Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

На ivanski колата
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=5399
Страница 1 от 2

Автор:  ivanski [ Събота, 17.08.2013 г. 20:57 ч. ]
Заглавие:  На ivanski колата

Преди време си изтрих нацяло темата, защото беше доста разпокъсана и дълга. А всичко съм го правил поне по два пъти, като всеки втори път по-добре от предишния.
Тъй като се разкарвам със стикер на форума на задния прозорец реших да си направя наново темата.
Общо взето всичко съм обяснявал как съм го направил по различни теми във форума.
Ако ви интересува нещо, стига да е нещо конкретно как съм го направил ще обясня.

Историята:
Машината я наследих преди много години. Не се движеше, не спираше, дори бутането и беше трудно. Като я взех последно беше карана преди 10 години.
Някакъв удър е имало отпред вляво и беше нескопосано оправен. Което пък аз от своя страна оправях на два пъти.
Боядисвана 90-те с мече в бяло. По-късно аз я боядисах наново с мече синя, после я подготвих с шприц, който пък не беше подходящ.
2010-та до 2011 го карах, след което ме издразни как изглежда и го вкарах за две години за тотална подготовка и пребоядисване навсякъде.
Вече го подготвих както трябва.
Всички калници и тавана са презалепени като повечето и сменени. Всички панели освен тавана са презалепяни два пъти, тъй като първия път ги лепих със силикон :x .
За тия две години подготовка на купето смених и окачването. Нови спирачки на 4-те колелета с 4х100 междуболтово, нови втулки и т.н. Окачването вмомента е свалено от оригинала с 40 мм отзад и 60 отпред. Класическото 40/60. Може и още, но няма как да се прибера в нас :o
Подсилване на пода с две греди, които са продължение на лапите на магарето.
Тогава и изчистих коша. Само с него се занимавах година, понеже беше доста крив в лявата страна от удъра в миналото. И него съм го боядисвал безброй пъти и съм свалял слоеве боя с горещ въздух и нож сума ти време.

Откакто се занимавам с тази кола са ми помагали много хора от форума с части и съвети, които не искам да изброявам, понеже със сигурност ще пропусна някой. Те си знаят кои са. [smilie=2beers]
Не, че е завършен напълно Трабса, но става за показване.

Вмомента машината си е в движение и е ред на тапицерията, защото не прилича на нищо.
Подготвил съм му един Баркасов двигател, който и той седи от 2 години с нужните части за монтирането, но и той ще почака още

Ето и снимките:

Прикачени файлове:
php8uhFurPM.jpg
php8uhFurPM.jpg [ 51.22 KiB | Прегледано 35319 пъти ]
phpbOLT2PAM.jpg
phpbOLT2PAM.jpg [ 51.7 KiB | Прегледано 35319 пъти ]
phpq3Cg6bPM.jpg
phpq3Cg6bPM.jpg [ 41.6 KiB | Прегледано 35319 пъти ]
phptaLnoYPM.jpg
phptaLnoYPM.jpg [ 53.93 KiB | Прегледано 35319 пъти ]
S3010001 (4).JPG
S3010001 (4).JPG [ 220.96 KiB | Прегледано 35319 пъти ]

Автор:  Dani70 [ Събота, 17.08.2013 г. 21:25 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

много добър автомобил [smilie=2beers]

Автор:  Москвичът [ Понеделник, 19.08.2013 г. 02:20 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Много добро попадение с джантите-АТС класик!Едно време по мероприятията повечето спортни соц бегачки бяха с такива.Трабсът е станал много добре [smilie=2beers] Пусни повечко снимки.

Автор:  kiro [ Неделя, 16.03.2014 г. 16:26 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Красавец!

Автор:  vasil_d [ Понеделник, 25.08.2014 г. 01:54 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Колата е станала простo перфектна а поразийте от удара с какво ги оправи.

Автор:  REVOLTAR [ Понеделник, 25.08.2014 г. 19:51 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Здравей Ивански, ще споделиш ли с какво трябва да се лепят дурапластовите панели, че на мен ми предстои такава задача? Също така как се изправя ресьора, може ли да го шпринговам в полеви условия? Отделно: с колко удължи носачите и какъв е къмбъра отпред? За по-ниско окачване наобратно ли вече трябва да се огъва ресьора? С какво е по-добър двигателя от Баркас, ще качиш ли снимка? Имам и интерес към подсилките на шасито към магарето да видя. Машината е страхотна, даже я имам на снимка. Поздравления за успеха. Моята идея обаче се различава малко от твоята и искам да запазя оригиналните джанти, но да ги направя по-широки. Поздрави и се надявам да се видим скоро.

Автор:  ivanski [ Петък, 29.08.2014 г. 10:55 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Моите ги залепих с монтажно лепило.
Като цяло е най-добре да се залепят с полиуретаново, ама тогава е лепене за един път.
И двете се продават в опаковки за пистолет за силикон.

Ресора се изправя при човек, който прави ресори.
Това в домашни условия не може да се направи.
Не, не се обръща наобратно, може дъгата да му се направи даже обратна, ама за предпочтане е да се изправи и да се пъхне под него една плочка.
Моя е почти изправен и минавам на косъм през всичко неравно по нашите пътища.
Двигателя от Баркас е същия като от Вартбург, няма драстични разлики.
Към момента съм замразил идеята с монтирането на тоя двигател, ама скоро смятам пак я възтановя.

Трабанта няма шаси, подсилил съм лапите на купето, към които се хваща магарето.

Прикачени файлове:
phpXavsqUPM.jpg
phpXavsqUPM.jpg [ 43.32 KiB | Прегледано 34509 пъти ]

Автор:  ivanski [ Неделя, 24.05.2015 г. 18:51 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Нещо ме прихвана и реших да ви запозная с какво се занимавам напоследък.
Тъй като имам сериозен проблем със задните амортисьори, които при моя Трабс са с пружини, реших да си сглобя нещо ново. Проблемите са, че ми опира вътрешния ръб на джантата в пружината при някакви по-сериозни натоварвания от сорта на двама човека освен мен в колата :) , защото отзад имам чашки на носачите и като са ми по-широки джантите опират. Варианта да изнасям джантата навън с фланци не му харесва. Неприятна работа, причинена от широките джанти.

Реших че ми трябва по-тясна пружина и по-твърд амортисьор, а защо не и по-къс, хем да снижа малко задницата.
И така си се чудех какво да взема и един ден забелязах на един познат на Фолксвагена правилните пружини, а те са от Polo 6N. И на следващия ден си взех направо два задни амортисьора от моргата.Които м/у другото са същите като и на някакъв Сеат, ама забравих какъв.

Реших да използвам от VW пружината без да я режа и горната и долна капачки, а от трабантовия Горната капачка и амортисьора. От VW може и да ползвам и горните гумени тампони за да заменя алуминиевия конус в трабантовите. Долната със съвсем лека корекция влиза в трабантовия амортисьор и застава на мястото на старата. Горната трябва да се направи отвор в средата и също влиза в трабантовата горна капачка ( която е една запушена тръба с дупка ). А може и да стане варианта да не се ползва трабантовата горна част, ами нещата от Полото това трябва да го видя. Мисля си и да направя от долната страна регулиране на натягането на пружината, както при коиловъри.
Чудя се с какви да заменя трабовите амортисьори - ладови, те хем са по-къси. Ама на тях ще трябва да се заварява в долната част чашка да държи нятяга на пружината а това дали ще прецака амортисьора ?

ето снимки, следва продължение

Прикачени файлове:
Коментар на файл: Тт и Поло амортисьори
1.jpg
1.jpg [ 69.04 KiB | Прегледано 34267 пъти ]
Коментар на файл: двете са еднакво дълги
2.jpg
2.jpg [ 77.93 KiB | Прегледано 34267 пъти ]
Коментар на файл: половата пружина е с около 2 см по-тясна от Тт
3.jpg
3.jpg [ 72.28 KiB | Прегледано 34267 пъти ]
Коментар на файл: частите от Полото, които ще се ползват
4.jpg
4.jpg [ 73.65 KiB | Прегледано 34267 пъти ]
Коментар на файл: трабантовата част, която ще се ползва с отделен елемнта за закрепяне на пружината в горната част
6.jpg
6.jpg [ 82.3 KiB | Прегледано 34267 пъти ]

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 03.03.2016 г. 18:18 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Днес най-накрая ги сглобих.
Ако ще пипате тия амортисьори, задължително със скоби за пружини, иначе няма как. Внимателно да не пострадате, че са натегнати яко за да се сглобят
.
Използвах оригинален заден трабантов пружинен амортисьор + нерязана пружина от поло и модифицирана капачка от половия амортисьор с нейния гумен пръстен, който стъпва върху пружината. На тази капачка и изрязах една дупка, така че да замени трабантовата такава.
Всичко е оригиналното, освен пружината и капачката, които са от VW.

Ето снимки и обяснения.
п.п. Много условности и досада при качването на тия снимки, така че давам линкове към галерията.

Това е оригиналната трабантова комбинация, вижда се как е опирала гумата в пружината.
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media

Това е Трабантовата цилиндрична част с нанизана на нея VW капачка.
Тук е важно на какво разстояние да се монтира. Бая мислих, на два пъти променях мястото.
Според зависи колко твърдо искате. Пък и не може много нагоре да се качва, защото може да опре в отвора на калника. Имайте предвид, че пружината от VW поло е малко по-мека от трабантовата.
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media

След заваряване на капачката към цилиндъра и монтиране на пружината всичко изглежда все едно си е било така.
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media

Резултата е оригинален амортисьор с по-тясна пружина от VW.
Не съм слагал онази подложка под пружината, защото установих че не ми трябва, понеже пружината си ляга точно около амортисьора, сякаш за там е правена. Всъщност пружината контактува в долната част с онази стъпка на трабантовия амортисьор, която е заварена за да държи долната чашка, която съм махнал.
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media

Щеше да е хубаво отдолу да мога да натягам и да имам регулировка, но бюджета оправдава сегашното полужение.
Нещата съм ги направил на око и не твърдя, че така трябва да се прави.
С удоволствие бих си купил комплекта от онлайн немския магазин, ама нямам 475 евро. :)

Автор:  ivanski [ Понеделник, 18.04.2016 г. 22:00 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

След като направих това със задните амортисьори, дойде ред да добавя нещо, което на трабанта оригинално му липсва. И защото това ми виси вече трета година на вратата и ми пречи, реших да подготвя задницата за него, а то е:
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media
Още тук искам да кажа, че тези които ще тръгнат да ми обясняват как това нямало смисъл да се монтира ... няма да се хабя да им обяснявам защо трябва да се монтира. Има достатъчно снимки на трабанти и отзиви, сърфирайте из нета, превеждайте от немски и ще разберете. После ако има конкретни въпроси ще отговоря.

Обаче за да се монтира е нужно подсилване на пода на багажника, леко разпробиване до по-голям размер дупките в носачите, които са попринцип за тампоните на ресора, правене на скоби за захват, както и махането на ето тази вдлъбнатина в пода:
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media

Вдлъбнатината на мен и без това не ми трябва, защото резервната ми гума е от малките, които се събират навсякъде.

Ето и парчето ламарина, която ще сложа на пода като изрежа вдлъбнатината. Поиграх си да я направя по-професионално с оребрение като оригиналния под, че не ми се слагаше плоско парче. Има и стъпка по краищата за да не заварявам челно.
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media


Следва продължение.

Автор:  REVOLTAR [ Вторник, 19.04.2016 г. 00:18 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

ИВАНСКИ ТИ СИ ГЕНИЙ! Имам 2 стаб. щанги от бмв е30 в гаража, предни, и се чудих дали да ги изхвърлям. Доколкото до тази вдлъбнатина, при мен вече я отрязах и изкърпих, за да може да се събере хромиран ауспух от тези хондажийските малките. С нетърпение ще чакам да видя как ще стане. Иначе ако сложа предна отзад сигурно ще е проблем с твърдостта, но аз пък, знаеш че съм с комби. Въпросът е как ще се промени поведението на автомобила на пътя, ще се наблюдава ли вдигането на вътрешната гума в завоя, или директно ще дрифти? Ще е необходима ли и щанга за отпред? От каква кола е твоята щанга? :) [smilie=2beers]

Автор:  ivanski [ Неделя, 29.05.2016 г. 20:08 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Парчето, което ще запуши дупката:
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media
Ръждата отстрани после ще я чистя:
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media
Ей това горе долу се получава с профила, който искам да сложа под багажника.
Задното оригинално гърне на Трабанта не пречи. Хондаджийски гърнета да си слагат хондаджийте :twisted:
http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_media

Търся инфо за правене на истинско електронно запалване за 353.

Автор:  ivanski [ Петък, 05.05.2017 г. 18:47 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Галерията на форума изчезна, както и снимките, които качвах в нея,
И не мога да изчистя мненията ...
Както и да е.

След 5 годишно зарязване, отново подхващам добре познатата игра.
Преработих си преработеното магаре, така че вече ми харесва. Готово за пясъка.
Изображение

С два тампона, а отпред е затворено за да му придам повече здравина със 3 мм желязо. Извивката също трябва да се направи по-голяма, така че и там имаше изрязване и заваряване на нов материал.
Изображение

Двигателя с кутията на магарето.
Изображение

Търся полезно инфо за електрическа водна помпа.
Провел съм няколко теста в гаража с една малка помпа и на теория трябва да стане, но не съм тествал в работеща кола.
Бях рециклирал една глава с оригинална водна помпа, обаче варианта с оригиналната помпа не ми харесва.
Идеята ми е ремъка да върти само алтернатора, а това отгоре ще го отрежа че с него само проблеми има.

Автор:  etaniel [ Понеделник, 08.05.2017 г. 21:47 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

Мицубиши Каризма 1.9 тди е с електрическа водна помпа. Може да проучиш как стоят нещата там.

Автор:  ivanski [ Петък, 19.05.2017 г. 20:26 ч. ]
Заглавие:  Re: На ivanski колата

За това мицубиши не намирам да има ел. водна помпа.
Направих си нови носачи + 2 см, че предните бяха къси и наклона на колелата беше грешен.
Това за мен е по-сигурния и лесен вариант от играта с правенето на нови колена за долната втулка на шенкела.
Заварено е отдолу и отгоре + 2 мм подсилваща ламарина по целия носач от долна страна.

Носачи и магаре след пясък.
Изображение

Изображение
Изображение

Спрямо оригинала:
Изображение

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/