Напиши нова тема Отговори на тема  [ 54 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Трабант 601 
Автор Съобщение
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: Трабант 601
За кухините има всякакви консерватори. Има едни на Nigrin. Тази фирма я уважавам от едно време. Продава се и elaskon, но в германия. С посредник ще стъпи на сравнително добра цена. По форумите съм питал немците - ползват еласкон и още едно, но не му помня името вече. Всички са на парафинено-восъчна основа. И восък само да се загрее и да има начин да се вкара в кухините ще свърши работа, въпроса е, че не може. Дори да е почнала ръжда в кухините там вода не влиза всеки ден ако всичко е както трябва, така че ще стопира нещата.

Раздвижените райбери нови мога да ви кажа къде се продават.Не буха най-евтини. Стари възстановени съм питал- тц няма..
Може да ползваш един размер райбер. Подлагаше се нещо, но някой тук не помня кой писа за това..

_________________
Изображение


Понеделник, 15.04.2013 г. 09:38 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
"Раздвижените райбери нови мога да ви кажа къде се продават"
Напиши от къде може да се закупи такъв райбер./ако може обръщай се към мен на "Ти", на вие ми е много официално".Колкото до еласкона това лято ще ходя до Германия/до Цвикау/понеже тази година е 17-тия трабант фест в Цвикау на който смятам да присъствам, от там на място смятам да закупя каквато ми е необходимо и го няма в България.
Между другото ако има и други любители които желаят да пътуват могат да ми пишат, колкото повече коли сме толкова по добре.Информация за събитието може да намерите на страницата на музея организатор:http://www.horch-museum.de
/Всъщност направо ще направя нова тема за събора/Сега ще карам по темата си:
Днес имам почивен ден и поради лошото време претапицирах таблото на траби.Пускам линк със снимки: http://air123.snimka.bg/automobiles/tra ... 0.30174261
Кожата е изкуствена и струва 2,70лв.Старата кожа беше с изгорено от цигари и доста захабена./Да си призная пробвах как ще изглежда таблото с естествена кожа , но не ми хареса просто стои много кичозно на иначе народния автомобил/
На последната снимка съм снимал и лепилото с което работя и което е специално за автотапицерии/цена 15лв кутията//лепи здраво,изсъхва бързо и издържа на високите температури които стават през лятото/
Това е засега.


Последна промяна air123 на Понеделник, 15.04.2013 г. 17:04 ч., променена общо 1 път

Понеделник, 15.04.2013 г. 13:10 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: Трабант 601
Добре, ето фирмата за райберите- "Инсметал" Габрово. 066883888 http://www.insmetal.net
На сайта има файлове. Eто и самия файл http://www.insmetal.net/uploads/file/Metalorejesti%20instrumenti/Raiberi/raiber_razdvijen.pdf . По спомени около 40-50лв ми искаха..
За еласкона по добре си го вземи от магазин с посредник. Много по-евтино ще ти излезе.

_________________
Изображение


Понеделник, 15.04.2013 г. 13:26 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
Доста пари искат наистина, за тези райбери.
Колкото до еласкона така или иначе ще ходя, ще си купя от Германия, до тогава ще използвам някое от горецитираните марки.


Понеделник, 15.04.2013 г. 13:35 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Трабант 601
Ми зависи как е вътре в тия кухини. То ти трябва да прецениш дали са за смяна или стават.
Най-критични са праговете и предната греда.
Водата влиза най-вече от тавана ( като там горе ръждясва също конструкцията ) и се стича надолу в гредите. Лесна проверка на конструкцията горе е като се бръкне с ръка и се опипа дали дращи ръжда или просто има прах по ръцете.

Избери си едно и пръскай само с него.
Ако ще взимаш нещо от Германия се върни и после го впръскай иначе ако сега напръскаш и после пак няма да има ефект от второто.
Това немското - Еласкон ( още от времето на ГДР ) мисля беше в едни кутии или туби. То се загравяше и се пръскаше вече с друг пищов - специален за консервация .
Ето клип на технологията с тоя пищов :
http://www.youtube.com/watch?v=VL6YHBamid8
http://www.youtube.com/watch?v=2lkjzrvVlhs
http://www.youtube.com/watch?v=l--Ij3ERMtU

А може и с най-евтиния пищов, дето се използва като водоструйка и вместо с вода червеното казанче да се напълни с консерванта: http://www.youtube.com/watch?v=L54RcON6ohY


Понеделник, 15.04.2013 г. 17:04 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
Мисля да се откажа от еласкона , прекалено сложно е пък и не ми се чака.Ще карам с по лесния вариант.Благодаря за информацията все пак.
При мен след като огледах забелязах , че има започнала ръжда но е в начален стадий, ако наистина спира процеса смятам , че ще стане.


Понеделник, 15.04.2013 г. 17:17 ч.
Профил
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч.
Мнения: 492
Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
Мнение Re: Трабант 601
За оглеждане на греди и всякакви места като цилиндри например добро решение е ето това китайче http://www.buyincoins.com/details/2m-mini-usb-borescope-endoscope-waterproof-inspection-snake-tube-video-camera-product-12104.html
За еласкона не мисля че чак такива сложни неща трябват. Аз говоря ето за този еласкон
http://www.amazon.de/Elaskon-K60-ML-Hoh ... B003OCMVLW
Има и такъв http://www.amazon.de/Elaskon-Hohlraumko ... B003NWYAU8
На различни основи са. Общо взето такива продукти може да се вземат от БГ на цена 10-12лв

_________________
Изображение


Понеделник, 15.04.2013 г. 17:56 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
Отдавна не съм писал, в темата, свърших доста работа, колата е разглобена и почти подготвена за боядисване./снимки ще пусна на по късен етап/
Днес разглобих двигателя.Не съм отварял картера , фактически само той остана неразглобен.По буталата нямаше много нагар , но в самия картер и по коляновия вал навсякъде беше доста мръсно , имаше нещо като кална вода вътре.Измих всичко с кореселин и бензин./нямате си представа какви мазгочи изтекоха/
В тази връзка искам да попитам за луфтовете в мотовилките.Забелязах , че има луфт в мотовилките при коляновия вал по хоризонталата , дали е нормално това? По вертикалата луфт не установих.
Също така има и луфт между буталния болт и игления лагер и между игления лагер и мотовилката.Това нормално ли е?
Ако някой може да даде инфо какво друго да гледам да казва.
Още един въпрос: При сглобяването на цилиндрите гарнитурите между тях и картерът мажат ли се с нещо, също и за гарнитурите към изпускателния колектор.


Събота, 11.05.2013 г. 23:40 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
Здравейте колеги , много се радвам, че много хора са се включили и са изказали доста мнения по въпросите ми.
Извинявам се , че не всички имащи желание и знания да отговорят успяха да го направят, но трябва да проявите разбиране, все пак темата е доста малка и в нея не се продава или купува нищо.
Следващия път ще се постарая да включа повече хора.


Вторник, 14.05.2013 г. 14:34 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Трабант 601
Това със хоризонталният луфт е нормално. Има го и на чисто нов вал.
Вертикалният луфт между буталото и мотовилката в областта на игления лагер е твърде относително да се даде някакъв съвет без да се пипне. Трябва да е в някакви граници. Тук не съм толкова компетентен по този въпрос, та да дам някакво мнение.
Нека някой, който знае да даде съвет.


Вторник, 14.05.2013 г. 17:03 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
Благодаря за отговора колега. [smilie=2beers]


Вторник, 14.05.2013 г. 19:23 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
Колети, имам един въпрос: как се сваля таванът на траби/тип лимузина/
Свалил съм лайсните и почистих някакво лепило отдолу.Трябва ли да се навдигне ламаринения ръб за да се освободи таванът или има някакъв "чалъм" при свалянето?
Всичко друго е свалено само таванът остана.За съжаление ми се развали лаптопа така , че снимки ще има ако успея да ги възстановя.


Вторник, 21.05.2013 г. 14:08 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Събота, 06.04.2013 г. 19:33 ч.
Мнения: 82
Местоположение: Бургас
Мнение Re: Трабант 601
Здравей и от мен колега! Ламариненият ръб на тавана се повдига равномерно и много внимателно без да опираш инструмент върху тавана за да не го нараниш или пък наложи нещо върху него за да го предпазиш. После внимателно зачистваш от полиуретана или там каквото е и го издърпваш назад. Поне моя така го свалих и то безпроблемно. [smilie=2beers]

_________________
I Love This Car!


Вторник, 21.05.2013 г. 14:51 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Четвъртък, 15.11.2012 г. 14:02 ч.
Мнения: 121
Местоположение: Варна
Skype: air1239
Automobile: рено,трабант
Мнение Re: Трабант 601
И аз предположих , че ще се сваля с навдигане на ламарината, въпреки , че тайно се надявах да е на сглобка някаква както е при другите дуропластови части.
Благодаря и поздрави.


Вторник, 21.05.2013 г. 14:59 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1183
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Трабант 601
Имаш и два кухи нита - по един от всяка страна.
В задната част - точно над решетката за вентилация на колонката отгоре ще ги видиш.
Те хващат задния край на тавана и го придържат надолу при монтажа, докато начукаш този ръб, дето ще изкривиш за да свалиш тавана. При сваляне на тава обръщаш ръба и ги махаш тия нитове отзад та да свалиш тавана. В предната част не е нужно да го изкривяваш много за да издърпаш тавана.

После при монтажа вкарваш тавана напред максимално.
Преди това отдолу мажеш дебело с монтажен кит или полиуретаново лепило. Така че, като сложиш тавана и го натиснеш и почнеш да причукваш да избие лепило отгоре и да излезе така, че като изкривяваш ръба да има лепило между ламаринения ръб и горната част на тавана - играе ролята на уплътнител на вода.
Нитоваш там пак отзад с обикновен нит - малко по-дребен. Вече е фиксиран така, както е бил.
След това почваш да причукваш ръба. Равномерно от двете страни

Успех !


Вторник, 21.05.2013 г. 15:19 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 54 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов