Трабант и Вартбург форум http://forum.2tpower.com/ |
|
Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=6522 |
Страница 2 от 2 |
Автор: | mladen201 [ Неделя, 17.06.2018 г. 23:53 ч. ] |
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я |
Аз не разбирам какъв е смисъла да се обърне центъра на джантата? Жигулския волан, не мисля да го коментирам. Фолиото на прозорците, също. Какъв кеф изпитваш като караш 4т трабант, на газ? |
Автор: | REVOLTAR [ Вторник, 19.06.2018 г. 00:20 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | ||||||||||||||||||
http://www.plovdivnews.bg/obshtestvo/item/63691-atraktziya-trabant-tegli-honda-v-plovdiv-snimki
Ами върша работа с него реално и то евтино. Гори 2 пъти по-малко от жигулата. Изглежда атрактивно, лесен за поддръжка, евтин данък. Малко ли е? По принцип редовно тегля разни коли и съм теглил 4 поне засега. Отделно се занимавам и с други разходки, които ми излизат доста по евтино и съответно по голяма печалба. Пазаруването по моргите/и не само/ с големия багажник на комбито са доста по-лесни. Отделно съм продал най-малко 5 Трабанта на части, каквото се счупи просто отивам и изроввам каквото ми трябва от края на гаража. Точно и поради тази причина мога да си позволя да карам като пълен олигофрен с пълната газ, защото каквото и да се счупи - имам поне една резервна такава част. Има толкова много части, че колата едва влиза в гаража, а канала ми е пълен с гуми и джанти за Трабант и не само. Отделно имам още едно комби на село, което си човъркам с оригиналния двигател от този Трабант. За газта - нямам желание да връзвам 15 хиляди кабела към компютъра и да подкарвам инжекция+ бензинови помпи и резервоари и глупости, газта е една тръба, изпарител, плочка и клапан + излиза сууууууууууупер евтино - около 6лв на 100км - сипвам 10лв на седмица, даже понякой път забравям чак кога съм сипал. Жигуловия волан си ми харесва и НЯМА да го махна, супер гангстерски е. За джантите се обръщат за да излезнат гумите отстрани за по-широка стъпка, колата става по-стабилна отпред, с тънка гума гори по-малко, а отзад с кембърските втулки джантата стърже макферсона и то яката, чак не се трае, утре ще снимам как се е пришлайфала пружината, като сменя джантите. Тонираните джамове са за да не зяпа всеки какво товаря в багажника + тва ме дразни как всички ме зяпат нон-стоп, бих тонирал и предните джамове, но за жалост е нелегално. |
Автор: | REVOLTAR [ Вторник, 19.06.2018 г. 14:20 ч. ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Та отднес вече карам и 4-те обърнати джанти. Ето къде опира фабрично джантата:
заради ето тази малка кембър втулка:
И ето "многото" баланс на поледната джанта.
И да не забравяме финалния резултат!
|
Автор: | REVOLTAR [ Петък, 22.06.2018 г. 15:12 ч. ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вчера пристигна нещо интересно от Г-99, топло, топло от лазера!
Ако се чудите какво е и защо са 4бр - 2 от тях са за един друг приятел с Трабант, но той не пише във форума. Това са фланците за 4*100 конверсия и Volkswagen II спирачни апарати + дискове.
Предполагам че няма нужда да обеснявам кое как се прави, понеже вече има теми за преходи към 4*100, но накратко - разпробиват се оригиналните нитове и се избива тавичката за барабана и се заболтва този фланец. В случая съм решил апаратите да стоят назад към купето, не напред към бронята. Остана да намеря само главините от голф 2 и да си обърна едни джантички 4*100 С големия борд разбира се, за да не опира гумата в ресора както по принцип се случва при тази конверсия. ******* П.С: Да е честит новия Трабант на колегата.
|
Автор: | REVOLTAR [ Петък, 06.07.2018 г. 02:16 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | |||||||||
Сега ще търся задни дискове от голф 2 гти. Ако знаете от какво друго стават, пишете Л.С. |
Автор: | REVOLTAR [ Четвъртък, 12.07.2018 г. 21:29 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | ||||||||||||||||||
Отпред сме готови с доста шмиргелене на супорта и ровене из гаража за да намеря оригиналните болтове.
Работата с колата обаче се нолжи да спре заради "весел" комшия. Пожелавам му всичко "най-добро" за години наред....
То не беше кривене на чистачки, рязане на кабели и счупване на другия джам на ладата ми. Шибаняци... |
Автор: | REVOLTAR [ Четвъртък, 23.08.2018 г. 02:37 ч. ] | |||||||||||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | |||||||||||||||||||||||||||
Здравейте колеги, скоро не съм писал, това е защото работя по колата! Смених единия праг, но не съм го довършил изцяло със заварките. Сменихме стъклото още след няколко дена и колата си е в движение. Тези дни успях да сложа най-накрая новите дискови спирачки отпред.
Също нови гуми 175/50/13... Със задължително обърнати джанти за да няма опиране в ресора!
И малко за финал на кауфландО
Обаче не съм впечатлен от тези спирачки. Може би защото очаквах да спира с лекота като със серво, но уви - не, но пък поне няма дърпане наляво-надясно и свирене като прегреят барабанните заради измятане на челюстите. НО, както винаги, едно голямо НО: карахме на бургия с пълната газ от Кичука до Тракия и като пристигнахме спирачките пушеха яката. Определено ще трябва да се сложи вентилиран диск, защото просташкото ми каране в комбинацията с плътно затворените джанти не се получава. |
Автор: | REVOLTAR [ Четвъртък, 13.09.2018 г. 23:47 ч. ] |
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я |
Колата се продава заедно със зеленото комби, реших да събирам пари за 1.1 версията. В момента е с оригиналния двигател отново. За повече инфо - Л.С. |
Автор: | REVOLTAR [ Неделя, 11.11.2018 г. 17:45 ч. ] |
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я |
Информация за Технотест минаване с 3 цилиндров мотор някой да има? Понеже 1.1-то нещо не ми се струва страхотна идея след като видях страхотното му окачване, състоящо се от п тънки шарнира и реактивна щанга с няколко гумени тампона. Въпроса ми е с какво мога и сакво не мога да регистрирам колата. |
Автор: | REVOLTAR [ Неделя, 02.06.2019 г. 11:11 ч. ] |
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я |
Здравейте, не съм писал от доста време, защото поработих малко над нещата. Двигателя, чиито документи са изрядни се разстърга на 1-ви ремонтен размер, с най-нежния хоун на цилиндрите - това ми струваше около 60лв (20лв на цилиндър), с ремонтни бутала първи ремонт (+0.25), които ми струвах около 22-23лв на бутало, дойдоха с палците и като тежест са дост близки, толеранса е около грам. От 3 комплекта биели се спрях на тикови, които заводски имат 2 грама разлика, като толеранс. По леки са от матизовите също. Коляновия вал го мериха и казаха че е перфектен и в допуск, въпреки че е на 150 хиляди километра. Сегментите струваха около 40лв, както и 10-15лв за специалнта скоба за поствянето им. Биелните и основните лагери легнаха около 30---40лв, стандартен размер. Гарнитура картер няма, намерих гарнитура на маслената помпа за около 6лв, а другата на задния семиринг я нямаше в нито един магазин и това наложи използването на херметик, както за кртера, така и за там. Херметика е Виктор Рейнц - Рензосил. Доста доволен съм от него. с това разходите по долнището на двигателя приключиха. Главата е в лошо състояние, но ще търся друга, засега ще се кара така. Луфтовете на направляващите на клапаните са големи, също така изсносването на разпределителния вал в алуминия не ми харесва на тази. Сглобих мотора за разработване и купих нов ангренажен ремък, който ми струваше около 16лв. По-евтино и от маслото дори! Снимки ще добавя малко по-късно. Идеята беше да се направи всичко това до 1-ви Юни за да отидем в Трявна на фест. Обаче скоростната кутия е от първия агрегат, който е от такси на 1 милион километра, която кутия реши да блокира по пътя малко след шипка. Колата се прибра на платформа до Пловдив, където тепърва ще се търси нова скоростна кутия. |
Автор: | REVOLTAR [ Четвъртък, 17.10.2019 г. 14:35 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | |||||||||
Скоро не съм писал, защото карам! След смяната на скоростната кутия, колата се кара всеки ден, без никакви проблеми. Сега съм се хванал с насаждането на газов инжекцион, но кога ще го довърша не се знае. Отделно мисля да сменям целия преден мост с такъв от Тико, защото имам частите, а и двигателя да се измести малко по-назад, за да сложа оригиналните полуоски. Отделно искам височината на колата да се промени и да прекарам ауспуха от друго место, защото пак успях да го смачкам до неознаваемост. Нов изпускателен колектор също може да бъде замислен с цел отпушване на мотора, но всяко нещо с времето си. Тези неща ще се готвят догодина. Иначе имам отрязана предница от трабант, по която ще меря всичко по окачването преди да влезне в действие на синьото комби. Поздрави от Пловдив!
|
Автор: | REVOLTAR [ Събота, 21.03.2020 г. 00:43 ч. ] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Наложи се смяна на Газовата уретба и това ме принуди да сваля калника. Всичко е точно, но излезнаха гнилочи под фабричното лепило. Това наложи да извадя ЦО-то за непредвидени кърпежи.
Тук зайгра шлайфа:
Изрязах от ламаринка, подмятаща се по земята в гаража, пърче по формата на старото и го закривих с клещите, ето как изглежда поставено без точкуване:
После с няколко точки прихванах и причуках тук-таме внимателно да се намести кръпката към оригиналната ламарина, а не обратното. Като стана стабилно му зададох и го обиколих с плътен шев, за да няма просмукване на влага.
И за финал заигра шлайфа с флап диска, търкайки целия калник, защото телената четка нещо се оказа че само залъгва, че уж прави нещо.
После дойде време за грундиране.
За финал довърших шумоизолацията и нанесох вече 3-та ръка грунд.
Тази вечер ще стои така, за да хване грунда а и на някои места сложих полиуретан, но не го снимах. Поздрави! |
Автор: | REVOLTAR [ Четвъртък, 24.06.2021 г. 00:37 ч. ] |
Заглавие: | Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я |
Здравейте! От доста време не съм писал, защото карам! Колата се кара всеки ден и няма никакви проблеми. Успях да узаконя дори и газовата уретба. Почти съм готов с преден мост който да замени ресора и трабантовите части с цяла предница от DAEWOO TICO, но разбира се ще видите как става по-нататък. Искам да споделя огромно недоволство от спирачките на Фолксваген - разбиват се направляващите на апаратите и се почва едно дрънколясване по паветата и по дупките, абе направо ужас! С новото предно окачване минавам на дискове също за DAEWOO TICO. Така също ще мога да ползвам оригиналните полуоски за модела. Поздрави |
Страница 2 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |