително,
от завода излиза БЕЗ! [smilie=ok]

Автор:  Трабант 601S L 83г. [ Понеделник, 19.04.2021 г. 21:10 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Уникален! Нямам думи! Страхотен е! Един от най-красивите 601! Интересно с тези балатоми, как така няма ръжда, вероятно е седял предимно в гаража.
Възхищавам му се! За първи път виждам Трабант, с бяло табло и в същото време и с квадратен скоростомер! Уникална рядкост! Аз бих го почистил просто и съхранил, без никакви преправки, без нищо. Само ако са здрави праговете и другите кухини да се консервира и толкос. Поздрави! [smilie=2beers]

Автор:  peter1 [ Сряда, 21.04.2021 г. 03:25 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

През 1966 са ги правили да векуват. Имаш един от най-добрите Trabant-и с България.

Автор:  Trabito601 [ Четвъртък, 22.04.2021 г. 14:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Благодаря! Трабантът наистина е каран малко, прибиран винаги в гараж и поддържан маниакално от дядото. Купето е прекалено добре и ще му трябва само една добра консервация отдолу и отвътре. Гумените уплътнения са също доста запазени. Имам и един екземпляр от 70-та година, който също е допълнително слагани колани.
Успях и да го измия. Веднага му сложих оригиналните за модела изцяло оранжеви стопове. Сменена е и основата на задния ляв стоп, тъй като дядото го подпраял на стълб във Вълчедръм и от яд си заминал веднага на Лом, като оставил спътниците си на местопроизшествието - това по думи на един от внуците му :D Единственото нещо, което ме дразни е, че останаха някакви гадни петна от мазилката, която е падала върху него в гаража. Не посмях да ги третирам с каквито и да е препарати, за да не навредя на старата боя. Измивайки го лъснаха и някои забелжки по 55 годишната боя, но предвид възрастта, е мисля нормално. Има и леки ръждиви петна на места, които ще гледам някак си да залича. Засега не обмислям вариант за пребоядисване. Идеята ми е да го запазя колкото се може в по-оригинално състояние, защото мисля, че така би бил по-ценен Ще търся и някакъв вариант и за полиране. Приемам всякакви съвети относно полирането, премахването на петната от мазилката и отсранявато на ръждата по каросерията отвън.
Най-мръсното място в колата беше двигателния отсег. Разглобих всичко и го почистих. Смених почти всички гарнитури по двигателя, ремък, изчистих и регулирах карбуратора, налях свеж бензин в резервоара и след близо 20 години успях да му чуя гласа. Моторът работи много добре и съм много доволен. Не го карах много, защото му задържат спирачките и ще трябва да ги отварям. Конкретният двигател е 23 к.с. и със съотношение на масло-бензин 1:33. След 69-та въвеждат в серийното производство новия, с 3 к.с., по-мощен мотор.
Тепърва ще свалям малките детайли за полиране и почистване. За съжаление напоследък нямам много време, че се занимавам и с други работи, и затова напредвам бавно. Следващия път ще обърна внимание на интериора и ще направя по-хубави снимки.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Автор:  Трабант 601S L 83г. [ Четвъртък, 22.04.2021 г. 22:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Много се радвам като видя автомобил, който е пазен и поддържан по този начин. Радвам се, че е отишал при ценител, а не за скрап, както доста често се случва с любимите ни автомобили. Запазиго оригинал, до колкото е възможно.
А за спирачките, вероятно е от главния цилиндър, добре е да се пипне цялата спирачна система.
Поздрави!

Автор:  ivanski [ Понеделник, 26.04.2021 г. 21:05 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Добра находка, такива неща само ти може да намериш.
Съветвам те само да изчистиш, консервираш и отремонтираш без дори да боядисваш черното под капака за да запазиш максимално автентичността и патината на колата.
Един германски приятел така направи преди две години с Трабант в същото състояние и от същата година, само че хикомат. Много ефектно и истинско му се получи.
Само недей да караш с тия гуми, че си опасен за всички.

Автор:  Trabito601 [ Четвъртък, 29.04.2021 г. 19:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

ivanski написа:
Един германски приятел така направи преди две години с Трабант в същото състояние и от същата година, само че хикомат. Много ефектно и истинско му се получи.
Само недей да караш с тия гуми, че си опасен за всички.

Имаш ли снимки на този Трабант, че ми стана интересно как се е получил? Гумите ще се сменят, това е задължително. Даже си пазя и оригиналните от колата за колекция.

Поразрових се в хартиената история на колата. Оригиналната книжка за модела е налице плюс още няколко допълнителни, както и техническия паспорт. Освен това дядото е бил лоялен член на СБА.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Автор:  Trabito601 [ Понеделник, 31.05.2021 г. 20:39 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Напредвам по малко, макар и бавно. Цялата ходова част е взаимствана от предходния модел 600 и единственото ново е купето. Захванах се най-напред със спирачките. Положението, общо взето, не беше добро - блокирали спирачни цилиндри и протекла помпа. Здрава еднокръгова помпа свалих от една от другите ми коли, набор 70-та. Цилиндърчета се оказаха проблем обаче. Имам изгнило купе от 67-ма, което не е много комплектно, но пък за сметка на това всичко по спирачките си седеше. Така от 8 цилидърчета с големи усилия успях да събера 4, за всяко колело по едно.
Свалих и целия салон за пране. Големи гнусотии излезнаха от седалките, но пък след това направо светнаха. Такава цветова комбинация на тапицерията на ранен 601 за пръв път срещам, а съм изгледал толкова варианти из интернет. И моят вариант не е лош, но този с бялата кожа като на 600 би ми допаднал повече. Седалките като цяло са много запазени и единствено шофьорската е протрита на три места.
За съжаление оригиналните ключове са изгубени някъде. Но точно навреме успях да намеря комплект патрони за ключалката и багажника и то с два комплекта ключове. Интересното тук е, че въртенето на патрона става на 90 градуса, т.е. ключът се обръща наобратно, а не на 45 градуса, както е при по-късните Трабанти.
Също така свалих, изправих и боядисах престилката под предната броня, че беше малко крива и ръждива. Намерих малко по-тъмни стъкла за предните мигачи и ги полирах. Определено отвориха предницата.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Автор:  Трабант 601S L 83г. [ Вторник, 01.06.2021 г. 11:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Много ме радва този автомобил! Браво! Но наистина тапицерията на седалките ме изненадва, даже ме кара да си мисля, дали не са претапицирвани...

Автор:  Trabito601 [ Сряда, 02.06.2021 г. 20:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Колкото и да е необичайна разцветката, едва ли са претапицирани - дядото е бил маниак на тема всичко оригинал. Даже все още седят етикети MZ под седалките. Явно те са правили тапицерията на ранните модели.
Изображение

Автор:  MSTT [ Вторник, 08.06.2021 г. 09:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Харесва ми как работиш! [smilie=ok]
С какво изпра така
добре седалките?

Автор:  Trabito601 [ Понеделник, 14.06.2021 г. 21:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Trabant 601 1966

Благодаря, седалките ги изпрах с обезмаслител за тъкани Меглио и действително станаха много добре - всички петна излезнаха и съм много доволен.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/