Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=6547
Страница 4 от 4

Автор:  MSTT [ Четвъртък, 22.04.2021 г. 11:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Нямаш спирка,Слави! Колата става все по-хубава... Трябва да я видя наживо,крайно време е. [smilie=2beers]

Автор:  Slavi_s_Trabanq [ Четвъртък, 29.04.2021 г. 00:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Марио, благодаря ти! :) Надявам се, като утихне положението, да измислим нещо.

Продължавам по Трабанта:

С поплавъка не ми се получиха нещата - износен и корозирал е твърде много и лампата свети когато си иска. Никакво раздвижване, смазка и контактен спрей не помогнаха.

На този етап няма да си дупча резервоара, докато не намеря по-читав. Поне прекарах два кабела до вътрешността на купето - един за лампата за резерва на разходомера, която официално потвърждавам, че се управлява по минус ( - ) - пробвах, като й подам минус, след няколко секунди изгрява постепенно (явно има кондензатор в разходомера, за да обира плацикането на бензина) и за сигнал за стрелкови уред - като ще е гарга, да е рошава.

Изображение

Изображение

Изображение

По-наблюдателните от вас може би за забелязали как едно черно кабелче се прокрадва нагоре към предния капак.

Днес ще се спра детайлно точно на тази, присъща за делукс екстра, която с Божията помощ намерих чисто нова, а именно - лампа за двигателния отсек, или казано на немски - motorraumleucht:

Изображение

Изображение

Разглобена има този вид:

Изображение

Изображение

Изображение

Братята гедерейци са ни оставили два фабрични отвора за монтажа на такава лампа, но тази, която намерих, е с малко по-различен захват, вероятно пасва и на други DDR возила. На тази снимка се вижда характерната ръжда за това място. Някой ден, ако е рекъл Господ, ще се сваля капака и разлепва дуропласта, за да се направи както трябва.

Изображение

Вътре си има рефлектор, а стъклото разсейва светлината

Изображение

След известно време умуване как точно да я захвана, се реших на следното побългаряване - изкривих планката и разпробих 6 мм. отвор, след това внимателно стегнах "вилицата" около болта

Изображение

Поставих две шайби, една федерка и гайка - няма къде да ходи :)

Изображение

Монтирана изглежда така:

Изображение

Кабела минава през гумения тампон на купето, зад моторчето за чистачките и отива до плафона вътре, от чието свободно краче взима плюс ( + )

Изображение

След като се включи, за да светне. Повярвайте ми - светнах и аз :)

Изображение

На живо в тъмното се вижда много по-добре, отколкото на снимките

Изображение

Изображение

Автор:  орлича [ Сряда, 07.07.2021 г. 19:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Съжалявам, Слави и Марио, не мога да си променя публикацията и дано да не съм подвел други хора. Разбира се, че синият кабел е минуса към поплавъка!
Препоръчвам да се гледа ел.схемата на делукса, има я на много места в нета, иначе никога не бих могъл сам да се сетя, че делукс-лампата в двигателния отсег взима захранване от клема на плафона в купето.

Автор:  Slavi_s_Trabanq [ Четвъртък, 08.07.2021 г. 22:54 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Орлич, всичко е наред, нищо не е станало! ;) Много се радвам, че пишеш тук в темата, при това много полезни за поколенията неща. Аз, преди време, търсих ел. схема за делукс, но така и не открих - явно не съм търсил като хората.

Колкото за свободното краче на плафона в купето, и аз сравнително късно разбрах, че е за лампата в коша. В ръководството за експлоатация има картинка на плафона и пише следното:

Изображение

Когато прочетох това преди време, се сетих защо това краче стои свободно и има ток само на включен плафон. Търсенето и намирането на лампа за коша вече беше въпрос на късмет.

Друга електро екстра ще представя сега, която е много полезна - капачка за казанче за спирачна течност с поплавък от Вартбург:

Изображение

Изображение

Изображение

Подадох на едното краче "+" (плюс) след контакт, а другото, при задействане на поплавъка, подава плюс на контролната лампа за аварийните светлини, (така ми хрумна, тъй като е голяма и червена и вади очи) като преди това обаче трябва да се свържат по определен начин и два изправителни диода, за да не се мешат аварийните и поплавъка.

Също така си поиграх и с таблото, което имаше две дупчици под и над ключовете за допълнителни консуматори. Облепих го с фолио черен мат, стана задоволително.

Изображение

Изображение

Преди няколко седмици ходихме с Момчил на ретро пазара на Цариградско шосе, и от там с негово съдействие, се сдобих с тези находки:

Изображение

По местата :)

Изображение

Изображение

Изображение

Малкото панелче с трите ключа пасна съвсем точно до бушонното табло и е много практично и в същото време скрито (мое мнение).

Както си бях обещал, поставих динамични пищялки (с магнит, а не пиезо) в двата края на таблото и на задната кора, която няма да е окончателно така, тъй като я объркахме малко - говорителите са така разположени, че резервната гума не си идва на мястото и ще ми трябва друга кора. Вероятно ще се възползвам от услугите на Младен, но той още не знае :D

Изображение

Изображение

Любимият портрет ;)

Изображение

Слава Богу, тази година се отчетох на Спасовден:

Изображение

Изображение

Кратка разходка до Банкя ;)

Изображение

За момента е това. Карам го и чопля, когато времето и възможностите позволяват.

С Божията помощ, Влади от Хубавка ми намери доста запазен нивомер (поплавък) от Вартбург 1.3, който аз внимателно разглобих (не знаех, че може), почистих, смазах и подготвих за монтаж, но ще пиша и кача снимки, като стане готово всичко.

Капачката за счирачна течност, която по-горе видяхте, ми е личен подарък от него, за което също съм му много благодарен!

Ще завърша публикацията си с една тъжна новина, която научих от Влади, а може би и някои от вас вече са научили - бай Иван (баща му) вече не е между живите. Бог да го прости и мир на душата му!

Автор:  Трабант 601S L 83г. [ Понеделник, 12.07.2021 г. 21:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Браво! Супер копие на делукс. Наистина една доста сполучлива трансформация. А за фолиото на таблото, за първи път виждам да се слага на трабантче, става добре! Браво!

Автор:  Slavi_s_Trabanq [ Четвъртък, 26.08.2021 г. 23:54 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Много благодаря за хубавите думи! :) Старая се да става все по-добро Трабантчето.

За съжаление мотора се счупи, което се очакваше, тъй като си шумеше още от първият ден, откакто го взех.

Игленият лагер на буталния болт на единия цилиндър се е разпаднал и игличките вътре са направили мармалад из целия мотор. Явно си му е било дошло времето.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За щастие в olx намерих един двигател от стария модел, с колянов вал, цилиндри и глави, но без бутала. Вала е с втулки на биелите и мисля така и да си остане.

Благодарение на Ангел от Варна се сдобих с бутала 72.75, в комплект със сегменти, бутални болтове, втулки, шибри (комплект с пружини) и всичките гарнитури.

Влади от Хубавка помогна с лагера зад ремъчната шайба и семеринга за там, както и със сегменти за маховика (мисля да е с новия модел).

Изображение

Изображение

Изображение


Цилиндрите са вече шлайфани на трети ремонтен размер, бяхме дали и буталата да ги нагласят. Лагера зад маховика за стария модел вал го има по каталозите и е с размери 45/75/16 със зегер канал.

Като остане време, се надявам да се получи една читава моторетка. Дано в този вал да е останал още ресурс. Двата му външни лагера ще са нови, стари остават лагерите на биелите и средните.

Да завърша с нещо положително ;) С Божията помощ се сдобих с предни кори за вратите от делукс, които много ми пълнят душата :) Дано някой ден да намеря и задни.

Изображение

Изображение

Автор:  Трабант 601S L 83г. [ Неделя, 27.02.2022 г. 17:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Жалко за мотора... Това ще е за урок, че щом нещо чука или хлопа, не е на добре... Но пък сега ще си сигурен, че всичко е читаво.
Ако си решил да останеш с втулки, вместо иглените лагери, имай предвит, че те са се използвали при по-старите двигатели със съотнешение 1:33 и имат нужда от по-обилно мазане.

Автор:  Slavi_s_Trabanq [ Петък, 04.03.2022 г. 23:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Слава Богу, още през Септември месец, събрахме мотора с втулките и другите гореописани и снимани части и работи много добре. Първите 1000 км. го карах даже на съотношение 1:25 - 40 гр. масло на литър бензин. Сега вече е на 1:33. Маслото е Motul, полусинтетика. Тамън му бях минал 500 км. и се счупи притискателния диск, та айде пак мотора навънка. Смених го с чисто нов немски, който намерих от една обява в Габрово, и отново на пътя.
За съжаление в момента рядко го карам, тъй като са ме налегнали други неща, но винаги, като се отвори възможност, излизам за едно кръгче да му раздвижа кокалите :)

Да се похваля с новата придобивка - жълто копче за задната светлина за мъгла:

Изображение

Също така смених и турбинката на разходомера, тъй като на оригиналната счупих без да искам единия щуцер по невнимание при второто вадене на мотора, а и явно така е било писано, че и без това не мереше вярно - при пълна газ, не светваха всичките лампички, и така си го карах, но сега вече и този проблем е отстранен.

Изображение

И за лека нощ, две снимки от първите километри с новата моторетка - разходка до Кремиковския манастир:

Изображение


Изображение

Автор:  MSTT [ Събота, 05.03.2022 г. 11:10 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Страхотен автомобил се получава.Това е най-приятния момент - когато всичко е технически изрядно,
визуално в добро състояние и остава изпипването на детайлите.

Автор:  Трабант 601S L 83г. [ Събота, 05.03.2022 г. 14:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

Последната снимка е уникална! С художествена стойност!

П.П. - май щеше да е по-добре, ако не бе пребоядисал рамката на скоростомера...

Автор:  Slavi_s_Trabanq [ Понеделник, 07.03.2022 г. 22:33 ч. ]
Заглавие:  Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня

@Марио, благодаря :) Останаха още някои неща за изпипване, но всичко ще се нареди, ще стигнем и до детайлите ;)
@Трабант 601S L 83г., благодаря за хубавите думи. Прав си за рамката на скоростомера, не ми хареса и на мен как се получи с това боядисване, ама при свалянето й нещо я наранихме, та затова...Вероятно по-натам ще сложа тази от стария скоростомер и нещата ще заспят.

Страница 4 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/