Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня 
Автор Съобщение
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 320
Местоположение: София
Automobile: 601Ks'89/601Ks'90
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Нямаш спирка,Слави! Колата става все по-хубава... Трябва да я видя наживо,крайно време е. [smilie=2beers]


Четвъртък, 22.04.2021 г. 11:22 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Марио, благодаря ти! :) Надявам се, като утихне положението, да измислим нещо.

Продължавам по Трабанта:

С поплавъка не ми се получиха нещата - износен и корозирал е твърде много и лампата свети когато си иска. Никакво раздвижване, смазка и контактен спрей не помогнаха.

На този етап няма да си дупча резервоара, докато не намеря по-читав. Поне прекарах два кабела до вътрешността на купето - един за лампата за резерва на разходомера, която официално потвърждавам, че се управлява по минус ( - ) - пробвах, като й подам минус, след няколко секунди изгрява постепенно (явно има кондензатор в разходомера, за да обира плацикането на бензина) и за сигнал за стрелкови уред - като ще е гарга, да е рошава.

Изображение

Изображение

Изображение

По-наблюдателните от вас може би за забелязали как едно черно кабелче се прокрадва нагоре към предния капак.

Днес ще се спра детайлно точно на тази, присъща за делукс екстра, която с Божията помощ намерих чисто нова, а именно - лампа за двигателния отсек, или казано на немски - motorraumleucht:

Изображение

Изображение

Разглобена има този вид:

Изображение

Изображение

Изображение

Братята гедерейци са ни оставили два фабрични отвора за монтажа на такава лампа, но тази, която намерих, е с малко по-различен захват, вероятно пасва и на други DDR возила. На тази снимка се вижда характерната ръжда за това място. Някой ден, ако е рекъл Господ, ще се сваля капака и разлепва дуропласта, за да се направи както трябва.

Изображение

Вътре си има рефлектор, а стъклото разсейва светлината

Изображение

След известно време умуване как точно да я захвана, се реших на следното побългаряване - изкривих планката и разпробих 6 мм. отвор, след това внимателно стегнах "вилицата" около болта

Изображение

Поставих две шайби, една федерка и гайка - няма къде да ходи :)

Изображение

Монтирана изглежда така:

Изображение

Кабела минава през гумения тампон на купето, зад моторчето за чистачките и отива до плафона вътре, от чието свободно краче взима плюс ( + )

Изображение

След като се включи, за да светне. Повярвайте ми - светнах и аз :)

Изображение

На живо в тъмното се вижда много по-добре, отколкото на снимките

Изображение

Изображение


Четвъртък, 29.04.2021 г. 00:31 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Съжалявам, Слави и Марио, не мога да си променя публикацията и дано да не съм подвел други хора. Разбира се, че синият кабел е минуса към поплавъка!
Препоръчвам да се гледа ел.схемата на делукса, има я на много места в нета, иначе никога не бих могъл сам да се сетя, че делукс-лампата в двигателния отсег взима захранване от клема на плафона в купето.

_________________
Шофьори от стомана карат коли от картон
Klubburinn Skynsemin ræður


Сряда, 07.07.2021 г. 19:41 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Орлич, всичко е наред, нищо не е станало! ;) Много се радвам, че пишеш тук в темата, при това много полезни за поколенията неща. Аз, преди време, търсих ел. схема за делукс, но така и не открих - явно не съм търсил като хората.

Колкото за свободното краче на плафона в купето, и аз сравнително късно разбрах, че е за лампата в коша. В ръководството за експлоатация има картинка на плафона и пише следното:

Изображение

Когато прочетох това преди време, се сетих защо това краче стои свободно и има ток само на включен плафон. Търсенето и намирането на лампа за коша вече беше въпрос на късмет.

Друга електро екстра ще представя сега, която е много полезна - капачка за казанче за спирачна течност с поплавък от Вартбург:

Изображение

Изображение

Изображение

Подадох на едното краче "+" (плюс) след контакт, а другото, при задействане на поплавъка, подава плюс на контролната лампа за аварийните светлини, (така ми хрумна, тъй като е голяма и червена и вади очи) като преди това обаче трябва да се свържат по определен начин и два изправителни диода, за да не се мешат аварийните и поплавъка.

Също така си поиграх и с таблото, което имаше две дупчици под и над ключовете за допълнителни консуматори. Облепих го с фолио черен мат, стана задоволително.

Изображение

Изображение

Преди няколко седмици ходихме с Момчил на ретро пазара на Цариградско шосе, и от там с негово съдействие, се сдобих с тези находки:

Изображение

По местата :)

Изображение

Изображение

Изображение

Малкото панелче с трите ключа пасна съвсем точно до бушонното табло и е много практично и в същото време скрито (мое мнение).

Както си бях обещал, поставих динамични пищялки (с магнит, а не пиезо) в двата края на таблото и на задната кора, която няма да е окончателно така, тъй като я объркахме малко - говорителите са така разположени, че резервната гума не си идва на мястото и ще ми трябва друга кора. Вероятно ще се възползвам от услугите на Младен, но той още не знае :D

Изображение

Изображение

Любимият портрет ;)

Изображение

Слава Богу, тази година се отчетох на Спасовден:

Изображение

Изображение

Кратка разходка до Банкя ;)

Изображение

За момента е това. Карам го и чопля, когато времето и възможностите позволяват.

С Божията помощ, Влади от Хубавка ми намери доста запазен нивомер (поплавък) от Вартбург 1.3, който аз внимателно разглобих (не знаех, че може), почистих, смазах и подготвих за монтаж, но ще пиша и кача снимки, като стане готово всичко.

Капачката за счирачна течност, която по-горе видяхте, ми е личен подарък от него, за което също съм му много благодарен!

Ще завърша публикацията си с една тъжна новина, която научих от Влади, а може би и някои от вас вече са научили - бай Иван (баща му) вече не е между живите. Бог да го прости и мир на душата му!


Четвъртък, 08.07.2021 г. 22:54 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч.
Мнения: 32
Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Браво! Супер копие на делукс. Наистина една доста сполучлива трансформация. А за фолиото на таблото, за първи път виждам да се слага на трабантче, става добре! Браво!


Понеделник, 12.07.2021 г. 21:30 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 20:24 ч.
Мнения: 42
Местоположение: София
Automobile: Trabant 601 S '88
Мнение Re: Ein himmelblauer Trabant или Слави отново с Трабаня
Много благодаря за хубавите думи! :) Старая се да става все по-добро Трабантчето.

За съжаление мотора се счупи, което се очакваше, тъй като си шумеше още от първият ден, откакто го взех.

Игленият лагер на буталния болт на единия цилиндър се е разпаднал и игличките вътре са направили мармалад из целия мотор. Явно си му е било дошло времето.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За щастие в olx намерих един двигател от стария модел, с колянов вал, цилиндри и глави, но без бутала. Вала е с втулки на биелите и мисля така и да си остане.

Благодарение на Ангел от Варна се сдобих с бутала 72.75, в комплект със сегменти, бутални болтове, втулки, шибри (комплект с пружини) и всичките гарнитури.

Влади от Хубавка помогна с лагера зад ремъчната шайба и семеринга за там, както и със сегменти за маховика (мисля да е с новия модел).

Изображение

Изображение

Изображение


Цилиндрите са вече шлайфани на трети ремонтен размер, бяхме дали и буталата да ги нагласят. Лагера зад маховика за стария модел вал го има по каталозите и е с размери 45/75/16 със зегер канал.

Като остане време, се надявам да се получи една читава моторетка. Дано в този вал да е останал още ресурс. Двата му външни лагера ще са нови, стари остават лагерите на биелите и средните.

Да завърша с нещо положително ;) С Божията помощ се сдобих с предни кори за вратите от делукс, които много ми пълнят душата :) Дано някой ден да намеря и задни.

Изображение

Изображение


Четвъртък, 26.08.2021 г. 23:54 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов