Трабант и Вартбург форум
http://forum.2tpower.com/

наименованието на част от съединителя
http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?f=20&t=6143
Страница 1 от 1

Автор:  cdunchev [ Събота, 01.08.2015 г. 17:40 ч. ]
Заглавие:  наименованието на част от съединителя

Здравейте колеги. Тъмо минах вчера на преглед и на път за вкъщи скоростите ми взеха да заяждат и да влизат много трудно. Дори се наложи да гаса мотора, да включа 2-ра и да тръгвам и да карам на втора до вкъщи. На всичкото отгоре съединителят взе да приплъзва изведнъж. Днес го отворих и видях натрошена една част, която прилича на стоманена тел. Въпросът ми е как се казва тази част и къде точно стои? Изпращам и снимка. Също така дали от тази част са горните симптоми или вероятно има и друго счупено? Страх ме е да махна съединителя, че нямам ос да го сложа обратно.

http://debian.fmi.uni-sofia.bg/~cdunchev/IMG_1463.JPG

Автор:  mladen201 [ Събота, 01.08.2015 г. 18:24 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

Съединителя, аз си го слагам на око. Тая тел, аз идея си нямам от къде може да е.

Автор:  ivanski [ Събота, 01.08.2015 г. 21:33 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

И аз не знам каква е тая тел.
Снимай феродовия диск и пристискателя да ги видим.

Автор:  pronto1997 [ Събота, 01.08.2015 г. 22:36 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

ще ти се наложи да си смениш притискателя или да си намериш подобна пружина от друг като този модел. Това е пружината, която държи огледалото към пружината на притискателя. Като изхвърлиш тази тел, би трябвало да можеш да си караш колата без проблем, но при сваляне на притискателя ще се разпадне. Огледай да не е останало някое парче тел вътре при феродото, че може да го накъса.

Автор:  cdunchev [ Понеделник, 03.08.2015 г. 20:51 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

Благодаря на всички за помощта. Действително, това е точно пружината, която държи притискателния диск. Нямам идея как може да се е счупила, никога не измъчвам съединителя. Но за голяма изненада се оказа и, че притискателния диск, който е бая дебел, се е спукал.
За щастие, баща ми е купил на времето и имам оригинален. Показвам и пружината на снимките по-долу. Не успях да ги кача тук, за да ги видат всички колеги. Ако можете, качете ги.
Последен въпрос: мога ли наистина да сложа съденителя на око? Ще уцели ли лесно шлиците на вала на скорстната кутия?

http://debian.fmi.uni-sofia.bg/~cdunchev/IMG_1465.JPG

http://debian.fmi.uni-sofia.bg/~cdunchev/IMG_1467.JPG

Добре ли е дебелината на съединителя или ми трябва нов?

http://debian.fmi.uni-sofia.bg/~cdunchev/IMG_1473.JPG

http://debian.fmi.uni-sofia.bg/~cdunchev/IMG_1474.JPG

Автор:  д-р Е. [ Четвъртък, 06.08.2015 г. 09:35 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

,, Дебелината на новия задвижван диск е 9,1 мм (плюс 0,4 минус 0,2 мм).
Допустимият размер след износване е 7,0 мм, правилното функциониране се нарушава при 7,5 мм. ,,
( Хорст Илинг, ,,Аз ремонтирам Вартбург,, ,1990 ,стр.144 )
И една ремарка от мен - случвало ми се е да купя от магазина нов ,,унгарски,, задвижван диск с дебелина точно около 7,8-7,9 мм, така че при подобни покупки из магазините използвайте шублера задължително.
Ако производителят дава на нов немски задвижван диск живот от около 60 000 км. или износване най-много 1,5 мм от началната му дебелина, ясно е колко ще е пробега на нов т.нар.,,унгарски,, диск, който изначално е по-тънък с 2/3 от предвидения му пробег, още повече, че качеството на материала, от който са направени феродовите накладки на немския и ,,унгарския,, дискове едва ли е едно и също.
Да се поставят нови феродови накладки на употребяван диск при сигурен и утвърден занаятчия струва около 30 лева за ново феродо, нови нитове и труд,като смятам този вариант за по-добър от купуването на нов ,,унгарски,, задвижван диск, произведен незнайно къде от незнайно кого.Минал съм с такъв рециклиран ,,унгарски,, диск вече около 25 000 км без какъвто и да е проблем и дорегулиране на жилото на съединителя през това време.За успешната втора употреба чрез поставяне на нови накладки е достатъчно металните части на диска да не са криви, счупени и много ръждиви.
Струва ми се, че капването на някоя и друга капка масло по деформиращите се или триещи се елементи от задвижвания и задвижващия дискове - пружини, нитове, демпфериращи ленти, телен обръч на диафрагмената пружина с цел да се предпазят от корозия или износване е неподходящо, понеже мазната повърност събира по себе си много повече от черния, фин, но и абразивен прах, образуващ се при всяко триене на двата диска един спрямо друг при нормалната им употреба и с който е покрита цялата вътрешна повърхност на кожуха на съединителя.
Преди сглобяване на детайлите би било подходящо тази вътрешна повърхност да се почисти ( обезмаслител, бензин, коресилин...) до чист алуминий, и с мъничко грес да се намаже човката най-отпред на първичния вал на скоростната кутия тъй като тя влиза и лагерува в иглен лагер, разположен в задната шийка на коляновия вал,както и да се капне по една капка гъсто масло в двата края на вала на изключващия лагер - там, където той лагерува в отворите на скоростната кутия.
Успех с дявола, който се крие в детайлите !

Автор:  ivo919 [ Четвъртък, 06.08.2015 г. 10:51 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

колега не съм съгласен с теб за унгарските дискове че са по тънки дори са по дебели
и още някои неща които си писал са за вартбург а тук става въпрос за трабант така че не подвеждай колегата

Автор:  д-р Е. [ Четвъртък, 06.08.2015 г. 20:02 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

Цитат:
тук става въпрос за трабант така че подвеждай колегата

Така е, моля за извинение.
Повдигналият темата cdunchev не е казал, че става дума за проблем с Трабант,а и статията е в рубриката ,,Всичко за Трабант и Вартбург,, ,та освен по снимката, към която е даден линк, няма как да стане ясно за какъв автомобил става дума.
Че в този ранен сутрешен час не съм погледнал снимката е моя грешка.А аз не съм я погледнал защото вече имаше отговор какъв е този скъсан тел.
Дали с дебелината на задвижваните ,,унгарски,, дискове за Трабант има проблем не зная, но аз лично няколко пъти съм попадал на такива по-тънки дискове за Вартбург.

Автор:  cdunchev [ Понеделник, 10.08.2015 г. 09:00 ч. ]
Заглавие:  Re: наименованието на част от съединителя

Благодаря на всички за мненията. Проблемът е решен и за сега нямам оплаквания, съединителят работи много добре и дори скоростите се сменят още по-лесно от преди. С мой приятел ще наковем на стария диск феродо и ще го паза за резервен. ;)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/