Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=204
Страница 1 от 2

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 03.03.2008 г. 19:47 ч. ]
Заглавие:  Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

В тази тема ще опиша какво съм правил по моята кола и какво представлява тя всъщност.

Wartburg 353 Sport (De Luxe) с шибидах, произведен 1987г.
След тежка катастрофа през 2002-ра година реших да го възтановя изцяло, това отне много време и труд, но лично аз смятам че си струваше. Колата е с нови номера(сменени началото на 2006та) - Х1719АТ, стария номер беше жълт - Х1719К

Ето снимка на колата преди катастрофата

Изображение

Снимки след катастрофата

http://images13.snimka.bg/002104888.jpg

http://images13.snimka.bg/002104890.jpg

http://images13.snimka.bg/002104893.jpg

http://images13.snimka.bg/002104894.jpg

http://images13.snimka.bg/002104896.jpg

Ето снимки от работата по купето


http://images13.snimka.bg/002104994.jpg

http://images05.snimka.bg/000465202.jpg

http://images05.snimka.bg/000465208.jpg

http://images05.snimka.bg/000465206.jpg

http://images13.snimka.bg/002105019.jpg

http://images05.snimka.bg/000465217-big.jpg

А сега да опиша какво е правено по колата:

КАРОСЕРИЯ

- Външно преоборудван от новия модел(Вартбург 1.3)
-Пода е измазан от външна и вътрешна страна с дебел слой Боди 930
-Вратите са измазани с дебел слой автоемайллак и върху него боди 930
-Шумоизолация на предния капак
-Шумоизолация на багажника
-Цвета е сменен от оригиналното сигнално червено на Гранд При
-Брони в цвета на купето
-Огледала ENGELLMANN от Wartburg Irmscher, боядисани в цвета на купето


Интериор

-Оригинален спортен волан за Вартбург
- Нова тапицерия на седалките
-Шумоизолация на пода от Вартбург 1.3
-Оригинален мокет от Вартбург 1.3
-Стелки
-Спортни педали
-Задни кори от Вартбург 1.3
-Предни кори лична изработка, тапицирани черен плюш
-Подлакътници от големите, на предните врати
-Нова задна кора, черен плюш
-Нови кори на задните колонки, черен плюш
-Нови панели на волана
-Нови панели на арматурното табло
-Нови пепелници

Двигател

-Шлайфан на първи ремонт(74мм) с бутала Kolbenschmidt
-буталата са изпилени с 3.5мм отдолу http://images13.snimka.bg/002104856.jpg
-Полирани преливни канали
-Полирани изпускателни канали(и разширени с 2мм)
-Шлайфана глава с 3мм http://images05.snimka.bg/000465308.jpg
-Нов колянов вал


Всмукателна с-ма

-Спортен въздушен филтър
-Полиран смукателен колектор
-Полирани всмукателни канали http://images05.snimka.bg/000465296.jpg

Изпускателна с-ма:

-Полиран изпускателен колектор
-Спортна изпускателна с-ма с правопоточен шумозаглушител http://images13.snimka.bg/002106338.jpg

Горивна с-ма

- Изцяло рециклирана бензинова помпа с оригинални немски части
- Допълнителна електрическа бензинова подкачваща помпа
- 2 броя горивни филтри за дизел
- Почистен резервоар
- Сменени бензинопроводи
- Ново жило за газта

Запалителна с-ма

Запалителната система е контактно-транзисторна
-3 броя електронни запалвания, български с алуминиев охладител
-Нови текстолитови чукчета
-Свещи Bosch WR7DCX
-Нови бобини
-Нови кабели на свещите

Охладителна система

-Нови водни съединения Semperit+нови скоби навсякъде
-Нов паровъздушен клапан на разширителния съд
-Нова алуминиева шайба на водната помпа
-Нов ремък Бош
-Изцяло рециклирана водна помпа с нови немски части(фибър, лагери ФАГ, турбинка и ос)
-Нов термостат, немски - Behr
- Сменен датчик за перката

Ето как изглеждаше двигателя като го свалих
http://images05.snimka.bg/000465235.jpg

Ето го и след работата по него, преди да го кача на колата
http://images05.snimka.bg/000465316.jpg

Ходова част и спирачна система

-Предни газови двойнодействащи амортисьори Kayaba Excel-G
-Нови немски шарнири
-Нови немски кормилни накрайници
-Нови маншони на кормилната рейка
-Нови немски лагери на главините
-Нови немски втулки на задните носачи
-Нови немски втулки на стабилизиращата щанга
-Нови задни амортисьори
-Нови предни накладки
-Нови предни спирачни маркучи
-Сменени прахозащитни гумички и раздвижени предни цилиндърчета
-Сменена спирачна помпа
-Нови задни цилиндърчета
-Нови задни спирачни маркучи
-Нови задни накладки
-Обслужен регулатор на спирачното усилие+нов маншон
-Нови жила за ръчната спирачка
-Нова спирачна течност Ferrodo ДОТ 4
-Алуминиеви джанти 13 цола и 4 гуми Фулда 175/70

Трансмисия
-Нови немски полуоски+маншони
-Сменен диференциал
-Сменени семеринги на диференциала и първичния вал
-Изцяло обслужен и регулиран превключвателен механизъм
-Ново масло Liqui Moly EP80
-Ново немско жило на фрайлайфа
-Ново немско жило на съединителя
-Ново немско жило на километража
-Нов немски тампон на ск. кутия


Ел. система

-Нови немски бушонни табла
-Ново немско реле за къси-дълги
-Ново немско реле за клаксона
-Ново немско реле за халогените
-Нов кабел за масата
-Нови клеми за акумлатора
-Акумулатор Berga Power Block 45Ah
-Нови четки на генератора
-Сменено реле на генератора



Екстри и функционални подобрения

-Шибидах
-Обтекател на шибидаха
-Халогенни фарове+оригинално копче за тях
-Биксенон H4 на фаровете
-Алуминиеви джанти 13 цола от Фолксваген монтирани с фланци
-Аларма
-Централно заключване на всички врати
-Оборотомер Autometer(американски)
-Трети стоп
-Задни щори
-Бели циферблати с червено светодиодно осветление
-CD Player Panasonic с 4 говорителя Pioneer(два на задната кора и два на предните врати)
-Запалка
- Перката може да се задейства с копче от таблото
-Жабка с осветление
-Усилвател за антената на радиото
-Светодиодни предни габарити

Общо взето това са съществените неща, има и други дреболии които не вписвам

Ето как изглежда колата в момента

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Интериора

Изображение

Изображение

Двигателя

Изображение


Ето и едно клипче за проекта

http://www.youtube.com/watch?v=R-VIcpkPVNk

Надявам се това което съм направил ви харесва :)

Автор:  Krap4enski [ Понеделник, 03.03.2008 г. 20:02 ч. ]
Заглавие: 

Абе по колата няма какво да се коментира , за мен това е най потдържания Вартбург в България.А това клипче в YouTube кадето вдига 175 км. направо ме стресна баси фурията , би ли казал колко ти харчи при нормално каране , като напишеш и кое е нормалното за теб.

Автор:  Ivaka [ Вторник, 04.03.2008 г. 00:55 ч. ]
Заглавие: 

Градско лятото пада до 9 при нормално каране т.е. прилично изцеждане на предавките до около 3500-4000 оборота и чат пат сритване на втора камера.
Зимата при същото каране прави около 10.
При яко ръчкане стига до 12-13(яко газ докрай и резак до 6-7000 оборота)

Извънградско с 100-120 дава около 7/100
При 130-140 дава 7.5
При чести ускорения и изпреварвания извънградско стига до 8/100
Когато в маршрута има стръмно планинско, например Стара Загора-Велико търново като минавам през шипка ми дава 8/100(тва с товар)

Общо взето това е

Автор:  porostorm [ Вторник, 04.03.2008 г. 00:59 ч. ]
Заглавие: 

Ивак, клипчето с фона на Don`t Cry е едно от малкото клипчета в нета, които карат човек да се разчувства докато гледа клипчето /поне на мен така ми действа/!

Няма по-мераклийски вартбург, сигурно ти го казвам за н-ти път ама :)

За пореден път - Браво, страхотен е!

п.п.: Забравил си да споменеш историята около номерата :lol:

Автор:  Turbo [ Вторник, 04.03.2008 г. 08:11 ч. ]
Заглавие: 

Браво, Ивак, колата е перфектна! Няма смисъл да ти казвам да продължаваш в същия дух, защото е ясно че ще е така :D

Автор:  theultimate [ Вторник, 04.03.2008 г. 08:52 ч. ]
Заглавие: 

Твойта кола успя доста да промени представите ми за вартбург. Просто така трябва да изглежда и да върви една маняшка кола, правена с желание и без компрониси в качеството.

Автор:  barkas1000 [ Вторник, 04.03.2008 г. 10:01 ч. ]
Заглавие: 

Чудесна работа,което е поредното доказателство,че любовта не познава граници.Единственото ,което на мен лично не ми харесва са спортните педали.Но иначе всичко останало е перфектно.Браво за желанието!

Автор:  nKaLiZaTuRa [ Вторник, 04.03.2008 г. 23:47 ч. ]
Заглавие: 

това драги любители на 2т спорта е най-хубавия (след моя разбира се ) мераклииски вартбург в форума и тои е на наи големия маниак на 2 т машинки! :twisted:
Иво да си го караш още 20 години най-малко знам че го желаеш!!!

дано да има части :roll:

Автор:  Ivaka [ Неделя, 12.04.2009 г. 13:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Преди около половин година монтирах и централно заключване.

Ето и едно клипченце сборна компилация.

http://vbox7.com/play:686f4642

Ето и клипчето с проекта(че в ютуб се затри)

http://clip4e.com/play_proekt_wartburg_353_supersport.htm

Автор:  theultimate [ Неделя, 12.04.2009 г. 22:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Тези клипчета съм ги показвал на много хора, незапознати с марката. Първо повечето мислят че е със сменен някакъв 4т двигател. Всички коментари са от типа на "ебаси мамата". Дори баща ми, които е карал чисто нов вартбург се очуди на събота от отличното състояние.

Автор:  филип3 [ Понеделник, 13.04.2009 г. 02:13 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Ивак,
Всичко си го изпипал по твой вкус и е станало перфектно. Удоволствие за гледане и за слушане. А връзката със старата генерация Вартбургджии облагородява.

Автор:  Ivaka [ Четвъртък, 14.05.2009 г. 23:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Нови снимчици на Ханса

Прикачени файлове:
P5037821.JPG
P5037821.JPG [ 243.9 KiB | Прегледано 31636 пъти ]

Автор:  mywib [ Понеделник, 08.03.2010 г. 16:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Ивак като гледам клиповете изглежда бая вари тая машина. Не знам дали си засичал ама за колко горе долу вдига 100 км/ч :)

Автор:  popov353w [ Неделя, 24.10.2010 г. 19:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Евала за колата и за труда но само ще те помоля ако може да направиш няколко снимки на жабката как си я направил и т.н. Благодаря предварително [smilie=2beers]

Автор:  Ivaka [ Сряда, 27.10.2010 г. 11:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Проект Wartburg 353 Sport - Реставрация и Тунинг

Жабката я е правил баща ми преди 20 години и не е кой знае какво да се изработи, доколкото виждам е изрязано парче здрава твърда ламарина в подходящ размер, тапицирано отгоре с подходяща кожа(грапава, като тази на таблото). Жабката се отваря с бутон-врътка и е монтирана с някаки универсални панти.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/