Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

Траби 601 - БФ 109 Е
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=29&t=2038
Страница 1 от 4

Автор:  fokke [ Четвъртък, 18.06.2009 г. 20:15 ч. ]
Заглавие:  Траби 601 - БФ 109 Е

Здравейте ,ето с какво се сдобих вчера :)

Трабант 601 88 година ,електронно запалване


Изображение
Изображение

Съответно вьзникват и пьрвите ми вьпроси с пьрвата тема ,която пускам в този форум .
Историята е следната ,преди една седмица реших да взема това Траби от един приятел ,стояло е 2 години пред блока му ,палено е преди повече от година за около 10 минути работа . След като му сложихме акумулатор ,гресирах го на 5-те точки ,запалихме го и проработи ,дойде момента да го закарам в моя квартал който е на 5 километра от мястото кьдето е стоял .След като поработи известно време на място ,продуха отаеното масло и след няколко крьгчета около блока на моя приятел ,трьгнах кьм вкьщи ......направи ми впечатление ,че за да изкача малка височина по пьтя се наложи да дам доста гас на 2-ра ,а после и на трета ..с две думи много шум без особено движение на пред :mrgreen: Имах чувството че сьм на полусьединител ! Искам да уточня че сьм имал трабант и сьм го карал преди около 10 години ,карал сьм го в продьлжение на още толкова ,горе -долу сьм запознат с двутактовите :)
Днес изхвьрлих всички боклуци от купето ,почистих леко ,смазах всички жила ,и проверих как стоят нещата с "невървенето" .Оказа се че едната глава резбата на свеща е била превьртяла и беше мазана с някакви смоли за о :mrgreen: плътняване ,което доста ме шокира .Друг проблем беше абсолютно разхлабения детайл от карбуратора ,кьм който е вьрзано жилото за смукача и гумената трьба за вьздушния филтьр ......


Вьпроса ми е кьм по-разбиращите ,вьзможно ли е проблема в малката мошност да идва от главата и от разхлабения карбуратор или причината е в самия сьединител ,който евентуално да не зацепва като хората ?

Автор:  лудака [ Четвъртък, 18.06.2009 г. 22:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Значи имал съм ги и двата проблема.Преди 5 дни и аз зех един нов Трабант и сега имам 2.
На новия имах същите симптоми.Първо сложих нов притискател и феродов диск,смених двете глави и сега върви като Ягуар :mrgreen: .Аз те съветвам да смениш главите и да видиш как варви.Ако не се е управило смени и съединителя.Аз ги смених двете заедно за да не правя двоини работи, но се пак имах частите.

Автор:  fokke [ Четвъртък, 18.06.2009 г. 23:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

забравих да спомена ,че мотора е минал 5 хиляди след ремонт на двигателя ,тоест сменени са му цилиндри ,бутала и сегменти .Или е сьединителя или главата с проблемната резба и карбуратора .

кьде си намери комплект сьединител ?

Автор:  ivanski [ Петък, 19.06.2009 г. 11:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Честито за покупката. [smilie=2beers]

Смени цилиндровата глава или навий втулка на нея.Втулки продават в магазините за трабант.

От там ти идва слабата мощност.

Може и да е от стария бензин или пък от запушен карбуратор или от кофти центровка, спекли спирачки.

На първо време оправи проблема с цилиндровата глава и провери как е центровката.Проблема с главата ще ти дава и висок разход на бензин и голяма пушилка отзад.
После прочистване на резервоара и кранчето за гориво,така ще си сигурен че бензина тече нормално без боклуци.
Пък след това ще се разбере дали е и запушен карбуратора

После ще се разбере дали е от съединителя.Не се хвърляй още с покупката да разглобяваш всичко .

Карайки ще разбереш дали е от съединителя или от спеклите спирачки, по това коя се нагорещява след кръгче в квартала .

Има още доста неща да провериш.
Захващане на двигателя и скоростната кутия.
Състояние на предницата.
Амортисьори.
И т.н

Успех.

Автор:  fokke [ Петък, 19.06.2009 г. 13:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Благодаря ви за сьветите ,доста полезни са ми !

Сисо ,това ,което ми казваш е доста интересно ,и много вярно ,сега вдигах предницата с крик ,и останових ,че поне предните колела не са с блукирали спирачки ,ще трябва да проверя и задните .

Сьответно вьпросите вместо да свьршват се овеличават :mrgreen:
Ето и какво останових по окачването:
на пьврвата снимка сьм маркирал с цифри 1: 2 местата кьдето предполагам че трябва да има втукли ,поправете ме ако греша и ако трябва да се сменят и на други места . Толкова голям луфт има че се шашнах ,с 2 прьста местя цялата главина с носачите ,очевидно са много зле и при каране вероятно носи зверски .......

на номер 3 който сьм маркирал пьк ,липсва гайка ,и тук вьпроса ми е зали резбата е стандартна и мога ли да ползвам друга гайка от да речем друго място . Вьобще посьветвайте ме какво трябва да сменя по окачването за да са нещата както трябва ю.Благодаря ви предварително !

Изображение


Тук сьм снимал детайла ,който се клатеше сьвсем свободно ,незнам дали и това може да е допринесло за слабата мошност ........

Изображение
това е главата с изтьрвалата резба ,не ми се вижда да е много омаслено ,но всепак ...

Изображение
А ето какво се разкри след като махнах и изпрах кичетата от пода :)

май ще се заварявааааааааа :)
Изображение

Автор:  лудака [ Петък, 19.06.2009 г. 15:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Аз имам глави ако изкаш ще ти дам.

Автор:  ivanski [ Петък, 19.06.2009 г. 15:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Абе пич, ти как си стигнал до вашия блок ?

На карбуратора, кое се клати ? Тая клапа ли ?
Не не трябва да се клати тази клапа това също може да допринесе за слаба мощност и много пушилка .

Предницата е направо убийствена.

Номер 2 има втулка пластмасова.
Номер 3 има втулка пластмасова и гуменометална.Да там трябва да има гайка !
За Номер 1 май има гумено-метална, ама там не съм много сигурен аз.

С две думи като гледам грижите полагани от стария собственик, трябва направо да свалиш целия преден мост и да го разглобиш, смениш каквото трябва и пак сглобиш .

Автор:  fokke [ Петък, 19.06.2009 г. 16:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Такааааааа :mrgreen:

Карбуратора е от два детайла ,единия на който се нанизва гумената трьба ,и на който се врьзва смукача жилото ,този именно детайл клопаше сьс страничен луфт от около 1-1,5 см ;)

Преди малко пьк развьртях долната капачка на резервуара .не беше с много отайка , но филтьрчето ,тьм кьдето за двете му дупки вьрху цетката се бяха натрупали някакви влакна подобно на мьх от дрехи ....... това сьщо е било фактор

за предницата .......ами май ще трябва нови втулки и тампони и ще стане .Прави ми впечатление ,че по Трабант всичко е малко и леко ,аз сьм свикнал да си поправям колите (не сьм монтьор !) с чук и все големи инстроменти а тук всичко е финно :mrgreen: [smilie=2beers]

Автор:  theultimate [ Петък, 19.06.2009 г. 21:19 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Всичко хлабаво означава смучене на въздух. Стегни абсолютно всичко. Смени свещите и въздушния филтър (2 свещи и нов филтър са към 10лв). В Левски ли е трабанта? Ако е там може да се видим да ти направя една центровка с уред - може и за това да не върви. Съединител да е не ми се вярва - все пак като е правен основен ремонт надали е оставен гаден съединител. По-скоро виж жилото да не е пренатегнато - като натискаш педала с ръка трябва да има 2-3см свободен ход.

ПС: Местя ти темата в раздел Гараж.

Автор:  fokke [ Неделя, 21.06.2009 г. 10:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

ООО благодаря ти за предложебнието за центровка ,наистина би било супер :) Да Трабито е в Лвски -В пред 12-ти блок ,трябва да му намеря лява глава сьс здрава резба за да мога пак да го пална ,защото след като развих старата свеш се видя ,че е мазана сьс някакьв течен метал и нещо влакнисто ,просто нямам думи ....

Сьединитела не беше пренатегнат ,свободния му ход беше далеч над 2 см ,сега сьм разкачил всички жила и сьм ги смазал ,вече се движат като в масло :)

Автор:  лудака [ Неделя, 21.06.2009 г. 13:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

fokke написа:
ООО благодаря ти за предложебнието за центровка ,наистина би било супер :) Да Трабито е в Лвски -В пред 12-ти блок ,трябва да му намеря лява глава сьс здрава резба за да мога пак да го пална ,защото след като развих старата свеш се видя ,че е мазана сьс някакьв течен метал и нещо влакнисто ,просто нямам думи ....

Сьединитела не беше пренатегнат ,свободния му ход беше далеч над 2 см ,сега сьм разкачил всички жила и сьм ги смазал ,вече се движат като в масло :)


Нали ти казах, аз имам 10 лв боря :wink: :wink:

Автор:  theultimate [ Неделя, 21.06.2009 г. 19:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Ами като си смениш главата пиши да оправим центровката. И се съберем да видим лимузината на доктора [smilie=2beers]

Автор:  theultimate [ Неделя, 21.06.2009 г. 23:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

А отновно втулките - номер 1 обикновено е здрава, защото ресора пружинира и не е много натоварена. Номер 3 - два броя втулки между носача и шенкела и още 2 срещу тях между носача и купето - те са си консуматив, понеже отнасят директно вибрациите от дупките. Те общо взето се сменят като купиш колата :mrgreen: И гледай да са немски - унгарските при мене изкараха точно 15 000км и сега пак...

Автор:  super_v [ Понеделник, 22.06.2009 г. 07:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

доста е поизгнил

Автор:  fokke [ Понеделник, 22.06.2009 г. 08:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Траби 601 - БФ 109 Е

Да доста е изгнил ,но интересното е че е изгнил от вьтре на вьн ,тоест "магарето ,(двата рога ,кото дьржат мотора са напьлно здрави ,а е изгнил само листа ламарина ,кото е вьтре .Явно зимно време с мокрите обувки калта и водата се е стичала и заради скапаното киче е задьржало вода ,сега тези кичета сьм ги смькнал и изпрал ,а гнилото мисля да го изрежа и сменя с нова ламарина кьм 1.5 мм дебелина .Стария ми трабант пьк изгни точно по обратния пьт ,пьрво се скьсаха роговете за мотора а пода в купетио е сдрав ,но преди години още обьрнах Трабито на една стърана и ги изкьрпих .

theultimate, благодаря за сьвета , сдобих се с втулки за носачите , и пластмасови за горе ,след малко ще ги снимам и ще пусна снимки да кажете кое кьде стои :)

колкото до твулката на ресора - номер 1 ,толкова се е скапала ,че като сваля колелото и хвана с 2 прьста барабана ,се клати толкова много че направо се чудя как не се е разпаднало още дори на място ,та камоли в движение ,има луфт в рамките на 1,5 см .Дайте сьвет от кьде в София мога да купя втулки за ресори че и управлението е страшно ,доста сее предницата :mrgreen:

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/