Напиши нова тема Отговори на тема  [ 163 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Следваща
Премиера на новия Трабант с електродвигател 
Автор Съобщение
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч.
Мнения: 16
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Здравейте, двутактови фенове!
От малък ме впечатляваха източногерманските народни возила, които все по-рядко, но гордо се движат по пътищата...

Толкова за "добре дошел".

Искам да ви покажа едно електромоторче от сравнително ново поколение. Такива използвам в хобито си, а и не само аз. Та ето за какво иде реч:
Изображение
Model: TR80-100-B
Wire Turns: 8
Resistance: 32ohm
Idle Current: 2A
ESC Required: 130A
Input Voltage : max. 48V
Kv : 130 rpm/V
Weight: 1570g
Shaft: 12mm
Voltage Range: 20-48v
Non Load Current: 2.0A
Maximum Power: 6500W

Както виждате, става дума за моторче, което всеки може да си купи. Цената му е 150 долара. Не знам дали ви направи впечатление съотношението тегло/мощност... 6,5 киловата при 1,5 килограма. Оставям бакалските сметки на тези, които пожелаят да си ги направят. 4 такива и обикновено трабантче се сдобива с 35 коня чист пауър. :D

С този пример искам да кажа, че електромобилите са нашето бъдеще и колкото по-бързо приемем факта, толкова по-добре за всички ни. Електроенергията е по-евтина, много по-екологична и на практика може да се извлича от всичко. Дори мускулите ни работят на ток...
Виждате, че технологиите напредват с огромна скорост. Леките и мощни елагрегати отдавна са реалност. Те бързо надвиха двигателите с вътрено горене по всички показатели. Мощност, въртящ момент, обороти, гъвкавост, икономичност, тегло... и продължават да вървят напред.
Акумулаторите също не изостават. Съществуват литийполимерни и литийжелезнополимерни клетки, които са леки, мощни и издръжливи. Ако някой прояви интерес към това, което приказвам, в следващия си пост ще дам пример и за такива батерии.

Мисълта ми е, че идеята за електрически автомобил е много стара, но днес вече много производители се ориентират към нея. Личното ми мнение е, че не е далеч времето, когато горивата ще останат в историята. Както се случва постоянно с много неща около нас - аудиокасетата бе изместена от CD, видеокасетата от DVD.... вече дори CD и DVD са на доизживяване. На мода е преносимата памет. След няколко години кой знае на какво ще записваме?!
Има и нещо друго - когато човек не познава даден продукт, не е редно да си прави изводи и заключения. Само който е притежавал автомобил на ток може да споделя опита си, тъй като електрическото задвижване е изградено на много по-различна концепция от горивното. Няма скорости, няма съединител, динамиката може да се регулира според вкуса на водача. Самото управление е по-различно. Начинът на мислене тоже бива да е различен...
И така - концепцията на електро Траби според мен е чудесна. Дизайнът е закачлив и много прилича на познатата кашонетка. Дано да се появи на пазара - ще е кола без аналог!

И още нещо - понеже гледам няколко съпоставки с Дачия, та да споделя малко личен опит:
Дачиите са МНОГО ДОБРИ автомобили. Преди година си купих чистак новичко Сандеро, с най-висок клас оборудване, което е вече на 25 000. Трябва да ви кажа, че е уникален автомобил и няма нищо общо с едновремешните ни представи за Дачия. Здрава, икономична и доволно комфортна кола! Вече нищо и никой не е в състояние да ме накара да си купя кола на старо!!!


Вторник, 17.11.2009 г. 11:58 ч.
Профил
Долен и зъл ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч.
Мнения: 227
Местоположение: Стара Загора
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Колега, добри електромотори винаги е имало. Не е в тях проблема. Като видя 50 килограмова батерия, която да стига за 1000 километра, да се зарежда за 3-4 минути до пълен капацитет и да издържа 20 години постоянна експлоатация, тогава ще повярвам в електромобилите. До тогава изкопаемите горива са в пъти по-практични. Също така не съм убеден, че електромобилите са много екологични. Всички тези батерии, които се сменят на няколко години...

Колега, проблемът на Дачиите вече не е в това, че се развалят. Като за цената си са толкова комфортни, колкото и сапунерките на тези пари. Куцат им пътното поведение, спирането, безопасността и всички онези неща, които не са евтини. Много бях впечатлен как един Голф 4 беше превърнал чистак нова Дачия в консервна кутия, като беше деформирал зверски кабината й.

_________________
http://www.vbox7.com/play:b720d575


Вторник, 17.11.2009 г. 20:27 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Bat_Ilko написа:
Колега, проблемът на Дачиите вече не е в това, че се развалят. Като за цената си са толкова комфортни, колкото и сапунерките на тези пари. Куцат им пътното поведение, спирането, безопасността и всички онези неща, които не са евтини. Много бях впечатлен как един Голф 4 беше превърнал чистак нова Дачия в консервна кутия, като беше деформирал зверски кабината й.

Ама шанса ти за оцеляване в Голфа е по-малък, спрямо ако си в Дачията. Знаеш много добре, че тя става на консервена кутия, за да убие силата на удара. Ако искаш да караш кола, която при удър да се деформира значително малко - купи си Москвич. Не забравяй, че Дачия са нещо като дъщерни на Рено, които от близо 10 години насам са лидери в сигурността! ;)

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Вторник, 17.11.2009 г. 20:44 ч.
Профил ICQ
Долен и зъл ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч.
Мнения: 227
Местоположение: Стара Загора
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Teo написа:
Bat_Ilko написа:
Колега, проблемът на Дачиите вече не е в това, че се развалят. Като за цената си са толкова комфортни, колкото и сапунерките на тези пари. Куцат им пътното поведение, спирането, безопасността и всички онези неща, които не са евтини. Много бях впечатлен как един Голф 4 беше превърнал чистак нова Дачия в консервна кутия, като беше деформирал зверски кабината й.

Ама шанса ти за оцеляване в Голфа е по-малък, спрямо ако си в Дачията. Знаеш много добре, че тя става на консервена кутия, за да убие силата на удара. Ако искаш да караш кола, която при удър да се деформира значително малко - купи си Москвич. Не забравяй, че Дачия са нещо като дъщерни на Рено, които от близо 10 години насам са лидери в сигурността! ;)

Точно за това написах за деформациите по кабината и колонките, които са недопустими. Деформациите по голфа бяха само в зоните на поглъщане на удара и кабина, колонки, врати бяха прави.

_________________
http://www.vbox7.com/play:b720d575


Вторник, 17.11.2009 г. 20:46 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч.
Мнения: 16
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Мисля, че примерът с катастрофа не е никак подходящ. Въпрос на много фактори, а и най-вече огромна доза субективизъм. Истината е доста по-различна, казвам го от личен опит! И аз бях резервиран в началото..... Но аз не искам да споря. Нека са лоши коли!

Думата ми беше за електроколите.
По отношение на акумулаторите, от няколко години съществуват т.нар. LiPo клетки. Те са изключително леки, отдават много ток (ама наистина много), зареждат се бързо. Основната причина да не се използват масово е тяхната пожароопасност. Литият в контакт с въздух гори много готино... Но едни "другари" измислиха наскоро акумулатори, които нямат тези проблеми.
Вижте какво правят тези юнаци:
http://www.a123systems.com/

Точно тези хубавци произвеждат акумулатори, които нямат аналог.
Тяхна батерия за автомобил тежи около 100 килограма. Достатъчна е да придвижи колата на 300-400км с едно зареждане (става дума за среден клас седан). Живот около 10 години и зареждане за 10-тина минути. Аз лично ползвам техни продукти по един или друг повод и преди година щях да кажа "Няма такова животно!". Да, ама не. Представете си - акумулатор, който отдава 50 пъти капацитета си без никакъв проблем или загряване и се зарежда за 10 минути. Е, точно тези са "правилните" хора. :) Препоръчвам на всеки, комуто допада идеята за електрически автомобил да разгледа сайта в детайли. На пръв поглед е семпъл, но при вглеждане се откриват интересни неща... Като мотоциклет, развиващ 0 - 100 за секунда и прочие.


Вторник, 17.11.2009 г. 22:06 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Bat_Ilko написа:
Teo написа:
Bat_Ilko написа:
Колега, проблемът на Дачиите вече не е в това, че се развалят. Като за цената си са толкова комфортни, колкото и сапунерките на тези пари. Куцат им пътното поведение, спирането, безопасността и всички онези неща, които не са евтини. Много бях впечатлен как един Голф 4 беше превърнал чистак нова Дачия в консервна кутия, като беше деформирал зверски кабината й.

Ама шанса ти за оцеляване в Голфа е по-малък, спрямо ако си в Дачията. Знаеш много добре, че тя става на консервена кутия, за да убие силата на удара. Ако искаш да караш кола, която при удър да се деформира значително малко - купи си Москвич. Не забравяй, че Дачия са нещо като дъщерни на Рено, които от близо 10 години насам са лидери в сигурността! ;)

Точно за това написах за деформациите по кабината и колонките, които са недопустими. Деформациите по голфа бяха само в зоните на поглъщане на удара и кабина, колонки, врати бяха прави.

Доста сериозен удат ще трябва да е и все пак немога да приема, че Голф 4 е по-сигурен от Дачия (око да види, ръка да пипне). Дачия има 3 звезди от тестовете, на Голфа незнам колко са.
Но както и да е, да не се отклоняваме от темата. [smilie=2beers]

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Вторник, 17.11.2009 г. 22:17 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Лагуната има 4 звезди доколкото помня, въпреки че е 6-7 години по-стара и е на половин цена. А комфорта, стабилността и другите неща нямат база за сравнение с дачия. Да не говорим пък ако колата която гледаме втора употреба е 20 000. Предпочитам да си взема мощна, стабилна и удобна кола с много екстри и да дам няколко хиляди лева за ремонти, вместо да си взема чисто нова сапунерка, която няма да се развапя, но пак е от най-ниския възможен клас.

Просто в чужбина за работа майсторите не взимат по 20-30лв, за това е по-добре колата да не се разваля.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 17.11.2009 г. 23:47 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
theultimate написа:
Лагуната има 4 звезди доколкото помня, въпреки че е 6-7 години по-стара и е на половин цена. А комфорта, стабилността и другите неща нямат база за сравнение с дачия. Да не говорим пък ако колата която гледаме втора употреба е 20 000. Предпочитам да си взема мощна, стабилна и удобна кола с много екстри и да дам няколко хиляди лева за ремонти, вместо да си взема чисто нова сапунерка, която няма да се развапя, но пак е от най-ниския възможен клас.

Просто в чужбина за работа майсторите не взимат по 20-30лв, за това е по-добре колата да не се разваля.

Покарай Дачия, сравни я с Голфа и тогава пак приказвай! ;) А Лагуна 2 (след 2000г.) е 1-вата в света, серийно производство, с 5 звезди! ;) [smilie=2beers]

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Сряда, 18.11.2009 г. 00:05 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Голф4 вече струва 6-7 000лв, какво да го меря с кола за 20 000? Сравни втора ръка кола за толкова пари и пак ще говорим...

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 18.11.2009 г. 00:11 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Кола, която в момента 2-ра ръка струва 20 000 има поддръжка, която е в пъти по-скъпа от на коя да е нова Дачия, а това не е никак маловажен фактор и сравнението отново стана несполучливо, за това колите се сравняват по класове. Решаваш каква кола ти трябва - само за в града, само за пътуване, в квартала и около работата лесно ли се намира място за паркиране, до колко се справяш с големи коли и т.н, с оглед всичко това си избираш клас (те не случайно са по габарити, а не по цена) и от там насетне решаваш нова или стара, в какъв ценови диапазон, каква марка и т.н. [smilie=2beers]

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Сряда, 18.11.2009 г. 00:21 ч.
Профил ICQ
Пърпоранчо
Аватар

Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч.
Мнения: 430
Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Спам

_________________
www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51
www.pathologie.de/startseite/
www.esp-pathology.org/home
www.bpa-pathology.com
www.bgpathology.org/
www.patolog.ru/
www.ascp.org/content
publications.iarc.fr/
Трабантозавър


Последна промяна филип3 на Събота, 09.01.2010 г. 23:19 ч., променена общо 16 пъти

Сряда, 18.11.2009 г. 01:18 ч.
Профил YIM WWW
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч.
Мнения: 16
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Филип3, удоволствие е да се четат постове като твоя! :)

Признавам, медицината не ми е от най-силните страни. Възможно е механизмът, който задвижва мускулните влакна да е доста по-сложен, отколкото си го представям, затова няма да разсъждавам върху него. :)
Сега по темата:
Дадох примера с електромоторчето в отговор на предположенията, че електроустановките са тежки и тромави. Нямах за цел да провокирам някой да го монтира в трабанта си. Просто исках да дам като пример за това как технология отпреди 2-3 години вече е достъпна за всеки. Тези двигателчета се използват за задвижване на малки радиоуправляеми самолети. Мисълта ми беше следната - вижте колко е малко и вижте "литровата" му мощност. Слагам литрова в кавички, понеже се отнася повече за тегло. Простата сметка показва над 5 конски сили за килограм и с увеличаване на габаритите съотношението расте в полза на мощността... Хайде, ще го сметна бакалската - 20 килограмов безколекторен електродвигател е в състояние да генерира еквивалента на 100 конски сили, че и повече. Факт! Този тип мотори навлязоха скоро за масово потребление и малко хора са запознати с тях. На практика подобни се срещат във всяко CD или харддиск. Наричат се "безколекторни" (безчеткови, трифазни, още стъпкови) двигатели. Няма четки, няма триене, само 2 келяви лагера, които се сменят на 200 000км пробег (примерно).

От друга страна безпощадната истина е следната: много трудно ще се промени начинът на мислене в посока "зелено" (екологично). Трудността идва както от потребителската нагласа, така и от мащабно развития пазар за конвенционални автомобили.
Но ако съпоставим електроавтомобил с конвенционален такъв, ползите са само и единствено в полза на електриката.
Какво правят в момента в "белите" държави? Купуват си една нова кола, експлоатират я 5-6 години и я продават на половин цена. Веднага след това си купуват пак нова. А ние, хората от 3-тия свят, купуваме вече започналата да се скапва каручка. Няма ли да е по-добре, ако и ние правим същия номер? Да, ама сме бедни... нямаме възможност. Добре де, за мен би било по-добре да карам автомобил, който се разваля по-малко и да увелича експлоатационния срок на примерно 10 години. Но това е невъзможно с обикновен автомобил. Да не говорим за "консумативите", които са постоянен спътник - масла, филтри, ремъци, съединители, свещи, течности, гориво... Веднага правя съпоставка с електрическия автомобил, който просто НЯМА консумативи за смяна по двигателя. Няма да сменям масло, филтри и скъпи ремъци, няма да ми съдират кожата за обтяжни ролки и феродови дискове и т.н. И какво излиза? Ето - експлоатационния срок на акумулаторите за електромобили е точно 10 години. През тези 10 години аз ще подменям единствено накладки и накрайници... Изведнъж се оказва, че май не е толкова непостижимо да си купувам нова кола на всеки 7 - 10 години, а старата просто да предавам за рециклиране.
Тук веднага някой ще ме резне със съкрушителния довод "Ама карат малко с едно зареждане!". Какво означава "малко"? 200 км малко ли са? А с бензин колко караме? Колкото ни стигнат паричките на бензиностанцията. Много малко са хората, които наливат резервоара ДОГОРЕ и когато свърши, пак догоре... Най-често слагаме колкото да стигне за момента. И какво се оказва? Че е все едно какво е "горивото", при положение, че свърши. Дали ток или бензин , каква е разликата? Е, може би бензинът все пак с една тубичка може да се транспортира от най-близката бензиностанция до закъсалата кола... Вярвам, че и за това ще се намери решение. :):)
Честно, мечтата ми е следващата кола да бъде електрическа или в мноооого краен случай хибридна. :)


Сряда, 18.11.2009 г. 09:42 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч.
Мнения: 16
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
theultimate написа:
Лагуната има 4 звезди доколкото помня, въпреки че е 6-7 години по-стара и е на половин цена. А комфорта, стабилността и другите неща нямат база за сравнение с дачия. Да не говорим пък ако колата която гледаме втора употреба е 20 000. Предпочитам да си взема мощна, стабилна и удобна кола с много екстри и да дам няколко хиляди лева за ремонти, вместо да си взема чисто нова сапунерка, която няма да се развапя, но пак е от най-ниския възможен клас.

Просто в чужбина за работа майсторите не взимат по 20-30лв, за това е по-добре колата да не се разваля.


По-горе написах, че няма смисъл да се спори тук за автомобилите Дачия, но ще отговоря:

Безсмислено е да се сравняват нова и употребявана кола по много причини. Новата кола е в гаранция доста време, което означава че думата "ремонт" е ненужна. Също така е глупаво да се мисли и определя Дачия като сапунерка. Вдействителност това е бая голяма кола. Изглежда с нормални размери, докато човек не се приближи... За стабилност и комфорт също е безумно да се прави съпоставка, понеже... и Лагуна, и Дачия използват едни и същи или идентични компоненти и детайли в ходовата част и интериора. ABS-а е същия, окачването е идентично, гумите и джантите са същите... Уверявам те, няма разлика във возията. Това, което е различно и спестено е в маловажните детайли. Например тапицерията - не е кожена, не е луксозна, но е изключително здрава и удобна за експлоатация. Всичко е на ципове и можеш да свалиш и изпереш всеки отделен елемент. Таблото - направено е от една-единствена отливка. По него няма дърво, нито луксозни хромирани лайсни, но от друга страна не се раздрънква с течение на времето. :) Вместо климатроник, има климатик. Е, голям праз, аз така или иначе рядко го ползвам... Който иска комфорт - може да си го поръча допълнително.
Тъй че недей да мислиш Дачия за евтина сапунерка. Нито е евтина, нито е сапунерка... Моята струва 21 000 и е с всички екстри. Пълен елпакет, ABS, спирачен асистент, 8 канална музика, ербеци, пироколани, бордкомп, металик, летНи джанти, ЦД с МП3, блутут и още една камара глезотийки... ПЛЮС заводски газов инекцион... Ами то просто няма за какво да се хване човек при тези обстоятелства... Нито дрънка, нито е шумна, нито е некомфортна. Вози гладко, стъпва на заводски 15 цолови лети джанти и взимам Шипка в най-големия сняг с летните гуми... :)

Ако си мераклия - заповядай в удобно за теб време да те повозя. Гаранция, че ще промениш коренно мнението си. :)
А иначе ето я Буба:
Изображение
На мен не ми изглежда евтина сапунерка. :):)


Сряда, 18.11.2009 г. 10:24 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Тъй като си запознат с електромоторите няма ли да има такава опция самия електромотор да замести коляновия вал и отново да си е със скоростна кутия
можеш ли да ми дадеш линк за по-голям на размери (е не чак 20 кг) или да ми кажеш колко струва поне един такъв и също така за акумулатор
аз съм "ЗА" зеления power и също така мисля евентуално и за едни соларни батерии на тавана (всичко вложено ще се избие до 5-6 години, дори и да е повече но след това си на +, а и трабанта не гние външно така че става на практика вечна кола като се погрижиш за нея (лошото беше малкия ресурс на двигателя))

П.П. Сега видях че една батерия е 10 000 $ (за кола - купуваш и слагаш и по специално за тойота приус) по-добре да чакам новия трабант на ток пък и дотогава ще поевтинеят с пъти тея батерий - Hymotion™ L5 иначе има и едни 20 Ah http://www.a123systems.com/a123/products но не ги знам какви са и какви са им цените, но 2 такива и забравяш за акумулатор 10 години

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Последна промяна j_totkow на Сряда, 18.11.2009 г. 12:38 ч., променена общо 1 път

Сряда, 18.11.2009 г. 12:18 ч.
Профил
Начинаещ

Регистриран на: Вторник, 17.11.2009 г. 11:15 ч.
Мнения: 16
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Премиера на новия Трабант с електродвигател
Автомобилите на ток просто нямат нужда от скоростни кутии. Това е така, понеже електродвигателите имат еднакъв въртящ момент при всякакви обороти. А тенденциите при конструирането са различни от тези при ДВГ. Вместо един голям двигател, най-често се предвиждат малки моторчета за всяко едно от колелата, които задвижват всяко колело самостоятелно, а при спиране генерират ток и връщат обратно към батерията.
Отново казвам - да се преправя трабант не би било много удачен вариант. Идеята за слънчево захранване не е много препоръчителна, защото фотоволтаичните клетки (слънчеви батерии) за момента са твърде скъпи и нерентабилни, въпреки че се предлагат специално за автомобили и каравани. На този етап клетка с размери метър на 60см може да зареди оловен акумулатор 60Ah за не по-малко от 10 часа... Неприложимо е.


Сряда, 18.11.2009 г. 12:37 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 163 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов