Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня 
Автор Съобщение
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 320
Местоположение: София
Automobile: 601Ks'89/601Ks'90
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Честито за новите придобивки, Слави!...следват нивомер на бензина, фанфари,обезшумители за радиото,задни отваряеми стъкла,хром брони и гривни на фаровете,шибедах,облицовка на тавана,кори на вратите и оригинално радио.[smilie=2beers]


Четвъртък, 17.09.2020 г. 12:12 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
@Марио, много благодаря! :)

Надявам се (и се старая) да събера и поставя на Трабанта колкото се може повече оригинални и редки, присъщи за делукс неща.

В този ред на мисли, днес ще добавя две привидно дребни, но много радващи ме придобивки.

Едната е контролна жълта лампа за подгрева на задното стъкло (като на Младен), подарена ми от един агент с кодово име бате Краси.


Изображение


Отопляемото задно стъкло се оказа голямо удобство, на което не съм имал възможността да се насладя в тази марка автомобили, особено при дъжд, както и сега, през студените месеци - много бързо успява да се "отпоти", което улеснява видимостта назад.

Изображение

Спомням си навремето, при предишните Трабанти, когато не бях толкова извънгабаритен, по светофарите се обръщах да го забърша с каквото имах под ръка. Сега вече е друго :)

Другото нещо, с което ще се похваля днес, е прословутата малка синя заводска лепенка с логото на IFA, разположена в долният десен ъгъл на предното стъкло.

Изображение

Изображение

Винаги много ми е харесвала - придава автентичност. Копието е отлично направено, лепи се пак отвътре. Такива лепенки в момента се предлагат в olx за дребна сума - произвеждат се от същият човек, от който взех табелката DDR и се подвизава във форума на classiccar.

Към днешна дата е това. Колата се кара често, вече съм минал над 7000 км. Слава Богу, успях да й намеря и убежище (гараж) за през зимата на не много голямо разстояние от вкъщи, та да мога да я наглеждам и раздвижвам, когато времето позволява.

п.п. Знам, че вероятността е много малка, да не кажа нищожна, но все пак съм длъжен да си опитам късмета - ако на някой от вас му се намира, и му е излишно жълтото копче, с пиктограмата за подгрев на задното стъкло, и е готов да се раздели с него на разумна цена, нека да драсне един ред, много ще се радвам.


Неделя, 29.11.2020 г. 16:32 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч.
Мнения: 86
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Поздравления, от една купчина желязо си направил кола като за изложба.
Цитат:
Такива лепенки в момента се предлагат в olx за дребна сума - произвеждат се от същият човек, от който взех табелката DDR и се подвизава във форума на classiccar.

Който е от Пловдив и постоянно внася-изнася нещо, нали.


Неделя, 29.11.2020 г. 23:20 ч.
Профил WWW
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Dotek написа:
Поздравления, от една купчина желязо си направил кола като за изложба.


Много благодаря! :) Това обаче не съм направил съвсем сам, а се случи благодарение на хора от форума и извън него, които ми помогнаха с части, съвети и труд, за което съм им задължен.

Dotek написа:
Който е от Пловдив и постоянно внася-изнася нещо, нали.


От Пловдив е наистина, вероятно за един и същ човек става въпрос, а какво внася и изнася - не съм наясно, просто съм виждал негови теми и обяви във форума на classiccar (където не членувам, но чета от любопитство), а после го открих и в olx и така си взех желаните от мен неща.


Понеделник, 30.11.2020 г. 15:20 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Добър вечер!

Днес с Божията помощ пристигна чисто нов разходомер от делукс, с допълнителен светодиод, сигнализиращ за ниско ниво на горивото в резервоара - т.нар. "резерва":

Изображение

Изображение

Изображение

Естествено, сърце юнашко не търпи, и веднага след работа отидох при Трабанта за да сложа уреда на мястото му.

Изображение

До тук добре, ама сега тепърва започва приключението - търсене на точния поплавък. Видях в една стара тема, че Ивански (Сисо) е слагал нивомер в резервоара с поплавък от Вартбург, но там има само едно краче, което е сигнал за стрелката и предава от потенциометъра към уреда, а от другата страна поплавъка взима маса (-).

След ровене из немски сайтове за части и форуми, установих, че има и още един вид поплавък, който има още едно отделно краче, което подава маса (-) чрез ключе, което щраква, когато той стигне до положение резерва. Това краче е означено с GR. На мен май само такъв би ми свършил работа.
При двата вида поплавъци, крачето за стрелката е означено с GK.

Синята жичка на разходомера, както е писал Орлича в една тема, е именно за тази лампа и се свързва към GR. При стандартния разходомер, там на буксата е празно.

Снимка на двата поплавъка - с краче GR и без:


Изображение

Тези конкретно са от Вартбург. Явно тази лампа и при тях се води като екстра.

Гледам по сайтовете, с идеята да видя какво представлява оригинален за Трабант, по-конкретно за варианта с този разходомер, но ми изглеждат еднакви с тези за Вартбург, без значение с колко крачета са.

Гарнитурата между резервоара и него, както и белият плуващ пластмасов елемент (баш поплавъка, а не както аз до тук наричам цялата съвкупност от рамо, потенциометър и т.н. ) излиза, че са еднакви и заменяеми. Явно има някаква разлика, която аз не мога да видя, може би в дължината на рамото или в наклона му - вече не знам.

Ще съм благодарен, ако някой от вас, който е правил такава интервенция, който има делукс (Орлича, Младен), или е запознат в детайли с разликите, да каже как да постъпя и какво да търся.

Моята интуиция ме води към такъв от Вартбург 1.3, че там май е по-често срещан, макар, че гледам, че и на някои 353 го има варианта с краче за резерва (съдя и по различните видове комбинирани уреди).

А вече как ще се криви рамо, как ще се пробива отвор и ще се закрепва и уплътнява, е съвсем отделен въпрос, ама като съм се хванал, ще ми се да подкарам уреда в целия му блясък ;)


Петък, 04.12.2020 г. 01:27 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Сряда, 15.07.2020 г. 20:03 ч.
Мнения: 86
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Браво, чудесно Траби. Ето още идеи как може да стане още по „луксозно”, но в същото време заводско- оригинален бензиномер, отварящи задни стъкла (в стил Nissan Micra), оригинални изцяло кожени седалки, хромирани брони, алуминиеви дръжки, двуцветен таван (в случая най-добре бял), лампа при двигателя (като отвориш капака, лампата осветява двигателя), прозорец на тавана и много други ЗАВОДСКИ неща. Пожелавам ти много безаварийни километри и догодина всички на Трабант Събор.
P.S. Забравих и Hycomat- заводско приспособление за смяна на скоростите без съединител.


Прикачени файлове:
IMG_20201204_035811.png
IMG_20201204_035811.png [ 159.47 KiB | Прегледано 5117 пъти ]
IMG_20201204_033527.png
IMG_20201204_033527.png [ 247.98 KiB | Прегледано 5117 пъти ]
IMG_20201204_033023.png
IMG_20201204_033023.png [ 56.97 KiB | Прегледано 5118 пъти ]
IMG_20201204_032914.png
IMG_20201204_032914.png [ 157.08 KiB | Прегледано 5118 пъти ]
IMG_20201204_032856.png
IMG_20201204_032856.png [ 120.21 KiB | Прегледано 5118 пъти ]
IMG_20201204_032827.png
IMG_20201204_032827.png [ 135.79 KiB | Прегледано 5118 пъти ]
IMG_20201204_030414.png
IMG_20201204_030414.png [ 115.7 KiB | Прегледано 5118 пъти ]
IMG_20201204_031329.png
IMG_20201204_031329.png [ 61.76 KiB | Прегледано 5118 пъти ]
Петък, 04.12.2020 г. 04:22 ч.
Профил WWW
Научи се да сменя скоростите

Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч.
Мнения: 65
Местоположение: близо до София
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Dotek написа:
...
P.S. Забравих и Hycomat- заводско приспособление за смяна на скоростите без съединител.

изобщо имаш ли идея за какво говориш???


Понеделник, 07.12.2020 г. 21:28 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч.
Мнения: 32
Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Хикоматът (така нареченото устройство за инвалиди) представлява устойство за автоматично задействане на съединителя, било то в повечето случеи с хидравлика или по-рядко механично. Тъй, че не е без съединител, можеби имаше впредвит без съединителя да бъде задействан по стандартният начин, с човешката намеса. [smilie=2beers]


Петък, 08.01.2021 г. 22:22 ч.
Профил
Сивата Стрела
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 12:28 ч.
Мнения: 307
Местоположение: София
Skype: viko-1984
Automobile: Trabant 601S
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Слави, много хубава машинка, да ти е честита

_________________
Изображение
www.vbox7.com/play:f3f7a678 www.vbox7.com/play:b24b0bbd www.vbox7.com/play:b8709216


Неделя, 10.01.2021 г. 11:13 ч.
Профил ICQ WWW
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч.
Мнения: 279
Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Поздравления,със здраве да си я караш!


Петък, 15.01.2021 г. 22:22 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Слави, чак сега виждам въпроса ти за индикатора в резервоара - взима се такъв от Вартбург 1.3 и е с две крачета. Когато движиш поплавъка трябва да "кликва" веднъж.
Плюсът се свързва с шестото празно гнездо на разходомера (син кабел), а масата се свързва с единствената останала свободна клема на моторчето за чистачките, виси надолу.
Монтажът на самия индикатор към резервоара е по-пипкав: делуксовият резервоар е с подготвена дупка и резби, но и на стандартния резервоар успях вече втори път да го монтирам без да подлизва. Важно е индикаторът да си има гумената подложка, която ще бъде между пластмасовия корпус и резервоара. Когато си пробил вече дупките за петте болта, обръщаш резервоара с гърлото надолу, взимаш много дълги болтове и ги поставяш отвътре да висят с шпилките надолу, омотаваш конец около основата на болта за да не падне в резервоара, когато го обърнеш пак, нанизваш индикатора леко отгоре, завиваш винтчетата, махаш конците, дозавиваш винтчетата до долу като внимаваш да не ги презатегнеш или да счупиш корпуса на индикатора, режеш стърчащите шпилки и готово. По мое усмотрение бях намазал с херметик от двете страни гуменото уплътнение/подложка.

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Понеделник, 01.02.2021 г. 12:04 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Орлич, много благодаря за подробния отговор! :) Все още търся такъв индикатор, но не успявам да намеря. Като намеря ще снимам и пиша подробно какво и как, следвайки указанията ти.

Имам обаче още едно питане - този синият кабел на разходомера, не трябва ли да получи маса ( - ), а не плюс, от крачето GR на индикатора, която е "прехвърлена" от тази от моторчето за чистачките? Би трябвало плюса червения светодиод да си го взима от разходомера след контакт и да "чака" само маса, за да светне. То всъщност това "кликване" трябва да комутира масата от чистачките към извод GR, а към извод GK, масата да е минала вече през съпротивление, за да подава сигнал за нивомер (какъвто след време също не е изключено като идея да добавя, така и така ще има поплавък, но за сега ми е по-ценен разходомера). Моля те поправи ме, ако греша.

super_v написа:
Слави, много хубава машинка, да ти е честита
Благодаря ти, Викса, радвам се, че си възстановихме контактите! ;)
kiro написа:
Поздравления,със здраве да си я караш!
Много благодаря! :)


Понеделник, 08.02.2021 г. 14:42 ч.
Профил
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 320
Местоположение: София
Automobile: 601Ks'89/601Ks'90
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
...и според мен Орлича се е объркал...аз като опитах да подам плюс(+) изпуши нивомера/индикатора в резервоара. :idea:


Понеделник, 08.02.2021 г. 16:15 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Аз не казвам, че Орлича се е объркал - все пак два пъти го е правил - може би по-скоро е искал да каже, че синият проводник на разходомера се свързва за крачето GR (geber Reservelampe) на поплавъка.

Изображение

Някъде ми беше попадало изображение в близък план, на което беше означено кое краче за какво е, и аз ръчно го надрасках на тази произволна снимка тук, за да е по-видно.

Тук имаме поплавък (така ще наричам за краткост цялата композиция на индикатора от корпус, рамо и поплавък) от Вартбург 353 (сив, с едно краче за кабелна обувка) и 1.3 (черен, с две крачета за кабелни обувки). След много ровене из обяви и сайтове, видях, че има и черен само с едно краче, но няма да задълбавам.


Изглеждат еднакви - и двата имат краче GK (geber krafstoff), през което, в засисимост от положението на рамото си, вероятно чрез потенциометър, подава минусов сигнал за нивомера (стрелковия уред за нивото на бензин в резервоара), а черния има това допълнително краче GR, което би следвало да подаде "чиста" маса, след като щракне, която е "взело" от кръглото "ухо", свързано със свободната клема на моторчето за чистачките на Трабанта, а ако е във Вартбург - от самия резервоар.


Така по този начин и по пътя на логиката, тази лампичка за резерва на делуксовия Трабантов разходомер, би следвало да се управлява през маса ( - ), тъй като разходомера има само един допълнителен (син) кабел в сравнение с този, който се вгражда на останалите и съответно, за да светне лампата, тя "търси" само едно (другото трябва да си го има) и след като от едната страна на поплавъка "влиза" маса, то логично е от другата, след щракването (когато рамото е слязло до ниво "резерва") да "излиза" маса.

Най-лесно ще е да пробвам да подам маса на синия проводник на разходомера, когато Трабанта е на контакт и ще разбера - или ще светне, или ще изпуши :)


Вторник, 09.02.2021 г. 02:01 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Привет на всички! :)

Ще добавя няколко неща към развитието по Трабанта, които много ми пълнят душата.

Искам първо да благодаря на Младен за гумичката за ключ :)

Изображение

Върна ме в едни много хубави за мен времена, а и ключа става много по-удобен и заводски ;)

Второто нещо е чисто ново оригинално електрическо казанче за чистачки, което с много късмет намерих:


Изображение

Изображение

В тази връзка - на който му трябва предишното ми казанче от Вартбург 353 (става и за 1.3) с помпичката и планката - ще измислим нещо. Забележката му е, че гумичката между него и помпата е спукана и изпуска. Може да се залепи със силикон или да се смени - по немските сайтове ги има и не са скъпи.

Ето го вече и на мястото му:


Изображение

Изображение

Изображение

Междувременно оправих крепежа на акумулатора и боядисах "банана".

Най-сетне, с Божията помощ, днес се сдобих с дълго търсеният поплавък от Вартбург 1.3

Изображение

Изображение

Ще го подготвя и почистя, и за монтажа му ще пиша пак.

Искам само да вметна, че днес ми стана мъчно, тъй като тук вече пишем една шепа хора и се опитваме да съхраним и покажем все по-трудно срещащи се неща и знания, и когато отидох в раздел "Купува" да напиша в темата (обявата) си, че съм намерил поплавъка, нея я нямаше! :(

Не съм писал в нея, че е за триене, тъй като щом стои, очевидно не съм намерил това, което търся, а пък и форума не е пълен толкова с обяви, че да пречи.

Не намерих и в правилата на раздела да пише, че имат някаква давност - иначе съм съгласен, че беше от Ноември или Декември миналата година. Както и да е, намерил съм каквото ми трябва извън форума.

И накрая за финал, след това лирично отклонение, две снимки - едната от късната зима

Изображение

И една от разходката онзи ден

Изображение

Поздрави! [smilie=2beers]


Вторник, 20.04.2021 г. 14:16 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов